KDB: jaké? 🙂 Však felda se dá koupit za pět tisíc. Já bych skákal radostí, kdybych prodal naše MPI aspoň za deset 😀 Každé auto za deset tisíc bude past 🙂
Tak kolega je viacmenej rozhodnutý pre 1,3. Rozhodil som siete aj mimo tohoto fóra a výsledok podobne ako na tejto stránke - viac hlasov pre 1,3.





On to fakt chce iba na jazdenie 10 km do práce. Žiadne dovolenky k moru sa nebudú konať. Nepotrebuje okná v elektrike, klímu...a plno ďalšej výbavy. Neni z tých, čo si vedia auto opravovať doma, takže chce jediné. Aby to bolo pokiaľ možno čo najjednoduchšie auto.
Brácha měl 1.6 a ještě na LPG - standartní servis (oleje, rozvody), prodával ji s asi 270-280tis. a motor byl bez problémů.


Nic proti feldě - mám na ní fajn vzpomínky, ale za ty samé peníze se dá pořídit lepší auto.
16tku jsme měl v práci jako služebáka v kombíku. Silný motor, který s tím krásně uháněl - spotřebu jsem nemusel řešit. Po nájezdu cca 120tis byla každých 5tis v opravě, hodně dostávala zabrat spojka. Váha motoru byla dost znát i v kombi variantě. Na dlouhé cesty dobré, na město stačí lehká 1,3.
Na navrhovaný režim bych doporučil 1,3 MPI, nejlépe po faceliftu. Přeci jen byly o něco líp i ošetřený proti korozi, i když taky ne dokonale....


A je asi jedno jestli 40 nebo 50kW. Měl jsem 50kW v kombíku skoro 9 let, najezdil jsem s ní ve všech režimech skoro 100tis. km. Další klady tu byly zmíněny, hlavně levné opravy... a dají se najít slušný kousky s relativně malým nájezdem.
Omlouvám se a stydím- hydroštely odešly🙂
mé zkušenosti:


Felicie 1,3 MPi 50 KW- spotřeba 6,5 kombinovaná (cca 30% dálnice x 70%město), výkon slušný, pokud není naložená. Omezený rozsah otáček, kdy táhne.





Shrnutí:Malá spotřeba (pokud není naložená), malé náklady,





Felicie 1,6- spotřeba 8 (stejně kombinovaná), baštila olej, hydroštely odešli. Tento motor je dlouhozdvižka, proto tahala jak diesel. Odcházela přední náprava přetěžovaná tímhle 130 kg těžkým motůrkem. (proti lehkému českému hliníkáč)





Shrnutí: Větší spotřeba, větší servisní náklady subjektivně o dost větší výkon, než by se mohlo zdát z papírových hodnot.
U Felicie je výběr motoru jednoduchá věc: Ať koupí tu míň schnilou...
Doma máme obě varianty, na ježdění po městě to bude celkem šumák. Naložená 1,3ka je lenoch, naopak za 1,6kou nepoznáš ani plnej vozík.





U šestnáctistovky bacha na to, že po nájezdu 100-150 tisíc km začnou dost baštit olej, občas se ozvou hydroštely, praská paroží a nepochopitelně odchází v některých režimech řídící jednotka(zrovna řeším 🙂





1,3ka je na opravy levnější a díly jsou dostupnější. Spotřeba +- stejná.
Za mě 1.6, podařený motor. Míval i větší než deklarovaný výkon.
Za mně je to úplně jedno. Najezdil sem 50 tisíc 1.3 40kW, rv 1999. Režim půlka po okreskách, půlka po D1. Každý den přes 80km. V pěti už je to líná mrcha, ale v jednom pohoda. Na courání 10km to musí stačit bohatě. Jen promrzlej motor se ani neohřeje. Trvá mu to minimálně 15km.
Kolega z práce si chce kúpiť Feliciu. Pravdepodobne po facelifte. Nevie však, s akým motorom by mal kúpiť. Či 1,3 MPI alebo 1,6. Pozeral som si parametre motorov.





1,3 výkon 50 kW pri 5000 otáčkach a krúťák 100 Nm pri 3000 otáčkach





1,6 výkon 55 kW pri 4500 otáčkach a krúťák 136 Nm pri 3500 otáčkach.





Bude to skôr auto na jazdenie po meste, respektíve do práce 10 km za mesto. Čiže nie diaľničný režim. Ktorý motor je na tento účel vhodnejší? Mne sa osobne viac pozdáva 1,3. 136 Nm je pekná vec, ale pri 3500 otáčkach. Beztak si myslím že pri cca 2500 - 2700 otáčkach to bude máť krúťák ako 1,3. Akurát že 1,6 bude pri 3500 na vrchole krútiaceho momentu, zatiaľ čo 1,3 bude po 3000 už vädnúť. Ale do 3000 je to myslím si jedno.





Je to len môj názor. Feldu som v živote nevlastnil. Preto sa chcem poradiť. Aký motor by ste zvolili vy.