Peklo na zemi začlo v Itálii

Pražané projedou každý pátek v kolonách kolem naší





vsi do hor a začmoudí nám to tady a pak ty hory a při





cestě zpět v neděli znovu...











To mi připomíná scénu z filmu kde Svěrák prodal auto a kupující řekl že potřebuje auto aby mohl jet za čistým vzduchem a Svěrák řekl že kdyby nebylo aut je čistý vzduch všude.





Něco na tom bude.











Souhlas že u nás žádný politik nemá odvahu jen pojmenovat závažné problémy a občanské iniciativy jsou pro politiky jen problémisti. Souhlad že politici řeší jen snadné cíle omezováním běžných občanů.











Že žádný politik se v ČR neumí vzepřít kamiónové lobby a zakázat tranzitní dopravu přes naše území jako to dělají ve Švýcarsku a rozvíjet více hromadnou dopravu. To by snížilo znečištění.











Bohužel pro některé lidi je jízda autem do práce společenský status i když to mají dva tři kilometry a maj 15let starýho "😜ásáka" a chlubí se že vlakem jeli naposledy na školní výlet.
Je potřeba sbírat quick-winy 😀





Musim říct, že mě ty emise nechávají tak nějak chladným. Si půjdu zajezdit na pole a bude. Ale mnohem víc mě trápí třeba to, že Sobotka se chystá zavést progresivní daň a navenek to prezentuje jako zrušení solidární daně a daně ze suberhrubé mzdy. Z toho je mi na blití.





To je například věc, která mě bude trápit každý den, kdy budu muset vstát do práce a ne jen srazový víkend 😉





Navíc si nemyslím, že by zakázali jezdit veteránům. Pokud se nepletu, tak se na ně nevztahuje ani ekologická daň. A pro případ omezení aut ve městech dle EURO zase počítá s tím, že resident může mít horší auto.





Nebude to úplně černo-bílé. Takže proč se zbytečně stresovat, zkracovat si tím život a kazit si den 😉
Já jsem Radku jen reagoval na to omezování letadel... V globálu se shodneme na tom že politici cílí na jednoduché cíle a opravdové problémy ignorují...
Když už jste sem vzali ty letadla - viděl jsem zajímavý výpočet produkce CO2 takto vytíženého osobního letadla v porovnání s množstvím CO2, které na stejnou vzdálenost vyprodukuje stejný počet upocených cyklistů. Ekologická cyklistika z toho vyšla mnohem hůř 🙂))
Tak si kupte Airbus a jezděte na srazy Airbusů. Já zůstanu u eRek a dalších aut na benzín a budu s nima jezdit, dokud to půjde.
To jsem rád žes mi to potvrdil.


Já jsem množství paliva vydělil max doletem a pasažéry.


I když aerolinky neletají do suché nádrže.
To je vcelku možné... udává se spotřeba okolo 15t paliva na hodinu letu. To při 945km/h je 1587kg/100kg. V čistě ekonomické konfiguraci, která byla vyrobena zatím údajně jen pro Air Austral se do letadla vejde 840 cestujících což je 1,9kg na osobu a 100km. Hustota kerosinu je udávána 775 - 840 kg/m3 takže vychází 2,2-2,4 litru. Co se emisí týká kerosin se v tom motoru spálí výrazně efektivněji než v 1.9TDi...
Třeba u Airbusu A380 je v maximální kapacitě 880 pasažérů přibližně 2.2 litru paliva na 100 km letu.
Promiň Radku, nevím jak se mi to tam dostalo... nicméně na tom, že emise letadla na 1km a přepraveného cestujícího je menší než u auta trvám i pod svým jménem 😉))
Nevím, kdo neregistrovaný mi píše pod mým nickem. Takže se buď odtajni, nebo takové příspěvky mažu.
Radku najdi si výpočet škodlivin na jednoho pasážera a kilometr... letadlo je v tom pokud vím docela ekologické 😉
.. Pražané projedou každý pátek v kolonách kolem naší vsi do hor a začmoudí nám to tady a pak ty hory a při cestě zpět v neděli znovu...





