Spokojenost se zimníma pryžema

Ja mam OBNOVA 175/70 R13, (typ nevim) coz sou pro me nepovolenym, a jsem spokojen
Nechci říkat, že zimáky jsou na nic, spíše naopak, nicméně jsem chudý student a dvoje sady pneumatik si nemůžu dovolit. Mám obuty letní 165/70/13 z Intersparu za 650,-. Je tam asi 5-6 mm vzorek. Na Silvestra jsme jeli na chatu. Já v eRku a borec s Fábií na zimních. Nakonec jsem kopec k chatě musel sjíždět 2x abych nabral ještě jeho věci! Je pravda, že do smyku se dostanou docela snadno, ale nic nebezpečného.
Vraníky 155/80 R14 mám na stovečce a najel jsem na nich od listopadu asi 2500km. Oproti původním zmijovkám jsou asi o 1,5cm širší v místě dotyku s vozovkou. Začaly mi drhnout zevnitř o podběhy. Auto subjektivně méně plave a myslím si, že snesou vyšší huštění bez ztráty vlastností - předek hustím 1,7 zadek 2,2. Při současných sněhových nadílkách nadělaly perfektní službu, nikde jsem nezůstal. Horší jsou při rozjezdech na zledovatělém povrchu a již vzpomínaná směrová stabilita v břečce. Jsem moc rád, že jsem přezul, loni v zimě jsem měl ještě zmijovky a nedá se to srovnat.
..pro objektivitu dodávám, že jedinou závažnější slabinou je směrová stabilita v břečce (5cm a výš)..ale to může být i špatnou geometrií mé zadní nápravy - dělá to hlavně pod plynem.


Příště je kupuju znova .


Vyvážení bez problémů - 15-35gr.


Úžasný je, jak při brždění na ujetém sněhu létá od kol vyrytý sníh 🙂)
Díky KDB, věřím ti a s výběrem mám jasno. I cena super.
Hřeby šly vždy vytahat, co vím..
Pěkná guma (podle vzorku soudě), dokonce i příprava na hřeby 🙂





Jinak do zatáčky posílám přes plný plyn, ale nevybavuju se, zda točím plný rejd. O víkendu mi na oválu vyšla jen každá třetí zatáčka, zbytek jsem šel rovně. Tedy žádná sláva 🙁





K hřebům - dají se také bez poškození pneu vyndat, nebo jsou tam nadobro ?
lepší fotka...
Doplňuju, že mou prioritou je trakce a brždění na ujeté, či hlubokém sněhu.
Jinak jezdím druhou zimu protektory od Vraníka, vzorek HPL a naprostá spokojenost. Předtím Conti 760,780,Rosava, Polaris, OR7..řazeno dle účinnosti 🙂
1)..na břečce a hlubokém sněhu:





a) přidat rejd, dokud se kola nechytnou (většinou až skoro při plném) a plynem zadek dotočíš na požadovaný úhel.


b) volantem točit normálně a ubrat plyn.





2) na ujetém sněhu:





platí skoro totéž, ale vyžaduje to jemnější a citlivější korekce.





3) Na ledu:





a) hřeby


b) dobrá pojistka


c) a + b





🙂








Zátěž pomůže, ve 120 30-40kg, u R cca 20 + plná nádrž ( eventuálně dovážit do momentu, kdy cítíš, že zadek je "lehčí", než předek..


Nicméně mě zátěž nejvíc pomáhá při jízdě v břečce, při přejíždění stop..


Na zatáčení nejvíc platí pneu a technika jízdy.


Určité zlepšení přinese výměna stabilizátoru za slabší.
O víkendu jsem vyjížděl s dvěma škodovkama stejný kopec - jedna na nových zimních, druhá na ojetých letních. Hádejte která kopec nevyjela 😀





