9. červen 2009

Detunerizace tunelu

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 11541×, Komentářů: 20, Líbí se 1 Autor: Myschak

Ptáte se co? Nebojte vysvětlím.

Na internetu je spousta návodů jak upravit stovku či erko, abychom mohli do převodovky přidat nějaké to ozubené kolečko navíc. Všeobecně se tato úprava zahrnuje do změn nevratných.

Také jsem před řadou let této "módní vlně" podlehl, rozšířil zadní část tunelu a zastavěl 5-ti stupňovou převodovku ze š125. Zpočátku jsem si liboval, že se auto při vyšších rychlostech ztišilo. Ale postup času , vždy, kdy jsem zvednul zadní sedáky, mě zabolelo u srdce. Čas od času i slza ukápla.

Děsný to pohled.... Brrr

Radikální zlom přišel letos najaře. Nemohl jsem se již více dívat na ten nelineární průběh konce tunelu a rozhodl jsem se pro jednou na vždy přemístit úpravu tunelu do změn vratných.

Popadl jsem flexu, kilometr prodlužováku a jel hledat na vrakoviště stovku. Hned na první zastávce jsem slavil úspěch.

Nejdůležitější ingredienci jsem tedy měl obstaranou - krásný a zdravý konec tunelu. Rada pro ty, co se rozhodnou vařit podle mého receptu: Nešetřete a uřízněte si i dostatečnou část obou svislých přepážek. Pro pohodlnou práci si necháme tunel opískovat. Nehodící část starého tunelu na autě odřežeme. Snažíme se přitom vézt řezy pravidelnými směry (ušetří nám to práci při pasování tunelu na své místo).

Připravená část tunulu

Před další částí si opatříme dostatečné množství čokolády(nejlépe mléčné). Ta nám pomůže udržet se v klidu, protože pasování tunelu na své místo je opravdu o nervy. Přiložit, naznačit co přebývá, ubrousit, znovu zkontrolovat a tak dokola asi 1000 krát, než si vše k sobě sedne, aby jste to mohli natupo svařit. Samotné vaření je už to nejmenší. Snad ani nemusím psát, že si nejdříve tunel nabodujeme v pár místech, abychom jej zajistili a pak teprve dovaříme zbylé spoje. Vše poté zabrousíme a začistíme, aby pokud možno nebylo poznat, že tam někdy bylo něco jiného.

V případě, že nemáme v tunelu patku pro uchycení záslepky tunelu, si ji vyrobíme z úhleníku 20x20mm. Naohýbáme ho do požadovaného tvaru a zavaříme(pozor, rohy musí zůstat zaoblené). Na vzniklý rám přivaříme ještě 2 jazýčky, které nám drží záslepku tunelu. Celý rámeček pak nabodujeme do tunelu na své místo.

Před námi již stojí jen kosmetické úpravy jako je broušení, tmelení a lakování.

Nyní už stačí nachastat nějakou 4-stupňovou převodovku, v případě potřeby ji zrepasovat(o tom si povíme v jiném článku) a usadit ji na místo, kam právoplatně patří.

4 jsou tak akorát :o)

Jaké jsou výhody této úpravy? Konečně se teď nemusím děsit pohledu pod zadní sedačky a i spánek se mi znatelně zklidnil ... :o)


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 11541×, Komentářů: 20, Líbí se 1 Autor: Myschak
nejlépe tunel z auta nikdy nevykrájet, lízátko nikdy nenamontovat a čtyřočko nikdy nesundat....ušetříte si nervy a místo čokolády si můžete dát pivo. 😀
Tak už vím jakou další část auta vyříznout do zásoby😀
Pěkná práce.Budu to také předělávat aby to bylo origo.Ale když si prohlížím ty fotky tak to radši nechám na zimu to bude na to dost času.Aspoň mám od tebe mustr jak se to má dělat aby to k něčemu vypadalo.Ještě že mám Matyho........Ahoj Carlos.
Noo,pekna prace Myschaku jen co je pravda.Je patrno ze starnes a beres si dobre priklady z okoli 😀D.Tak ze se tesim na clanek o prevodovce 😉. Pis a pis, tvoji chtivi ctenari se moooc tesi na dalsi clanek.
Přesně jak píšeš, kvůli těm přepážkám to jde ztuha. Ano Carlos také bude vracet tunel do původna. Dnes mi volal a říkal, že právě čte tvůj článek a psychicky se na to připravuje 😀 Nejspíš to budeme páchat spolu.
Jj Maty, máš pravdu. Zápolil jsem s tím celkem dlouho, než jsem ho dostal ven. Děsný jsou ty přepážky - jsou 2 a uvnitř je ještě výztuha a uchycení pantu... A pak to napasovat... kvůli tomu sem psal o té čokoládě 🙂





Carlos bude taky vracet tunel do původna?
Michale, klaním se tvému klempířskému umění. Nedávno jsem z jedné stovky tunel vyřezával pro Carlose odsud z webu.Já zůstanu u pětikvaltu a doufám, že výkon také poroste. Ono jen ten tunel vyřezat je poměrně pakárna. Natož ho tam dávat zpět 🙂
Na ČíZe s fichtlem na vleku? 😀DD
Ale ale, čo to? Nestačím sa diviť. Tuneri dávajú svoje autíčka do originálu? No Daves, neostáva ti nič iné, iba RSo prekopať späť na červené eRko😀
Kdepak jel jsem na číze
Dane ještě řekni že jsi vytáhl na silnici jednoho ze svích muzeálních fichtlů.
A já jsem jel dneska do práce na motorce...
Jojo,krásně jsi to podal Petře,ale o tom to právě je.Máme to kouzlo vyjímečnosti.Doba podobat a vyrovnat se oplastovaným předohrabkám je ta tam.


LLáďo,to ještě nevíš,co poslouchám ve svém eR já...🙂


Takový ty pecky z dob prohibice 30.let jako třeba Django Reinhardta,The Mills Brothers,Louise Primu a podobně.


Hmmm,svět se zbláznil...🙂
Jo jo DaViDe a to není vše. Slyšel jsem, že tady Petr poslouchá při cestách v autě Nedvědy ;oD
Tak a maj to, originalisti jedni !! Pak že úprava tunelu na 5q je nevratný zásah.





Davide, jj, anarchie vládne světem. Lízátka jsou menší, kola jsou větší, nápravy jsou užší, výkony motorů jsou nižší, výfuky se dávají pouze původní, místo tlumičů se montují pumpičky, péra stačí z gauče a kvaltů je méně ...





😀





Michale, super klempířina. Jsi aspirantem na řád zlaté flexy 🙂
Co to? LLáďa vyměnil RS radlici za kvasinské lízátko,RST bude dávat čtyřoko,Myschak vrátil zpět úzkej 4q tunel,...🙂
aneb "čtyři kvalty stačí, drahoušku" 😀





Ale stejně zůstanu u pětikvaltu, jinak ovšem pěkné, moc pěkné...
Tak a maj to tuneři jedni 😀:D😀
Michale, jsi ďábel...
Originál je jen jeden 😉