V sobotu před Vánoci jsem vyšetřil chvíli času a v místním salonu jsem se byl na F III podívat. Nabídli mi i svezení, dokonce jsem si mohl vybrat mezi 1,0 MPI 55kW a 1,2 TSI 66kW. Byl jsem zvědavý na ten litr, protože ho znám ze Citiga. Kupodivu ani ve Fabii nemá větší problém a jede to s tím docela svižně a je to ve Fabii víc odhlučněný, takže člověk skoro ani nezaregistruje, co má vlastně pod kapotou.


Bylo to pro mě příjemný svezení a docela si to dovedu představit jako náhradu FI až doslouží. Mechanika je víceméně shodná akorát to má pár modernějších vymožeností a volovin, který buď nijak zásadně nevadí, nebo např. debilní start-stop se dá prý diagnostikou trvale vypnout.


Takže závěr asi takový, že pro můj účel použití takového auta je to dobrý a v mnou požadovaný konfiguraci bych se pohyboval podle konfigurátoru někde kolem 300tis. což by za nový auto bylo ještě jakž takž přijatelný, časem se určitě objeví zase nějaký výhodný předváděčky nebo roční ojetiny a tam by se dalo určitě vybrat za lepší peníz, podobně jako tomu bylo u našeho Citiga.
joo, škodovka závoďáky staví vždycky pěkný.
Fabia III


Obr. 3
Fabia III


Obr. 2
Soutěžní verze také nevypadá špatně


Obr. 1
Tak se nám "trojka" začala od úterý prodávat. Včera jsem ji zběžně v jednom salonu prohlédl naživo a líbí se mi. Jen škoda, že nikdo z prodejců u Přerost a Švorc se mi nevěnoval. Zevloval jsem kolem auta asi 10min. a nikdo se ani nepřišel zeptat, jestli mám o něco zájem, nebo mě třeba vyhodit. Přístup některých prodejců mě pořád dokáže překvapit. No nic, asi jsem nevypadal, že bych ji mohl koupit...


Nicméně kdyby měla naše FI dosloužit, dovedu si představit nahradit ji 3. generací, akorát s volbou motoru bych měl asi problém. Nakonec bych nejspíš skončil u onoho litrového tříválce, protože způsob použití toho auta mu asi nejvíc odpovídá.
Můj již "starý známý" litrový tříválec, se kterým mám zkušenost z Citiga. S ním jezdí naprosto v pohodě, s o něco těžší fabií to bude asi o něco horší, ale žádnou velkou tragédii bych nečekal. Odhadem asi něco jako 50kW felda. Hodnota max. krouťáku podobná, u novýho motoru výrazně lepší průběh. A je asi jedno, jestli člověk pořídí 44 nebo 55kW. Motory jsou to naprosto stejné, průběh momentu velmi podobný, jen 55kW je puštěnej víc "nahoru" a díky tomu má i vyšší výkon, ve vyšších otáčkách. Jestli má být docela velký cenový rozdíl mezi oběma verzemi, nevidím důvod ke koupi 55kW. Ideální by byla kombinace 44kW s převodovkou od 55kW. Ona 44kW je línější hlavně kvůli delším převodům. Ale na ježdění kolem komína, k čemuž je to primárně určeno, je to naprosto OK.
Pár dalších info a celkem zajímavý srovnání cen a výbav s předchozími generacemi:


http://www.novinky.cz/auto/350032-nova-skoda-fabia-ma-bohatsi-vybavu-nez-predchudci-presto-je-levnejsi.html





Až na pár nesmyslů jako litrový tříválec 37kW v první verzi... Byl to samozřejmě 4 válec odvozený od 1,3 a 1,4 MPI.
... a dříve se kilama a žigulíkama jezdilo na Jadran nebo k Baltu... A vešli jsme se i jídlem na 2 týdny.





Samozřejmě, svět se vyvíjí, my pohodlníme, chceme využívat moderní technologie.


Na můj vkus už se to taky zvrhává moc do ekoterorismu (emise CO2 a tak..), nesmyslný "bezpečnosti" atd a těžko bych si dnes mezi auty vybíral. Výběr samozřejmě široký, od malejch smartů až po velký MPV a offroady. A každej si dnes může vybrat podle svého.


