29. září 2003

Radkův RedShadow 2002

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10121×, Komentářů: 0, Líbí se Autor: RST
Průběh renovace v roce 2002 a 1.pololetí 2003

V průběhu zimy párkrát pěkně foukalo, tak jsem pořád něčím zatěžoval plachtu, vítr to shazoval a tak plynul náš čas.

14.2.2002 (čt) - kolega mi ze služební cesty do Havlíčkova Brodu přivezl od firmy BMB kovovýroba brzdový a spojkový trubky, kromě trubky k zadní rozvodce. Bude někdy příště. Neměli naděláno na sklad. Dvě sady stály 575 Kč bez té zadní brzdové. Spojková je 120ková, údajně lze použít.

27.2.2002(st) - konečně jsem se zase pustil do něčeho kolem auta. Částečně jsem rozebral jednu zadní polosu - buben, pakny, štít brzdy. Zatím to drží pohromadě, nechce se to od sebe odtrhnout. Ve sklepě jsem pak z jednoho starého předního blatníku (levý to zrovna byl) vystříhal lem pro navaření do zadního.

28.2.2002(čt) - návštěva u Karla Petra, obhlídka jeho nově přivežené kastle + fotky (erik_kastle)

3.3.2002 (ne) - vystříhal jsem druhý lem z předního blatníku. Stříhat to nůžkama je pěkná pakárna. Příště radši vezmu flexu.

5.3.2002 (út) - návštěva Bidlase v Praze - měl jsem u něj dovezený přední spoiler na éRo.

6.3.2002 (st) - pustil jsem se do rozebírání hundrtky, kterou jsem pořídil na díly. Naštěstí ji můžu rozebrat na dvoře protější autodílny, takže nehrozí prostorové problémy. Trochu je problém v časové závislosti na otevření dílny, ale to se dá řešit. Vyřezal jsem z ní mřížku ze zadního plata pro navaření do přední kapoty, sundal jsem si veškeré vypínače a některé kusy čalounění a rámečky světel. Začal jsem rozebírat i předek, ale je to všechno tak pečlivě zatřeno vším možným, že je docela problém se prokutat na některé šrouby. Po prokutání jde vše velmi dobře rozdělat, není nikde skoro žádná rez. Spoustu věcí se pokusím prodat.

Mřížku jsem ostříhal a vyzkoušel na kapotu. Vyzkoušel jsem přisadit kulaté lemy k zadním blatníkům a na přední čelo jsem si nakreslil tvar výřezu pro tahokov. Už se těším až to bude hotové.

9.3.2002(so) - připravené plechy jsem dovezl ke klempíři na úpravu. Sehnal ještě od někoho tahokov do předního čela, takže mám o jednu starost míň.

13.3.2002(st) - rozebíral jsem odpoledne hundrtku. Sundal jsem LP blatník a hrnce na světla. Všechno je zapatlané vrstvou tmelu, takže se musí nejdřív všechno vykutat a pak zcela bez problémů rozšroubovat neboť nikde není ani stopa po korozi.

16.3.2002(so) - stavil se Pajk pro blatník, chvíli jsme pokecali o éRech a dění kolem nich.

18.3.2002(po) - zase jsem chvíli rozebíral hundrtku - sundal jsem P kapotu, čalounění ze dveří a stahování okna LP dveří. Na kufr jsem dal starou kapotu, aby tam zbytečně nepršelo. Začal jsem rozdělávat PP blatník. Ty vrstvy tmelu jsou téměř neprostupné.

Dostal jsem zprávu, že jsou hotové plechy u klempíře.

20.3.2002(st) - vypravil jsem se pro hotové plechy. Naprosto dokonalá práce - kulaté lemy v zadních blatníkách, mřížka v kapotě a tahokov v předním čele. Úprava + tahokov mě stálo 1300 Kč. Večer se stavil Bidlas pro domluvený věci - přední kapotu, hrnce se světly a stahování okna.

21.3.2002(čt) - kolega mi ze služební cesty do Havlíčkova Brodu přivezl zbývající brzdovou trubku - dlouhou od válce k zadní rozvodce, 2 ks, cena 160 Kč za obě.

28.3.2002(čt) - opět jsem pokračoval v rozebírání hundrtky. Vyndal jsem větrák s chladičem, zadní světla, nárazník, kouli a PP blatník.

29.3.2002(pá) - měnil jsem větrák v RM I a spodní hadici od chladiče. Nutná oprava pro další fungování, zejména jako příprava na cestu na sraz do Klatov.

30.3.2002(so) - sraz v Klatovech. Jel jsem s RM I. Auto jelo jako hodinky, zcela bez problémů.

7.4.2002(ne) - opravoval jsem drobnosti na RM I - těsnění okna, držák výfuku, páčka kapoty. Natřel jsem základovkou upravené plechy na RM II.

18.4.2002(čt) - velký zlom. Konečně jsem s auta sundal plachtu, trochu přifoukal pneumatiky, trochu uklidil garáž a auto jsem odtlačil do garáže. Nevypadá to nejhůř, ale další zimu už v tomto stavu přečkávat nesmí. Přeci jen neošetřené části i pod plachtou chytají rez. Bude to potřeba všechno očistit a natřít.