Ne, tímhle směrem nemá smysl diskutovat.





Až se bude doopravdy řešit ve světě ekologie, pak se o tom hodlám bavit, takhle je to jen snůška zákazů namířených proti snadnému cíli.





Kdy už konečně někdo začne omezovat námořní lodě, obrovský průmyslový aglomerace v Asii či Americe, letadla atd... Ekologické je co nejdéle používat kvalitní věci. Ne jen uměle podporovat nesmyslnou nadspotřebu...i když pak spousta lidí nebude mít co žrát... je to mnohem složitější než jen zakázat v několika městech provoz starých aut.
Bohužel to omezování osobních svobod není, podobně jako když nekuřák požádá vedle sedícího kuřáka aby zhasl cigaretu, neomezuje jeho osobní svobodu ale chrání svoji svobodu.




Také dojížděči do Prahy přivezou pražanům smog a exhalace a zase odjedou do svých Psár.Žijí v čistém prostředí a ničí ho jiným kteří nemohou se odstěhovat.








Sice starší článek ale pořád platný.








http://ona.idnes.cz/spinavy-vzduch-muze-za-infarkty-i-rakovinu-fks-/zdravi.aspx?c=A051125_105820_zdravi_ad
Už nejen v Itálii a Rakousku, i v Rusku to není žádná legrace:





http://auto.idnes.cz/sadomaso-rusko-01h-/automoto.aspx?c=A150109_102722_automoto_fdv





Takže kdo nesouloží pod peřinou, oblečenej, s opačným pohlavím a na misionáře, nesmí na silnici... Akorát nevím, jak se to prokazuje. Že by měli k řidičáku doložku s přehledem úchylek a nemocí? A jak to zkoumají? Pravidelný testy u sexuologa, jestli se náhodou někdo nevzruší u něčeho zakázaného?


Z tohoto pohledu, stále ještě zlatá naše střední Evropa s omezováním emisí...
Díky za ten odkaz. V podstatě je to jenom shrnutí toho, co všichni ví, ale aspoń budu mít něco v ruce, až se semnou zase bude někdo chtít hádat.


Ještě by mě zajímalo, jak přesně probíhá tady to "sčítání". Moje auto je z roku 2001, ale splňuje EURO 4 (v německu byli zákazníci ochotní připlatit za vyšší emisní třídu). Na autě to ale zvenku nikdo nepozná, jedině po dekodování VINu. Co tím chci říct: Skutečné výsledky by mohly být ještě o nějaké procento "lepší" co se ekologie týká...
A naopak co motor z auta do motorky, naftovej !





https://www.youtube.com/watch?v=SOrr6ynQj5s





http://www.motorkari.cz/clanky/clanky-prestavby/turbo-dieselova-masina-pohanena-sadlem-29149.html





Zastavíte se v Mekáči a v kuchyni se zeptáte jestli nemají "vyjetej" olej z hranolků, žebyste si to nalili do nádrž. A cestujete zadarmo 🙂
Hlavně tohle je diskriminace 🙂 Páč když jedu po dálnici 130kmh, tak mi vzroste spotřeba na 6litrů na sto a vzhledem k tomu, že jezdím na plyn, tak to představuje nějakých 0.01g NOx a 120g/km CO2. A když jsme u CO2, tak mě fakt drtí, jak se záměrně opomíjí NOx, kdy EURO5 pro benzin předepisuje 0.06g/kg zatímco pro diesel 0.2g/km.





Ale abych to odlehčil... co si do auta namontovat motor z motorky ?


https://www.youtube.com/watch?v=AgwzHJo3IXM
Je to zlý a měla by se zvednout vlna nevole a protestů. Začíná to hraničit s omezováním svobod.





