9. leden 2004

Džonova perestroika II (2002)

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10595×, Komentářů: 1, Líbí se Autor: Džon
Po nehodě Džon začal s opravou svého žluťase

Novější informace počínaje lednem 2003 najdete ZDE.

Dodatečné poznámky k textu budu psát kurzívou.

15.3.2002 - jsem si dojel na jižní Moravu pro novou karoserii (-1000,- auto, / -2000,- nafta, / -1000,- pokuta / 600,- vlek)

??.4.2002 - Ze žluťase jsem sundal přední blatníky a čelo. Pravý možná půjde použít, levý asi ne. Čelo je úplně v pořádku, rámečky světlometů jsou OK (byly úplně nové).

2.5.2002 (Čt) - svařil jsem si držáky předních 4-pístových brzdičů - úprava z držákú pro dvoupísty. Je to jenom zkušební, ale možná by to mohlo fungovat... pro porovnání přidávám i fotky originálů. Snažil jsem se to svařit tak, aby jeden úchyt zůstal původní. Ten druhý jsem jen odřízl a navařil blíž. Každý držák jsem svařil tak, aby na každé straně bylo nevařené oko nahoře. Brzdič se tím posune lehce nahoru, ale to by myslím nemělo vadit. Bohužel to asi takhle nebude fungovat, protože je jiná vzdálenost závitů od středu.

14.5.2002 - Radkovi jsem prodal dva chladiče ze 120 + větrák (+300,-)

??.5.2002 - Před časem jsem nechal vyměnit ocelové vložky v Apollech, nyní jsem si je nechal opískovat (-600,-) a nakomaxitovat průhlednou barvou (-1600)

??.5.2002 - Člověk z Brna si přijel pro kapoty, ale nelíbily se mu, vzal si rámečky světel a půjčil kolíbku (+200)

??.5.2002 - Mobydick si přijel pro přední 4-oké čelo z červíka (+300,-) a otáčkoměr (+200,-), takže jsem sundal přední nárazník, přední blatníky a čelo.

??.5.2002 - Koupil jsem na vrakovišti větrák z Fabie, ale je moc velký musím se ho zbavit. (-500,-)

??.5.2002 - Moje Prďule mi našla na vrakovišti ideální větrák ze Subaru J-10 - perfektní velikost, je tlustý jen 8 cm. (-300,-)

22.5.2002 (St) - Koupil jsem na inzerát chladič z Felicie 1,6 (-500,-). Má trochu orezlé horní a spodní držáky, ale ty jsem sundal a nechám je opískovat. Taky měl trošku pocuchané lamely, ale nějak jsem to srovnal. Hlavní je že je o 10 cm širší než 120kový a zakryje mi celý výřez v předním čele !

??.5.2002 - Ze žluťase jsem sundal kliky dveří a rozebral - misky nechám nakomaxitovat na černo, kliky nachromovat. Vyndal jsem i sedačky a začal vytahovat svazky elektriky.

31.5.2002 (Pá) - Sundal jsem z červíka levý zadní blatník a jeden člověk z Moravy si přijel pro jeho část, kterou jsem mu z toho vyřízl. Chtěl na Š100 mřížky jako má eRko. Odjel velmi spokojen. (+200,-) Z červíka jsem ještě sundal levou kliku dveří a rozebral, sundal palubku a rozebral... Vypadá to, že červík má nové přední podběhy a na mnoha místech je vařený. Medvědí hovno je všudypřítomné. Prahy jsou v tahu, zadní podběhy jsou jakžtakž, shnilé je jen to, co stejně bude muset pryč. Levý nosník motoru je také zrezlý, o podlaze radši ani nemluvím. Střecha je ale zato perfektní.

1-2.6.2002 (Víkend) - navařil jsem na zadní blatníky (ještě z "nové" Scappersovy kastle) kulaté lemy z předních blatníků (ty jsem vzal z červíka). Navařil jsem lemy co nejvýš, v nejbližším místě jsou od mřížek 7 cm. Byl to spíše pokus, inspiroval jsem se Radkovými blatníky, ale celkem se to povedlo, takže je asi použiji. Nepoužiji.