20.0.2002(so) - douklízel jsem garáž, vytvořil dostatek odkládacího a pracovního prostoru a konečně začal zase pracovat na autě. Očistil jsem od rezu lem zadního podběhu, žlábek střechy a podlahu před spolujezdcem. Vše jsem natřel odrezovačem, někde 2x, demontoval ventilátor, sedačku spolujezdce, vypustil chladič (celkem čistý fridex, jen poněkud málo). Mezi zasycháním jsem něco rozebíral na hundrtce - čelo, alternátor a pár drobností. Pak jsem natřel vše očištěné základovkou.

22.4.2002(po) - vymontoval jsem topení, je prasklý radiátor a teče. Stejně tam zpátky nepůjde. Očistil jsem podlahu pod zadními sedačkami, lepivý humus z asfaltu, fridexu a bordelu jsem vyškrábal a plech omyl ředidlem. Mám dojem, že to bylo nejhorší místo v autě a mám to vyčištěné. Pravá strana auta už začíná vypadat k světu.

25.4.2002(čt) - kartáčem jsem očistil zbytek podlahy, i na levé straně, vymontoval i řidičovu sedačku, vše jsem obrousil a natřel odrezovačem. Celá podlaha uvnitř je už ošetřená.

29.4.2002(po) - natřel jsem základovkou obroušenou podlahu.

6.5.2002(po) - obrousil jsem levý žlábek střechy, kousek podlahy, lem levého zadního podběhu a vše natřel odrezovačem.

8.5.2002(st) - natřel jsem základovkou vše odrezené od minula

9.5.2002(čt) - začal jsem připravovat motor na vyndání z auta - sundal jsem filtr, vyndal chladič, odpojil elektriku od zadního čela.

10.5.2002(pá) - dorozebral jsem zadní poloosy a donesl je na stažení ložisek.

11.5.2002(so) - zvednul jsem zadní část auta na špalky, sundal kola, vyndal jsem levý tlumič a pružinu

12.5.2002(ne) - pravý tlumič nešel v horním úchytu povolit, rozdělal jsem ho dole a vyndal pružinu, odšrouboval a vyvléknul jsem ramena z úchytů (domečků). Přinesl jsem poloosy bez ložisek, trochu jsem je společně s bubny očistil kartáčem a dám je opískovat.

14.5.2002(út) - zajel jsem za Džonem pro domluvený chladič - 300Kč.

16.5.2002(čt) - odvezl jsem opískovat rozebranou nápravu, odpoledne jsem zlehka připravil RM I na vyvaření - má rezavý pravý nosník motoru a levou přední podlahu.

17.5.2002(pá) - odvezl jsem vyvařit RM I.

19.5.2002(ne) - přivezl jsem vyvařenou RM I. Bude chtít sundat PZ blatník a vyvařit pořádně podběh. Zatím to stačí a vydrží. Příští rok musím urgentně do garáže a rozebrat a znovu pořádně zrenovovat. Přidávám do záhlaví deníku i RM I. Musím bohužel pracovat na obou autech nechci-li, aby se jednička rozpadla. Musí ještě rok vydržet.

20.5.2002(po) - RM I: očistil jsem zespodu vyvařenou podlahu, natřel základovkou a pak bitumenem Presto. Zkoušel jsem nasadit plechové kolo 165/13 na zadní nápravu s podložkou 3cm. Vešlo by se to jen tak tak. Asi budu muset udělat tenčí podložky nebo roztáhnout blatníky.

21.5.2002(út) - namontoval jsem RM I zpět zadní nárazník. Odpojil jsem zbytek kabelů od motoru a převodovky a potom odšrouboval a spustil na zem celý agregát - motor, převodovku a zadní nápravu. Objevilo se, že spojka je s talířovou pružinou a bude tudíž méně práce, starostí a vydání. Nejspíš nebudu ani oddělovat motor od převodovky, jen vše očistím.

23.5.2002(čt) - podložil jsem převodovku a po hrubém oškrábání nánosu oleje a prachu jsem vypustil olej, podložil jsem poloosy, aby se vylil olej i z nohavic.

25.5.2002(so) - odmontoval jsem poloosy od převodovky a motor s převodovkou odklidil spod auta. Pustil jsem se do čištění podběhů a nosníků.

26.5.2002(ne) - dočistil jsem podběhy, nosníky a domečky nápravy a vše natřel odrezovačem.

27.5.2002(po) - natřel jsem vše základovkou. Čistil jsem motor s převodovkou, koupil jsem Arvu, novou základovku, pár drobných dílů na zadní brzdy a prasátka. Přivezl jsem opískované nohavice, pružiny a bubny a štíty brzd.

28.5.2002(út) - natíral jsem základovkou opískované věci, umyl jsem motor s převodovkou Arvou (1.kolo)

29.5.2002(st) - natřel jsem Tlumexem nohavice, štíty brzd a pružiny. Natřel jsem bitumenem celou zadní dolní část skeletu

30.5.2002(čt) - 2.kolo mytí motoru, už to vypadá k světu, jen ještě dosčistit levou suchou část kartáčem. Koupil jsem další díly pro brzdy a ramena zadní nápravy. Vlastní ramena zatím ještě nejsou.