Auta a řidiči (lépe spíše vlastníci aut) jsou snadná drůbež ke škubání pod pláštíkem eko... Podle mě to není už logie ale terorismus.





Celkem by mě zajímalo, čím tleskající ovčani skutečně jezdí. Většině opravdu nedochází, že to nesemele jen starý škodovky, který už v podstatě ničemu a nikomu nevadí, protože jich je minimum.





Mám obavy, co z toho vymyslí naši slavní zákonodárci.
A už se šíří...


http://auto.idnes.cz/rakousko-snizeni-rychlosti-d1f-/automoto.aspx?c=A150105_132935_automoto_fdv





Věnujte pozornost i poslednímu odstavci, na rozdíl od většiny čtenářů a diskutujících.


Všichni si zřejmě naivně myslí, že u toho to skončí a tak staré auta je nemusí zajímat.... ?
A to měření bylo reálné nebo papírové? Zní to divně, ale když má být STK schopná změřit relativně nízké povolené emise u moderních aut, tak se jim nechce ničit drahou techniku na deset let starých nafťácích.
to Laszló:





Jasne, pokud znas zákony trhu, tak mozna o něco malo dojde k poklesu ceny (ale na cenu ropy ma vliv nejen samotna jeji cena - USD / barel), ale také smenny kurz EUR / USD, resp. CZK / EUR, tedy CZK / USD. Cim bude nase ekonomika méně produktuvni (=vynaklada sve zdroje na něco, co neprinasi zadnou užitnou hodnotu), tim vice budeme platit nasich CZK za USD. A tedy i za ropu. Vykyvy ve smenynch kurzech mohou hrat vyznamnejsi roli nez cena samotne suroviny. A o tom, ze produktivita v EU je diky vsem moznym narizenim, dotacim a statnim dluhum (které staty jiz nemohou realne splatit) zaporna, o tom není pochyb. A co se stane s dlužníkem? Ano, devalvuje svoji menu (tedy EUR), aby se mu dluh lepe splacel. A kdo to zaplati? Ano, my všichni. Hallelujah 🙂 Tak to za A)





A za 😎 Proc dnes vychazi provoz elektromobilu srovnatelne s provozem bezneho auta? Ano, protože na elektriku nemas spotrebni dan (tedy alespoň ne tak vysokou) a vyroba a prodej jsou dotovany z jinych zdroju (= opet platíme my všichni => budouci dluh => devalvace].





A pokud by se nedej Boze vyrábělo vice elektromobilu, co by se stalo se surovinami, které jsou potřeba na vyrobu baterii (olovo, ...). Ano, cena by stoupla. A byly by pak drazsi všechny baterie - takze i ta, co pouziva Tvoje manželka ve vibratoru 😉





A proc se "vyplati" vyrábět tzv. zelenou energii? Ano, protože jsou na ni dotace. Jeji vyroba je totiž nejen ekonomicky, ale i energeticky mnohem narocnejsi nez jiné zdroje (snad krome vodni a vetrne). Ale vetrne zdroje jsou nestabilni, takze to nemůže byt zaklad. U el. energie je jedina cesta pro CR v jadru. Cena za el. energii z jadra je ovlivnena cenou suroviny (uran, plutonium) z cca 2%. Ne vic.





Co se tyka provozu aut, tam je dle mého nazoru stále nejvyhodnejsi benzin / nafta / LPG. Vse ostatní jsou slepe cesty.





Zkus nad vecmi premyslet trosku z nadhledu a ne z toho, co Ti rekli ve skole / snemovne / televizních novinách. To co mas je snad zdravy rozum, tak ho zkus používat 😉





Stanley
Reálný přínos dieslového motoru v osobním autě?Co třeba právě ty emise?Jak mě někdo může vysvětlit,proč mám u svého 10.let starého dieslu nižší obsah emisí než třeba nový francouz,co právě sjel z výr.linky?Tento argument vyplynyl z loňského měření emisí a tak by bylo příhodno poměřit si tabulkově výsledky v reálném čase,nikoliv to,co vám uvádí výrobce v papírech.)Jinak debata pouze v obecné rovině nemá absolutně žádný smysl.