2.6.2002 (Ne) - Koupil jsem přední a zadní nárazník - vesměs v dobrém stavu + 1 rámeček hl. světla (jako nový) + levý šusplech (-1000,-)

6.6.2002 (Čt) - Jel jsem s Lubošem rozebrat jeho nabouranou stodvácu a dostal jsem z toho mj. i 4-písty s držáky a téměř novými kotouči - Hurá!

13.6.2002 (Čt) - Částečně jsem rozebral přední nápravu. Byla to fuška, něco jsem utrhl, něco nejde odšroubovat, kuželové spoje drží jako přibité. Nejvíce práce mi dalo vyndat svislák, kterým jsme s bratrem neotočili ani s dvoumetrovou tyčí. Jeho část je na obrázku. Také jsem rozpůlil všechny 4 čtyřpístové brzdiče, co mám a vyndal z nich pístky. Dobré jsou jen 4 pístky, všechny z jednoho brzdiče.

17.6.2002 (Po) - Zazaa mi přivezl trubku na rozpěru zadních tlumičů a vyběhané plynové vzpěry z 205 - ale jsou pořád dost tuhé, takže nevím jestli půjdou použít.

18.6.2002 (Út) - Přivezl jsem si z práškové lakovny nějaké součásti. Bohužel mi je ale předtím ve firmě Metalko špatně opískovali takže komaxit není dobrý (upozornili mě na to předem), na špatně opískovaných místech jsou bubliny. (200,- pískování 300,- komaxit)

19.6.2002 (St) - Objednal jsem si na tel. čísle 0604/14 46 14 (přímo výrobce) gumy do předního a zadního okna (á 450,-) a stírací gumy do dveří se sametkou (á 150,-). Pošlou to na dobírku (100,-). Od Honzy jsem dostal svislák (200,-)

4.7.2002 (Čt) - Gumy přišly, je to přesně to co jsem chtěl, jen gumy do předního a zadního okna nejsou slepené.

8.7.2002 (Po) - Na vrakáči jsem koupil topení z Felicie (600,-)

15.7.2002 (Po) - Zkompletoval jsem hlavní světlomety do hrnců, rozebral a vyčistil hlavní brzdový válec z favorita, cvičně jsem si rozebral šnekovou převodku řízení, abych věděl jak to přesně funguje. Dále jsem rozebíral červíka - zadní čelo, PZ blatník (jeden šroub nejde budu ho muset odvrtat), sundal jsem pravé dveře.

19.7.2002 (Pá) - Červené éro jsem dotáhl do garáže a úplně rozebral, zbyly jen nápravy. Z takto odstrojeného auta jsem začal odřezávat zrezlé prahy a kusy podlahy. Potom jsme ho celé otočili na bok a po deseti minutách prozkoumávání jsme ho zase shodili zpátky, rozřezali a naložili na vlek. Jenom střechu jsem si z toho nechal. Vyvařovat to by byla sebevražda.

20.7.2002 (So) - Odvezl jsem zadní část do sběru, dostal jsem skoro 200,- korun, žluté éro jsem uplacíroval do garáže, rozhodnut, že střechu zkusím navařit. Po uříznutí předních zdeformovaných sloupků se karoserie výrazně srovnala.

21.7.2002 (Ne) - částečně jsem rozebral přední nápravu, zkusím z ní postavit širokou s maticovým řízením.

22.7.2002 (Po) - Odvezl jsem do sběru přední část, dostal jsem skoro 100,- korun

23.7.2002 (Út) - Začal jsem vyrábět přípravky na usazení střechy. Vyrobil jsem bednění z prken, které jde akorát vsadit do otvoru pro zadní sklo. To samé jsem vyrobil pro boční zadní skla.

