1. duben 2005

Renovace JeRRomova eRka

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 18205×, Komentářů: 44, Líbí se Autor: Jerrom
...po 3 letech práce konečně prošlo STK

eRko prošlo technickou a začalo už konečně býti AUTEM.

O dalších osudech si můžete přečíst zde >>>

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V 17 letech jsem chtěl sehnat sestře auto, ale nakonec jsem si ho přivlastnil já!

Tohle eRečko jsem objevil v inzerátech v roce 2003, ve kterém stálo:

Škoda 110R, platné TP, r. v.80, v TP napsané 13 kola, vůz je kompletně rozebraný, cena 7000Kč.

Po domluvě s majitelem a zjištění, že bydlí asi tak 35 km od mého bydliště jsem se 6.6.2003 vydal s otcem na obhlídku. Nakonec slovo dalo slovo a hned 10.6.2003 se eRko stěhovalo k nám domů a to s velkou parádou - na korbě Avie.

ERečko je z roku 1980, jsem již šestým majitelem a podle techničáku má barvu 7845 - oranžovou, ale realita je jiná, převařené číslo a ani jedna z 3 barev na kastli není oranžová :-)

Hurá domů

Po urychleném vyklizení garáže jsem dal eRečko pod střechu a začal opečovávat.

Již provedené práce:

  • vyvaření kastle ( pouze 1 díra v podlaze ) a blatníků ( u těch to už bylo horší )
  • nastříkání podvozku Tlumexem
  • natažení trubiček, repase náprav, brzd
  • zprovoznění motoru
  • oškrabání interiéru a kufru od toho hnusnýho modrýho synťáku - nástřik interiéru na černo
  • kompletní přebroušení celé plechařiny ( bylo to nastříkaný synťákem )
  • natažení základní elektriky (startování, dobíjení)

Co mě ještě čeká:

  • nalepení blatníků
  • dolaminování rozštípaného orig. spojleru
  • odvézt k lakýrníkovi
  • zrenovovat loukotě
  • nastrojit
  • dodělat kompletní elektriku
  • udělat technickou, vyběhat přepis atd.

A tady je pár komentářů k fotečkám:

Takhle jsme štelovali kapotu, ručka z hliníku, vyleštěný chladič

1. fotka je z roku 2003 a poslední je nejaktuálnější z 2005

Stav k 1.4.2005

Auto je připravené na nalepení blatníků, čekám na gumy mezi blatníky, až je konečně správně objednají. Celé auto je tedy po vyvaření, přebroušení a v základu, nedávno jsem si přivezl jedno kolo - loukoť - na vyzkoušení, dozadu mi půjde (musel jsem ztočit na soustruhu hranu bubnu), a dopředu bude muset přijít asi 1cm podložka, dále ještě musím sehnat dlouhé štefty. Jinak dlouhé chvíle čistím co se dá - světla, přístrojovku, různé věci do interiéru...

Nový kastlík, přetočené podložky, téměř vše oškrabáno na původní škodováckou základku a nastříkáno novou

24.4.2005

V týdnu jsem nastříkal zbytek interiéru načerno, konečně jsem zaplatil a přivezl domů všechny loukotě a ...

Gumy mezi blatníky a podběhy už přišly, konečně!!! Tenhle víkend jsem měl už lepit blatníky, ale z časových důvodů, jsem to nestihnul, snad příští víkend.

Gumy už přišly a černý interiér

30.5.2005

Kvůli jiné akci jsem se nemohl zůčastnit srazu v Klatovech (jel bych se jen koukat) a tak jsme nalepili blatníky, kromě zadního levýho, protože nám nevystačil tmel. Původně jsem koupil 2 tuby, pro jistotu nakonec 3 a ještě 1 chybí. Chtěl jsem fotit jednotlivé fáze lepení, ale nevím, kdo by pak umyl foťák od toho tmelu, který snad byl všude. Takže mám jen pár fotek. Přece jen jedno pozitivní ohledně Klatov - kamarád mi přivezl Beskydky.

Lepení + Beskydky

8.5.2005

Začínám kitovat, dolaminovávám lízátko a o víkendu snad nalepíme poslední blatník.

Jedna zajímavost

Znáte tohle - Matice pro vůz Škoda? Dal mi to kamarád k vánocům, jen je škoda, že přepsal nápis fixou, ztratilo to svojí historickou hodnotu.

