Radkův RedShadow 2003
Popis původního stavu auta:
- Rok výroby 1973
- Barva oranžová (nebo snad červená?), původně zelená - kupodivu jen dvě vrstvy.
- Motor - ? něco s přeraženým číslem, karburátor 120(?), vzduchový filtr R+120. Funguje dobře, tak se uvidí co s ním.
- Kola anglické plecháče 5x13 + Barum OR 34 (ty rozhodly o koupi).
- Kastle dobrá až na spodek, ale předek se vyměnil a zadek zdánlivě ušel (pak se ukázalo, že taky nic moc, ale už je to hotový).
Cílový stav :
- Nápravy eM
- kola loukotě
- pneu Michelin 165/80 R13
- kulaté zadní lemy
- přední spoiler
- náporové chlazení vpředu, topení vpředu
- nárazníky chrom
- barva červená Radiant Red
- motor zatím bez úprav
- úprava interiéru
Co se dělo před rokem 2003
Deník renovace RedShadow - Co se děje v roce 2003
14.6.2003(so) - začal jsem tvořit koberce do auta a připevňovat pásy.
15.6.2003(ne) - zastavil se Džon s Martinou a podnikli jsme společně výlet s návštěvou Karla. RedShadow absolvoval svoji první cestu téměř bez problémů, kromě asi bubliny v chlazení, které se muselo cestou jednou odvzdušnit. Pak vše fungovalo bez problémů, auto jede velice dobře, bude chtít trochu seštelovat motor (předstih a karburátor) ale i tak jede slušně.
18.6.2003(st) - tmelil jsem a brousil mřížky do blatníků a víčko nádrže, stříkal jsem je načerveno, natahal jsem dráty pro mlhovku, její kontrolku a kontrolku potkávacích světel.
29.6.2003(ne) - do dneška jsem dělal jen pár drobností, takže vše najednou: namontoval jsem mřížky, rámečky světel, víčko nádrže, mlhovku a zapojil ji, sehnal jsem plech na přepážku, pustil jsem se do tvorby čalounění dveří, začal jsem leštit lišty a nárazníky.
11.8.2003(po) - na fotkách je částečný výsledek dosavadního snažení - s Hankou jsme se pustili do přečalounění sedaček. Koupili jsme látku, ze které jsou ušité sedačky např. ve Felicii, takže konec rozpálené koženky v eRku. Mimo to jsem namontoval pásy, částečně koberce a přepážku v kufru. Dodělal a namontoval jsem výplně dveří.
18.8.2003(po) - a takhle to vypadá v autě. Renovace je téměř u konce, zbývá dodělat pár drobností, které postupně doplním. V sobotu jsem auto vyzkoušel, jede to moc pěkně, motor se točí bez problémů do 6 tis., výfuk vydává nádherné zvuky. Až bude vhodná příležitost, auto nafotím a zveřejním konečný stav renovace.
20.9.2003(so) - po absolvování formalit typu STK, evidenční kontrola a vydání ORV (dříve OTP) jsem opět něco udělal na autě - nechal seřídit geometrii, ventily apod., oživil jsem stěrače, ostřikovače, ventilátor chlazení a pokročil o kousek se zprovozněním topení. Je osazen výměník, zbývá dodělat ventilátor a rozvod vzduchu.
21.9.2003(ne) - cvičně jsem zavolal na inzerát, udělal si výlet a zde je výsledek:
Přednosti nového vozu: slušné přední okno, nová baterka, pěkná přední světla, použitelné mlhovky (na jiný vůz), široké nápravy, málo zrezlá karoserie a několik již menších kladů, které nestojí za to vyjmenovávat. Zápory se našly také: např. PU pěna v prazích, přeci jenom někde něco rezavého je, pokusy o "vesnický" tuning atd.
22.9.2003(po) -prozkoumal jsem nový přírůstek a nafotil ho, použil jsem z něj kus zadního opěradla a dodělal konečně čalounění i na levou zadní opěru, takže sedačky jsou komplet. Zkoušel jsem vymyslet nejvhodnější zástavbu ventilátoru k topení a řešení se zřejmě našlo.
27.9.2003(so) - zúčastnili jsme se akce Hundertgang 2003, kde vznikly i tyto obrázky finální podoby RedShadowa. Tím je renovace auta víceméně u konce, zbývá dodělat skutečně jen drobnosti, o kterých budu příležitostně informovat. Auto jezdí výborně, chlazení vpředu funguje dobře, motor šlape, brzdy brzdí, světla svítí.... Zkrátka je to super kára a vzhůru s ní na srazy a silnice!
