23. únor 2015

110r, plním si sen

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9384×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: jarda.137
Nebude to 100% originál

V roce 2008 jsem si pořidil erko,rok 1977.

Jako 18ti letej jsem si ho nemohl dovolit,jezdil jsem stovkou,dnes mám téměř 38 a plnim si sen.

rok 2009

kompletni rozborka.

motor venku,šlapal jak hodinky,udělal jsem rozvody,

přetěsnil a trochu vyčistil.

další na řadě byla přední naprava.

rok 2010

pozvolna pokracuju,zadni náprava a ušil jsem volant!

přístrojovku jsem se rozhodl potáhnout koženkou.

topení,chladič

topení jsem vůbec v autě neměl,sehnal jsem dekl a napasoval radiator

z karosy.

rok 2011

příprava skeletu na pískovaní.

leden 2012

odvoz na pískování,vše hrozně dlouho trvá,čekal jsem dva měsíce.

duben 2012

po opískování jsem nastříkal skelet epoxidovím základem a čekal až klempíř pískne,zjistil jsem že ze střechy moc nezustalo,vanička,

torpédo,přední šavle a rámečky oken potřebují hodně opravit.

čevenec 2012

jedem do klempírny,tam se auto zaseklo dva roky,řekl jsem at nepospíchá,

v prúběhu oprav jsem tam navozil veškerou plechařinu,tu a tam chyběl

kus kapoty,dveří atd.

já jsem mezi tím udělal pár drobností.

srpen 2014

vyvařeno,nachvilku domů,dopasovat lízátko a šup na lakovnu.

září 2014

lakovna.

leden 2015

nalakováno,červen závodní.

22.2. 2015

tento týden ještě musím dovezt zbytek plechařiny a začnu strojit.

22.2-5.3 2015

sedím v garáži a přemýšlím odkud začít.

budu tahat trubky.

další na řadu nápravy,tam,jsem si užil,hlavně zadní nohavice a kameny.

musel jsem konstatovat že jsem toho za ty léta hodně zapoměl.

10.5. 2015

využil jsem prodlouženého víkendu a trochu s tím pohnul,zapojil jsem syna,je mu 12let a ma malý ruce a docela šíkovný.

nastrkal jsem lana na ručku a dal bubny.

pak přišel čas tam vdechnout motor,potom jsme dali chladič,výfuk.

u výfuku nastal problém z držakem,koupil jsem před pár lety novej,nechal ho nazinkovat uložil a starej vyhodil,jenže ten novej je uplně jinej,zřejmě na stodvacátou,takže nemám.

30.5.2015

V pátek volali z lakovny že kromě kapot mám vše hotovo,těšil jsem se

hodně na ten den,bohužěl úraz kolene mě to zkazil(zlomená čéška),sebral jsem všechny síly a z bráchou to navozil domu,vytahali jsme plechy z dodávky,opřeli o garáž a já začal šnečí chuzí tahat vše

do baráku,jenže fouknul vítr azadní blatnik ležel na zámkovce,odřenej promáčklej,bylo mě do breku.Jak jsem starej tak jsem blbej.

31.7.2015

Tak zase pár věcí namontováno,začal jsem víměnou ventilátoru,po menší

upravě sahary tam sednul vrtulník z fobie,namontoval jsem topení,dopojil hadice,nalil vodu a málem mě trefilo,z chladiče to teklo snad všude,asi mu neudělalo dobře těch šest let bez vody.

Takže tchán si udělal vílet do kvinta z chladičem,tam mu nabídli kompletně zrepasovanej z erka místo mého z tisícovky,už je tam,ale nafoceno ještě nemám.

Nalepil jsem koberec na tunel,narouboval komponenty,namontoval

volantovku.

6.9.2015

Srpen byl měsíc elektriky,jelikož jsem starej svazek vyskřipal,nedá se použít,navíc jsem si vymyslel několik uprav oproti originálu,hlavně se mě nelibila ostrá 30 dopředu,vyřešil to pojistkový blok z octavie.

podle schéma jsem spočítal kabely od zadu do předu,zabalil do svazku,protahl autem a zjistil jsem že jsem uplně zapoměl na topení,takže znovu ven a lépe.

Motor komplet připojenej,beru kameru a teším se na první start po 7mi letech,natačím,syn startuje a ani tuk,ani naznak,jiskra je benzín taky,volam kamarádoj o radu,jeho prvni slova byla že mám přehozený kabely od rozdělovače,nejsem blbej říkám,přijed.

Přijel sundal víčko rozdelovače a bylo jasno,nějak se mě povedlo ho otočit o 180st,potom to šlo na škrtnutí,motor maže,dobíjí to,takže mám radost a jdeme dál.

