28. září 2003

Radkův RedShadow 2001

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 8644×, Komentářů: 0, Líbí se Autor: RST
Začátek a průběh renovace do r. 2001

Auto jsem koupil za 4.000,-Kč ve stavu dle těchto fotek:

Přivezl jsem ho na vleku koncem roku 1999. Po namontování závěsu kola jsem ho natočil a bez problémů odjel asi 3 km ke kamarádovi, kde auto strávilo skoro rok při vyvařování. To bylo dáno časovými možnostmi onoho člověka. Nespěchám na to takže mi to bylo jedno.

Sehnal jsem následující novou plechařinu:

prahy, přední podběhy, 4 blatníky, obě čela, přední kapotu (zadní je dobrá), podlahu kufru - to vše za 7.100,- + práce na vyvaření 8.000,-. V říjnu 2000 jsem to přivezl domů a zabalil pod plachtu na přezimování:

Jsou vyměněné přední podběhy+podlaha v kufru, nové prahy + vyvařené vnitřní prahy a příslušný kus podlahy a výztuhy v prahách, vyvařená podlaha pod sedačkama vpředu i vzadu, opravené lemy zadních podběhů a kde se našla kdejaká dírka. Až vyndám motor, musíme ještě dovařit nosníky (spíš preventivně, abych neztratil motor, což se stalo kamarádovi u zdánlivě dobře udělanýho erka). Teď je auto ve stavu pojízdného skeletu, protože nemělo cenu montovat zpět dveře a nandávat blatníky. Stejně bych to vzápětí všechno sundal. Až to rozbalím musím urychleně odrezit a ošetřit všechno, co jsme vyvařili, aby se to v létě nemuselo dělat znovu. Potom dorozebrat a začít stavět.

Popis auta a jeho stavu:

  • Rok výroby 1973 (musím radši ověřit)
  • Barva oranžová (nebo snad červená?), původně zelená - kupodivu jen dvě vrstvy.
  • Motor - ? něco s přeraženým číslem, karburátor 120(?), vzduchový filtr R+120. Funguje dobře, tak se uvidí co s ním.
  • Kola anglické plecháče 5x13 + Barum OR 34 (ty rozhodly o koupi).
  • Kastle dobrá až na spodek, ale předek se vyměnil a zadek zdánlivě ušel (pak se ukázalo, že taky nic moc, ale už je to hotový).
  • Předpokládaný stav a cíl:
  • Nápravy eM
  • kola loukotě (vím o perfektních, jen je z toho kluka vytlouct)
  • pneu Michelin 165/80 R13 (mám 4 nové - zbyly ze žigula)
  • širší zadní lemy (z předních - jak jsi to dělal? - námět na článeček)
  • přední spoiler, zadní křídlo, žaluzie
  • chlazení dopředu, topení dopředu
  • přídavný světla, nárazníky chrom nebo prepreg(?)
  • barva červená tmavší
  • motor asi jenom vzhledově (vyčistit a barevně sladit s autem).

Deník renovace Red Machine II (od 5/2002 i RM I)

Říjen 1999- nákup vozu v Kladně, přes inzerát v Annonci. Stav dle fotek, pravé přední kolo vylomené, odvoz na vleku. 4000 Kč auto, 1000 Kč odvoz.

Listopad 1999 obhlídka stavu se známým, jestli vyvařovat nebo co se s tím dá dělat. Rozhodnutí, že vyvařit. Po namontování závěsu kola jsem auto bez problémů nastartoval a odvezl k onomu známému na dvůr, kde začala postupná renovace. Tam auto strávilo skoro rok, protože nebyl spěch. Mezitím jsem sháněl plechy.

Leden 2000 - sehnal a koupil jsem přední podběhy -1000 Kč

Duben 2000 - začíná vyvařování velmi příjemnou činností - výměna podběhů a podlahy v kufru (tu dodal onen známý, co to vyvařoval)

Červen 2000 - sehnal a koupil jsem: přední a zadní blatníky, prahy, přední kapotu, hrnce na světla a přední čelo – to vše za 6000 Kč. Blatníky nastříkány antikorozní základovkou, zevnitř natřeny asfaltovým nátěrem. Prahy před navařením zevnitř vytřeny Rezistinem.