24.7.2002 (St) - Dnes jsem vyrobil přípravek pro přední sklo - ten byl nejtěžší. Uřízl jsem zborcenou střechu a zkoušel nasadit novou...

25.7.2002 (Čt) - Sám jsem začal nahrubo pasovat střechu. V jednom se to špatně dělá. Ale podařilo se mi nějak narovnat ohlé spodní konce předních sloupků oken v karoserii - snad to bude pasovat.

26.7.2002 (Pá) - Napasovali jsme s Jirkou střechu na auto - nebylo to jednoduché, ale za použití hrubé síly jsme ji dostali, kam jsme chtěli. SLÁVA, MÁM STŘECHU !!! Ještě není přivařená úplně, ale sedí a to je hlavní. Přední i zadní okno jdou nasadit výborně, přípravky velmi pomohly při přesném usazení, jen mi úplně ideálně nesedí přední trojúhelníková okna, ale ještě jsem neusazoval dveře a ty trojúhelníky jdou také trochu nastavit.

6.8.2002 (Út) - Dovařuji a brousím sváry, pro zpestření práce škrabu ze střechy 8 vrstev starých nátěrů a tmelů.

7.8.2002 (St) - Dovařuji a brousím sváry, pro zpestření práce škrabu ze střechy 8 vrstev starých nátěrů a tmelů.

8.8.2002 (Čt) - Ráno jedu k očaři protože mám v oku zaseklého něco z toho broušení. Odpoledne jsem odvezl jsem Apolla na obutí do pneuservisu. Dostaly ventilky s chromovými převleky, pneu 175/70 a vyvážili mi je tak, že zepředu není vidět žádné závaží. Zato je ho dvakrát tolik z rubové strany kola. Ventilky (á 70,-) + závaží + práce mě stály 600,-. Hned jsem si dvě kola nasadil na auto, navěsil plechy a kochal se...

9.8.2002 (Pá) - Byl jsem ráno s okem na kontrole a je to naštěstí OK, večer si můžu sundat obvazy.

12.8.2002 (Po) - Vyndal jsem z auta konečně převodovku. Prozkoumal jsem hnuté uchycení zadní nápravy vlevo do karoserie a zjistil jsem, že by to mělo jít opravit. Nebude tedy potřeba uchycení celé měnit.

13.8.2002 (Út) - Dovařuji a brousím sváry, pro zpestření práce škrabu ze střechy 8 vrstev starých nátěrů a tmelů. Blíží se to ke konci.

14.8.2002 (St) - Začal jsem z 2mm plechového profilu vyrábět nové úchyty sedaček. Ty původní byly od bouračky hnuté, nelíbila se mi jejich slabá pevnost a stejně by na ně nešly mé sedačky z Nissana 200 SX. Takže jsem je odřezal.

15.8.2002 (Čt) - Pokračuji ve výrobě držáků, lehce upravuji kolejnice nových sedaček. Flexa se nezastaví. Už mě to nebaví.

26.8.2002 (Po) - Sundal jsem z auta přední a zadní nápravu, vytáhnul svazek elektriky. Dakos mi přivezl mřížku z hundrtky do přední kapoty a LP blatník (200,-)

27.8.2002 (Út) - Téměř holý skelet jsem otočil na bok a to úplně sám - šlo to lehce.

28.8.2002 (St) - Rýpal jsem se v podlaze a to jsem neměl dělat - našel jsem několik direk a povrchových orezlin pod vrstvou ochranných nátěrů, takže jsem kolem nich drbal podlahu. Bude to potřeba trošku vyvařit, ale nic hrozného. Dále jsem uřezal navařené držáky příčky převodovky (byly tam nesprávně, neseděla geometrie).

1.9.2002 (Ne) - Odrezil a natřel jsem rzí chycená místa na spodku.

3.9.2002 (Út) - Dovezl jsem si od Davese nový PP blatník (500,-)

4.9.2002 (St) - Vyvařil jsem některé díry v karoserii, natřel nový blatník základovkou, připravil jsem si domečky na příčku převodovky. Spočítal jsem si na kolik mě to auto zatím vyšlo a radši jsem to zase honem rychle zapomněl....

