Když se pro ně cestou okolo zastavíš, jsou tvoje. Případně až pojedeme na sever a bude v autě místo, můžu je přibalit. Jak jsem inzeroval, jsou na opískování a lak, ale jinak slušný.
Hele Radku... zjevilo se mi tu kilo, možná bych sadičku 14" ve nějakym slušnym stavu užil... 😀
Kola jsem zkusil inzerovat a nic. Takže při jarním úklidu poputujou. Možná škoda, ale nemám nafukovací prostory a ani chuť obnovovat inzeráty několik let, jak se to občas děje. (Např. na virtu i skodateamu je v inzerci furt dokola několik inzerátů a jen výjimečně se objeví něco nového).





Možná aspoň ty s velkou dírou vezmu s dalšíma věcna na nějakou burzu, ale ani tomu moc šancí nedávám.
Co se týče velikosti otvoru na ventilek, tak jeho změna proběhla již v éře výroby Š1000MB - v některé z knížek o údržbě Š1000MB/Š100 jsem o tom četl zmínku.


Pokud mě paměť neklame, původní ráfky nebyly určeny pro bezdušové pneu, ani bezdušový ventilek tam nepasoval. V průběhu výroby ráfek upravoval pro možné použití bezdušové pneu, včetně otvoru ventilku.Poud máš tedy tyto ráfky, ocenil by je určite nějaký ortodoxní originalista embečkář s vozem z prvních sérií....
Tak kola jsou opískovaný a obutý.


Ale objevil jsem ještě jednu anomálii, jedno kolo, určený na rezervu, sice nemá prolis, ale otvor na ventilek je o něco větší, takže v něem nedrží bezdušovej ventilek. Do rezervy proto přijde duše. Tenhle disk má navíc popisky vyražený zevnitř středu.





Mám tu 6ks navíc, který používat nebudu, 2ks z toho jsou s tou velkou dírou a prolisem. Jsou přiměřeně orezlý, k opískování a nalakování. Nechám v podstatě za cenu šrotu, cca 50Kč/ks nebo výměna za něco jinýho, pro mě užitečnýho.
Jedny plecháče jsem do stříbrného komaxitu pro někoho dělal. A vypadaly přesně takhle. Jak sem fotky viděl, tak se mi hned vybavily.
Přijde mi, že ráfky na fotce z aukra byly lakovány komaxitem - soudě dle puchýřků ve spojích plechů.
A já už si chystal místo ve stodole Radku 😉))
rozdíl v otvoru ráfku je vidět např v tomto inzerátu:


http://aukro.cz/kola-rafky-rafek-rezerva-14-na-skoda-110r-110-i5904965131.html





a koukám, že bych měl ty hutě přehodnotit....
Tak jsem se pustil do přebírání kol a zjistil, že 14" disků je povícero druhů. Na několika jsem objevil velkou díru na ventilek, ještě s prolisem kolem. Zřejmě nějaké starší provedení pro použití duší a s nějakým tlustým ventilkem. Mám tu min. 2, použít je nechci, takže pro případného zájemce jsou tu za cenu šrotu. Budou tu max. do jarního úklidu, kdy poputují s ostatním šrotem do hutí.
Noo,jak je tady napsano ze Firestone F560 se uz nejakej patek nevyrabi,


tak chci je rici ze jsou na sklade a je mozno je koupit 😉
Na léto 165/70 R14 matador a plná spokojenost, na zimu protektory Praha a taky bez problému.
Mám zmíněné Toyo už asi 3 roky a jsou naprosto ok, jak zde bylo zmíněno, s původníma Barum ORXX to nejde srovnat....Vzhled původního rozměru na auto fakt sedí a vypadá fajn.


Na druhém autě 1000MB mám Barum 14 165/70 (fabia apod) a taky ok, jsou prostě o 1cm širší...na STK nikdo nic neřeší, a to přes ně mám ještě bílé lemy od Gerži😉 Všichni hned vidí od oka že ten rozměr není co má být a prostě mě nechají žít...


Jízdní komfort je opravdu brutální skok, kdo nevyzkoušel tak neuvěří.


Guma Firestone F560 se už nějaký pátek nevyrábí (sháněl jsem je na svého brouka) a nejsou nic moc - historická guma z 80. let...
Mám Toyo 310 155/80 R14 a skvělé zkušenosti a vypadají na autě fakt pěkně, ten rozměr prostě k tomu autu sedí. Po trošce pátrání na webu jsem je objednal a měl do týdne doma. Se starými barumkami nesrovnatelné...
Koukal jsem, že v TP má eRko 155 SR 14. Nakonec jsem se rozhodl pro tu sadu 165/70R14, protože stav je hodně slušný a cena víc než dobrá. 4x Brilantis 2 a jedna skoro funglovka Brilant, co ležela převážně v kufru jako rezerva. Takže teď už jen vybrat 5ks 14" disků, zout z některých staré pneu, opískovat, nabarvit a nazout "nové" pneu.