RedShadow je hotov.
12.-14.10.2003.(pá-ne) - Sraz Škodovek v Klatovech. Nejvíc mě potěšilo 4.místo v soutěži o nejhezčí auto srazu. I v "závodních" disciplínách jsme se nevyskytovali úplně na chvostu, takže také spokojenost. Chlazení si prodělalo zatěžkávací zkoušku a obstálo se ctí. Auto celou dobu šlapalo jak hodiny, vše se zvládlo zcela bez problémů.
13.12.2003.(ne) - Autoslalom v Milovicích na letišti. Stále se ještě s autem učím jezdit a toto byla výborná příležitost zkusit co umí. I když bylo trochu namrzlo a místy to klouzalo, přesto jsem se s autem hodně naučil. Umístění nic moc, ale svezení prvotřídní. Na fotkách pohled na letištní plochu, zátiší s kupátky (určitě nikdo nepozná to žluté...) a pohled na "profesionální" soupeře.
28.12.2003.(ne) - opět Autoslalom v Milovicích. Větší zima než minule, ale trať suchá, tudíž rychlá. Svezení opět stálo za to, s autem se docela sžívám a začínám ho mít "v ruce".
2004
8.2.2004(ne) - a slalom dotřetice. Tentokrát bylo sucho, trať velmi rychlá. Auto dostalo jiné zapalování a bylo to hned znát. Jelo to o poznání líp. I na dvojku na výjezdech ze zatáček hrabe a jede jak pila. Opět pár obrázků - auto a trať. Jsem spokojem i s umístěním 5. místo (ze sedmi o)) ), porazil jsem ovšem mnohem novější stroje (např. Š Felicia).
Cestou zpět jsem přetáčel tachometr, takže počítám od nuly, jako u nového auta. Nechtělo se mi věřit, že jsem s RedShadowem najezdil už 1800km (důkaz při přestavbě budíků).
Už se těším na další akce, ježdění eRkem mě baví čím dál víc a jsem nucen trochu poopravit svoje původní rozhodnutí postavit si auto "na kochání", je to auto i na trochu svižnější až sportovní svezení a moc mu to svědčí (a mě taky). Závoďák to nikdy nebude, ale svižný sporťák to je už teď.
15.4.(st)-18.4.2004(ne) - padlo rozhodnutí a motor dostal lehčí setrvák, novou spojku, lehčí řemenici (konečně jednořadou) a hlavně v a č k u. Čtvrtek a pátek jsem strávil vyndáváním motoru, výměnou setrvačníku a spojky, výměnou vačky a zpětnou montáží všeho rozebraného. V sobotu jsem to zase poprvé natočil, trochu projel a v neděli opět slalom v Milovicích. Vážení, tak takhle jsem se v eRku ještě nesvez! Ještě to potřebuje doštelovat, ale i tak to jede naprosto neuvěřitelně!
Technické info o úpravách:
- setrvačník 5 kg
- přítlačný kotouč spojky z Fe 1,6, nová lamela a ložisko
- stočená řemenice podle 130L/A
- vačka 280/280
25.05.2004(po) - sestavil jsem "nový" rozdělovač - repase starého 120 - nové kontakty, kondenzátor, palec a víčko, celkové vyčištění a promazání. Dopřál jsem si drobnou blbůstku - průhledné víčko rozdělovače.
29.05.2004(so) - účast na akci Pražského Škoda klubu v Táboře . Cestou i při závodech na místě jsem odzkoušel rozdělovač - povedlo se, motor je mnohem pružnější než byl, bez cukání jede od 1500 ot/min, točí do 7 tis., šel by ochotně i dál.
Výsledkem závodů je 3. místo v kategorii 1200 ccm, daleko větší radost mám ze 2. místa v soutěži o nejhezčí auto setkání.
Výsledkem celého víkendu jsou tato zjištění: motor bere moc oleje a bude potřebovat výhledově GO, teče pravá zadní poloosa - nutná výměna gufer (jediné, co jsem nevyměnil při renovaci, dobře mi tak), přední náprava má vůle - potřebuje kompletní repasi, auto potřebuje přitvrdit na podvozku. O tom průběžně, jak budou další úpravy probíhat.