18.9.2002 (Čt) - Do dnešního dne jsem stihl kompletně vyvařit vše co zespodu šlo, všechny mezery a škvíry jsem vyplnil akrylovým tmelem, celý spodek jsem kompletně napatlal gumoasfaltem a začal jsem pracovat na novém uchycení zadní vlečené nápravy. Zkoušeli jsme jak by šlo auto usadit nejníž a nejvýš a nakonec jsme na vymezené místo navařili držáky příčky převodovky.

18.9.2002 (Čt) - Dodělal jsem držáky zadní nápravy, nasadil přední i zadní nápravu a shodil auto na kola. Geometrie vypadá vcelku dobře, jen jsem to opět trošku přehnal s výškou uchycení příčky, takže jsem pod ní dal ještě podložky.

22.9.2002 (Ne) - Začal jsem do auta vestavovat pedálovou konzolu. Navařil jsem jí do karoserie napevno. Do schůdku nad nápravou jsem vevařil prolis pro plánovaný posilovač.

23.9.2002 (Po) - Auto jsme opět otočili na bok a prolis jsem dodělal zespodu. Celý spodek se znovu natřel gumoasfaltem a auto jsme opět shodili na kola.

24.9.2002 (Út) - Zajel jsem na vrakoviště a koupil posilovač z Favorita, páčky pod volant z Felicie, a motorky centrálu. Vyvrtal jsem díry na posilovač do pedálové konzoly. Úmorná práce, ale posilovač tam sedí moc pěkně. Na spojkový válec zbude moc málo místa, ale nějak ho tam napasuju. Posilovač jsem očistil a nastříkal načerno. Honza mi přivezl podložky a šrouby ze kterých si nechám vytočit delší šrouby kol.

25.9.2002 (St) - Zavařil jsem díru v levém podběhu, díry na stěrače, a vyvařil dírky, které byly pod gumou předního skla. Složil jsem válec s posilovačem a napojil na pedál. Moc se mi ten pedál ale nelíbí, bude se muset udělat jinak. Vyřezal jsem z tunelu uchycení řadicí páky a připravil jsem si nové, které bude o něco výš a víc vzadu. Začal jsem koumat uchycení volantové tyče.

26.9.2002 (Čt) - Zavařil jsem díry na stěrače, díru po anténě a dírky (od koroze) pod gumou předního skla.

27.9.2002 (Pá) - Dopoledne jsem vyvařil další díru v levém předním podběhu. Odpoledne mi přijeli pomoct Vláďa, Lukáš a Prďule (viz obrázek), koupili jsme ruční brzdu z Fiata Regaty. Designově se mi líbí a má i integrovaný spínač na kontrolku. Pasuje skvěle, jeden úchyt je přišroubovaný do původního úchytu ručky, druhý jentaktak vyjde do úchytu ovládání sytiče a topení. Zvětšili jsme díru do tunelu a na páku brzdy jsme upevnili původní táhlo. Dále kluci do tunelu perfektně napasovali trubky chlazení a vyčistili a vystříkali tunel nějakým starým autoemailem. Tunel jsme ještě nařízli tak aby navazovalo zvýšení řadicí páky.

29.9.2002 (Ne) - Přijeli mi pomáhat Vláďa a Prd'ule. Koupil jsem konečně víčko nádrže z Hondy, ale budu k tomu ještě potřebovat kus nádrže... takže další shánění. V tunelu jsme převařili výš držák plynového bowdenu aby nevadil trubkám k chladiči, svařili jsme tunel na řadící páku (posunutý 4 cm dozadu a asi o 3 cm výš), zavařili díry v předních sloupcích, vyřezali karoserii na topení z felicie a dopasovali ho na místo. Vláďa sundal příčku převodovky, kterou bude potřeba trochu upravit. Prďule obrousila přední blatník od povrchové koroze a natřela odrezovačem.