PS: a do práce s ním jezdím 10km denně už pět let😉
Plne súhlasím s Davesom. Hlavne keď niekto ten dieslák má na jazdenie 5 km do práce, že?





Skoro by som chcel povedať, že naftové motory nemám v osobákoch rád, nakoľko nie každý chápe "ideálne využitie" naftového motora. Ale neviem či má cenu sa v tom moc vrtať. Aby som zbytočne nevytvoril búrlivú diskusiu.
Tak zas na druhou stranu něco se s tím dělat musí, ne ? 😉





Kdyby nikdo automobilky netlačil, tak máme stále karburátory. On si totiž málokdo umí představit na D1 a nebo třeba v centru tři pruhy nacpané při ranní špičce plné aut z 80tých let. Udušení by bylo nevyhnutelné 😀





Osobně bych tedy přitvrdil hlavně nafťákům. Dokáže mi někdo vysvětlit reální přínos dieslového motoru v osobním autě ?
Laszlo: Co se týká motorismu, tak je EU pouze hlásnou troubou lobbystů lokálních automobilek. Nahrazení jednoho "vraku" typu Š120 novou fábií nemá šanci ani náhodou vynahradit všechnu energii (CO2 aj.) vloženou do získání surovin (železná ruda, sklízení kaučuku, těžbu ropy, získávání platiny, hliníku, titanu, wolframu...), jejich transportu a výroby. Prostě to nefunguje. Jde pouze o to uměle udržovat zaměstnanost a točit peníze. Co leze z DPF je reálně horší než co lítá z Tatrovek, ale platí, že co oči nevidí, to srdce nebolí.
Evropska unie nejen řeší emise u starých aut ale také snižování průměrné spotřeby u nově vyrobených aut. Obojí spolu souvisí. Je to ale taky strategický rozhodnutí pro energetickou soběstačnost naší země ale také ke snížení ceny ropy.




Už několik let se řeší že většina potravin sem nadnarodní společnosti dováží a naši zemědělci přichází o práci a zisk z obchodů odchází do zahraničí. Proč by ta samá myšlenka neměla platit i v energiích? Když vidím bohatství Dubaie a co vše si kupují za naše peníze, myslim že by bylo dobré kdyby část peněz zůstala v ČR za obnovitelné energie.




Navíc podpora obnovitelných energií vede ke snížení ceny ropy. Dle zákona poptávky a nabídky nižší poptávka vede ke snížení ceny. Každý kdo si koupí elektromobil sníží cenu benzínu i pro neekologicky smyslejici motoristy.




Google dal Android vyrobcům telefonu zadarmo a tim snizil cenu telefonu i pro uzivatele Windows Phone.




Kdyby jsme všichni přešli najednou na elektromobily pohanene fotovoltaikou museli by nám veteránistům nabízet ropu skoro zadarmo aby jsme ji chtěli, nebylo by to špatné? 🙂.
S.D.G: Neuvěřitelný..! nevšiml jsem si, jak moc je ten pornočlánek aktuální, ale čekal bych pod ním datum 1. dubna..





K těm regulacím a hlavně k jejich "odůvodňování" - vždycky mě vrtá hlavou, proč se horuje za úspornost všech spotřebičů ve jménu vyššího dobra (nebo mizejících zásob ropy) a nikomu z těch věrozvěstů nevadí miliony tun materiálu, naprosto zbytečně přepravovanejch kamionama sem a tam..
Tak jak čtu co píše László. tak se už asi začlo s nějakejma operacema euroobčanů... viděl bych to na lobotomii spojenou s implantací MP3 přehrávačem EU dogmat ;o(
Naprostej souhlas s Petrem N.