3.07.(so)-8.07.2004(čt) - zúčastnil jsem se 2.srazu stránek skoda.virt.cz, při té příležitosti jsme objeli eRkem část vlastí českých. Auto vše přestálo v pohodě až na 2 maličkosti - stále se občas ucpává přívod benzínu z nádrže a zhoršoval se stav startéru až přes únosnou mez a 8.7. došlo k jeho výměně. Čeká mě znovu pročistit nádrž a přívod paliva.
25.07.2004(ne) - Slalom Milovice. V týdnu před závodem jsem koupil zánovní pneu 175/65 R13 Continental, přezul jsem je na disky z RM 1, bez vyvažování, od kamaráda jsem měl půjčené přitvrzené tlumiče. Vše jsem namontil do auta, nasadil jsem jinou přední nápravu s lepšími pružinami a silnějším (M) stabilizátorem. Hned při testování to bylo úplně jiné auto a i závod v Milovicích dal jasnou odpověď - 5. místo z 13 (hodotí se jen příchozí, celkem startovalo 26 lidí). Připadal jsemsi trochu jak v pneuservisu - na přejezd jsem nasadil zase původní "bačkory".
31.07.-1.8.2004(ne) - účast na akci Hundertgang 2004 v Poděbradech. Jako obvykle podařená akce - potkali jsme se spoustou lidí, poznali nové tváře známé podle jmen a aut z internetu. V orientačním závodě celkově 2.místo (hlavně díky kvalitnímu navigátorovi - manželka Hanka) a 1. místo ve sprintu na 400m ve své kategorii. (A zároveň předposlední, sešli jsme se jen 2...já a p. Kuřík-Erkománie)
Pořídil jsem starší tlumiče a předal je na úpravu.
15.8.2004(ne) - konečně jsem se pustil do opravy zadní nápravy - tekoucích gufer. Nakonec jsem vyndal a rozebral celou pravou zadní poloosu.
V mezičase jsem "nové" Continentálky nechal přezout a vyvážit na disky z Shadowa, takže je má obuté natrvalo.
Zrepasoval jsem taky 4-pístové přední brzdové třmeny za použití nových pístků, všech gumových dílů, odvzdušňovacích a průtokových šroubů, dal jsem nové destičky Ferodo, nové závlačky. K tomu jsem pořídil ještě propojky okruhů třmenu.
22.8.2004(ne) - opět závody ve slalomu v Milovicích. Tentokrát se jezdilo na trati připravené pro závody Mistrovství republiky, které se pojede 4.-5.9., délka 2,3 km, asi 65 branek. Mě to tentokrát moc nešlo, ale auto bylo perfektní. V týdnu před závodem jsem dostal upravné tlumiče, takže auto krásně sedí a poslouchá. Umístění 15. z 22 příchozích, takže tentokrát opravdu nic moc.
8.10.- 10.10.2004(pá-ne) - účast na srazu Podzim 2004 v Běšinech u Klatov. Více informací o srazu je na jiném místě těchto stránek, tak jen krátce - auto fungovalo tak jak má, řidiči celkem taky, takže naprostá spokojenost, jen zase trochu zlobil ucpávající se benzín a motor svojí vysokou spotřebou oleje a tím i kouřením dává jasně najevo, že potřebuje GO. Co z něj nakonec bude po opravě, se nechávám zatím sám překvapit. Uvidíme, co je zač a co z něj půjde stvořit...
Fotky jsem použil stažené z fotogalerie srazu na www.skodateam.cz, sám sebe za jízdy asi těžko vyfotím...
Další osudy v roce 2005
21. listopad 2007
8. únor 2007
8. únor 2007
7. únor 2007
9. duben 2006
30. listopad 2005
30. listopad 2005
27. listopad 2005
27. listopad 2005
27. listopad 2005
27. listopad 2005
26. listopad 2005
26. listopad 2005
5. únor 2005
26. leden 2005
26. leden 2005
26. leden 2005
26. leden 2005
21. leden 2005
22. listopad 2004
20. listopad 2004
14. srpen 2004
2. srpen 2004
28. červenec 2004
16. červenec 2004
16. červenec 2004
16. červenec 2004
28. květen 2004
28. květen 2004
2. duben 2004
25. březen 2004
24. březen 2004
24. březen 2004
24. březen 2004
24. březen 2004
23. březen 2004
23. březen 2004
23. březen 2004
23. březen 2004
23. březen 2004
23. březen 2004
23. březen 2004
22. březen 2004
18. březen 2004
17. březen 2004
15. březen 2004
14. březen 2004
14. březen 2004
14. březen 2004
22. listopad 2007