Řadím se v tomto taky mezi konzervy, těch modelovajch řad je až příliš a rádobysnižovačů spotřeby a jinejch nesmysů je v autech zbytečně moc. Dělá je to dražší, komplikovanější a poruchovější.





Mě se nová fabka líbí, ale neuměl bych si k ní vybrat motor a vydí mi několik neodpáratelnejch blbostí jako moc nafukovacích pytlů, start-stop a moc mě baví např. "rekuperace brzdné energie". Jak tuhle krávovinu může někdo brát vážně? Co se asi přes řemen alternátoru ubrzdí a zrekuperuje do baterky? A když je baterka plná, co s tím? Navíc to pak do sítě cpe cca 18V. Co na to žárovky, rádia aspol? Když jsem si s tím pohrál v konfigurátoru, vyšla mi cena kolem 300tis., což se docela dá, ale má to spoustu ale, viz. výše. Motor jsem zvolil 1,0 55kW, protože pro můj způsob použití takového auta je to akorát a vhodná volba. Na krátké vzdálenosti mi přijde přeplňovaný motor jako nesmysl. Mám s tímto motorem zkušenost ze Citiga a funguje.
Dragone, tohle je velice zjednodušující pohled, ale zkus se na to podívat očima člověka, který musí převést 3 dospělé a dvě děti (nebo 2 dospělé a 3 děti) 5-6x ročně 500 i více kilometrů... pak začínáš hledat mezi tzv. MPV a tam už ten rozdíl tak markantní není... a než dát 500-600 tis. Kč za rozumně vybavené MPV s nějakou rozumnou motorizací, poohlídneš se po ojetině s uvedeným nájezdem kilometrů, ale počítáš s tím, že jsi v pasti a budeš tu past živit... Trend mezi hatchbacky a liftbacky se do MPV zatím nedostal...





A dost těžko můžeš jít do levných hatchbacků a říct ženě, aby na cestě na Slovensko řídila ona jedno auto a ty druhé...
Dejvid> na druhou stranu, nový auta dost zásadně zlevnily - takže za skoro stejnou cenu, za kterou bys před pár (řekněme 8mi) lety koupil 5 let starou oktávku se 170ti tisícema na hrbu máš dneska srovnatelný auto (Rapid) nový - a to jsem to ani nezkoušel očistit o inflaci a nárůst nominální mzdy. Tzn dlouhověkých ojetin asi nebude tolik, ale zase nebudou tak moc potřeba, protože nový auta jsou dostupnější.





Taky z toho trendu nejsem úplně odvařenej. Ale když se na to koukám střízlivě, musím si přiznat, že jsem prostě stará konzerva a doba se holt mění - a je to jen o ochotě se přizpůsobit.
V práci na služební II. Fabii 1,6TDI se v servisním intervalu přetrhl rozvodák. Výměna celého motoru na záruku. Ale ten starý zaneřáděný a nevyčištěný EGR ventil přešroubovali na nový motor !





Nejsou to špatná auta, s domácím servisem rozhodně natočí víc jak 150tis, ale to by se musel změnit spotřební přístup škody auto. Neměnit olej po 30tis apod a celkově se o auto lépe starat...
Mě se nový škodovky co do designu líběj, je fakt, že občas rozeznat jednotlivý modely je obtížnější, ale proč ne? Co mě od novejch aut (celkově, ne jen škodovek) odrazuje je ovšem technika, která se do nich montuje... Když bych si auto koupil nový, ono asi fungovat bude dobře a hned po skončení záruky pryč s nim. Ale já jsem člověk, co si kupuje auta ojetý a to při najetejch 150tkm budou tyhle auta už jen past vedle pasti...


Konec konců, ve středu jsem absolvoval celkem výživný školení na téma filtry pevných částic a celkem slušně mi to moji doměnku potvrdilo 😉
Proč musí vypadat všechny škodovky stejně ???? To bych jí asi vytknul nejvíc. Jinak kombík mi přijde povedenej, ale počkám až ho uvidím na vlastní oči.
Mě se líbí a ty ceny se mě zdají docela přiměřené. Je vidět, že se snaží dostat pod Rapida.
Tak už je odtajněná komplet, včetně cen:


http://www.novinky.cz/auto/349285-skoda-odtajnila-cenik-nove-fabie-nejlevnejsi-stoji-235-tisic.html





Je o ní i dost, včetně kompletního ceníku i na skoda-auto.cz, včetně kombíku, ten zatím bez cen.