Chvílemi přemýšlím, jaké pneu obout na rozšířené 13" disky, mají cca 6". Zvažuju 185/60R13 nebo 175/65R13. Ty 175/65 asi obuju i na loukotě, Semperit Sportlife mě už po malu opouštějí a jsou i moc nízké (175/60R13), chci přezout na něco o chlup vyššího.
Ty Firestony jsou ještě k sehnání? Mám je na autě, jedenáct let a pořád se mi zdají výborné. Pokud by byly ještě k dostání, asi bych neváhal, přeci jenom takhle starou gumu co tam mám, může jí už něco závažného potkat, nebo to příliš nedegraduje?
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Neměl jsem problém sehnat ty Toyo 310, po webshopu bych musel zapátrat? Stovka na nich vypadá nádherně retro a přitom slušné jízdní vlastnosti. Naopak razím kacířskou myšlenku - vysoký a úzký profil pomáhá vyrovnávat negativní vlastnosti zadní nápravy a auto neodskakuje.
no jo, to je pravda, ikdyz tyto gumy jsou jizdnimi vlastnostmi asi i lepsi, stabilnejsi a tak vůbec, clovek nikdy nevi na jakeho vola narazi ... Resila jsem to před tremi roky obdobne jako Zbyna, ale když jsem to nesehnala u nas, rozhodla jsem se pro jiny rozmer ... tak třeba priste, zatím to budu riskovat 🙂
Noo, v Nemecku jsou jeste k dostani Toyo za 46,50 nebo Firestone F560


za 107,50 a jak je dole psano Nankang za krasnych 39,50 vsechny jsou skladem,pravda ze treba jen 12 kusu. Jak pise Zbyna,jedine nebezpeci vidim take v postoji pojistoven v pripade nehody!
Řešil jsem totéž v létě 2012. V rozměru 155/80 R14 měly e-shopy vedeny japonské Toyo a taiwanský Nankang. Nejprve jsem tedy objednával Toya - od všech prodejců po čase přišla odpověď že je nemají skladem a že nejdou momentálně objednat. Ta jsem tedy začal shánět Nankangy, zde se situace opakovala nachlup stejně. Prostě v republice v tomto rozměru nebyla ani jedna guma. Nakonec jsem uspěl u jednoho německého e-shopu který měl českou mutaci svého webu a korunový účet pražské pobočce banky. Nankangy nakonec přišly PPLkem z Hamburku. A na nich made in PRC. Na normální ježdění to úplně stačí, s dvacet a více let starými barumkami či protektory se to nedá vůbec srovnávat.


Co se týče alternativního rozměru pneu nezapsaného ve velkém TP, neměl bych ani tak obavy z policie či STK, ale spíše z pojištovny která by v případě nehody odmítla platit škody ze zákonného pojíštění...
Radku, ja mam na Sluneti Barum Brilantis 165/70 a jsem s tím Max. Spokojena ... Legislativu neřeším, na STK vždy bez problemu a ujeto na nich dve cesty skandinavii ... Ten rozdíl oproti původním OR 36tkam je naprosto neuvěřitelný 🙂 změnu jednoznacne doporucuju ...
Pajku, právě údaj 155 R14 jednoznačně určuje plný profil pneu 80. Obecně jde v TP o definici vnějšího průměru pneu.
Ptám se hlavně proto, že jednu mírně jetou sadu 165/70R14 mám teď za rozumno k mání a že bych tím právě obul origo 14 disky.





V TP je myslím krom disků i rozměr pneu 155/14 nebo tak něco, doma na to kouknu. Původní byly diagonální, takže teoreticky ani radiální gumy by na to neměly přijít. Ale to by mi přišlo už jako maximální buzerace...
RST:


Jak píše Petr, dají se sehnat.


Já je však nahradil zmíněným profilem 165/70 R14 a je to docela vidět na první pohled. Dokonce se nezdály ani PCR, jen příslušník neveděl, co je špatmě🙂 V papírech je psáno pouze 14", a šíře ráfku. O profilu ani slovo🙂
Radku, v původním rozměru 155 R14 vyrábí pneu japonské Toyo (a tuším lze sehnat ještě Nankang), dají se v cz wbshopech objednat celkem snadno. Toyo jsou obecně dražší. Konrétně ale jízdní vlastnosti 155 jsou (v daných limitech) výborné.
Narazil jsem na mírný problém s pneu pro origo 14" disky. Zjistil jsem, že originální rozměr 155 v plném profilu prakticky neexistuje. Čím doporučujete nahradit původní pneu?


Nabízí se 165/70R14 např. z fabie aspol. Co vy na to?