Hodně mě pozlobily stěrače,neustále se zastavovaly,drhly,volal jsem na všecny strany,timto dik Radkovi RST za rady,závada se našla,kloubky na tyčkách jsem měl moc

na fest,stačilo udělat patřičné vůle a funkce je neuvěřitelna.

19.10.2015

Poslednich pár týdnú jsem se usilovně věnoval elektrice,každou volnou chvilku jsem jen tahal kabely a cvakal konektory.

Když jsem dával první kabel myslel jsem že to bude dětská hra,ale neni,nicméně je hotovo,odskoušeno,všechno bliká,svítí,stirá,troubí.

Nejhorší pro mě bylo zapojit páčky a varovky,ale naštěstí mám neskutečně šikovnýho kamaráda.Leoši Díky.

13.12.2015

téměř po dvou měsících řekl bych až usilovné práce zas pár řádku a fotek.V garaži jsem strávil mraky hodin,ale práce moc vidět není,řekl bych na co jsem šáhl tak se nedařilo.

Začal jsem lepenim c sloupku,odhlučněnim prostoru za zadními sedačkami,nasledovalo nalepeni stropnice,montáž lampiček a bohužel jen jednoho madla,nějak jsem nenašel plíšky pod madla.

Zasklít okna bude brnkačka,jsem si myslel,vyleštil jsem klínky do gumy

,zjistil jsem že mám pouze tři plíšky na spojení klínu.

Děkuju Davidovi M8,který mě ho sehnal za jedno odpoledne.

Nic nebráni pustit se do toho,vzal jsem nové gumy navlíkl na okno,obě dlouhý,skrátit,slepit,narvat tam ten klín byl zážitek,zadni okno docela šlo,až na asi 2cm mírně ohrnutou gumu to jde,třeba se to teplem srovná,u předního okna jsem skoro brečel,nešlo a nešlo,řezal jsem do něj palicí až jsem si udělal důlek do střechy,stejně sedí špatne,v kastli guma sedí pěkně ze vnitř na pohled všude stejně,ale zvenčí nahoře asi 20cm na délku okno nesedí v gumě,nevim proč,jestli je guma dlouhá a nebo ji tlačí ten klínek.

Následovala montáž předniho čela,při montáži zámku lanka jsem si všiml

uplně poprvé že čelo nemá uprostřed tu výstuhu,zase past,takže budu vymejšlet nějakou vzpěru,aby to netáhlo zámek nahoru.

Dopojení panelu a trochu tlumení.

9.3. 2016

V garáži hrozná kosa,takže jsem toho moc nevytvořil,hodina práce v garáži,tejden prskání kašlání a držková od manželky.

Přes to jse mě povedlo dotlumit podlahu a nařezat provizorní koberce.

Koberce v kufru a plato.

V teple doma to bylo lepší,nastrojil jsem zadní čelo,nelíbí se mě vubec osvětleni spz,časem budu investovat do hezčího.

Zadni tapeci se nepodařilo zachránit,udělal jsem nové bohužel bez prolisů,předni jakž takž,musel tam přijít reprák,byla tam díra.

Nastrojeni dveří jsem si užíval,zejména namotáváni lanek stahovačky,vůbec na autě nebyly,měl jsem tam uhledně uříznutý násady.

myslím že se to povedlo,ale ještě tam nejsou okna.

11.6.2016

Po dlouhé době zase přidám pár řádku a fotek.

Koncem března mě navždy opustil táta,strávil se mnou v garáži stovky hodin takže mě trvalo dlouho než jsem mohl něco dělat,ale život musi jit dál a on by měl radost že se neflákám.

Pasováni plechaříny byl očistec,Pomáhal mě kamarád klempíř,hodiny a hodiny jsme ladili mezery,před lakem bylo spasováno bez gumovejch tesneni a šlo to,teď hruza,nic méně docela se zdařilo,ale k dokonalosti to má daleko.

Přední nárazník jsem si koupil z užovky a až když jsem zjistil že tam nepasuje jsem se tady dočetl že rozdil v rozteči držáku,takže jsem ohýbal, piloval,dlouho!!!,ale je tam.

Zadek už docela sednul.

červenec 2016

Po spasování na mě čekaly drobnosti jako sttěrače,boční okna,sedačky,že to nejsou drobnosti jsem pochopil hned.

Stěrače:

originál táhla byla namontována aspojena z motorkem už dávno,zbývalo jen namontovat ramínka a hotovo,jenže pokud tam byl sterač u spolujezdce vše šlo jak ma,když se přidal řidičuv točil se do kola.

Zkusil jsem vše,nekolikrat demontoval táhla bez sundání palubky,velkej zažitek.