Provozování auta staršího r.1992 je v naší zemi už záležitostí zcela minoritní; jednoduše to dělá jen ten, koho stará auta opravdu baví nebo ten, co na novější nemá. Současný trend většiny je mít auto co nejnovější - protože klimatizace, posilovače, kopa aftermarket dílů sehnatelých všude, názor sousedů atd. Dělat kolem toho zákony je úplně zbytečné.


Trošku jinak je to možná u užitkových vozidel, protože některý 815 co brázdí naše silnice jednoduše nechápu (jak drží pohromadě).


Kdo skutečně znečišťuje ovzduší provozem vozidla? Vylepšovači TéDéÍček. Pyčtuningem to začalo, DPF uřezávači to končí. Přitom diesel bez DPF filtru prožene výfukem 3kg superjemných sazí za 80tis. km.
Zase to není úplně černobílé. Pro veteranistickou komunitu to určitě likvidační nebude Pajku. Obecně se znečištění v ČR docela řeší (odsíření a de-NOx elektráren, odstavování neefektivních bloků, vyšší parametry a účinnosti přeměny energií, inovace v teplárenství apod.).






Nemyslím že automobilové splodiny jsou v moderních městech minoritním zdrojem znečištění. Není to o svátečním provozu eRka třikrát do roka, ale třeba dříve četné čtyřtaktní stodvacítky byly před pár lety vnímány jako relativně ekologické, dnes se jedná o auto vyloženě "smradlavé", a tak postupně morálně zestárne vše.






Spíš mě osobně iritují různí vylepšovači (programovači map, odstraňovači filtrů, egrů), kterým je ekologie jejich TDI popelnic úplně ukradená.






Navíc svezení v elektromobilu je příjemný zážitek a specielně do měst není lepší automobil. Zdraví Petr
Promiň, László je třeba se zamyslet, analyzovat a ne jen papouškovat oficiální doktrínu.


Popřemýšlej nad odpovědí na několik těchto otázek:








1) Kdo je největším znečiťovatelem ovzudší? Letadla, auta, lodě, průmysl?


2)Proč má např. Ostrava několikanásobně horší ovduší než Praha?


3)Kolik procent provozu tvoří stará auta a kolik toho najezdí?


4)Patří do demokracie zakázat komukoliv něco, co si koupil za vlastní peníze a nutit ho do opětovného pořízení stejné věci?


5) Proč se dozblbení řeší jen auta a minoritní zdroje znečistění?.


6) Proč se např. nepropaguje hromadná doprava, která jakožto jedniná opravdu funguje na snižování smogu a prachu ve městě? Místo toho jen samé omezení a restrikce pro méně majetné (rozuměj neekologické) ovčany.





Podle téhle doktríny bude zakázáno ve smogu kouřit, ale po městě se vesele budou prohánět tisíce aut s nejnovější euro normou.





Např. se dočteš v jednom z článků- v případě překročení emisí se zakazuje rozdělávat zahradní grily. Promiń, to je demagogie a diktatura peněz pod rouškou ekologie.
Proboha, odkud Lázslo spadl ....????
Já sem v pohodě, já mám auto zelený!
Ano, já chápu že je to špatná zpráva slyšet že bude zakázáno jezdit s auty která budeme mít rádi, ale také všichni chceme žít v čistém prostředí a přejeme si aby naše děti byli zdravé.




Kdyby někdo Vám vysypal odpadky před dům, nelíbilo by se Vám to, mě také ale vysypávat odpadky z výfuků vašim dětem pod nos vám nevadí?




Myslím že už je čas přejít na jiné technologie než spalovací motory, které přestaly vyhovovat.




Snižování zplodin z aut a přechod na obnovitelné zdroje energie není jen buzerace ale také je to zvýšení soběstačnosti naší země a nejen v zemědělství.