31.5.2002(pá) - natahal jsem nové trubky na brzdy a spojku. Spojková byla 120, ale po lehkém přeohýbání tam pasuje. Přidělal jsem i hadice k zadním kolům a spojce včetně spojkového válečku, umyl jsem součásti válečku spojky.

2.6.2002(ne) - očistil jsem příčku motoru, natřel odrezovačem a natřel základovkou.

3.6.2002(po) - zlikvidoval jsem zbytky plechů ještě z prvního eRka (žlutého). Nechal jsem přední části zadních blatníků, boční rámy a rám okna pro případ stavby roadsteru ze skeletu stovky. Rám předního okna musím ještě trochu zušlechtit a uložit.

4.6.2002(út) - obrousil jsem orezlá místa na předních blatnících (zejména kapsu na víčko nádrže a zadní lemy) a natřel odrezovačem, získal jsem levý držák motoru ze 120.

5.6.2002(st) - prodal jsem z hundrtky přední dveře+PP blatník (+900,-), odpoledne jsem očistil a natřel držáky motoru a část předních blatníků.

7.6.2002(pá) - koupil jsem zadní ramena, silentblok (zatím jeden, druhý bude příští týden), pakny - Autodíly Meisner St. Boleslav (-1102,-Kč). Smontoval jsem obě zadní brzdy, na bloku motoru jsem vyměnil závrtné šrouby pro levý držák motoru za krátké. Dají se optimálně použít šrouby z nohy větráku.

8.6.2002(so) - celý den pršelo, tak jsem si doma hrál s budíky. Nalepil jsem podklady od Tunemana (-220,-). Zatím se mi nepovedlo rozebrat tlakoměr (sundat ručičku)

9.6.2002(ne) - odpoledne jsme s kamarádem vyvařili nosníky motoru a kousek zadního podběhu. Hurá, můžu začít auto skládat. Doplňuji ceny za nákupy: barvy ,arva (-79,- a 148,-), díly brzdy (-448,- a 360,-).

10.6.2002(po) - natřel jsem základovkou vyvařená místa.

12.6.2002(st) - vyřezal a vysekal jsem příčnou stěnu před motorem, zůstal jen plech nad chladičem s číslem karoserie. Očistil jsem vše nově přístupné, natřel odrezovačem a základovkou. Motor jsem přestěhoval zpátky pod auto a namontoval poloosy, zatím bez ložisek.

13.6.2002(čt) - namontoval jsem držáky motoru, silentbloky a příčku motoru, očistil a odrezovačem jsem natřel držáky ramen. Natřel jsem bitumenem zbývající místa nosníků a podběhů.

14.6.2002(pá) - koupil jsem ložiska zadních poloos a namontoval jsem je. Levá poloosa se mi vysunula a musel jsem ji znova rozmontovat a nasadit kameny. Ložiska jsem naklepal přes špalek a pak dolisoval našroubováním bubnu. Namontoval jsem připravené brzdy s víky ložisek a lehce přitáhnul bubny, aby šly ještě sundat. Natřel jsem držáky ramen.

15.6.2002(so) - obnovil jsem závitníkem závity pro šrouby příčky motoru a pak jsem motor s převodovkou začal postupně zvedat do auta. Nasměroval jsem a přichytil nejdřív příčku převodovky a pak jsem přizvedl i zadní část s motorem. Namontoval jsem levé rameno a nasadil pružinu. Po namontování kol (vpravo ještě bez ramen-chybí zatím silentblok) jsem zkusil nasadit levý blatník. Vypadá to super.

17.6.2002(po) - očistil jsem kartáčem pravou stranu podlahy a prahu a natřel odrezovačem.

18.6.2002(út) - natřel jsem pravou část spodku bitumenem.

19.6.2002(st) - konečně jsem koupil i druhý silentblok k ramenu (-160,-) a manžety poloos s páskami (-106,-), smontoval jsem rameno, protáhnul závity na kastli a rameno namontoval do auta.

20.6.2002(čt) - nasadil jsem pravou pružinu, dotřel konce prahů, co byly pod podpěrami, dotáhnul bubny a auto postavil na jeho všechny 4 kola a nasadil jsem i pravý blatník.

22.6.2002(so) - byl jsem se podívat na srazu v Táboře. Navečer jsem ještě vytlačil auto z garáže, uklidil ji a na auto jsem namontoval dveře. Konečně to začíná vypadat jako auto.

24.6.2002(po) - očistil jsem startér a natřel odrezovačem. Sehnal jsem spodní část palubky z Favorita, tak jsem ji nahrubo ořezal. Chci vyzkoušet, jestli nepůjde použít střední část s držákem rádia a ovládání topení pod střední konzolu s vypínači místo popelníku.

25.6.2002(út) - byl jsem nucen přendat levé dveře za původní z tohoto auta, neboť jiné lepší se ukázaly daleko horší než ty, co tam byly. Jsou sice lehce orezlé a malinko smáčklé, ale nikde nejsou skrz (zatímco "nové" jsou skrz v celé délce dole). Pustil jsem se do spasovávání blatníků - levý zadní už sedí jak má a kde má, pravý jsem začal. (Musí se svrtat díry pro spojení se skeletem a občas někde něco přibrousit a přiklepat.)