Nakonec jsem to vzdal, sehnal tahla ze stodvacátý,z 1203 a začal podle návodu na netu zkracovat a svářet.

Nakonec nejlepe pásla táhla z posledního Taze,zkrátil jsem jen dvě tahla a čepy zustaly jak byly.

Zadní výklopný okna bez problemu,do stahovacích se mě vubec nechtělo,přesto že stahovačky z lankama už byly ve dveřích,stacilo vzít okna,nasadit a seřídit.OMYL!!!!!

Sametky do vodících lišt,který jsem před lety koupil někde na bazoši byly nějak širší okno tam nešlo ani na kraj.

Obědnal jsem ze slovenska nalepil je tam a zase blbě okno nejezdilo strhnul jsem jednu stahovačku.prostě paráda.

Naštěstí se ukazalo že mě poslali špatný,do tří dnu jsem měl doma správný a už to chodí,jen budu shánět jednu stahovačku.Přeskakuje.

Odpočinkem byla rampa na světla.

srpen 2016

Sedačky jsou super,jen mezi zadnima opěrákama vznikla trochu mezera.

Hurá, po osmi letech na stk.

Technická dopadla na 1*,užíval jsem si to tam,z kanálu se ozývalo jen

"Ty vole!"

září 2016

Jel jsem se ukázat na den z embéčkem na Malou skálu,tam jsem už tušil že muj elektrickej ventilátor asi neuchladí.

Následovala ještě projiždka z manželkou k hradci králové a bylo jasno,noha s vrtulí jde zpátky.

Děkuju Davidovi M8 za podložky do řemenice.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9384×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: jarda.137
Jsou uplně stejny,prohazoval jsem je.pokud si pamatuju tak plechy zadnich opěráku byli sikmý na obouch stranach.možná to jen čalounice hodně stáhla.
Ještě koukám na ty opěradla vzadu, nemáš prohozený levý a pravý? Uprostřed je hrana svisle, na kraji je to trochu šikmo.
Petkare nechci moc spekulovat, ale někdo chladil elektrikou a hliníkovým chladičem tuším z Fiatu 127 😉
Blahopřeji k autu, hodně šťastných kilometrů...





A s tím chlazením🙂, vždy mě trošku pobaví (a teď nic ve zlým, ani tě nechci shazovat nebo se jinak dotknout, naopak, obdivuji kus práce co je za tebou), jak staré mazáky, kteří si podobným laborovaním prošli, lidi neposlouchají a věří tomu, že zrovna jim to bude fungovat...





Nezbývá než zvolat🙂:





PANOVÉ, TO, ŽE NĚCO NAPÍŠEME, NENÍ PRO TO, ŽE SE NUDÍME, ALE PRO TO, ŽE JSME NĚCO VYZKOUŠELI A OTESTOVALI NA SOBĚ A ZJISTILI, ŽE TO NEJDE...





ale samozřejmě, klidně dále zkoušejte, třeba se to někomu povede...





BTW: Jediné řešení, kde fungovala elektrická vrtule, prý dle majitele, bez problémů a k plné spokojenosti, bylo u vozu škoda 1000MB s tatrakapsami a onen majitel pracoval v Boleslavi v Česaně. Chlazení bylo komplet přestavěné a celkově odladěné, chladila to dvourychlostní elektrická vrtule ze škody Octavia (pokud si dobře pamatuji) ale možnosti a znalosti, k nimž měl onen člověk přístup jsou nám, běžným smrtelníkům v garážových podmínkách, zapovězeny...





Navíc Š1000MB s tatrakapsami je o něčem trošku jiném, než vůz škoda 110R a to už nemluvím o Š100/110...
Tak to je paráda, další auto ožilo! Blahopřeju!
auto je hotoví po stk,až budu mít čas doplnim foto a dopíšu članek,jen bych rád uznal svoji porážku ohledně elektrického chlazení,neuchladím ani náhodou,už tam morduju zpátky nohu z vrtulí.
Díky,výfuku mám několik,jeden jsem vzal a dal ho tam,je fakt že se mu moc nechtělo do držáku
Ahoj.Moc pěkná stavba snu 🙂


Poznámka k výfuku, nejspíš jsi koupil polskou verzi, která koliduje s příčkou motoru ale na erko určena je. Měl jsem na 1000 MB svody a výfuk z erka a musel jsem proklepávací"úpravu" kladivem, aby se vůbec dal namontovat.
Mailnko jsem opravil chybičku na konci - chybějící závorka u /c a formátování na střed tak přeteklo i do komentářů. Když chceš zarovnávat na střed, nemusíš každej řádek zvlášť, stačí jen na začátku a pak nakonci formátované sekce, tedy i přes více řádků.


