Detunerizace tunelu
Ptáte se co? Nebojte vysvětlím.
Na internetu je spousta návodů jak upravit stovku či erko, abychom mohli do převodovky přidat nějaké to ozubené kolečko navíc. Všeobecně se tato úprava zahrnuje do změn nevratných.
Také jsem před řadou let této "módní vlně" podlehl, rozšířil zadní část tunelu a zastavěl 5-ti stupňovou převodovku ze š125. Zpočátku jsem si liboval, že se auto při vyšších rychlostech ztišilo. Ale postup času , vždy, kdy jsem zvednul zadní sedáky, mě zabolelo u srdce. Čas od času i slza ukápla.
Děsný to pohled.... Brrr
Radikální zlom přišel letos najaře. Nemohl jsem se již více dívat na ten nelineární průběh konce tunelu a rozhodl jsem se pro jednou na vždy přemístit úpravu tunelu do změn vratných.
Popadl jsem flexu, kilometr prodlužováku a jel hledat na vrakoviště stovku. Hned na první zastávce jsem slavil úspěch.
Nejdůležitější ingredienci jsem tedy měl obstaranou - krásný a zdravý konec tunelu. Rada pro ty, co se rozhodnou vařit podle mého receptu: Nešetřete a uřízněte si i dostatečnou část obou svislých přepážek. Pro pohodlnou práci si necháme tunel opískovat. Nehodící část starého tunelu na autě odřežeme. Snažíme se přitom vézt řezy pravidelnými směry (ušetří nám to práci při pasování tunelu na své místo).
Připravená část tunulu
Před další částí si opatříme dostatečné množství čokolády(nejlépe mléčné). Ta nám pomůže udržet se v klidu, protože pasování tunelu na své místo je opravdu o nervy. Přiložit, naznačit co přebývá, ubrousit, znovu zkontrolovat a tak dokola asi 1000 krát, než si vše k sobě sedne, aby jste to mohli natupo svařit. Samotné vaření je už to nejmenší. Snad ani nemusím psát, že si nejdříve tunel nabodujeme v pár místech, abychom jej zajistili a pak teprve dovaříme zbylé spoje. Vše poté zabrousíme a začistíme, aby pokud možno nebylo poznat, že tam někdy bylo něco jiného.
V případě, že nemáme v tunelu patku pro uchycení záslepky tunelu, si ji vyrobíme z úhleníku 20x20mm. Naohýbáme ho do požadovaného tvaru a zavaříme(pozor, rohy musí zůstat zaoblené). Na vzniklý rám přivaříme ještě 2 jazýčky, které nám drží záslepku tunelu. Celý rámeček pak nabodujeme do tunelu na své místo.
Před námi již stojí jen kosmetické úpravy jako je broušení, tmelení a lakování.
Nyní už stačí nachastat nějakou 4-stupňovou převodovku, v případě potřeby ji zrepasovat(o tom si povíme v jiném článku) a usadit ji na místo, kam právoplatně patří.
4 jsou tak akorát :o)
Jaké jsou výhody této úpravy? Konečně se teď nemusím děsit pohledu pod zadní sedačky a i spánek se mi znatelně zklidnil ... :o)
10. červen 2009
10. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
9. červen 2009
10. červen 2009