27.6.2002(čt) - vyndal jsem přední a zadní okno, rozdělal zadní plato, natřel jsem startér a auto přikryl plachtou.

1.7.2002(po) - obrousil jsem orezlá místa a puchýře na laku kolem rámu okna a na L dveřích, natřel odrezovačem, spasoval jsem PP blatník.

15.7.2002(po) - natřel jsem obroušená místa základovkou, vymontoval jsem přístrojovou desku, namontoval startér, rozebral vodní čerpadlo a přestříknul základem mřížku v čele. Domluvil jsem si 120M na díly.

17.7.2002(st) - rozebral jsem tlakoměr a nalepil nový podklad jako u ostatních budíků.

20.7.2002(so)-21.7.2002(ne) - celý víkend jsem rozebíral 120 (-1000,-). Půjdou použít nápravy (vpředu hřeben), topení, trubky k chladiči, kola (disky pro zimní kola), příslušenství motoru (SEDR, termostat, cívka, alternátor...). V neděli večer mi zbyl z auta holý skelet s předním a zadním oknem. Do konce týdne to musím zlikvidovat (prodat nebo do šrotu).

24.7.2002(st) - na inzerát na díly ze 120 se přijel podívat člověk na skelet, ale připadalo mu to shnilejší než čekal. Vzal si přední kapotu a střešní okno (+450,-). Z nádrže jsem vylil asi 10l benzínu a nalil ho do RM I.

25.7.2002(čt) - rozřezal jsem kastli na 3 kusy a připravil na odvoz do šrotu.

30.7.2002(út) - kastli jsem odvezl spolu s dalšími věcmi do šrotu. Za to jsem získal 130Kč.

1.8.2002(čt) - dotlačil jsem na dvůr polorozebranou stovku. Na místě, kde dosud stála už překážela a bude se muset nějak zlikvidovat. Kastle je natolik dobrá, že je škoda ji rozřezat do šrotu, snad pro ni vymyslím nějaké uložiště. Stavil se člověk ze sousedního domu pro řemenici ventilátoru a vnutil mi za ní stovku (100 Kč), já si pro sebe říkal, že bude dobrá dvacka na pivo, ale sám začal, jestli to stovka spraví, tak jsem říkal že pade je až až. Stejně přines stovku a byl hrozně rád, že řemenici sehnal, že už to prý nikde nemoh' sehnat.

3.8.2002(so) - rozebíral jsem hundrtku, po obědě si přijel L.H. pro díly - tyč s volantem, tachometr, přední okno, pedál plynu, znak 100L (+500 Kč). Do večera jsem ještě vyndal motor a komplet odstrojil vnitřek.

4.8.2002(ne) - trochu jsem začal zase debordelizovat garáž a přilehlé okolí, protože bych se za chvíli nedostal ani k RM II.

5.8.2002(po) - očistil jsem těleso vodní pumpy, řemenici, komoru termostatu a alternátor. Domluvil jsem si (spíš mi bylo domluveno), že do konce týdne by bylo záhodno dotlačit auto do lakovny, aby se na tom mohlo začít tvořit.

6.8.2002(út) - dovrtal jsem zbylé díry na připevnění zadních blatníků, ty jsem sundal, vytřel bitumenem, natřel jsem bitumenem část skeletu přikrytou blatníky, připasoval jsem zadní čelo. Je sice ze stovky, ale po určitých úpravách snad půjde použít. Bude se muset zapustit zámek kapoty, protože u eRka je plech se zámkem hlubší. Vytřel jsem bitumenem i levý přední blatník a očistil jsem levou část podlahy a natřel odrezovačem.

7.8.2002(st) - podmazal jsem všechny stykové plochy zadních blatníků polyuretanovým tmelem a blatníky přišrouboval napevno. Totéž s předním čelem a levým předním blatníkem.

8.8.2002(čt) - došrouboval jsem PP blatník, vpředu jsem nasadil třmeny brzd a připojil potrubí, začal jsem nalívat kapalinu. Při odvzdušňování mi začala téct zadní kostka a nedalo se to odstranit dotažením. Musím to znova rozebrat a zkontrolovat. Toto jsou poslední fotky před lakem, zítra (9.8.) se auto převáží do lakovny. Já se převážím na 2 týdny na dovolenou, takže další aktualizace nejdříve za 2 týdny.

9.8.2002(pá) - den odjezdu na dovolenou. Koupil jsem novou kostku, vyměnil ji a po několika pokusech a dotažení již netekla. Rychle odvzdušnit, zadek je OK, předek pořád jako by tam nebyl. Usuzuju na "prošlápnutý" hlavní válec a rozhoduju o jeho bleskové výměně za ten z hundrtky. Znova odvzdušnit, nejdřív zadek, pak předek. Naštěstí je už vše v pořádku, ale nepočítám kolikrát za ty dva dny bylo auto na heveru a sundával jsem postupně všechna kola. Veškeré odvzdušňování se mnou absolvovala moje žena jakožto pomocník šlapající na pedál brzdy za jejíž trpělivost jí děkuji. Kolem 18 hod. zapřahujeme auto za Feldu, Jirka (auto mi lakuje) usedá do kokpitu éRa a takto auto převážíme k němu do dílny. Bez tlumičů je to zážitek!