18.7.2005

Tak už se mi kitování chílí ke konci a v lakovně je to už také domluvené - v pátek 22.7. se eRko poveze lakovat.

22.7.2005

Dnes jsem vezl eRko do lakovny, trasu asi 5 km přežilo. Přesně před lakovnou nám došel benzín a jelikož nebylo zapojené dobíjení, tak ani baterka už nechtěla spolupracovat :-) Tak nakonec jsme asi 50 metrů museli dotlačit :-(

1.8.2005

Byl jsem se podívat v lakovně, eRko je v plniči a začínají dokitovávat, to co jsem nedodělal. Fotečky bohužel nemám, protože foťák je v opravně. Možná zítra.

29.9.2005

Jelikož dnes slavím svátek a v sobotu narozeniny tak jsem si včera domů přivezl krásný dárek- eRko je červený!!!!

Dlouho jsem nepsal, ale jediné co se změnilo, bylo to, že v lakovně moc neměli čas, ale to mi už teď nevadí, protože auto je konečně hotový. Barvička se povedla, akorát na pár místech, který nejsou skoro vidět, barva nekreje, jak by měla. Teď mě ale čeká ta nejhorší práce - složit eRko bez poškrábání. Ve volném čase jsem připravoval některé díly na eRečko, vyvařoval a leštil vyrezlý kliky, který povezu nachromovat a jinak jsem erkaření kvůli škole trochu zanedbával. Nejvíc mě mrzí , že do Klatov to nestihnu, ale chci se tam jet podívat - bohužel ne eRkem :-((

V plniči, v lakovně, ale nejlépe je doma

"To sou panorámata"

15.12.2005

Jsem to tady nějak zanedbával, ale eRko ne! Takže elektrika je už téměř hotová, o víkendu konečně nandám do auta přístrojovku a když čas dovolí, tak dodělám kompletně předek (kufr). Jinak začínám dávat do pořádku motorový prostor a čeká nás dodělání elektriky do zadního čela.

Pár aktuálních fotek

A jestli se už neuvidíme, tak veselé Vánoce, šťastný nový rok a mnoho kilometrů bez nehod v roce 2006 i v těch dalších!

23.1.2006

Tak ve chvilkách volna, kterých je málo (tenhle rok maturuju) se na eRečku pracuje: je na špalkách, celé zakryté igelitem - o víkendu jsem nastříkal motorový prostor. A jinak: dneska večer jsme u známého složili převodovku (původně jsme jí jen chtěli přetěsnit, při vypouštění oleje na mě vypadla taková ta pružná závlačka, co drží mrkev, v domění že tedy vypadla jsme převodovku rozebrali a zjistili, že tam obě jsou! Dále jsme výměnili 4kové kolo, sinchrony a ložiska) a při -20 na teploměru jsem jí + ještě zbylé ND nakládal a vykládal z auta (jen v moterkách = lahůdka). Dále mě čeká nastříkání zadní části podvozku nad převodovkou tlumexem, vyměnit (u klínku vyžvejkanou) poloosu, nahodit motor, chladič, zapojit zadek elektriky a šoupnout to zpět na kola. Dále scháním materiál na dlouhé štefty a chtěl bych auto konečně postavit na loukotě.

Pár aktuálních fotek - jak autíčko spinká a lakování motorového prostoru

Díly které zbyly z ND převodovky a moje vyvolená

Zapomněl jsem se pochlubit budíkama a přístrojovkou

10.2.2006

Tak přes víkend jsem nastříkal spodek auta Tlumexem ( celková bilance: jedna pixla Tlumexplastu, jedny monterkové kalhoty, jedna monterková blůza, jedna čepice, jedny ruce + obličej, jedny garážová vrata a podlaha, jedna naštvaná rodina a jeden tlumexem provoněnej barák - a co se jim stalo - malá nehoda s tlumexem :-)

Jinak došlo na opucování jiných poloos - nakonec jsem musel vyměnit obě, jedna byla vydřená v místě styku s převodovkou, a u druhé vůbec nedrželo ložisko v domečku. Nejvíce mé naštvalo, když jsem půl hodiny doloval z jiné poloosy šroub, který jí spojuje s podélným ramenem - byl lehce přirezlej - nakonec jsem mu domluvil flexou a majzlíkem a pak jsem zjistil že je celá trubka ohlá do oblouku!