Evropa nemá dostatek ropy a je závislá na totalitních teroristických režimech a každými 3 dolary za ropu jim kupujeme kalašnikov.








Cituji:




NOX, způsobující vznik přízemního ozónu, se významně




podílí na vzniku respiračních chorob a jsou jedním z




hlavních původců předčasných úmrtí. Sektor dopravy se




přitom na vzniku oxidů dusíku podílí až 40 procenty.








http://www.auto.cz/nejnovejsi-dieselova-auta-realnem-provozu-nesplnuji-emisni-limity-83649<br />







Jinak likvidace nevyhovujicích dávno probíhá v komunistické číně.








http://ekonomika.idnes.cz/cina-sesrotuje-miliony-aut-dd5-/eko-zahranicni.aspx?c=A140526_125401_eko-zahranicni_fih
Daves: Jako spotřebáka mám teď fáčko 1990 s (asi poctivými) 70tKm a s LPG. Neměnil bych, kvalty OK, řízení OK. V podstatě s ním jezdím denně a i když je mé nejbližší okolí z tohoto "vraku" na prášky, tak já vím moc dobře proč ho mám (levné na provoz i opravy a z jednoduché konstrukce plynoucí spolehlivost)... a taky mě ho baví řídit na rozdíl od Fabie 🙂
Tak tím směrem se to vyvíjí. Předepsaný měřáky pro kotle a hlavně pro obnovitelný zdroje máš už dneska. Zatím s výjimkou pro rodinný domy. Ale co není, může být. Všechno to směruje ke zpoplatnění energie ze slunce, větru a vody, k regulaci příliš výkonných zdrojů a označení nehospodárných domů. Tyhle výmysly nepostihují jen auta.
Troufnul bych si tvrdit, že v horkokrevný Itálii to tak hrozně nedopadne. Tam si lidi na hlavu moc sr.. nenechají. Bránit se nahlas, např. stávkama je tam běžný. Mimochodem v článku je uvedeno že to plánují, nikoliv schválili ... A ze zkušenosti z dovolených můžu potvrdit, že tam je starých Fiatů, Alf atd. mraky.





Mám ale obavy, že se v tom shlídnou ti naši cimbálové, jak už tady zaznělo, a to z ryze ekodůvodů 🙂 to je jasný, jak jinak.





Takže v roce 2017 budem povinně měnit kotle, dále třeba ty auta, potom platit daně za neekologický domy, apod.





Podle mě ale vyžene jednou naše auta ze silnic něco jinýho. Ve chvíli, kdy spolu začnou elektronikou prošpikovaný moderní auta v provozu komunikovat, dovedu si těžko představit, že bude povoleno mezi nimi kličkovat s autem, který si s nimi povídat nebude ... možná je to moje fantazírování, možná taky ne





Proto je třeba si užívat dokud to jde, bude hůř 🙂
Auta, domy..... a bude možné také vyměnit starou manželku??? A od kterého ročníku?? 😀





Zákon na zákaz aut jakkoliv starý je ve své podstatě naprosto zbytečný. Pokud by se důsledně prováděli kontroly STK, vytříbí se stará auta sama. Veteránista si ten potřebný díl vždy nějak opatří (mnohdy i za nerozumnou cenu). Ten kdo jezdí denně do práce 120tkou, bude mít s dílama problém. Už teďka nechala Škodovka zlikvidovat skladové zásoby dílů na felicie. Prostě 10 let od ukončení výroby a šlus. Vždyť je to v zájmu samotných automobilek.
Tak ne že by se pro moji 130RS něco zásadně změnilo 😀
pravé peklo roku 2115, spojená Unie celosvětová :





Ráno jdete koupit rohlíky. Prodavačka : ále panáčku, tady koukám do kompijútru že nemáte zaplacené vodné a stočné a za popelnici taky ne. A na hajzlu jste si minulý týden usral tak že to slyšela celá ulice. Tak to jste posral ! žádné rohlíky, snídaně už nebude ! Vy jste skončil ! MY vás totiž sledujeme pořád a všude ! Nabízíme Vám vaši EKOlogickou likvidaci rozemletím na psí žrádlo, neváhejte se rozmyslet, do večera je AKCE, budete umlet zcela zdarma !!!!!
Obavam se, ze az se k nam tato rakovina dostane (a pokud to v Italii projde, tak o tom bohužel nepochybuji), tak se z toho posereme...