A neboj se použít i další formáty, vypadá pak článek mnohem líp, pro připomenutí:


h - nadpis, velké tučné písmo


b - tučné písmo


i - kurzíva


takže chci-li nadpis uprostřed:


[c][h]Nadpis[/h][/c]
Včera jsem auto viděl naživo a musím pochválit, pěkná práce. Pár chybiček se sice najde, ale kdo máme auto dokonalý, že...
zkusím tam vrtulník z ibizi má dvě rychlosti,chladič tam byl už když jsem to koupil,ani jsem neměl tušeni že je z litra a jak říkaš zkusím to a pokud to nepujde tak někde seženu tu origo nohu.jinak děkuju za radu.


Jarda.
No, ono se to blbe vysvětluje, ale třeba S100 se uchladi, i když je jen 1/2 vody v chladici... 110-tka sedan se také uchladi uplne v pohode i s 1/2 vody v chladici... Zrejme je to dano jinym obtekanim vzduchu mezi "sedanem" a "coupatkem". Coupatko se proste chladi o poznani hur nez sedan... Pokud svému reseni veris, není nic jenodussiho nez se bud potvrdit v tom, ze mas pravdu nebo si prijit na to, ze pravdu nemas 🙂





Vrtule s klasickou remenici zere cca 10% vykonu. Rozdil je v tom, jakou mas remenici (110r / S1000) a jakou mas vrtuli (hlinik 9 / 10 listu / plast 10 listu). Svoji roli hraje také velikost remenice na vodni pumpe (100 / 130) a typ vrtulky vodni pumpy (S100 / S120 / S130). Kazda z vrtuli ubira "kone" nekde jinde a kazda z ruznych kombinaci vodni pumpy / remenice funguje v ruznych režimech otáček motoru. Pomoci by mohl samozrejme chladic oleje... Pokud na klasickou vrtuli das vetsi remenici, tak ubytek vykonu samozrejme nebude takovy jako v pripade male remenice.





Jde si to představit tak, ze pro uchlazeni potřebuje vrtule (ventilator) nejaky vykon. Ten vykon lze dodat bud přes remen primo na vrtuli (ztrata = 0%) nebo tim, ze energii vyrobi alternator (který ma nejake ztraty) a tento vykon preda motoru ventilatoru (který ma také nejake ztraty). Takze ciste teoreticky reseni alternator - el. vrtule musí byt vždy méně efektivni nez reseni klika - ventilator. Toto tvrzeni plati pro pripad, kdy vykon ventilatoru / vrtule je shodny. 🙂





Takze zkus sve reseni - pokud mu veris - a uvidíš. V nejhorsim pripade budes laborovat 🙂 Jinak jak na to koukam, mas tam chladíš ze S1000, ten ma nižší účinnost nez original S110r/LS. Moznosti je nechat si udelat chladic na zakazku novy, kde se vymeni "kanálky a ostiny" / vrsek zustane puvodni a namisto puvodnich 3 rad kanalku budes mit 4 = vetsi účinnost.





Ja osobne sice tipuju ze v lete na dalnici nemas sanci, ale třeba se pletu 🙂





jinak renovace krasna, drzim palce! 😉





Stanley
kdysi dávno jsem měl 110,měl jsem to udělaný na chlup stejně a nikdy jsem nepřehřál,tak jsem myslel že by to mohlo fachat i tady,závodit nebudu.
Pasuje tam takova ta vrtule co je primontovana na takovej tej noze na motoru a je pohanena takovym tim remenem od motoru 🙂





...to se potom nemusi predelavat takova ta sahara 🙂





Tim se to uchladi, elektrikou bez nejakeho pridavneho naporaku fakt nemas sanci 🙁





Stanley
taky myslím že to nezvládne kdyby měl někdo nápad nebo zkušenost z čeho by tam pásnul ventilátor,abych nemusel překopat celou saharu tak sem sním.dík,
Pěkná práce, klobouk dolů. Jen na ten ventilátor chlazení zapomeň.
dik,baví mě to,odpoledne trávím v garáži a večer tady projíždím články,abych to dal vubec do kupy.
To vypadá zase na jednu kurňa pořádnou renovaci. Pěkný a fázi strojení fakt docela závidím. Já se zatím pořád ještě hrabu v rezu, kravál od flexy, vaření a pálení vrstev humusů. Tohle už je radostná práce.
Pěkné 🙂
jj, moc pěkný. Pěkně zgruntu a poctivě. Jen tak dál. Když takovouhle práci vidím, už se těším až budu takhle podobně dávat dokupy to svoje. Nejdřív mě ale čeká doknčení jinýho bláznivýho projektu.
To vypadá na pěkně poctivou práci. Gratuluji a držím pěsti ať ti nadšení vydrží. Jen tak dál 🙂