Připravoval jsem loukotě na lak, zrepasoval poloosy a natáhnul trubku na tlak oleje.

Taky jsem dostal fotky z průběhu lakování

3.3.2006

Dlouho jsem zase nepsal, příčin bylo mnoho, každý víkend jsem hrál s kapelou, připravoval jsem maturák a samozřejmé se ho i zůčastnil a nakonec jsem po tom všem tento týden promarodil. V garáži jsem tedy vůbec nebyl. Popíšu co jsem udělal od února do března. Spodek auta je v tlumexu, tak jsem pokračoval s repasováním poloos, obě opucoval na plech, vrstva Synorexu, černé syntetiky, vše vypadalo krásně, do té doby, než jsme obě poloosy namontovali na převodovku, vše poctivě utáhli, tmel už schnul a pak kamarád, co mi pomáhal, říká: "Hele, fakt maj bejt obě poloosy stejný? Není rozdíl, která je pravá a levá!" Já myslel, že mě vomejou. Proč jsem si toho nevšimnul dřív! Obě poloosy byly pravý. Takže následoval stejný koloběh, najít jinou polosu, stáhnout buben (přirezlé pakny, takže nakonec šly zároveň s bubnem), servat přirezlej štít, vymlátit zarezlé šrouby, obrousit jí(už byla skoro celá obroušená) a pak jsem zjistil že je schnilý lůžko dorazu. Tak znovu najít jinou. Pak jsem onemocněl, týden ležím v posteli a nestihl jsem jí ani celou rozebrat. Ještě že mi jí taťka dorozebral.

Malá perlička z rozebírání poloos: Předchozí majitel se asi bál o pevnost spoje!

23.5.2006

Dlouho jsem zase nepsal, ono ani není o čem, celou dobu jsem čistil a čistil a čistil sedačky a hlavně vybíral jejich komponenty, které se hodí (byl to opravdu oříšek z 5-6 předních sedaček vybrat 2, tak aby nebyly potrhaný, fungovalo sklápění a nebyly zarezlý kolejničky, takže nakonec z toho bylo tako puzzle/pro Čechy pucle)

Pomaturitní čas = čas prázdnin

29.5.2006 - Úspěšně jsem složil maturitní zkoušku a po hlavě se vrhám na eRko

30.5.2006 - Vyzvedávám si hotové nikly a hliníkové lišťičky

6.6.2006 - Chladící okruh naplněn fridexem a zprovozněn motor

9.6.2006 - Lakování základem opískovaných plechových disků

13.6.2006 - Nasazeno přední okno a přední kapota

16.6.2006 - Nasazeno zadní okno a zadní kapota

18.6.2006 - Namontovány dveře a zrcátka

23.6.2006 - Nějaké drobnosti a hlavně: Ujeto 15 testovacích kilometrů :-))

2.7.2006 - Další testovací kilometry = bude nutná výměna karburátoru, oleje, vypustit kyselinu citronovou z chladicí soustavy

4.7.2006 - Olej vyměněn a ostatní věci rozdělány :-))

12.7.2006 - Dostříkán kompletně podvozek Tlumexplastem

17.7.2006 - Auto kompletně zaskleno a nastrojeny dveře

19.7.2006 - Zvrat v životě vozu

V 15:00 hotovy EM, v 15:15 sjednáno povinné ručení, okamžitý odjezd na STK a v 16:30 nalepena známka s STK na 2 roky!!! Hip hip hurá - auto má STK a ani to moc nebolelo, byly zjištěny 4 lehké závady:

  • Kola-vůle v zavěšení (kdybych mu neřekl, že ten pravej svislák je už nějakej volnější, tak si toho ani nevsimnul),
  • Volant(riditka) (říkal, že ten kovovej sportovní volant tam nemá co dělat, že není origo),
  • Převodka řízení ( Prej tam opravdu nemůže být hřebenové řízení :-))))
  • Převod parkovací brzdy (to nevím co tím chtěl básník říct, ale asi to, že jeden buben je křivej a na válcích ty procenta skákala hodně nahoru, buď si to prej ještě sedne, nebo ho mám vyměnit)

Jinak pán na STK byl velice příjemnej. Mezitím, než jsem si seřídil světla, tak se s námi zakecal, až nám zapomněl napsat do poznámky, že nesedí barva, tak jsme se tam ještě museli vrátit, aby nám to tam dopsal. (To stejně nechápu, v původním techničáku mám napsanou barvu - 7845 a na to nám řek, že neví co to je za barvu, takže nám to tam musí napsat, že barva nesedí.)