19.10.2002 (So) - Do dnešního dne jsem zase o něco pokročil. Upravil jsem příčku převodovky, konečně jsem navařil držáky sedaček a sedačky zkušebně nasadil. Nejsou sice tak nízko jak jsem si představoval, ale sedí se v nich velmi dobře a místa na hlavu mám také dost. Do střechy jsem vpravil výztuhy a pro zpevnění jsem přeplátoval svary na zadních sloupcích. Do tunelu jsem si usadil trubky k chlazení už obalené mirelonem a vyzkoušel zda nebudou vadit řazení a ruční brzdě. Vše se jakž-takž vleze. Už mě to někdy vyloženě nebaví, jen sedím a koukám na ty hromady práce které je potřeba udělat a do ničeho se mi nechce.

21.10.2002 (Po) - Dnes jsme s Lukášem napráskali do kokpitu držák palubky - ta bude vysunutá o 8 cm blíže k řidiči a lehce sklopená dolů (po vzoru Vladova feRka). Podle palubky jsme vevařili držák volantu vysekaný ze 120ky od Dakose. Samozřejmě jsme si poseděli a vyzkoušeli polohu všech ovládacích prvků, hlavně volantu, se závěrem, že je to výborné.

22.10.2002 (Út) - Koupil jsem hadice k topení (6m za 306,-) a zkusil instalovat do tunelu. Vleze se to, ale jentaktak a jen bez mirelonové izolace. Dopasovávám palubku a volant a přemýšlím jak udělat středový panel a jak upravit ovládání topení. To je totiž moc hluboko, bowdeny jsou krátké, potřeboval bych to tak o 10 cm prodloužit. Pavel mi přivezl přední pružiny udělané podle výkresu na 130 LA (na obrázku je porovnání s novou pružinou na 120ku), od Vládi jsem dostal tvrdé silentbloky motoru a ztenčené podložky pod kola. V interiéru se už nic nebude svářet (pevně doufám), takže jsem nasadil zpátky sedačky.

23.10.2002 (St) - Provedl jsem úklid garáže a vevařil jsem do karoserie vzpěru zadních tlumičů. Začal jsem upravovat brzdový pedál k obrazu svému.

24.10.2002 (Čt) - Dokončil jsem úpravu brzdového pedálu, upravil jsem také spojkový pedál a nasadil spojkový válec. Je mezi posilovačem a podběhem velmi těsně a průtokový šroub se opírá o podběh - nějak to poladím kladivem. Tyčku mezi pedálem a spojkovým válcem jsem musel prodloužit o 2 cm. Pedály již sedí skvěle. Nasadil jsem spojovací kloubový hřídel volantu a k mému překvapení ho díky vysunutí celé palubky NEBUDE POTŘEBA ZKRACOVAT, z čehož mám obrovskou radost. Podle původního usazení volantu by chtěl spíše asi o 2cm prodloužit, což dělat nebudu. Začínám koumat jak natahat dozadu spojkovou, brzdovou a olejovou trubku vnitřkem. Prozkoumal jsem lanovody ovládání topení a tady je výsledek:

bowden: celoplastový Ø 5mm, vnitřní průměr (asi) 1-1,5 mm, na jednom konci je barevná západka, druhý konec je u dvou bowdenů volný, na druhých dvou jsou asi 1 cm před koncem (zřejmě jen jistící) válečky Ø asi 10 mm.

struna: vnější Ø 1 mm s oky na koncích, vnitřní Ø oka 5 mm, oko tvoří necelé 3 závity

Lanovody jsou rozděleny podle barvy západky na konci každého bowdenu. Délka struny je měřená mezi středy ok.

sem jeste tabulku delek

A já to všechno potřebuju o cca 10 cm delší, jinak by bylo ovládání topení šíleně utopené pod palubkou.

26.10.2002 (So) - Provedl jsem generální úklid.