23.8.2002(po) - jen se průběžně informuju, jak to vypadá s autem. Brousí se a tmelí, barvu budeme kupovat někdy příští týden. Zatím vítězí červená od Fordu. Současně s tím uvažuju o přejmenování auta něco jako RedShadow nebo RedArrow.

13.9.2002(pá) - v AutoskloServis CZ v Hostivaři (P10) jsem koupil těsnění oken na eRko. Mají jen přední, zadní se bude muset trochu zkrátit. 2 kusy za 728,50Kč.

14.9.2002(so) - byl jsem vybírat a kupovat barvu na auto. Volba padla na Ford Radiant red. Pak jsem se byl podívat, jak se auto tmelí. Během víkendu by mělo jít do plniče a v týdnu do barvy.

24.9.2002(út) - den D. Auto jsme s Jirkou přivezli ke mě domů. Opět jsme ho zapřáhli za Feldu a na laně ho dotáhli ze Staré Boleslavi k nám. Jirka si velmi pochvaloval rozhled z auta a kochal se pohledem na ubíhající silnici vedle jeho sedačky (auto je stále bez dveří), jenom si stěžoval, že na krátké vzdálenosti se motor nestačil prohřát a auto mu cestou špatně topilo. Večer jsem to už nestačil vyfotit, tak jen pro ilustraci pár fotek z rána 25.9. Počítali jsme zhruba cenu laku: 2000,-Kč materiál jako plnič, bitumen, tmely aspol., 4500,- barva s tužidlem a ředidlem, další cca 1000,- další tmel a plnič na dveře a asi 4500,- za práci = cca 12 000Kč.

25.9.2002(st) - při doplňování deníku docházím k rozhodnutí přejmenovat auto na RedShadow a tímto tedy končí deník renovace RedMachineII a začíná RedShadow. Jeho iniciály se vzácně shodují s mým monogramem a navíc se to ještě shoduje se škodováckými magickými písmeny RS.

RedShadow by RS tuning.

Večer jsem si donesl do bytu přední sklo, umyl jsem ho důkladně a nalepil jsem zevnitř na horní stranu protisluneční fólii.

26.9.2002(čt) - lepil jsem vnitřní čalounění kastle, začal jsem LZ sloupkem a postupně jsem nalepil levou stranu kromě přeních sloupků. Stavil se Karel Petr na kus řeči a podívat se na lak.

27.9.2002(pá) - nasadil jsem na sklo novou gumu, zatím bez kovového rámečku. I tak jsem myslel, že to jde líp. Nalepil jsem zase kousek čalounění.

28.9.2002(so) - začal jsem zastavovat chladič, proboural jsem díru mezi kufrem a kabinou, prostrčil jsem trubky a jen bez upevnění nasadil chladič. První a zřejmě jednodušší část mám zhruba hotovou. Vzadu to asi bude horší. Namontoval jsem novou anténu, protože po nalepení čalounění se k ní už nedostanu. Zase jsem nalepil kousek čalounění. Navečer se stavil PN pro zadní dveře ze stovky, vzal si oboje (+300,-).

29.9.2002(ne) - nasadil jsem kovový rámeček do těsnění po předchozím očištění a umytí. Taky docela pěkná pakárna, mám slušně otlačený palce od zamačkávání rámečku do gumy. Od lakýrníka jsem dovezl zapomenuté čalounění předních sloupků.

30.9.2002(po) - dolepil jsem sloupky, namontoval držák zrcátka, sluneční clony a madla, aby se potah stropu co nejvíc připevnil a nebyl tah jen na lepidlo a nalepil jsem i přední hranu potahu stropu. Protáhnul jsem zpátky kabeláž přední části vozu.

3.10.2002(čt) - stavila se Alena, vzala si sedačky do stovky (+200).

5.10.2002(so) - cestou ke známým do Čáslavi jsem se zastavil u Jenyka pro zadní čelo, zadní haubnu a pár drobností.

6.10.2002(ne) - zasklil jsem přední okno. Povedlo se sice asi až na pátý pokus, ale je tam, s novým těsněním a kovovým rámečkem a zdá se, že sedí dobře. Večer jsem umyl zadní sklo a nasadil na něj novou gumu. Je to sice přední, ale pasuje celkem slušně, není tak napnutá jako na předním skle. Snad to tak může zůstat.

7.10.2002(po) - přivezl jsem domů nalakované kapoty a přední spoiler. Do těsnění jsem nasadil kovový rámeček. Domluvil jsem odvoz kastle stovky.

8.10.2002(út) - nalepil jsem čalounění pod zadní okno, plato budu dělat zvlášť, a zadní boky, rozmotal jsem elekriku kolem motoru a začal nastrojovat motor, připravil jsem zadní okno a zadní boční skla a lišty kolem nich.

9.10.2002(st) - zastavil se člověk pro dohodnutou kastli stovky, naložili jsme ji na vlek a je z domu (+1000,-), stavil se Jirka a pomohl mi zasklít zadní okno. Večer jsem dodělal budíky, zamačkal jsem obroučky, aby se netočily a pořádně držely. Koupil jsem těsnění mezi plechy (hříbek), (3,5m, Vosátko Čelákovice -238,-Kč).