Tak konečně se objevila jedna špionážní fotografie

Aktualizace 14.8.2006

Autíčko vydrželo 100km cestu za původním majitelem, kde jsem vyřídil plnou moc.O víkendu bylo seštelováno. A dnes proběhlo slavnostní odhlášení v Českém Krumlově a opětovné přihlášení na mě u nás, v Trhových Svinech. Autíčko bylo obdarováno novými SPZ: 3C2 8185...není to balada, ale mohlo to bejt horší. Jinak všechny patálie s přepisem a dění v budoucnu bude následovat v novém článku...ale už ne v "Přestavbách a renovacích", ale konečně v sekci: "Vaše eRka"...nový článek je již zde >>>

Poděkování

Pájovi - za jeho neustálou spolupráci

Taťkovi - naučil mě se svářečkou a dalším cajkem, a hlavně mě v počátcích podporoval

Rybářům z Trhových Svinů - půjčení Avie

Fáčkovi - za nalakování

Jeníkovi - za tu jeho malou mototechničku na půdě

a i spoustě dalších lidí a kamarádů


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 18205×, Komentářů: 44, Líbí se Autor: Jerrom
Čau studente! tak co, udělals něco? koukal jsi na ty lišty bude to k něčemu? co jenikovo budíky pracuješ na nich?
Ze by to byl tygr?
Nevzpomínáš si kdo mi psal do komentářů, že si dělám ze stránky chat? 😀DD
Hmmmm, to bude asi tim.......pěknym počasim 😕





...no a hned máš téma jako bejk 😉
No tak násilí tam bylo dost... tolik nabořenejch aut za jeden víkend!
Ty jsi autor, Ty si rozhodni, jaký má mít Tvá reportáž úhel pohledu 😉 Třeba zrovna ostatním přineseš něco, co by jim jiní nenaservírovali. A nelam si hlavu s výsledkem, čím to bude dokonalejší reportáž, tím méně reakcí pobere, páč na dokonalý věci není co komentovat 😉


Doporučuju zmínit hlavně - sex, krev, násilí, cizí neštěsí, kdo s kym jo a kdo s kym nikdy a tak 😀DDDDDD
teď řeším dilema, jestli mám do fotogalerie z Běšin zařadit všechny škodovácké vozy, nebo jen 1000 - 110R?
Jerom: jasne ze mas stvorit clanek o Besinach. My totiz uz nevime, co psat... byl jsem tam, videl jsem, jel jsem domu... novy pohled je potreba, jen do toho.
Tak ty obrázky mě baví nejvíc, akorát nevím jestli mám na web natlačit samostatnej článek o Běšinách, pár fotek a nějaký moje postřehy?
Vím o čem mluvíš, já mám zas několik napsaných článků, jen nejsem schopen dovalit k nim obrázky 😕
Njn, néjak mě to psaní nebaví, ale budu chvátat, mám i jednu malićkou pikantnost od minulé majitelky/majitele. Ale musíte čekat dál na další článek 🙁
taky jsem zvedava, tak koukej si pospisit🙂
Připíchni Jerrome ňáký fotky z Tvýho prvního srazu nebo si to snad schováváš do avizovaného kontinuálního článku?
Děkuju mému Tiskovému mluvčímu za odpověď v rekordním čase.
Je na mé stránce http://greendream.skoda110r.cz v kontaktech 😉
ZDAREC POŠLI MI TO ČÍSLO NA SVOBODU POTŘEBUJU TY GUMY DO DVEŘÍ.JENIK
no proto!mě už z toho broušení brní ruce!připadá mi že to neubejva.to už vyvařuješ druhýho trabanta ne ?trva ti to nějak dlouho na to že je z50% bakelit...!
Neboj, dneska Ti přidám nový fotky k auta a makám od rána do večera, ale na Trabantíkovi a eřko dostane dneska jinej spojkovej válec
tak se mi tak zda ,že se dlouho nic neděje, jetli se budeš dál takhle flakat tak chrom nebude!!!! koukej něco dělat!!! ty ty ty !!!! JENIK
Já skoro abstinent a sjetej?...Už jsem se vrátil a to předčasně, protože první noc a den pořád lilo a v druhým kempu nám začaly promáčet stany a dneska zase od rána leje, takže je dobře, že sme jeli domů (mě by to ani moc nevadilo zůstat, ale má slečna krapet protestovala). Jinak Láďo dík za pochvalu a určité do Běšin dorazím.
Tak bacha, aby ses navrátil moc sjetej, nikoliv kánoí ;oD





