Když se pro ně cestou okolo zastavíš, jsou tvoje. Případně až pojedeme na sever a bude v autě místo, můžu je přibalit. Jak jsem inzeroval, jsou na opískování a lak, ale jinak slušný.
Hele Radku... zjevilo se mi tu kilo, možná bych sadičku 14" ve nějakym slušnym stavu užil... 😀
Kola jsem zkusil inzerovat a nic. Takže při jarním úklidu poputujou. Možná škoda, ale nemám nafukovací prostory a ani chuť obnovovat inzeráty několik let, jak se to občas děje. (Např. na virtu i skodateamu je v inzerci furt dokola několik inzerátů a jen výjimečně se objeví něco nového).





Možná aspoň ty s velkou dírou vezmu s dalšíma věcna na nějakou burzu, ale ani tomu moc šancí nedávám.
Co se týče velikosti otvoru na ventilek, tak jeho změna proběhla již v éře výroby Š1000MB - v některé z knížek o údržbě Š1000MB/Š100 jsem o tom četl zmínku.


Pokud mě paměť neklame, původní ráfky nebyly určeny pro bezdušové pneu, ani bezdušový ventilek tam nepasoval. V průběhu výroby ráfek upravoval pro možné použití bezdušové pneu, včetně otvoru ventilku.Poud máš tedy tyto ráfky, ocenil by je určite nějaký ortodoxní originalista embečkář s vozem z prvních sérií....
Tak kola jsou opískovaný a obutý.


Ale objevil jsem ještě jednu anomálii, jedno kolo, určený na rezervu, sice nemá prolis, ale otvor na ventilek je o něco větší, takže v něem nedrží bezdušovej ventilek. Do rezervy proto přijde duše. Tenhle disk má navíc popisky vyražený zevnitř středu.





Mám tu 6ks navíc, který používat nebudu, 2ks z toho jsou s tou velkou dírou a prolisem. Jsou přiměřeně orezlý, k opískování a nalakování. Nechám v podstatě za cenu šrotu, cca 50Kč/ks nebo výměna za něco jinýho, pro mě užitečnýho.
Jedny plecháče jsem do stříbrného komaxitu pro někoho dělal. A vypadaly přesně takhle. Jak sem fotky viděl, tak se mi hned vybavily.
Přijde mi, že ráfky na fotce z aukra byly lakovány komaxitem - soudě dle puchýřků ve spojích plechů.
A já už si chystal místo ve stodole Radku 😉))
rozdíl v otvoru ráfku je vidět např v tomto inzerátu:


http://aukro.cz/kola-rafky-rafek-rezerva-14-na-skoda-110r-110-i5904965131.html





a koukám, že bych měl ty hutě přehodnotit....
Tak jsem se pustil do přebírání kol a zjistil, že 14" disků je povícero druhů. Na několika jsem objevil velkou díru na ventilek, ještě s prolisem kolem. Zřejmě nějaké starší provedení pro použití duší a s nějakým tlustým ventilkem. Mám tu min. 2, použít je nechci, takže pro případného zájemce jsou tu za cenu šrotu. Budou tu max. do jarního úklidu, kdy poputují s ostatním šrotem do hutí.
Noo,jak je tady napsano ze Firestone F560 se uz nejakej patek nevyrabi,


tak chci je rici ze jsou na sklade a je mozno je koupit 😉
Na léto 165/70 R14 matador a plná spokojenost, na zimu protektory Praha a taky bez problému.
Mám zmíněné Toyo už asi 3 roky a jsou naprosto ok, jak zde bylo zmíněno, s původníma Barum ORXX to nejde srovnat....Vzhled původního rozměru na auto fakt sedí a vypadá fajn.


Na druhém autě 1000MB mám Barum 14 165/70 (fabia apod) a taky ok, jsou prostě o 1cm širší...na STK nikdo nic neřeší, a to přes ně mám ještě bílé lemy od Gerži😉 Všichni hned vidí od oka že ten rozměr není co má být a prostě mě nechají žít...


Jízdní komfort je opravdu brutální skok, kdo nevyzkoušel tak neuvěří.


Guma Firestone F560 se už nějaký pátek nevyrábí (sháněl jsem je na svého brouka) a nejsou nic moc - historická guma z 80. let...
Mám Toyo 310 155/80 R14 a skvělé zkušenosti a vypadají na autě fakt pěkně, ten rozměr prostě k tomu autu sedí. Po trošce pátrání na webu jsem je objednal a měl do týdne doma. Se starými barumkami nesrovnatelné...
Koukal jsem, že v TP má eRko 155 SR 14. Nakonec jsem se rozhodl pro tu sadu 165/70R14, protože stav je hodně slušný a cena víc než dobrá. 4x Brilantis 2 a jedna skoro funglovka Brilant, co ležela převážně v kufru jako rezerva. Takže teď už jen vybrat 5ks 14" disků, zout z některých staré pneu, opískovat, nabarvit a nazout "nové" pneu.





