zapojení olej chl. na plnoprůtok

Já bych šahal po imbusu až v případě problému, který bys odhalil jedině měřěním teploty oleje za provozu. Jestli bude teplota oleje OK, proč to štelovat? 😉
To víš, já se řídím příslovým dvakrát měř jednou řež🙂)).......
Tak se hned nerozčiluj Láďo🙂)) Jo abych Tě ještě popíchnul🙂)) co ten imbus, má se nebo nemá štelovat? 🙂)) Díky Ti moooc měj se fajn 🙂 Přeju hezkej večír🙂
Když by jste se s kolegou s GLS podívali do knížky o údržbě eMkových škodovek, viděli by jste tam zapojení olejového chladiče pro 120LS a Garde, kde už to bylo zakresleno pro plnoprůtokovej filtr, tedy vlevo vedle filtru a na prsou. A to je naposled co jsem to zopakoval 😉
To Láďa: A ještě k tomu kolegovo GLS-u mělo to normal plnoprůtok filtr🙂
To Láďa: Já se jenom radši ptám, protože můj kolega z práce měl kdysi 120GLS nový blok a tvrdí, že chladič byl origo zapojen prsa a pod čidlo(je to automechanik)...Takže teda když mám novej blok tak vedle filtru a prsa, že? 🙂 a musim štelovat ten průtok tím inbusem? Nebo ne?...Předem díky za informace
to Lada: to mas vlastne recht ze to co de pres chladic se vlasten nefiltruje, to mi ani nenapadalo, ale ta fabie stejne asi jinou diru
Jakou máš hlavu nebo vložky motoru je jedno. Jde o to, jakej máš blok a filtr. Ten máš novější. Pro zapojení platí již vyřčená pravidla.
to Láďa: A když mám blok Š120LS novější typ jinak vnitřek + hlava 110R? Tak zapojuji jak? Mohl by jste někdo sem dát foto do kterých zátek se má na určitý typ bloku zapojit prosím? 🙂 A směr průtoku chladičem? Díky moc za veškeré informace🙂......
Wanec to vysvětlil fundovaněji než já, tímto děkuji, o štelování průtoku kanálu imbusem jsem ani nevěděl.





vhml - jak píše Wanec, máš-li to na novějším bloku zapojené jako na starším bloku tedy na prsou a na čidle, chlazení tím neomezuješ, ale funkci filtru trochu jo.





green erko pochopil jsi zcela správně - starej blok s papírovym filtrem se zapojuje na prsou a na čidle, novější blok s našroubovávacim plechovym filtrem se zapojuje opět na prsou a vlevo vedle filtru.





Jen mě ještě, prosím, někdo doplňte, odkud kam ten olej proudí, v jakém směru, co je vlastně vstup do chladiče a výstup z chladiče. Dík!
to Láďa Ladič: Takže pokud mám plech.olej filtr tak olejový chladič nemám zapojovat na místo tlak. čidla, ale vedle filtru a druhou hadici do prsou kde je na eRku hadice na budík tlaku oleje. Jestli to dobře chápu. A pokud bych měl starý hliník filtr s vložkou tak jeden konec do prsou a druhý pod čidlo tlaku oleje🙂 Chápu to tedy správně? 🙂
to Lada: popisoval sem jak to mame na fabii namontovany ve 120, coz by mel bejt blok priblizne stejnej jako felicie. Vstup do chladice mame napojenej na ty zatce u prsou a vystup je udelanej v miste kde je cidlo tlaku...
Sice to u všech fa/fel nejde (asi to je podle roku výroby, některé bloky už závit níže uvedený (druhý v pořadí) nemají), ale řešení je to nejlepší: první hadici napojíme na zátku dole v prsou a druhou hned na další zátku "po cestě kanálem" tj. sice už v bloku ale úplně vlevo (tedy ještě před filtrem). Nyní se zaměřme na kanál který jsme takto přemostili - zespoda je v něm zašroubovaný obyč imbusák (musí se asi sundat vana - je zespodu bloku), který libovolně měníme, podle toho, jaký průtok chcem vést krz chladič. Tj. imbus delší než origo nám částečně anebo i úplně zaslepí cestu původním kanálem, čímž samozřejmě zvýšíme průtok chladičem. Jen při tomto zapojení se nevyhýbáme filtru a neděláme tak z plnoprůtokáče obtok... Nemluvim zcesty???
Dovolím si vhml nesouhlasit. Jestli jsem Tě pochopil dobře, vysvětluješ zapojení, jako je původní u erka s obtokovym filtrem. U plnoprůtoku necháš čidlo na svém místě, tedy zcela vpravo a olejový chladič se připojuje na místě zátky vlevo vodorovně vedle filtru a zcela vlevo na spodním rohu bloku, záslepka je tam už na boku prsou. Já si snad nikdy nezapamatuju, směr průtoku oleje, což je dobré řešit, když zamýšlíš chladič umístit ve svislé poloze, ve vodorovné, tak to mám já, je to fuk.
kdyz koukas na motor od pravyho blatniku tak : v pravy casti bloku mas jednu zatku olejovyho kanalu, na kterou je napojeni cidlo tlaku oleje, a ta sama zatka(akorat bez cidla, cumi jenom sestihrana hlava) je i v levy casti bloku...nu a na ty zatky se to napojuje
Už se to tady jednou řešilo, jde mi o motor s plnoprůtokovýn filtrem oleje Favorit, Felicia. Nemáte někdo obrázek, kam přesně hadice mají být zapojené?