parkování-vlhko v garáži

Pouhým větráním garáže se vzduch nikdy nevysuší, jen se odvede vlhkost - např ta která tam zateče a pak se odpařuje. Vzduch by se vysušil pouze vysoušečem🙂 To s těmi procenty vlhkosti vzduchu je to trochu složitější - každý vzduch má v sobě nějakou obsaženou vlhkost (absolutní) - prostě ji v sobě má a basta. Čim je vzduch teplejší - víc ho ohřeješ tak tím víc vlhkosti do sebe je schopen nabrat a tím méně zůstane nenavázané vlhkosti - ta se označuje jako relativní vlhkost vzduchu a to je to číslo v procentech, které ti ukazuje např. digitální domáci meteostanice. Je to obyčejný fyzikální jev. Popsal jsem to hooodně primitivně ale snad to stačí.


Ale fakt už dost filozofujeme zbytečně, garáž má smysl větrat a to i v zimě😉 Samozřejmě můžou nastat situace kdy venku je totálně vlhko (mlha, jemný deštík apod) a pak nastane krátkodobý jev kdy si větráme třeba i vlhčím vzduchem než máme uvnitř ale takovej je už život a celkově ta bilance bude příznivá, nebojte 😉
Měl bych dotaz, když je vně garáže velká vzdušná vlhkost a mlha, sníží proudění vzduchu v garáži vlhkost proudícího vzduchu v garáži?




Jestli díky proudění vzduchu dojde ke snížení vlhkosti vzduchu který přichází do garáže.




Pokud mám suchou garáž (třeba 30%vzdušné vlhkosti) a budu ji mít větranou proudícím vzduchem z venku (třeba 70%vzdušné vlhkosti) jestli samotné proudění vzduchu dokáže vysušit vzduch?




Nebo si budu do suché garáže přivádět více vlhkosti než tam mám? Pak je zbytečné dávat auto do garáže se stejnou vlhkostí jako je venku.




Nebo se mýlím?
Pánové trochu se to tu zvrtává...neřeště rosné body - pracuju v oboru kde se tento jev řeší a v tomhle případě nemá smysl se tím zabývat. Pokud je garáž vlhká od zatékání nebo prostě od vzlínání vlhkosti odspodu, tak je třeba ji trvale větrat jak tu někdo správně napsal - ideální je přirozené větrání dvěma nebo max 4mi otvory - na jedné straně umístit dolů, na druhé protější naopak nahoru - tím se splní větrání komínovým efektem. Otvory můžou být průměru cca 100x100 mm, eventuálně trubka průměru 100 - 110 mm co se dá běžně koupit. Pořítit ventilátor aby např odsával vzduch jako na záchodcích je fajn nápad, podpoří to větrání ale počítej že bud poběží trvale 24 denně což je blbost, nebo tam dáš nějaké spínání - čidlo vlhkosti - další blbost, nebo např časový spínač do zásuvky - to už mi přijde asi rozumnější ale fakt zvaž jestli takhle bláznit. Vysoušeč je taky super, ale to chceš platit jeho provoz celou zimu? Zkus si spočítat kolik to sežere proudu a myslim že toho rychle necháš😉


Prostě nech auto v garáží - lepší než venku a větrej tam....Pokud jde vlhko odspodu protože tam není izolace tak jde pomoci trochu tím, že pod auto dáš třeba starý lino...tim bych to ukončil😉
Nebo dlouhodobě sbírat pytlíky se silika-gelem co se dávaj k elektronice 😉))
Nikdy by mě nenapadlo, že se skrz auto dostanu k výpočtům rosného bodu 🙂 Taky jsem někde čet´, že je dobrý dát pod auto seno nebo slámu, prej to taky absorbuje vlhkost 🙂Každopádně všem děkuju za diskuzi a rady!
Ono je to trochu složitější 😉 Cituju Wikipedii:





Rosný bod (teplota rosného bodu) je teplota, při které je vzduch maximálně nasycen vodními parami (relativní vlhkost vzduchu dosáhne 100 %). Pokud teplota klesne pod tento bod, nastává kondenzace. Teplota rosného bodu je různá pro různé absolutní vlhkosti vzduchu: čím více je vodní páry ve vzduchu, tím vyšší je teplota rosného bodu, čili tím vyšší teplotu musí vzduch (a pára) mít, aby pára nezkondenzovala. Naopak pokud je ve vzduchu vodní páry jen velmi málo, může být vzduch chladnější, aniž pára zkondenzuje. (ZDROJ: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rosn%C3%BD_bod)





