Lesk jako blesk
www.vylestimdily.estranky.cz
Pár vyblejskaných dílů. Kvalita finální podoby závisí na na čase, který jim věnujeme a na postupu leštění.
Připravené na leštění a finální podoba.
Zde vyleštěné sací potrubí a víčko ovládání 2.stupně na karburátoru.
Nám všem známé sací potrubí, po sundání z hlavy motoru.
Zde po odbroušení všech otřepů.
A přes vyhlazování smirkem a leštění pastami jsme se přehoupli k finální podobě :o)
A zde již potrubí s perfektně zrepasovaným karburátorem a vyleštěným víčkem ovládání 2. stupně :o)
2.1.2010
Malá inspirace pro dlouhé zimní večery :o)
10.1.2010
Zdravím všechny leštiče :oD
Toto je výsledek celodenního snažení, na víc už jsem neměl nervy :oD
Toto víko šlo vyleštit o poznání lépe, putovalo do Maďarska do jednoho moc krásného erka :o)
Ještě jsem si do svého erka vyleštil hlavici řadící páky. Ta je vyrobena z měkkého materiálu, takže vyleštění bylo otázkou pár desítek minut. Problém v měkkých odlitcích je, že jdou vyleštit tak dokonale, že po té i hadrem na nich uděláte rýhy :oD
Původní povrchová úprava byla jakýsi elox, který už byl ošoupaný, tak jsem jej smirkem strhl a zblištil :o)
Za nedlouho se můžete těšit na podrobný postup leštění límců kol na věhlasných ARCčkách. Které mi zapůjčil Petr Houška.
A také na leštění sady Apoll Jirky Poruby.
30.8.2010
Slíbil jsem, že vám přiblížím postup leštění kol Apollo. V následujících řádcích se můžete dočíst jak jsem na to šel.
Před nedávnem mě kamarád Jirka Poruba požádal o vyleštění jeho koleček na erko. Řekl jsem si, že je to výzva a kývl jsem na to. To jsem ovšem ještě nevěděl co mě čeká :oD
Tak nějak vypadala kola před mým zásahem. Byla napajcovaná jakousi barvou a celkově vypadaly zbědovaně
Kola jsem nechal opískovat. Zde musím podotknout, že opískovaná musí být velmi na jemno. Pokud pískovač použije hrubý písek, celé leštění se protáhne a necháte na tom ruce. Já mám štěstí, že můj dvorní pískovač, je kluk šikovná a vyšel mi maximálně vstříc. Neuvěřitelně jemně kola opískoval (musel to být pro něj očistec, poněvadž čím jemnější písek používá, tím hůře jde barva dolů) a za to mu patří můj veliký dík.
Zde vás musím odradit od chemickécho odbarvování. Mám zkušenost, že pokud se materiál chemicky odbarví, tak hliník z mě neznámých důvodů zareaguje a po vyleštění za čas ztratí svůj lesk. U mechanicky odstraněných laků se toto neděje a povrch zůstává lesklý pořád.
Po té co byla kola zbavená několika vrstev barvy, jsme je odvezli soustružníkovi aby nám opět ulehčil práci. Jelikož pískování odkrylo póry a krátery, kola roztočil na soustruhu a límce vyhladil smirkem do hladka a částečně i čelní plochy. Kola trochu házely, tak by do nich nadělal nožem rýpance. Proto smirek.
Takto vypadá finále leštících procesů
No a jelikož nabízím komplexní služby:oD Tak jsem kola i nalakoval, obul, vyvážil a po namontování na érečko i udělal geometrii.
No a takhle to vypadá po barvičkování
Jak jste si jistě všimli na kolech se vyskytly pokličky. Ty vysoustružil kamarád Petr podle vzoru, který zapůjčil kamarád Jirka.
Já je ještě poleštil.
No a takhle vypadají na autí
Tímto bych chtěl poděkovat za ochotu všem kdo se na této fušce podíleli. A Jirkovi Porubovi za trpělivost, protože mi trvalo hrozně dlouho, než byla kola hotová :oD
Tak, a v nejbližší době se vrhnu na límce z ARCček Petra Houšky. O fota i popisky vás samozřejmě neokradu :oD
8.10.2011
Pár foteček vyleštěných dílů k pokoukání :o) Zatím se peru s límci na ARCčka a v mezičasech stavím ze starého soustruhu univerzální leštičku na disky a možná i na jiná leštění :oD
2.6.2012
Tak po delší odmlce zas přináším pár foteček a informací o leštění. Jelikož mě na delší dobu skolil moribundus, tak práce nepokračují tak rychle. Přesto se snažím pořád něco dělat.
20.10.2012
Pár dalších dílů co se mi dostaly pod leštící kotouče. Omlouvám se za fota, foceno mobilem.
Leštění límců kol ARC
Tak jsem se po dlouhé době konečně dokopal, k hliníkovým límcům na věhlasná kola ARC. Zde budu postupně doplňovat info. a fota z akce. Dále bych chtěl poděkovat Petrovi za neuvěřitelnou trpělivost, páč už je mám na leštění dlouho.
Tak toto byl nálezový stav. Nutno podotknout, že kola už toho měli lecos za sebou.
V první řadě bylo potřeba kola zout a rozšroubovat. To jsem provedl v práci na zouvačce, páč jsme po neúspěšném rozšroubování s Petrem zjistili, že jsou středy s límci k sobě dokonale přilepeny a to i když měly duše.
Po rozšroubování jsem vše odvezl na pískování a po té se jal ohledat skutečný stav límců. Pískování odhalilo, že kola byla složena z vnějších límců, páč ve všech jsou vyvrtány díry na ventilky. Také jsou límce dost okopané a křivé což je u těchto kol normál. Takže se počítá s vyvařováním, soustružením a rovnáním.
Detail zubožených límců,špatně rozvrtaný límec a vše připraveno na vývař a rovnání.
31.3.2013
Hliníkové límce Arc po hrubém broušení a rovnání.
Po přebroušení na "mokro" v naftě namáčené smirkové papíry různých hrubostí. Operace před leštěním pastami na hadrových kotoučích.
Finální podoba límce po vyleštění pastami na hadrových kotoučích.
Pár dalších kol co mi prošly rukama
Před a po. Poslední dvě fota i finální lakování + pokličky, fota před bohužel nemám.
Toť pro zatím vše přátelé.
Zdraví MATY :o)
22. červen 2016
8. červen 2016
5. červen 2012
4. červen 2012
4. červen 2012
4. červen 2012
16. říjen 2011
15. říjen 2011
14. říjen 2011
18. červenec 2011
18. červenec 2011
4. leden 2011
3. leden 2011
9. září 2010
8. září 2010
8. září 2010
7. září 2010
6. září 2010
6. září 2010
5. září 2010
5. září 2010
6. leden 2010
6. leden 2010
18. duben 2009
18. duben 2009
18. duben 2009
18. duben 2009
18. duben 2009
18. duben 2009
17. duben 2009
13. duben 2009
13. duben 2009
13. duben 2009
13. duben 2009
13. duben 2009
13. duben 2009
22. březen 2009
22. březen 2009
19. únor 2009
18. únor 2009
18. únor 2009
18. únor 2009
18. únor 2009
16. únor 2009
15. únor 2009
15. únor 2009
15. únor 2009
15. únor 2009
15. únor 2009
6. květen 2017