K tomu zatáčení - jak řešíte vy ? Zkoušel jsem v kufru vozit přes 60kg, zkoušel jsem uříznout přední pružiny a zadní podložit, aby se váha přesunula na předek. Ale ke spokojenosti stále daleko. Jakmile se dostanu do zatáčky bokem, už je to radost a jen práce rukou a nohou. Ale problém je to auto bokem poslat, protože přední kola prostě nezatočí. Uvažoval jsem o hřebíkách na vnitřní stranu předních kol...
Tak mám další důkaz o užitečnosti škodovky v zimě.... Stodvacítka s 1400kg těžkým Renaultem Espace na laně a jela po okreskách co neviděly silničáře hodně dlouho jak drak. Půl metru vysokej sněhovej jazyk??? Žádná překážka, to se prostě prorve! Ještě, že maj emka ve předu tak bezva radlici 🙂 Zatímco předokolky zapadaly a parkovaly v závějích škodovka je z toho tahala....prostě veselo. Jednoznačně škodovka na zimních gumách projede všechno! 😉
jo a ete dodatek mam gumy o rozmerech 205/70/15. na to jek sou siroky sem se trochu bal ae BMW je vuz tezky jako kra.. 🙂
ja mam teda momentalne BMW 520 v automatu na tom zimaky mishelin s 3mm vzorku a nestezuju si dyz ci blbnout ta blbnu dyz ci jet ta jedu smerem kerym potrebuju. ja tvrdim v zime zimak v lete letnak at de o jakykokli auto zimaky se sice daji pouzit i vlete jezdit se s nima da ae letni so letni navic zimaky v lete trpi znacnym opotrebenim taze je se ridim timhle a na jinejch nez prislusnejch gumach bych nevyjel. jedinej pruser je led to uz akorat pustit volent a modlit se 🙂
Není letní guma jako letní guma.Dřív jsem taky jezdil celý rok OR 6,


různého stupně sjetí. To byly gumy vysloveně celoroční. A pravda šlo to. Jenom když bylo hodně sněhu a tuhá zima obul jsem OR 7 (blahé paměti, kdo je pamatuje ?)


Tehdy se ale zimní guma vyznačovala hlavně hrubým desénem a byla většinou ze stejné směsi jako gumy letní.


Dnes je jiná doba, letní gumy jsou vysloveně letní, vynikající na suchu a mokru. V mrazu a na sněhu jsou k ničemu.


Zimní gumy nemají až tak hrubý vzorek, mají lamely a jsou ze speciální směsi, která v teple změkne a ztratí přilnavost, tudíž není vhodná na "dojetí" v létě.
A nejezdíte někdo na vraníkách green diamond? Nebo vůbec na podobné technologii (nemyslim technologií protektory🙂
to Daves: jj, stejná situace. Největší problém je zatočit.





Jinak já používám OR36 celoročně a v pohodě. Na Ještěd vyjedu vždycky. V Kokoříncku jsem minulý rok jel silničkou neprohráblou mezi polema a chvílema se škůdka jakoby zasekla, už jela po břiše, ale vždy ORka stačila. Krýsněj adrenalínek, esi tam zůstanu nebo ne 🙂





S předokolkou mě to nebaví, rodiců Mondeo je nuda.Taťku v Mondeu v kopci na Ještěd vždy předjedu 🙂





Spíš mám pocit, že je to v řidičské zkušenosti. Moulovi těžko pomůžou zimáky a 4*4...Taky mě mrzí, že když vidí škůdku tak se za každou cenu snaží předjet a pak se s tim serou a zdržují...
Myslel jsem předohrabku
Léto Michelin,zima Debica Frigo,¨neřešíme jízdu na ledě,ale na sněhu,musíš být rychlý a na auto hrubý,abys to posílal bokem,jde to i na suchu,ale na to musí být hodně odvahy,sebezapření a peněz na nové pneu.
Troskou do mlejna,na zimu davam jen pneu s min 4mm a vzdy ty lepsi dozadu. Na nahonu nezalezi ale vzdy lepsi dozadu. Pri jizde do zatacky vas nikdy prd.. nepredbehne. Jinak pneu starsi 4 let tvrdnou a nedrzi.Ale to stari nikdy nestihnu ja je po 3 roce proste vymenim.


Jinak vybrat tu nejlepsi pneu je pro normalniho smrtelnika nesnadny ukol! 😀D
Jak nekdo psal, je to velmi subjektivni 🙂 Pro nekoho je jakakoliv zimni guma naprosto v pohode, protoze jezdi maximalne 60. A pak jsou "ja a ti druzi", kteri do zatacky najizdeji >80 a i hrebiky jsou jim malo 😀
na rodiny honde mame zimni barumky 185/65 r14 a neni s nima problem bez problemu drzej stopu a i bezpecne brzdej nemame nejmensi duvod si stezovat...
To je predsa jasné, že škodovky sú na zimu ako stvorené. Pamätám sa, na časy keď sme ešte mali Š 120 L a na nej ojazdené (asi tak 1-1,5 mm vzorku) gumy 155/80 R 14 OR 36. Jazdilo sa s nimi po celý rok. Na snehu bez väčších ťažkostí(a to na Liptove dokáže napadnúť snehu). Síce v ostrých zákrutách to bol trochu adrenalín, ale vždy sa to dalo udržať na ceste.
Jsem na tom asi podobně jako Hannes, zadohraby na blbnutí a hraní, i když svých prvních XXX kilometrů jsem najezdil se žigulem, jezdím dnes převážně s hrabošema a s těma mám najeto dost přes 100 tis. km. Na eRku zimáky neřeším, neboť v zimě jezdí velmi vyjímečně, na žigulu jsem to pravidelěn střídal, letní Michelin MX a zimní protektory na Michelin kostrách. Dnes používám Debica Frigo na pikapu a na feldě mám Barum OR54. Obojí celkem slušný, spokojenost s obojím, Debicy o neco lepsi. Barumky budu nahrazovat něčím novějším po letošní zimě, už jsou 7 let a mají něco odježděno.
To Daves:Asi máš vypadlou spojovačku 🙂))