Září 2000 - skelet je vyvařený – bylo potřeba : vyspravit podlahu, opravit zadní podběhy, vyměnit prahy, přední podběhy a podlahu kufru, svařit přední čelo (bylo dodáno jenom jako výlisky), svařit jeden zadní blatník, oba přední (taky jen výlisky, plechový lem ke sloupku se musel navařit ze starých,bohužel) celá akce stála 8000 Kč

Listopad 2000 - auto jsem na laně přivezl domů na dvůr a zabalil pod plachtu na zimu. No auto, skelet na kolech s motorem.(viz 2 fotky)

Březen 2001 - koupil jsem přední eMkovou nápravu s maticovým řízením (od Džona), stav vcelku slušný, potřebuje antikorozní ochranu a nějakou povrchovou úpravu. Možná do stříbrného Tlumexu, nebo nějaká barva (modrá, zelená, žlutá?)

2.4.2001 - na odpoledne sundaná plachta a auto ponecháno vyschnout a vyvětrat. Obhlídka stavu po zimě. Přežilo vcelku bez úhony, jen vyvařené věci chytly lehkou lišku, protože ne vše jsem stihnul antikorozně ošetřit před zimou. Budu mít trochu víc práce teď, ale není žádná katastrofa. Čekal jsem to horší.

9.4.2001 - volal jsem kamarádovi, kdyby prodával svoje loukotě, ať si vzpomene

10.4.2001 - kamarád si vzpomněl a dohodli jsme se

12.4.2001 - "vymailoval" jsem s Andrewem nový kryty zadních světel

14.4.2001 - přivezl jsem domů ty elektrony loukotě 5 ks za 3.000,-Kč, stav dle fotek kola_1-3. Jsou na nich zbytky tmelu, jak se je pokoušel začít dávat do kupy, ale jinak stav super (dle mě), asi o 200% lepší než byly ty na RM I (po hromadě práce taky vcelku slušný)

16.4.2001 - nafotil jsem kola a rozbalil plachtu na autě a zdokumentoval jsem stav auta po zimě

29.4.2001 - koupil jsem nové kryty zadních světel a skoro nové přední blinkry od Ondřeje Pecháčka (BigAndrew-110L) 350,-Kč

9.5.2001 - auto jsem rozbalil a zatlačil do "garáže" a trochu kolem něj poklidil, aby bylo kde pracovat a vyndal jsem z auta několik věcí, kde byly jak ve skladu, prodal jsem přední čelo i s přídavnýma světlama a kloboukama na světla - 500Kč (Bidlas Petr Žákovec)

10.5.2001 - obrousil jsem sváry na pravém prahu, natřel je odrezovačem, očistil jsem kartáčem orezlá místa na podběhu, něco i na levém, vše jem natřel odrezovačem a na pravé straně stříknul základovkou.

11.5.2001 - obrousil jsem sváry na levém prahu, odrezil, kartáčem očistil další orezlá místa a přestříknul základovkou.

12.5.2001(so) - vyklidil jsem zbytek věcí z auta a rozrovnal jsem vše kolem po garáži. Vymontoval jsem panel s rádiem a přídavnou elektrikou a vytahal všechny dráty, který tam nemaj co dělat. Stejně bych se v tom asi nikdy nevyznal a radši si to znova natahám sám. Odtrhal jsem veškerý zbytky čalounění. Kastle je velmi zachovalá a nebude už potřeba nic vyvařovat. Odpoledne jsem očistil kartáčem přední čelo a natřel odrezovačem. Pak mi ho soused při zalévání pokropil vodou...potěšil. Znova jsem to očistil a stříknul základovkou. Zvednul jsem auto a pod prahama podepřel cihlama a špalkama. Vymontoval jsem přední nápravu. S pomocí heveru na kolečkách to jde super i v jednom člověkovi. Musel jsem akorát přeříznout pístnici tlumiče, protože matka byla příliš zarezlá a pístnice ožvýkaná. Listem pilky na železo jsem ji přepižlal a pak už náprava vyklouzla ven. Průběžně jsem během dne začal čistil kartáčem eMkovou nápravu a přemýšlel jestli rozebírat nebo ne. Asi zatím ne, jen očistím a natřu. Náboje kol a kotouče použiju z tý sundaný, protože jsou lepší. Časem asi dám nový kotouče.

