Myslím,že na to nemá motor.Pokud jde bez problémů vytočit na 3 i 4 rychl. stupeň,tak ho asi neomezuje rozdělovač.Na 5 nemá sílu...
Tak daj nazad karburátor EDSR, čo tam bol predtým a vyskúšaj.
Chlapí :O) nechcu vám do toho kecat ale je rozdíl i mezi detonačním hořením-čili samozápaly malým octanovým číslem benzínu a tzv řehtáním ventilů které je způsobeno velkým předstihem .......to tzv řehtání ventilů dělá předčasný zápal-velký předstih a tím se rozvibruje celý klikový a rozvodový mechanismus a to je ten rachot-řehtání...








venily pokud mají velkou vůli tak jen cvakají...tento jev je známý u motorů řady 135-136 s hliníkovou hlavou víceméně až po feldu když je motor studený 🙂
no dobra, dobra, dobra, ale projev (= problem) slysitelny pro ridice je shodny, i kdyz podstata problemu detonacniho horeni a ventilove vule je neco o voze a koze...





Dulezite pak je, jak jev "opravit" a je skoro jedno, jestli tomu budeme rikat:





y = a * x + b


nebo


y = k * x + q





Mi prazane mi rozumeji.
jj to je obecně rozšířený omyl, že když motor klepe při prudkém přidání plynu, že to jsou ventily ! Ventily buď klepou, nebo neklepou v závislosti na jejich seřízení. Klepání při velkém předstihu je detonační hoření, jak píše správně Karfi které vzniká předčasným zapálením směsi


a vlastně jejich výbuch se střetne s pístem, který v té chvíli jde proti výbuchu směsi nahoru.


K původnímu dotazu : zkusil bych v okamžiku, kdy je motor ohřátý na tu teplotu ve které to přestává jet seřídit bohatost směsi a pak zjistil, jak se to chová v ostatních teplotách.
jestli tam nebude omezovač rychlosti? 😀
Hele a proč se bavíte o detonačním hoření jako o cvakání ventilů, nic jiného špatný předstih přece nemůže dělat.
a jeste poznamka:





jed 40, dej 4-ku a plne seslapni plyn (na rovine). S benzinem Special se muze lehce projevit klepani ventilu se Suprem muze, ale nemusi a auto ma zvolna zrychlovat. Kazdopadne to proste muze lehounce zaklepat, ale jen lehounce.





A pak zkus jet do lehkeho kopce na 3-ku cca 3 tis. otacek a dej plnej plyn. Pokud to nezaklepe, je to OK, pokud zacnou ventily silne klepat, je problem prave v rozdelovaci. Moznosti chyby jsem psal minule (potlak nebo pruzinky na odstredivej regulaci).





Tolik moje zkusenosti.
To, ze mas dobrej zakladni predstih neznamena, ze mas predstih spravny v celem rozsahu otacek. Zrejme mas unaveny pruzinky na odstredivej regulaci + mozna spatnej typ rozdelovace k danemu motoru + prilis velkou podtlakovou regulaci (a rozdelovacu na S1000, S100-110 a uzovky jde seridit dorazem, na velkem rozdelovaci jiz ne)...





Zkus jinej rozdelovac a pohraj si se serizenim podtlakovy regulace.
Předstih jsem dělal asi před 3-mi dny, krburátor tam byl EDSR ale já tam dával SEDR. Když jsem ho kupoval tak byl po GO. O tom rozdělovači jsem už taky přemýšlel, ve vyšších otáčkách mi totiž strašně štěrkají ventily, i když je dobrý předstih a jsou dobře seřízené. A četl jsem že by to mohlo být špatným rozdělovačem. Uvidím, zkusím vyměnit, děkuji moc!
Skusil by som tiez ten rozdelovac (pokial je tak ako vravis vsetko ako u neho rozd. aj karbec, ale najskor asi vychvalene pred kupou). Moze byt , ze ten motor to ma za sebou a je vylietany zmeraj si aj tlaky vo valcoch v pripade opotrebenia ozaj na tu 5-ku moze byt slaby. A pred tvojim nahodenim si nerobil z motorom, karbur. a rozdelovacom nic? , rozvody su tiez ok? predstih na 3000,4000 ok? podtlak ok?
Neber to tak že chci snižovat kvality tvého motoru,ale origo motor v mé š110L těch 110km/hod zvládne na 3stupeň v klídku taky. Zkus se podívat na rozdělovač,já sem měl s tím podobné problémy.Když jsem to vytáhl "trošku" víc nahoru tak to začalo jakoby vynechávat až se někdy motor úplně udusil.Pak sem dal nový rozdělovač a bylo po problému.
To si nemyslím, ten motor je super, živý. Když ho pohoním tak na 3-ku vytáhne 110km/h. Prostě jde super do otáček. Ale nevím proč se pak začne dusit.
Tak to ti potom kecal, že s tým jazdil 170. Chcel ti to výhodne predať zrejme.
Mám v eRku motor z Fa 135, jede docela dobře, je na něm karbec SEDR ze 130-tky, kluk od kterého jsem ho kupoval říkal, že v eMku s ním jezdil 170, jenže mě 140 a dost, převodokou to asi nebude, motor točí 7tis. v pohodě, na 4-tý stupeň 130km/h asi 5500 ot. jenže na 5-tku 4500 ot. a konec, plyn mám tak v půlce a když na něj šlápnu pořádně, motor je jakoby "přechlastaný" a začne vynechávat. Čím to?