5. únor 2004

Štilec 2003

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 3700×, Komentářů: 7, Líbí se Autor: Petkar
každoroční sraz sportovních škodovek

Dostalo se mi od Džona výsostného práva napsat tento článek:-) a zdokumentovat pro Vás sraz ve Štilci 2003. Doufám, že mé střeštěné pobíhání s foťákem na krku v kempu v ranních hodinách nebylo marné.

Cesta:

V pátek dne 5.9. 2003 jsme v 17,00 hod vyrazili já s Jardou v Žabákovi, Vláďa s Arisem v hundrtce, Ondra v eRku a Jarda s manželkou se svým "luxusním eRkem" od Džona na cestu. Po cestě jsme měli ještě dva srazy (v Benešově u pumpy a v ČB u Borku se zbytkem škodovkářů) a samozřejmě ani jeden jsme nestihli. Já jsem si razila svých maximálních 120 km/h a kluci se projevili jako praví gentlemani a ani na chvíli mě neopouštěli. Jen jednou nám z očí zmizel Jarda se svým eRikem (P9060136.jpg), jelikož, jak prohlásil Ondra, "to jeho luxusní eRko ztratilo vejfuk".

Do kempu jsme dorazili před 20,00 hod, padli do chatky a vrhli se na jídlo. Na balkóně jsem se s plnýma rukama jídla rozhlížela po kempu a nemohla jsem se vynadívat na některá podsvětlená auta. Celý kemp zářil a světlo měsíce dopadalo na hladinu rybníka. Tak konec romantiky a zpět k autům. Někteří nezmaři nevydrželi a ještě večer pěkně potrápili své motory. Ale to už jsme se všichni hřáli u ohně a hrála nám k tomu skupina Čechomor.

Závody:

Sobota ráno byla krušnější. První závod, kterým byl slalom, začínal již v 9,30 hod na silnici u kempu. Organizátoři zapojili do slalomu i spolujezdce, kteří měli také velký podíl na vítězství. Po celou dobu jízdy byli nuceni z okna držet kelímek plný vody a u cíle vystoupit z auta a nalít vodu do odměrky... a kelímek položit. Teprve potom se přestal počítat čas. ERkaři měli nad všemi výhodu, protože po zastavení nemuseli jejich spolujezdci složitě protahovat ruku rámem okna zpět. Po pár metrech čekala na řidiče zkouška couvání k tyči. Po tomto klání následovala kolem 13,00h spanilá jízda do ČB a zde se na velké asfaltové ploše u výstaviště konaly sprinty.

Když jsme tam dorazili, byly již na místě velké davy lidu - až mi naskakovala husí kůže. Snad půlka města nevěděla co v sobotu dělat a tak se vypravila na závody. Jinak pořadatelé měli vše dobře zorganizované, auta se nikde zbytečně nepletla, ozvučení bylo velmi dobré a na sprinty bylo dobře vidět. Celkově na mě sportovní klání působilo klidně a nebylo podle mě příliš náročné. Sprinty se konaly po dvojicích, ke konci po trojicích vylučovací metodou.

Co bych zde ještě ráda zmínila a věřím, že budu mluvit za více lidí, bylo mé rozhořčení na nefér pořádání sprintů, do kterých byly zapojeny i vozy členů sponzorů, tedy vůz Octavia combi a Fabia. Vím, že jsou dnes sponzoři nepostradatelná součást podobných akcí, ale vše se dá přeci provést v duchu fair play. Pokud sponzoři chtějí předvést své vozy v plné parádě, mohou například po sprintech vyzvat každého, kdo má zájem změřit svůj vůz s vozy současné produkce. Věřím, že tato forma by byla ze stran účastníků i přihlížejících přijata s pobavením a s radostí.

Zvítězila Octavie combi č. 124, ale když řidič vystoupil z vozu do ohňostrojů pro vítěze, byl vypískán. Po krátké chvíli se všichni přihlížející seběhli k eRku druhému v pořadí, které bylo pro všechny přihlížející jasným vítězem a oblehli ho. Smutné je na tom to, že řidič vítězné Octavie nezvítězil s automobilem, kterému by dal kus svojí duše a pořádnou porci té špinavé práce. Přijet s Octavií by tedy mohl i kdokoliv jiný, třeba i já, sešlápnout pěkně pedál až na podlahu byli bychom vítězi všichni. A o tom to přeci není...

Fotky:


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 3700×, Komentářů: 7, Líbí se Autor: Petkar
Chybami se člověk učí (i mnohokrát různé věci zkazili) a tak doufám, že se z toho pořadatelé ponaučili a příště to vyřeší jinak. Jinak sraz good.
FOREVER SKODA No.1!
skoda good
Uz se objevily vysledky na strankach liter teamu. Jednou bych rad videl vysledky a vedle (aspon 10 nej, nebo aspon "bednu")fotky (celek + motor) a aspon strucny popis. Protoze vysledky typu ze s105 da na sprintu Rapida a Fe 1,6 mi prijde jako "zavadejici". Kdo u toho byl si udela obrazek a vi treba, ze s naporakem udela auto bez, a toho zas predjede s motorem z Fa a toho motor z Fa upraveny, pak tam da 2x Weber a predjede vsechny. To da rozum. Ale nemuzou psat napr., ze S110r to projede za 16s a druhe s110r za 21s a ze s110r je vykonostne nekde mezi Octavia 4x4 a Fabia. Nebo snad jo?🙂)


A vazne udelat sprinty v kategoriich (podle obsahu) a pak udelat i treba celkove poradi, jako na zavodech. A pak s110r s motorem z Fa nepatri do obsahu 1100ccm ale 1300 ccm. A pak me potesi, kdyz budu mit upravene erko, ze to celkove natru Facku nebo lepe Fabii🙂) Ale musim k tomu vedet, ze to erko neni puvodni stav, ale ze ma naporak odlehceny setrvak, vylestene kanaly a treba Webra.
Doporučuju k nahlédnutí stránky liter teamu. Konkrétně připomínky k srazu jsou moc pěkný.
Ahojky Martino. Že mě takhle doslovně "odcituješ", to jsem nečekal 🙂k tomu sprintu, musím potvrdit všeobecné a zcela oprávněné znechucení, které bylo mnohokrát tématem večerních rozhovorů u ohně a piva. Myslím, že spoustě lidí to zkazilo dojem z jinak vydařené akce. Slabou náplastí mohl být snad jen večerní (vydařený) ohňostroj, ale .... (no, všichni víme svoje). Jinak dík za článek a fotky.
Jo ty sprinty to byl odvaz...nasadit Oktavku 2.0 turbo 4x4.........kravina na Ntou..to jsem rad ze ho pri vyhlaseni vypiskali.