To Haness Naprosto souhlasím nemam co bych dodal
Spíš jsem myslel dnešní povětrnostní podmínky a malé rychlosti do 60-ti km/h - "stará" škůdka - uberu - smyk - rovnám předkem - dokážu předvídat. Předohrab - Fe/fel - uberu - smyk - nedokážu řídit - přidám - furt smyk - jednou už utržená kola těžko krotím. Vektor pohybu do zatáčky u zadohrabu dokážu krotit plynem, volantem a ručkou.


U předohrabu těžko. Ručka je naprd, a plyn je spojený s volantem na jedné trakci. Potom připouštím i osobní zaujatost a velký zvyk. A navíc - zadohrab někam spadne po zadku, kdežto předohrab po předku.


Ale znova - osobní zaujatost možná 🙂) Se "staršíma" se jezdíme vyblbnout a je to potěšění a ničeho se nebojím, u předohrabů jsem rád že jsem jízdu přežil. HANESS
Davide, nejsi...





S Rapidem jsem na tom stejne 🙁 (zimni gumy mam nejaky starsi Barumky, ale resim zmenu, protoze mi prijde, ze 0R6-tky fungovaly lepe!!!) - co jsem jezdil v zime na S110L.





A to je fakt, ze predni kufr mam celkem plnej ruznych dilu, naradi...
No Schwejku, já soudím, že ať se rozhodneš pro jakékoliv zimáky, vždy je to správná volba oproti letním. Letos jsem svému nově od Petra získanému vozu poprvé dopřál ty nejobyčejnější zimní protektory 155/80/14 z inzerátu s podmanivou formulací "za odvoz".


Rozdíl je opravdu znát, pravda pro někoho se pak stane cestování mnohem nudnější aktem. Zkoušel jsem několikrát na mokru v zatáčce šlápnout na plyn, přitom cuknout volantem a pořád nic, držej potvory. Testy na sněhu proběhnou, až mě omrzí pohled na sněhovou romantiku a smetu tu cukrovou peřinku ;oD
Když už jste se dotkli těch smyků... Já vůbec nemám problém s tím, že by mi utíkaly zadní kola, já mám problém s tím, že mi utíkají přední ! Prostě zatočím, ale na směr auta to nemá vliv. Jsem sám ?
Kluci měli patrně na mysli v obou případech přetáčivý smyk. Což je teda u předohrabky vyjímečná situace.
Na Audince máme Nokiany WR a jsou super...
No já teda nevím, ať s předohrabem nebo zadohrabem při smyku jsem vždy sundal nohu z plynu...





Zadohrab je celkem jasný, ale u předohrabu je nutno si uvědomit, že ke smyku dochází ze stejného důvodu jako u zadohrabu - kola nedokážou přenést na zmrzlou (mokrou, zasněženou) silnici výkon vozu a začínají se protáčet.





Přidáním plynu je roztočíte ještě víc... Při běžném smyku s předohrabem, kdy má auto tendenci pokračovat rovně a nezatáčet mi vždy stačilo ubrat plyn kola se chytla a jel jsem kam jsem potřeboval...





Situace je trošku jiná při "kravení" kdy auto posílám do zatáčky v přetáčivém smyku (bokem) za použití ruční brzdy, tam pak to chce, podle okolnosti, trošku přidat, ale k takovémuto smyku dochází v běžném provozu zřídka...





A můžete si o mě po tom, co jsem napsal, že jezdím jako starý dědek....😀
To Haness:Jo přesně tak,pokud tě zaskočí smyk tak reakce mozku je ubrat plyn a né ho přidat jako je to u předohrabů.
to Schwejk - naprostý souhlas - hlavně vždycky vím, co škůdka udělá. U předohrabů co situace, to jiná reakce - a vždycky prů..r. (nenávist). H
Jo tak to je hodně dobrá poznámka.Prostě Škodovky,R8 a Proscháky jsou na zimu přímo určený 🙂))
Mnnnooo... zimní gumy jsou bezpochyby dobrá věc, ale když je řidič jelito a má volšový ruce, nepomůže nic....