12.10.2002(so) - začal jsem montovat lišty kolem zadních oken, přivezl jsem (už ve čtvrtek) hadici na zapojení chlazení, umyl jsem ji, přišrouboval jsem kapoty na závěsy v karoserii. Zkoušel jsem, jak by se vešlo topení z Fabie do eRka a vypadá to, že to půjde - odmontoval jsem skříň ventilátoru, která se dá zmenšit a dát do kufru, vlastní těleso s radiátorem a klapkami pro rozvod vzduchu se podle předběžného výzkumu vejde za palubní desku po zvětšení otvoru pro průchod kolen původního topení a proříznutí příčky do kufru pro přívod vzduchu od ventilátoru.

15.10.2002(út) - stavil jsem se u Džona pro gumy do zadních sloupků, dovezl jsem mu misky zadních per ze 120.

17.10.2002(čt) - koupil jsem nový bowdeny ruční brzdy a ještě kus těsnění mezi plechy. (Vosátko -306Kč)

19.10.2002(so) - namontoval jsem zadní vyklápěcí okna včetně lišt a těsnění a kliček. Rozebral a očistil jsem 120tkovou vodní pumpu.

3.11.2002(ne) - po večerech jsem si připravil pár drobností, např. skříň termostatu. V týdnu jsem taky prořízl otvor ve spodním plechu palubky a zhruba napasoval topení z Fabie. Ještě musím proříznout otvor do kufru pro přívod vzduchu od ventilátoru. Připravil jsem si díru na protažení hadic chlazení příčkou zadní sedačky. V neděli jsem namontoval přední tlumiče a stabilizátor a připojil benzínovou trubičku k nádrži. Namontoval jsem nový termostat se skříní (po demontáži starého), upravoval jsem vodní pumpu - obrousil jsem vrtulku, aby se vešla do eRkového bloku a pumpu s novými těsněními a ucpávkou jsem nasadil na motor.

5.11.2002(út)-7.11.2002(čt) - eRko si napsalo Ježíškovi, tak Ježíšek sehnal karbonovou folii na polep palubky a hliníkové nášlapy pedálů.

9.11.2002(so) - jelikož ježdění do práce s RedMachine se stalo s ochlazením neúnosné a místy i nebezpečné (přes zamrzlá a zapocená okna potmě opravdu není vidět) a motor čím dál hlasitěji začal volat po GO padla volba pořídit další přírůstek do rodiny. Po zvážení všech pro a proti jsem prosadil další dvoudvéřový model z Kvasin - Favorit Pick-up.

14.11.2002(čt) - rozměřil a vyvrtal jsem další otvory pro kontrolky do plechu palubky. Chci přidat kontrolku na potkávací světla, zadní a přední mlhovky a přídavná dálková. Plech jsem trochu zušlechtil, odmastil a polepil karbonovou fólií. Po zkušebním nasazení budíků jsem s výsledkem spokojen, vypadá to velmi dobře. Už aby to bylo celé v autě.

20.12.2002(pá) - stále jsem se ještě nedočkal nalakovaných dveří a zadního čela, tak uzavírám rok 2002 ve stavu auta jak je, pokračování na jaře, nebo přes zimu nějaké drobnosti, co se dají udělat doma. Podle hesla, že tunit se dá a má všechno uvažuju o příští podobě Pick-upa.

27.12.2002(so) - Sestavil jsem novou palubku.

Konec roku 2002

2.1.2003(čt) - sehnal jsem ovládací panel topení z Fabie (-400), zkoušel jsem ho napasovat pod střední část palubky.

4.1.2003(so) - panel topení jsem zabudoval do středního držáku spínačů místo popelníku, na fotkách je výsledek. Špatné zprávy, lakýra má rozbitý kompresor, takže dveře a zadní čelo zatím nebudou. Jsou vykitované, vybroušené, jen nastříkat vrchní barvou.

6.3.2003(čt) - II hospodský sraz. Do této doby jsem toho moc neudělal, tak jen ve zkratce: Zrenovoval jsem trubku původně pro teplý vzduch mezi kabinou a motorem, sestavil jsem nová zadní světla (původní plechy a nové kryty), připravil jsem kabely pro připojení topení. Mezitím jsem dělal drobnosti na pikapu, sehnal jsem jiné dveře a průběžně je dávám trochu do pořádku.

