Motor je originál Favorit. Ještě s tím zkusím něco vymyslet a uvidím. Vám děkuji za příspěvky a názory.
Bez nějaký penetrační zkoušky případně nějaký tlakový zkoušky asi na nic moc nepřijdeš. Není to nemožné, ale pár motorů jsem už rozebral (i složil) a s prasklou vložkou jsem se nesetkal.





Když už to máš rozložený, asi bych to moc neřešil, dal nový vložky,kroužky a těsnění a zase to složil.





Teoreticky může být prasklá i hlava. Mezi ventily moc místa není a tam to dovede prasknout. Je motor nějak upravovanej, nebo je to série? Ono se někdy úpravama povede ztenčit stěny natolik, že nevydrží a prasknou. Někdy se povede probrousit do vody rovnou...
Tak bez termostatu jsem to nezkoušel a myslím si že by to fungovalo, protože vzduch z termostatové komory uteče přes propojovací hadičku do expanzky. Pokud je tam ale termostat tak vzduchová bublina nedovolí termostat ohřát a proto se neotevře. Nevím jestli to tak funguje, ale je to můj názor. Já bych spíš potřeboval otestovat jestli není prasklá vložka. Vložku mám vyndanou. Na těsnění ani na hlavě jsem nic nenašel.
Hmm... copak to dělá bez termostatu? Možná blbá otázka, ale to byl vždycky postup. Vyhodit termostat a uvidíš.
Taky se přikláním k tomu, že fouká do vody. Pár vaření v počátku načalo těsnění a bylo. Když se vaří hodně, tak se může prohnout hlava nebo sednout vložka.
Myslím, že jsi si závadu již diagnostikoval, nejspíš fouká do vody. Velmi podobně se projevovala tchánova 120, až to skončilo vylítlým těsněním pod hlavou a vodou ve válcích.


Doporučoval bych hlavu sundat a těsnění vyměnit. Není to zas až taková pakárna, jak to na první pohled vypadá a budeš mít klid.
Zdravím. Předem děkuji za rady. Pro upřesnění vodní pumpa Š120. Motor mám v autě 5 let a bez problémů na tu bych to neviděl, vyndanou jsem ji neměl. Termostat jsem měl na 88 stupňů a protože se mi stalo že se mi někdy začal motor vařit vyměnil jsem ho za termostat na 82 stupňů. Jezdil jsem třeba 14 dní a vše v pořádku a najednou motor vařil a voda vylítala. Nechal jsem zchladnout, dolil vodu a zas nějaký čas klid. Po čase se vše opakovalo, proto jsem ho vyměnil. Po měsíci s jiným termostatem se vše začalo opakovat. Ručička kmitá pomalu. Vyleze na 80 termostat otevře a sleze na 70 termostat zavře a opět teplota stoupá až na 80 několikrát se to opakuje a najednou začne stoupat přes 80 a motor se začne vařit a voda vylítá ven. Myslím si že motor fouká do vody. U termostatu se vytvoří vzduchová kapsa a termostat se přes vzduch neohřeje aby mohl otevřít a proto se začne vařit.
Davide, já ti tedy nevím, mám originál domeček termostatu z favorita, včetně původního čidla teploty a teploměr ukazuje, dle mého, odpovídající teplotu... Pravda, teploměr je ze škody 120... Prostě, jakmile jdu do červeného, teploměr ukazuje nad 100-110 st. C, motor vaří 🙂





Termostat se liší pouze teplotou otevírání, myslím 88 st. C (Š120) proti cca 92 st. C (favorit). Jezdil jsem v erku oba a obojí stíhalo, pravda, fávo termostat byl vždycky trošku adrenalin🙂 zda už začne otevírat nebo ne, protože teplota šla k červenému... Nakonec jsem ho vyhodil, protože se začal zasekávat🙂





To samé je vodní pumpa, již 4 roky jezdím vodní pumpu z felicie na malý okruh, a pokud jsem vařil, problém byl v 99% termostat nebo nedostatek chladící kapaliny (povolený spoj na potrubí...), nikdy jsem neuvařil proto, že nestíhala vodní pumpa, pravda, je nutné sledovat teploměr a včas sepnout ventilátor na chladiči...





Ale jak píšeš, příliš mnoho neznámých...
Teď koukám, že to je 120ka... tak jaká je vrtule na čerpadlu? 120 ma dlouhý okruh, favorit to honil v malém okruhu.
Tak ono je otázka, zda ta ručička kmitá rychle nebo pomalu v čase. Pokud je to pomalu v čase, pak si představuji, že se ohřeje termostat, pustí studenou vodu, motor zchladne, termostat přivře a tak stále dokola, než dojde v okruhu studená voda. Pak už je termostat otevřený pořád a moto začne vařit.





A teď je tu mnoho neznámých - začne vařit doopravdy nebo podle budíku? Pokud podle budíku, pak je to oblíbená chyba výměny motoru - původní favoriťácké čidlo, které ukazuje o 20°C víc na erkovém budíku.


Další otázka je na termostat - je tam erkový na malý okruh, fávo nebo 120kový?


Chlazení je jak? Vrtulí na řemen, elektricky nebo je tam nápor... ... ...
Kmitání ručičky bych zkusil zkontrolovat připojení kabelu na teploměru, případně uzemnění budíku (nepíšeš, zda máš sdružený přístroj s otáčkoměrem, nebo čtyři samostatné budíky).





Co se týče stoupání teploty, děje se tak pokaždé, nebo jenom někdy? Nemůže být problém se zasekávajícím se termostatem? Zkus ho vyndat a uvidíš, zda se to zlepší...
Zdravím pánové. Potřebuju poradit s přehříváním motoru Favorit 135 ve Škodě 120. Po ohřátí motoru se ručička teploměru pohybuje neustále sem a tam z 80 na 70. Najednou začne teplota stoupat a motor začne vařit. Na těsnění ani na hlavě jsem žádnou prasklinu nenašel. Kamarád mi řekl že je prasklá vložka. Nemáte nějakou zkušenost s tímto jevem a jak zjistit a vyzkoušet prasklou vložku. Dík za případné rady.