Karburátor Jikov DIF - 23

nehrajte si na chytraky chlapci muck a pusu
hmmmm husty kluci muck
doplnil bych, že ten injektor může být i kolík místo trubičky ...





jak se teda dohodneme?
mytysek: jj tak tak... už jsem ho dlouho neměl v ruce tak si nějak nevzpomínám na ten injektor 🙁
No pokud nemá injektor tak by to mohl být i ten stabilák, ty měly takový spojení s ručním plynem nebo odstředivým regulátorem který udržoval stálé otáčky.
Karburátor funguje tak že bimetalická pružinka která je navinutá v domečku termosytiče je nastavena tak aby při studeném motoru byla klapka trysky naplno otevřená. Po nastartování a postupném prohřívání výfukového potrubí se pásek otáří a postupně přívod paliva přes trysku sytiče uzavárá.





Schema je vidět např. u mě na webu.





http://www.skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2006120003





Trubičky:





http://www.skoda100.cz/galerie/200605302151_29.jpg





Jinak zdá se podle té kuličky na konci ovládání klapky že byl určen ke spárování s druhým karburátorem, tedy zřejmě Š 1000 MBX, nebo MBG. U Škody 100 se používal do 6.1970 (podle některých pramenů), podle jiných do konce roku.
Drobná oprava. Tyhle karburátory mají injektor se závitem, pokud je tam vedle difuzoru díra se závitem tak chybí pokud je zaslepená tak je to jiný typ jak psal LL
no to záleží z čeho ten karbec je...pokud je to normální na 1000-100 tak ten injektor(zahnutá trubička) lze jednoduše z tělesa karbecu tahem vytáhnout a měla by po něm být v tělese díra ca 5-6 mm...taky to mohl být karbec na stabilní motor např. mrazící jednotka nebo autojeřáb a ten akcelerační pumpičku nepotřebuje tak tam ani není.
Myslím, že do tohoto tématu se nehodí handrkování o ceně, tak kdyžtak napiš na seda43@seznam.cz. Jinak děkuji všem za poznatky k termosytiči. Myslel jsem si, že to bude takhle nějak fungovat ale nevěděl jsem, co je v těch trubičkách. Ještě jsem koukal, že tam není ta trubička co stříká benzín z akcelerační pumpičky do difuzoru.¨Jak tedy na tomto karbci funguje akcelerační pumpička?
co nabídka 1000,- ??? potřebuji do svého 1000 MB
Asi jsi na výfukovém potrubí viděl přírubu a v ní 2 trubičky ? tak do nich byly zavedený měděný trubky z toho karbecu(ty 2 díry se závity) a sytič tak nasával vzduch přes tyto trubičky ohřívané ve výfukovém potrubí a pokud se už vzduch ohřál tak bimetalická pružina zavřela sytič.....úplně stejný princip používá Favorit akorát tam tu pružinu-těleso ohřívá voda která současně předehřívá sací potrubí.
Já bych o tento kousek měl zájem, v mém kile 69" Kuňce, je právě termosytič předělán na klasický mechanický sytič.


Zlatem ho ale vyvážit nemohu. Tak řekni co za něj.
Pricip termosytiče: Bimetalická pružina, která se při ohřívání roztahovala a uzavírala šoupátko. nevím, jak tenhle konkrétní karb, ale termosytič. karb. byl na tisícovkách a prvních stovkách (110). Pro nespolehlivost tohohle systému se prodávala souprava, pro předělání termosytiče na mechanické ovládání, známe z pozdějších modelů (až do rapida). Proto je to dnes relativně neběžná záležitost,
Ahoj Škodováci a Škodovačky. Dostal jsem tip na toto Vaše fórum abych se sem otočil s dotazem na tento karburátor Jikov DIF - 23. Zajímalo by mě na co všechno se montoval a jak vlastně termosytič fungoval? Viděl jsem spousty stovek se zbytkem od toho vedení k termosytiči ale vždy tam byl už karbec normální. Éra tisícovek mě už moc nepostihla a oktávie už vůbec ne. Sice jsem automechanik ale jak řikám, tento druh karbce jsem neměl nikdy čest ani vidět na autě. Samozřejmě já takové auto nevlastním, takže mě to zajímá jen ze zvědavosti(jelikož mám taky slabost ke starším vozům)a případně kdyby měl někdo o tento kousek zájem, tak mu ho za něco přenechám. Bude určitě lepší, když bude u někoho jezdit v autě, než abych ho měl doma někde v ponku. Děkuji za odpovědi.