7.3.2003(pá) - objednal jsem výfuk. Nejdříve jsem zkouknul výrobu a vyrobené vzorky a pak jsem objednal příčný výfuk dozadu pod nárazník. Bude za cca 3 týdny. Docházím postupně k představě konečného vzhledu a stavu auta (trochu se liší od předpokladu na začátku):

  • nápravy M s maticovým řízením, vzadu "nohavice", kola loukotě,
  • pneu 165/80R13
  • náporové chlazení, topení Fabia, úprava palubky
  • motor zatím bez úprav (možná bude něco jiného), příčný výfuk po nárazníkem,
  • karoserie: úprava pro náporové chlazení, lemy zadních blatníků z předních, nový lak, přední spoiler, nárazníky chrom, rampa se světly

22.-23.3.2003(so-ne) - konečně jsem se pustil zase do prací na autě, tak jen heslovitě: svrtal a přišrouboval jsem přední spoiler, namontoval trubku na teplý vzduch mezi kabinu a motor, vyříznul díru do přepážky v kufru pro topení, doříznul díru pro chlazení, místo trubek jsem skrz celý auto natáhnul hadice chlazení, nasadil jsem manžety zadních poloos, dodělal a přišrouboval vodní pumpu, cívku, regulátor, alternátor, vyčistil vnitřek, namontoval klobouky světel. No a to je asi vše. Připravil jsem nárazníky, jejich držáky a umyl disky a připravil je na opískování.

26.3.2003(st) - do dnešního dne jsem nakoupil další potřebnosti - hadice k chlazení, bowden sytiče, strunu plynu a sytiče, nové matice kol, světla s žárovkami, těsnění výfuku a potrubí na hlavu (to vše za 490+840 Kč), světla jsem nasadil a cvičně nasadil i nárazník. Musím ještě dopasovat držáky (asi otočit), ale tvář RedShadowa je už celkem jasná. Hlavně má očička a může koukat na svět. Večer jsem ještě připravil (=našel a vyhrabal) pružné příchytky parabol a vyleštil rámečky světel.

28.3.2003(pá) - odvezl jsem opískovat a nalakovat disky, připevnil jsem paraboly napevno, dopasoval=ohnul jsem držáky nárazníku.

30.3.2003(ne) - debordelizoval jsem garáž, vyměnil páku ruční brzdy a navléknul jsem bowdeny ruční brzdy, ze svazku elektriky ze 120 jsem uříznul konektor pro připojení regulátoru a alternátoru

31.3.2003(po) - očistil jsem cívku ze 120 s předřadným odporem, namontoval jsem ji místo původní a vše zapojil kromě propojení cívka-rozdělovač, sešrouboval jsem manžety poloos.

3.4.2003(čt) - přivezl jsem opískované disky (-800), nešly nakomaxitovat, protože povrch je moc porézní. Musí se vytmelit a nastříkat normální barvou

5.4.2003 - 13.4.2003 (týden dovolená) - počasí až do soboty nestálo za moc, takže jsem dělal dost věcí doma. Přivezl jsem výfuk (6.4.2003 -2550,-). Tmelil a brousil jsem kola, stříkal je plničem a vrchní barvou, vyrobil jsem držáky chladiče, nastříkal držák ventilátoru, držák nádobky na brzdovku, chladič s větrákem sestavil, připravil propojení chlazení. V pátek odpoledne se počasí zlepšilo, takže hurá do garáže. Přidělal jsem novou nádobku na brzdovku včetně hadiček do válců. V sobotu jsem připevnil chladič, seříznul hadice, vše pospojoval a zasponkoval všechny spoje, natřel jsem prostor za palubkou, dodělal elektriku kolem motoru, připevnil víčko nádrže, vyměnil jsem výfukové parohy za 120, přitom jsem vyměnil těsnění k hlavě. Jeden šteft se přetrhl, ale povedlo se ho vyndat a nahradit. Pak jsem namontoval svod výfuku a nasadil tlumič. Nalil jsem trochu benzínu do nádrže, připojil baterku a zkusil nastartovat. Na třetí pokus motor naskočil. Ten pocit se nedá popsat!!! A ten zvuk! Je to prostě super.

RedShadow vrrrrrrčííí !!!

V neděli jsem pokračoval, namontoval jsem těleso topení, protáhnul hadice k topení a namontoval palubku. Ověřená je funkce několika kontrolek, otáčkoměru a teploměru. Ostatní se bude oživovat postupně, ale základ je hotov.

14.4.2003(po) - nakoupil jsem další nutný materiál jako klakson, mlhovku, klínový řemen, olej do převodovky, brzdovku, duše atd. (-1275,-). Dodělal jsem propojení chlazení a topení, topení zatím jen propojkou místo výměníku, nalil vodu a motor na chvíli nastartoval a nechal brumlat. V chladiči je asi bublina vzduchu - musím odvzdušnit a doplnit vodu. Dobíjení funguje, kontrolka zhasíná. Stříkal jsem další vrstvu barvy na kola.

16.4.2003(st) - očistil jsem kontakty v rozdělovači, vyměnil svíčky, odvzdušnil spojku a správně zapojil spínací skříňku, nalil jsem olej do převodovky, přehodil kontrolky v palubce na správné místo a motor opět nastartoval. Jde jako hodiny, mnohem pravidelněji než při předchozích pokusech. Funguje i kontrolka mazání - po nastartování ihned zhasíná. Zkusil jsem autem pojíždět po dvoře - RedShadow se poprvé pohyboval vlastní silou.

17.4.2003(čt) - půjčil jsem si stahovák bubnů, sundal jsem bubny a natloukl nové dlouhé štefty na kola. Připevnil jsem lanka ruční brzdy. Musel jsem použít podložky pod ocel. disky, loukotě budou až zítra.