Tamtéž lze také nalézt výpočet rosného bodu ze změřené teploty a relativní vlhkosti. Co se technických opatření týká, tak pokud odvlhčovač, tak nevětrat, protože odvlhčovač odebere ze vzduchu vodu a větrání by dodalo dovnitř další. Nejsem si ale jist efektivitou např. chemických odvlhčovačů...
Myslíte, že by pomohlo a mělo smysl aspoň dát do garáže nějakej větrák, aby se hejbal vzduch a třeba pořídit ten odvlhčovač? Teď se zeptám úplně blbě - existuje nějaká hranice vlhkosti, která se dá snést a která je už kritická? Koupím si prozatím vlhkoměr a co nejrychleji zkusím najít aspoň přes zimu jinou garáž..
Stačila by přetlaková komora naplněná dusíkem.
Utěsněná garáž a přetlaková ventilace s řízením vlhkosti 😉 Armáda se zbavuje kde čeho tak by mohl být k mání nějaký protiatomový kryt s vjezdem pro auta kde by jsme si zřídili komunitní depozit 😉))
Kdyz klesne teplota pod rosny bod, srazi se voda v dutinach i pod pristreskem i ve vlhke garazi.


Navic i pod pristreskem muze holy kov napadat oxidy siry a dusiku a zpusobovat korozi.
Než vlhká garáž je snad lepší žádná nebo si postav alespoň přístřešek proti dešti.
Vlhko a oroseni skodi vzdy vic jak dest. Nemusi


ani zatekat, staci vzdusna vlhkost kdyz teplota


dosahne rosneho bodu. Vlhkost se pak dostane


vsude, diky tepelne roztaznosti, i kam dest


nezatece a kde nejvice skodi koroze, do dutin.


Takze proti kondenzaci vlhkosti nic neudelas jen


snad vzduchotesne utesnene vrata a vytapeni aby


teplota nespadla pod rosny bod.


Navic ve vzduchu jsou i ruzne oxidy dusiku a


siry ktere pusobi korozivne, a skodi stejne jako


vlhkost.


Taky pomuze jedine dukladna protikorozivni


ochrana nic vic.
pokud kontrolní hadry nejsou vlhký, ale zatuchlé, tak kup do auta stromeček a máš posekáno 🙂 proti vlhosti, pokud nemůžeš dodělat hydroizolaci nejvíc pomáhá možnost proudění vzduchu. v garáži klasiky, mřížko dole ve vratech a ve vzdi nadruhé straně u stromu (komínový exekt proudění vzduchu)
Pokud je auto v pohodě, tak po krátkou dobu vlhkost nevadí. Asi je to pořád lepší nežli venku na dešti či sněhu. Auto nepřikrejvej žádnýma platchtama či hadrama ať může kolem proudit vzduch.





Jinak bych se rozhlížel po jiném parkování. Poku seženeš prostor, tak dřevěná bouda do které nepoteče, se dá sbouchat dohromady poměrně levně.
Svoji erku mám uskladněnou u známého v garáži, kam trochu zatéká (oprava i přes moje prosby a nabídku financování není v dohledu) a já mám těžký spaní, protože v garáži je trochu vlhko. Není to nic hroznýho, "kontrolní hadry" nejsou při omaku vysloveně vlhký, ale spíš tak trochu zatuchlý. Auto je dobře ošetřený - vystříkaný dutiny, nárazníky nastříkaný olejem, auto se nerosí, v zimě s ním samozřejmě nejezdím, takže je pořád ve stejný teplotě. Vyndal jsem sedačky a koberce a garáž se snažím větrat a furt auto prohlížim, jestli se někde nesráží vlhkost. Zvažuji koupi odvlhčovače, ty ale většinou fungujou do +5 stupňů. Prozatím jsem do garáže koupil takový ty nádobky na odvlhčení, 1 dal přímo do auta. Rád bych věděl vaše názory, co byste na mém místě dělali a jak hodně lehká vlhkost může autu škodit. Na novou garáž zatím nemám, k pronájmu jsou jen ty, kde to není moc bezpečný... Adam