28.10.2002 (Po) - Přijel mi na chvíli pomoct Vláďa, tak jsme vyndali sedačky, Prďule auto vysmejčila, otočili jsme ho na bok a očistili a natřeli podlahu tam kde byla oloupaná od přivařování kolejnic na sedačky. Koumali jsme kde bude všude potřeba ještě upravit karoserii aby nevadila zadní nápravě při propérování na zkrácené dorazy. Místa jsem vyřezal a vypadá to OK. Došel jsem k nepříjemnému zjištění, že se jeden kulový kloub na poloose neotáčí. Zřejmě budu potřebovat náhradu. Natáhl jsem zadní brzdové trubičky a našrouboval zadní hadičky abych viděl jestli nebudou někde skřípnuté. Vypadá to taktéž v pořádku. Nakonec jsem natáhl benzínovou trubku a koumám jak natáhnout vnitřkem ostatní trubičky - tj. brzdovou přední, brzdovou zadní, olejovou a spojkovou.

29.10.2002 (Út) - Sundal jsem přední nápravu a natřel jsem celý spodek asi pátou vrstvou gumoasfaltu. Vyvrtal jsem díru na brzdovou trubičku a natahal přední brzdové trubičky. Nasadil jsem nádrž a krycí plech. Nápravu jsem nasadil zpátky.

30.10.2002 (St) - Zavařil jsem výztuhy střechy a auto shodil na zem. Dotvořil jsem přední trubky k chladiči a vyřezal na ně díry do kabiny. Zároveň jsem vyvrtal díru i pro spojkovou trubku. Začal jsem natahovat spojkovou a olejovou trubičku vnitřkem, ale nejsem si jistý zda jim nebude vadit teplo od trubek k chladiči a topení... takže nevím zda je potáhnu také tunelem nebo vedle.

4.11.2002 (Po) - Přijeli mi pomoct Lukáš s Jirkou. Všechno jsme z auta vyndali - tj. natahané trubičky, sedačky a všelijaké harampádí. Dočistili a natřeli jsme karoserii tam kde by mohla přes zimu reznout a vystříkali jsme všechny dutiny od střechy až po podlahu přípravkem "Ristin ML" Jirkovou speciální ruskou pistolí k tomuto účelu přizpůsobenou. Vypotřebovali jsme celý litr a ještě se úplně nedostalo na pravý práh. Petr mi přivezl spodní oka svislých čepů.

9.11.2002 (So) - éRo jsem připravil na odvoz, tzn. navěsil jsem na něj co šlo a dovnitř taky vyskládal co šlo abych uvolnil garáž.

10.11.2001 (Ne) - Auto jsme naložili na vlek a odvezli na chalupu k přezimování...

tn:112]

13.11.2002 (St) - Začal jsem připravovat přední nápravu na renovaci, dorozebral jsem horní ramena (vrtačka byla rozžhavená doběla) a připravil na pískování.

14.11.2002 (Čt) - Pokračuji s nápravou, vyrobil jsem si přípravek na lisování silentbloků svislého čepu a hned jsem vylisoval staré silentbloky ze spodních ok a nalisoval nové. Oka jsem připravil na opískování.

19.11.2002 (Út) - Koupil jsem nějaké nové díly na přední nápravu (na obrázku je toho jen polovina) - ještě to ale nemám všechno.

1.12.2002.(Ne) - Začal jsem s rozebíráním motoru - vytahal jsem vložky a písty (Š 135) a připravuji si zánovní 136kovou sadu od Dinse. Gotrek mi přivezl strunu a bowden na topení - dík.

15.12.2002 (Ne) - Vlado mi přivezl hotové delší štefty kol (vysoustružené a černěné) + výztuhy přední nápravy udělané podle dokumentace na Škodu 130 L/A. Chybí tam jen spodní kryty tlumičů, které pro mé potřeby považuji za zbytečné.

Pokračování v novém roce 2003 najdete ZDE.

Džon (776 - 83 40 73)


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10595×, Komentářů: 1, Líbí se Autor: Džon
ddocela v klidu .HUMPOLEC