13.5.2001 (ne) - na autě jsem neudělal přímo nic, ale koupil jsem Tlumex, štětce, základovku a kotouč do brusky složený z lístků brusného papíru na broušení orezlých ploch. Pak jsem se musel trochu věnovat zahradě.

14.5.2001 (po) - koupil jsem brzdové trubky na přední nápravu - od hlavního válce až ke kolům- 3 ks á 45,-Kč + kostka za 50,-Kč (185,-) - Autodíly Škoda Fridrich Čelákovice. Musel jsem ještě jednou řezat (spíš pižlat) plátkem pilky tu pístnici, protože poprvé jsem ji řezal až pod silentblokem skrz plastový kryt - chyba. Kryt a silentblok jsou nasazené na tenčí část pístnice a nešlo to stejně vyndat. Když řezat tlumič, jedině skrz silentblok. Pak jsem trochu čistil tunel přední nápravy od rezu. Vymontoval jsem volant se sloupkem, aby nepřekážel. Vymontoval jsem střední část palubky s vypínačema a večer zkoumal, jak by se tam dal nabastlit ovládací panel topení z Octavie (nové). Místo popelníku to asi půjde po úpravě celého držáku vypínačů. Pak se bude muset udělat i nový panel s rádiem a dalšími vypínači.

16.5.2001 - Odmontoval jsem zbytek trubek předních brzd a čistil od rezu tunel p. nápravy a přilehlé okolí. Čistil jsem i přední nápravu a nádrž. Pak jsem to vše natřel odrezovačem. Náprava je natolik slušná, že ji prozatím jen natřu a komplet udělám v budoucnu (doufám).

17.5.2001 - obrousil jsem flexou svary podlahy kufru, natřel jsem tunel a držáky přední nápravy základovkou, natřel jsem nádrž.

21.5.2001 - sešel jsem se s Džonem v Praze. (těší mě, že je to bráno jako součást renovace :-) - pozn. Džon)

22.5.2001 - natřel jsem základovkou nápravu a kus podběhů, koupil jsem novou gumovou průchodku kolem tyče volantu - 26 Kč

23.5.2001 - rozebral jsem Hardy spojku na tyči volantu, nutno koupit novou. Natřel jsem (spíš napatlal, protože to jinak nejde) tunel nápravy a podběhy černým bitumenovým nátěrem Presto. To nejhorší na předku mám asi hotový. Pak otočit auto v garáži a totéž vzadu, nakonec vnitřek.

24.5.2001 - koupil jsem Hardy spojku, spodní držáky předních tlumičů, držáky stabilizátoru a silentbloky stabilizátoru - Vosátko Čelákovice, 172 Kč

25.5.2001 - koupil jsem gumovou hadici - hrdlo nádrže - Vosátko, 135,- Kč.

26.5.2001 (so) - přetřel jsem Tlumexem, co bylo potřeba opravit a nádrž z druhé strany. Namontoval jsem nádrž a plech pod ní - s pomocí zvedáku na kolečkách. Jeden šroub vpředu se mi hned povedlo zlomit. Odpoledne jsem namontoval eMkovou nápravu. Před montáží jsem šroubem a konkorem pročistil závity v nápravnici a rozchodil matky na ramenech. Nápravu jsem tam dal opět s pomocí zvedáku na kolečkách - super pomocník. Předtím ještě gumovou průchodku a Hardy spojku na tyč řízení. Průchodku jsem trochu poničil, časem musím napravit. Potom jsem přidělal zpět sloupek řízení s volantem. Nakonec jsem ještě přehodil náboje kol s kotouči a namontoval kola. Teď už auto stojí zase na svých, jen trochu víc rozkročeně.

No a to je vše, co jsem v tomto roce na autě udělal, protože mi veškerý čas sebrala rekonstrukce bytu a od srpna tříměsíční školení v německu. V příštím roce musím udělat podstatně víc, i když to jsem chtěl i letos.

11.11.2001 (ne) - uklidil jsem garáž, auto odtlačil za barák a zabalil do plachty, aby přežilo další zimu. Hned jak přestane mrznout a bude trochu vidět venku budu pokračovat. Příští rok bych chtěl vyjet.

Toť vše, co se s RedMachine II událo do konce roku 2001

Pokračování v roce 2002 najdete ZDE.

Pokračování v novém roce 2003 najdete ZDE.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 8644×, Komentářů: 0, Líbí se Autor: RST

Žádné příspěvky