Jinak na žabce jsem jezdil celou zimu, dá-li se tomu, co je ve středočeském kraji nazýváno zimou říkat zima, OR 6 s tak 50% vzorku a kromě trocha zábavy v kluzkých zatáčkách a na náledí, žádný problém. A na téma škodovky a zima si přečtěte tady:





http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=120





Odstavec až na konci článku s nadpisem Absolutorium erek .. 🙂
to Daves - ty Barumky nebyly ztvrdlé ale bohužel "poslední produkce" Barum Polaris - velký smutek 🙁( HANESS
Krásnej příklad jak je to subjektivní... Debicy jsme měli na Berlingu před Savama a už je nechci ani vidět. Hlučný a když to trochu klouzalo tak stály za h.....
Nokian Hakkapelita NSW ci jak to sa pise v rozmere 165/80R13 su velmi dobre uzke ale dost vysoke.ale nedam nanich dopustit.
No, na sporáku mám klasický celoroční sériový gumy a stačí když se postavíš na horizont a počkáš na závan větru. Samo tě to sfoukne 🙂
Já jezdím taky gumy Debica na astře a spokojenost, je to slušná volba mezi cenou a kvalitou... a na přiPražské zimy to bohatě stačí.





A i těch několik dovolených na horách snesly celkem statečně. Dost záleží na tom, kde s tím chceš jezdit - Praha okolí. Udržované silnice (teď nemyslím nasolené, ale stačí jenom odplužené), uježděný sníh nebo hluboký?
Ono starý ztvrdlý zimáky jsou k ničemu, to je fakt...
To Haness Jo,tak ty jsem koupil a slyšel jsem a četl na na spíš chválu.Rapida jsem koupil už se zimákama právě polarisama a měl jsem dojem,že starý blbý OR 34 se chovaj stejně a to žádný zimáky nejsou 🙂
Zimáky Debica, celoročně - příroda rychleji střídá počasí, než já měním gumy. Perfektní kvalita, bez boulí, nevyváženosti a tak. Maximální spokojenost za nízkou cenu. Barum (bohužel) už nikdy. Celá sada do 15-ti tisíc km byla samá boule. Obdržel jsem od gumaře odpověď, že "no jóó, voni to dělaj". A nejsem sám s touto zkušeností. HANESS
Pri trenčíne je jedna obec, a tam mal niekdajší farár žigulu, a v nej namiesto pytlov s pieskom náhrobný kameň, a my sme sa mu rehotali, že až sa na nej vyflákne, tak mu naň vymajzlujeme meno a má to poruke... Našťastie sa nič také nestalo. Ja mám Koktávku O2 4x4, a bez zimných v zime nevyleziem. Je to iná zmes a na tej ceste je to poznať. Už som tam dokonca nahadzoval aj reťaze. Keď máš na ceste "zrkadlo", nepomôže Ti ani svätená voda... Kamarát má Hummera H1 wagon a tiež to prezúva...
Markgum 780, celoporotektory koncernu Continental, druhá zima na Kryse, absolutní spokojenost.


http://www.pneu-pneumatiky-protektory-tiptyre.cz/pneumatiky
No je fakt ,že na předohrabky je zimák dost potřeba a o klasické autu motor vepředu a pohon zadku ani nemluvím.To je fakt hustý třeba s žigulem se bez pytlů v kufru moc jezdit nedá. 🙂)
Já osobně už bych v zimě bez zimáků nevyjel. Teď mam na škodovce fungl nový Fuldy Kristal Montero a ujde to i když ty Nokiany NRT co tam byly dřív byly mnohem lepší. Podle mých zkušeností jsou ty Nokiany výborná volba, holt Finové zimáky umí. Čim to asi bude??? 😉 Na služebnim Berlingu máme Savy Eskimo a v kombinaci se sněhem to stojí za prd, prostě hráááábě (a to to má supersportovní motor 1,9D) 🙂
Já zas neřeším letní, jezdím nonstop na zimních. Nevlastním auto takového výkonu, abych musel mít letní. Navíc jezdím velmi často úseky lesem a napadaným jehličím a slizkým listím a na nich se prostě zimáky nezapřou. Jediná nevýhoda je velmi horké léto, hladký asfalt a optřeba zastavit ze 100 ne 0 na pěti metrech 🙂