...nejhorsi je, ze se všude kolem nas najde spousty hloupych, závistivých lidi, kteří tomu vsemu ještě zatleskají...





autama to zacne





další na rade budou stary baraky - bude třeba je zbourat a postavit novy, ekololicky s eko stitkem 1A





...opet tomu bude spousty lidi co bydli v panelácích tleskat...





pod záminkou ekologie jde totiž jen a pouze o peníze, to je myslim vsem naprosto jasne





obavam se, ze v tomto smyslu to bude jen horsi a horsi...


...nez se opravdu nejaka vetsi skupina lidi nenasere a nezacne to resit - ale pokud bude kazdej cekat, ze to vyresi ten vedle nej, tak to samozrejme nevyresi nikdo. Tak to je.





🙁





Stanley
Jenže pokud by jsi si to přečetl pořádně tak zjistíš že komise sestavuje seznam jaké auto v jaké motorizaci smí být veterán...
Ruku na srdce... Kolik lidí používá na běžné ježdění auto starší 27 let? Přepočteno na dnešní dobu se jedná o všechna auta s rokem výroby <1987, tedy například úzké 120ky. Neviděl jsem ji v provozu ani nepamatuji. Takového auta je na běžný provoz škoda. Véček se to imho týkat nebude.
Bohužel tohle je jen otázka času než to v jednom z euro státu projde, jakmile se tohle prosadí tak to jako rakovina postupně proroste dál a dál, až nakonec k nám. Cože, vaše auto je z roku 1970? Víte jak je neekologické a nebezpečné? Co když havarujete, vy chcete zabít sebe a svou rodinu? Vždyt v Itálii tyhle auta už dávno zakázali, tam jsou o krok "vpředu"....Pokud se včas neprobereme a nezačnou opravdu masivní protesty a demonstrace tak to už nikdo nezastaví. Zavedená pravidla se neruší, viz ekodaně u nás - už se jich nezbavíme a maximálně porostou...Asi všichni chápeme že tím koho volíme u voleb nezmůžeme nic - ze současných vítězů voleb by s tím neměl problém prakticky nikdo...Pak bude jen otázkou dalších let, než sáhnou i na Véčka - z veteránistů jde taky vyrazit plno peněz - když máš prachy na to aby sis "navíc" udržoval veterána bez kterého jde přežít, tak zaplatíš, a nečekej že málo...
Noo,ten problem je trochu jinde a sice jde o neplaceni dani.Ovsem to ze neplati dane neni problem jen Italie ale Reku a dalsich statu.


Jak vytahnu od lidi penize ktere maji??? Dane neplati tam v tom nic nikdo neudela,hmm tak ze to co musi lidi platit a kupovat je treba palivo pro auta.


Proto je treba aby jsme zustali u Italu o tom ten clanek je. Palivo maji drahy,ale to je porad malo,tak ze donutime motoristu aby si koupil nove auto a hned budou penize do statni pokladny.


Nehledam zatim nic jineho presto ze se to nabizi,proste to je jednoducha cesta jak dostanu penize a pomohu sobe prumyslu atd. 😉


To ze muze postihnout jine staty tomu ovsem verim !
Doufám, že si toho nijak zásadně nevšimnou naši zákonodárci. Auto nemá být posuzováno podle věku, ale podle stavu. Je to zásah do osbních práv a svobod a věřím, že si to Italové nenechají líbit.