18.4-21.4.2003(pá-po) - očistil a nalakoval jsem víko ventilů a tělěso čističe vzduchu. V sobotu dopoledne jsem nechal obout a vyvážit kola, odpoledne jsem vyměnil štefty i v přední nápravě a kola jsem namontoval na auto. Napevno jsem přidělal přední nárazník, odvzdušnil a dolil jsem chladící soustavu, vyměnil zapalovací kabely. V neděli jsem auto kousek projel po silnici, zdá se, že pojede dobře. Neměl jsem ještě zajištěnou přední kapotu a ta se mi při tom otevřela. V nějakých 50km/h je to zážitek V neděli jsem namontoval nové víko ventilů a čistič vzduchu, vyměnil jsem válec spojky a odvzdušnil ji, pak jsem udělal ještě pár drobností.

23-24.4.2003(st-čt) - ve středu jsem utěsňoval příruby poloos do převodovky. Ve čtvrtek jsem se vypravil pro nalakovaný zbytek auta - dveře, zadní čelo a zrcátka. Dveře Jirka komplet rozebral, budu mít co strojit.

25.4.2003(pá) - za pomoci manželky jsem namontoval holé dveře a začal jsem je strojit. Sestavil jsem levé, zatím bez kliky, budu je muset zrenovovat. Přichytil jsem zadní čelo do karoserie, takže to ze všech stran začíná mít podobu auta.

28.4.2003(ne) - částečně jsem sestavil vnitřnosti pravých dveří, opět bez kliky, nasadil jsem těsnění kufru, připravil jsem podložky pod západky zámků (je potřeba je podložit, aby zapadaly dobře dveře), sestavil jsem páčku otevírání zadní kapoty.

29.4.-1.5.2003(po-čt) - dodělal jsem ovládání otvírání kapot, renovoval jsem kliky a pár drobností, namontoval jsem zadní čelo, namontoval jsem zadní světla a osvětlení SPZ.

2.- 4.5.2003(pá-ne) - účast na srazu v Běšinech u Klatov, bohužel ne s eRem, ale s naším rodinným povozem. V neděli jsem eRko konečně po zimě trochu omyl a nafotil aktuální stav.

5.6.2003(po) - vyrobil jsem pružinky do klik, ty jsem sestavil a levou namontoval do dveří.

8.5.2003(čt) - dostrojil jsem i pravé dveře, namontoval jsem zadní nárazník, namontoval jsem střední část palubky s ovládačem topení, včetně mechanického připojení k topení, postupně jsem zprovoznil veškerou elektriku, musel jsem vyměnit přerušovač blinkrů a pár žároviček na osvětlení budíků,

9.5.2003(pá) ráno jsem ještě připravil a zprovoznil houkačku a sestavil jsem nový volant. Auto už tedy svítí, bliká i troubí.

26.5.2003(po) - do dnešního dne jsem na autě udělal pár drobností - namontoval volant, přední sedačky, zrcátka, trysky ostřikovačů, znovu utěsnil příruby převodovky, nasadil radiátor topení, auto 2x projel po silnici na zkoušku - LP kolo škrtá o blatník - trochu jsem vytvaroval lem.

1.6.2003(ne) - přes víkend jsem vyrobil držák výfuku a dojel k Jirkovi přivařit ho na příčku motoru, zavařit držák sedačky a díru v podlaze pod sedačkou. Cestou tam a zpět jsem auto trochu vyzkoušel, jel jsem asi 90, motor zkoušel asi do 5 tis. otáček. Pak jsem ještě vyměnil olej. Ve starém oleji nebyla ani voda ani větší nečistoty, zátka byla čistá, bez šupin kovu, což ukazuje, že motor by mohl být v pořádku. Uvidíme, co bude dělat po seřízení a chvíli ježdění. Nasadil jsem taky těsnění na rám dveří.

2.6.2003(po) - na podlaze před spolujezdcem se objevila louže oleje - prasklá hadice k tlakoměru. Zalovil jsem v zásobách a jednu jsem našel a vyměnil jsem ji. Pak jsem pořídil sololit na opravu čalounění a kolínka na připojení radiátoru topení.

5.6.2003(čt) - obrousil jsem mřížky do blatníků a sloupků a ramínka stěračů, nastříkal základovkou. Připravil jsem sololit na vyřezání nového zadního plata.

9.6.2003(po) - vyčistil jsem vnitřek auta, podlahu, vnitřní prahy a přední podběhy jsem natřel starším zhoustlým Tlumexem. Nastříkal jsem ramínka stěračů, mřížky zadních sloupků a víka do podlahy.

10.6.2003(út) - nastříkal jsem načerno držáky sedaček, nalepil jsem čalounění prostoru za zadní sedačkou a předních podběhů, vystříkal jsem dutiny přístupné zvnitřku auta, namontoval jsem sedačky a vyměnil zrcátka v kapkách za nová.

11.6.2003(st) - očistil jsem okapové lišty od staré barvy a nasadil je na auto, namontoval jsem stěrače a mřížky zadních sloupků.

Další pokračování v roce 2003 najdete v ZDE.

Co se dělo do roku 2002 najdete ZDE.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10121×, Komentářů: 0, Líbí se Autor: RST

Žádné příspěvky