Chvílemi přemýšlím, jaké pneu obout na rozšířené 13" disky, mají cca 6". Zvažuju 185/60R13 nebo 175/65R13. Ty 175/65 asi obuju i na loukotě, Semperit Sportlife mě už po malu opouštějí a jsou i moc nízké (175/60R13), chci přezout na něco o chlup vyššího.
Ty Firestony jsou ještě k sehnání? Mám je na autě, jedenáct let a pořád se mi zdají výborné. Pokud by byly ještě k dostání, asi bych neváhal, přeci jenom takhle starou gumu co tam mám, může jí už něco závažného potkat, nebo to příliš nedegraduje?
Neměl jsem problém sehnat ty Toyo 310, po webshopu bych musel zapátrat? Stovka na nich vypadá nádherně retro a přitom slušné jízdní vlastnosti. Naopak razím kacířskou myšlenku - vysoký a úzký profil pomáhá vyrovnávat negativní vlastnosti zadní nápravy a auto neodskakuje.
no jo, to je pravda, ikdyz tyto gumy jsou jizdnimi vlastnostmi asi i lepsi, stabilnejsi a tak vůbec, clovek nikdy nevi na jakeho vola narazi ... Resila jsem to před tremi roky obdobne jako Zbyna, ale když jsem to nesehnala u nas, rozhodla jsem se pro jiny rozmer ... tak třeba priste, zatím to budu riskovat 🙂
Noo, v Nemecku jsou jeste k dostani Toyo za 46,50 nebo Firestone F560


za 107,50 a jak je dole psano Nankang za krasnych 39,50 vsechny jsou skladem,pravda ze treba jen 12 kusu. Jak pise Zbyna,jedine nebezpeci vidim take v postoji pojistoven v pripade nehody!
Řešil jsem totéž v létě 2012. V rozměru 155/80 R14 měly e-shopy vedeny japonské Toyo a taiwanský Nankang. Nejprve jsem tedy objednával Toya - od všech prodejců po čase přišla odpověď že je nemají skladem a že nejdou momentálně objednat. Ta jsem tedy začal shánět Nankangy, zde se situace opakovala nachlup stejně. Prostě v republice v tomto rozměru nebyla ani jedna guma. Nakonec jsem uspěl u jednoho německého e-shopu který měl českou mutaci svého webu a korunový účet pražské pobočce banky. Nankangy nakonec přišly PPLkem z Hamburku. A na nich made in PRC. Na normální ježdění to úplně stačí, s dvacet a více let starými barumkami či protektory se to nedá vůbec srovnávat.


Co se týče alternativního rozměru pneu nezapsaného ve velkém TP, neměl bych ani tak obavy z policie či STK, ale spíše z pojištovny která by v případě nehody odmítla platit škody ze zákonného pojíštění...
Radku, ja mam na Sluneti Barum Brilantis 165/70 a jsem s tím Max. Spokojena ... Legislativu neřeším, na STK vždy bez problemu a ujeto na nich dve cesty skandinavii ... Ten rozdíl oproti původním OR 36tkam je naprosto neuvěřitelný 🙂 změnu jednoznacne doporucuju ...
Pajku, právě údaj 155 R14 jednoznačně určuje plný profil pneu 80. Obecně jde v TP o definici vnějšího průměru pneu.
Ptám se hlavně proto, že jednu mírně jetou sadu 165/70R14 mám teď za rozumno k mání a že bych tím právě obul origo 14 disky.





V TP je myslím krom disků i rozměr pneu 155/14 nebo tak něco, doma na to kouknu. Původní byly diagonální, takže teoreticky ani radiální gumy by na to neměly přijít. Ale to by mi přišlo už jako maximální buzerace...
RST:


Jak píše Petr, dají se sehnat.


Já je však nahradil zmíněným profilem 165/70 R14 a je to docela vidět na první pohled. Dokonce se nezdály ani PCR, jen příslušník neveděl, co je špatmě🙂 V papírech je psáno pouze 14", a šíře ráfku. O profilu ani slovo🙂
Radku, v původním rozměru 155 R14 vyrábí pneu japonské Toyo (a tuším lze sehnat ještě Nankang), dají se v cz wbshopech objednat celkem snadno. Toyo jsou obecně dražší. Konrétně ale jízdní vlastnosti 155 jsou (v daných limitech) výborné.
Narazil jsem na mírný problém s pneu pro origo 14" disky. Zjistil jsem, že originální rozměr 155 v plném profilu prakticky neexistuje. Čím doporučujete nahradit původní pneu?


Nabízí se 165/70R14 např. z fabie aspol. Co vy na to?