Hele Jerrouši máš to kurva pěkný. Těšim se, až s touhle károu dorazíš na nějakou akci.
Když mi sem nikdo nepíše, tak musím sám 🙂) Loučím se s Vámi na týden, jedu sjíždět Vltavu...ne eRkem, ale na kánoi 🙂
....v dávnách dobách kdy neexistovaly nereznoucí šroubky a matičky se to takhle dělalo běžně u často rozdělávaných spojů ...jak psal Radek RST byla to nejlepší ochrana a zamezení zreznutí a zanešení závitů nejrůznějším sajrajtem hlavně u zemědělských a lesních mechanismů 🙂
No ten spoj tlumice je fakt uzasnej. Ja me podobne vyreseny uchyceni zavesu (koule) na 125... ale je to zase dobry, ze zavit je prikrytej a matky jdou odsroubovat. Mozna to ma hlavne ten ucel, ze prebyvajici zavit je kryty a nezrezne... no ja osobne davam kratsi srouby, nebo dlouhe uriznu... no ale kdyz ma nekdo nasyslino dost matek a malo platku do pilky na zelezo...
Jo a vykoukáte mi to! Asi až příští týden (až to bude komplet) 🙂))))
Jasně, nahoď nějakej obraz, ať můžeme hodnotit a závidět 😉
no jeste nam to ukaz na foteckach, jsme zvedaviii.-) dodatecne gratuluji k maturite a uzivej volna 🙂
Teď to nevím přesně, kouknu se Ti, ale bylo to do 5 metrů
Ahoj.prosím tě,ta guma je fakt dobrá.. 🙂 ..kolik polkne erko metrů ?


Mimochodem Thorn Autotechnics má pobočku i v Pelhřimově.
no jo ale když oni to v sortimentu(odkaz na tech stránkách) nemaj tak co mam napsat do objednávky? jak si to dělal ty ?
Koukni na jejich stránky (odkaz je dole), je tam přímo formulář pro objednávku zboží, tak to snad jde, ale hlavně aby Ti to sehnali, mě to sháněli 3 týdny a objednávali to dvakrát!!!??? Prej se někde stala chyba, ale nakonec to měli a to je hlavní. Přeji hodně štěstí!
zdar nevíš jestli jde ta guma pod plechy objednat na dobírku jsem z kutne hory takze trochu z ruky🙂
fakt pěkný a děláš to pečlivě tak to má bejt, nic zbytečně neuspěchat.
Držím ti palce.Zatím to vypadá moc slibně.Já se s érem mořím již rok,tak vím co to je za piplačku.
Nevím, jestli je stejná do kufru (ale asi jo). A objednával jsem jí v Českých Budějovicích u firmy THORN Autotechnics s. r. o. - v Budějovicích je to asi jejich pobočka, jinak maji obchod snad i v Plzni, koukni na web: www.thorn.cz





Guma měla číslo podle katalogu a to: 934-940002


Cena za metr byla 79 Kč za metr bez DPH
Kde jsi sehnal tu gumu pod blatníky ? Já bych jí potřeboval pod př. kapotu...
Zdar, smekám před tebou klobouk dolu...
Vžyť je to jedno, co tam dam a ten hlinik mi přijde solidnější materiál
Vžyť je to jedno, co tam dam a ten hlinik mi přijde solidnější materiál
Kdybyses zeptal, jiste by ti nekdo rekl ze pod loukote se davaly pertinaxove podlozky 🙂
Já myslím, že ten chladič už něco naznačuje....
Vypadá to slibně, už druhý nový erko, co musím prostě pochválit, ačkoliv je to vlastně jenom skelet🙂
Ty máš ferata ne? Dyť to žere lidi! 🙂
Ty nohy ven z auta... 🙂