Tak s pravdou ven jak jste na tom?!

Tak ono stou výměnou žárovek je to jak kdy. Zažil jsem situaci kdy jsem byl v zimě na Křivoklátě a uprostřed lesů mi v noci po nějakým kraťasu vylítli obě žárovky ve předu na Feldě. A musím uznat, že i když je to z hlediska výměny naprosto luxusně vymyšlený tak jsem je měnil skoro půl hodiny a díky teplotě někde kolem -20 stupňů tak to bylo opravdu peklo.
v nějakém časopise sem zahlídl test výměn žárovek a výsledek by podobný, jak se píše níže. Nejvíc mě dostal Focus, kde se sice po vydělání světla žárovka mění maximálně pohodleně (mám vyzkouševý čas pod 2 minuty), ale na vydělání světla je nutný šroubovák, velký plochý nebo torx, a ten není součásí výbavy. Ale to jsme pořád u halogenových světel, počkejte na LEDky...
U fabie I s malými benzínovými motory je to v pohodě. U 2l a nafty je místa míň. I u dalších škodovek, co máme doma není s výměnou žárovek problém, trochu komplikovanější je to u Citiga s mlhovkama. Zatím nejsložitější to je u eRka a bylo u žigula. Měnil jsem sousedovi na P106, tam to bylo trochu poslepu a s vykloubenou rukou.
V tomto je jedničková fabka HTP svatá, skvělý přístup k žárovkám. Stejně tak fáčko se kterým teď denně lítám. Taky už jsem na něm dvakrát měnil.


Jinak si dělám celkem kde co, protože na fáčku to ještě jde. Na fabce ročně olej, filtry a gumy. Stovárna je čistě domorobo záležitost.
Pridám aj ja,Zafira 2012 výmena žiarovky s vymontovaním celého svetla a odpojenie nárazníku.Ke´d užviem ako na to,za 10 minut hotovo.
Tak u stila 1,9 je norma 45min ve fiatu. Na L straně baterka vč. kastlíku ven a na P straně ŔJ. Jinak Boxer rok 02-06 maska vč světla ven je to rychlejší🙂
Měnit žárovku podběhem má už celkem dost vozidel např. Áčko Mercedes ale takové levé světlo u C3 - lahůdka stejně tak jako u Stila, nárazník dolu. Já to vyřešil denním svícením a od té doby si nepamatuju kdy jsem naposledy měnil žárovku.
Ovšem už ta myšlenka měnit žárovku podběhem, na tom je něco.... něco francouzského....
Nj, neni to Top Gear ale Fifth Gear. Nič to nemení na tom, že je to celé fakt prehnané. Meniť to tak dlho môže jedinec so syndromom ORL. Inak si to neviem vysvetliť. Ako vravím, za 10 minút nemám čo robiť.
na Volvu, je pravda že tam mám světla z FL, která do tohoto modelu nepatří musím na pravé straně vyndat celou řídící jednotku a nádržku od posilovače, na levé straně vyndat celý vzduchový filtr i s váhou vzduchu. Ale pořád lepší než odšroubovávat světla (nutné sundávat podběh, který je nýtovaný a úplněcelý nárazník...) naposledy jsem nadával tak že na výměnu žárovky pojede manželka do servisu 🙂 Ale když si uvědomím co by za to chtěli, tak si otevřu láhev vína a jdu to s nechutí vyměnit (jednou do roka)
Mno já si u koncernovýho VW Bory radši lámu prsty nejhorší jsou ale pozičky, jinak ten Reault snad Megane či co je mazec jednou jsem milé slečně měnil žárovku, otočit kola do max rejdu, odkrýt krytku podběhu a následně tam strčit ruku skoro až po rameno a šátrat a nejhorší po vyndání starý je dát tam zase tu novou. 😀
Ferdo mravec> pokud mi paměť slouží, tak to nebyl Top Gear, ale to je celkem jedno.





A abychom nebyli jen u zkušeností z Xté ruky - na tátovo bývalém Accordu uměl vyměnit v jednom ze světlometů žárovku ze všech techniků v autorizáku jediný... mimo jiné se tam odšroubovává hrdlo nádržky ostřikovače.
Dragon: Tiež som to videl s tým Meganom. No chlapci v TopGear radi preháňajú. Renault Megane 2. generácie (to čo mali v tom programe) poznám dosť dobre. Koleso sa vôbec nedáva preč. Iba sa vytočí plný rejd. Potom už je to naozaj len po hmate, ale v princípe je to všade rovnaké. Bajonetová zátka, nasunovací konektor a perko držiace žiarovku. Za 10 minút frčím s vymenenou žarovkou. A kto si na to netrúfa, tak autorizovaný servis Renault mu to vymení. Len to nebude stáť 250 libier. V eurách sa aj s cenou žiarovky musí vojsť do 10 €.
Zrovna předevčírem jsem u Golfa IV kvůli žárovce vyndaval celou baterku. Přišlo mi to jednodušší, než si tam lámat prsty... Zlaté Mondeo, tam si člověk jednoduše vyndá celé světlo.
Tak kdesi proběhlo to slavné video se srovnáním výměny žárovky u Renault Megane a VW Golf... pokud se dobře pamatuju, tak u Renaultu se musí sundat kolo a leze se zátkou v podběhu nebo tak něco... ceníková cena v UK je za to snad 250 liber...
Já nedávno měnil žárovky na Octavii II, odšroubovat jednu křídlovou matici, vyndat světlo, vyměnit žárovky a dát zase zpět. Naprosto jednoduchá záležitost... 😉





V Citroenu jsem tenkrát měnil žárovku na C5, zákazník na to koukal a když už jsem sundával nárazník, tak mu to už nedalo a upozorňoval mě, že chtěl jen vyměnit žárovku 😀 Holt u některejch aut se to zas tak moc nepovede no... 🙂
Měnil jsem řárovku na felicii a citigo. Obojí je mnohem jednodušší než výměna žárovky na Š100. Obojí lze udělat rukou, bez dalších nástrojů. U Š100 holou rukou nemožné.





Spíš než cokoli jiného jde o lenost a pohodlnost.
Asi před měsícem jsem měnil levou přední žárovku u FabieI (1,4TDI). Dle návodu se má vyndat celé světlo, vyměnit žárovku a zase vše z5. Nakonec zvítězila lenost a raději jsem si vykloubil 3 prsty a odřel všechny klouby a zvládl to i tím 1cm klasicky z motorového prostoru.


Vůbec se ale nedivím, že by se do toho i víc jak 1/2 lidí nechtělo a raději to nechala na servisu (a nebo alespoň šikovném známém).





Vyklápěcí paraboly stovek, kde byl sice trošku problém s rámečkem a chtělo to trošku grifu si daly v případě potřeby i vyčistit u pangejtu, či výměna ve Favoritu, kde si pomalu můžete mezi světlo a cokoliv dalšího do motorového prostoru i vlézt a pohodlně se tam usadit byla jiná káva. To zvládala i moje babičky za tmy.





Po 40ti letech vývoje tu máme .... Simply clever.
Myslím, že tohle všechny škodovkáře vyloženě rozveselí nebo pobaví 🙂





http://www.novinky.cz/auto/346605-temer-polovina-cechu-si-v-aute-nezvladne-vymenit-zarovku.html