Aleš z A: já bych řekl,že ta eRková hřídel vypadá nevyužitě 🙂.Jinak ta spínačka s tím krátkým čepem není Škoda ani Tatra.Bude to nějaké užitkové vozidlo,možná Ifa Multicar.
erko to přes správně umístěnou díru není
Neví někdo, z čeho je toto?
Š100 model 71 (u erka chybí papírový štítek, tak nic)
Pro představu
kpt.Budha: pravda,přes ten středový panel není vidět nic🙂.Ale snaha se cení,moc děkuji.


trabant24: tak taková fotodokumentace,tak to je luxus nejluxusnější.Ano,tak to je přesně ona!Ještě tak,kdyby byla k mání 🙂.Díky moc!
a další pro orientaci
Tak snad ti to pomůže
Teď jsem se tam byl podívat a nejsem schopen to číslo přes středový panel přečíst, pardon.
Ano,to jsou typy 6004 a 6005.Dále pak vím,že se do 110R dá použít 6007 a 6008.Co je ale pro mě důležité,tak to je to koncové písmeno,které určuje úhel sklonu spínačky.Ale zřejmě tu nikdo eRko nevlastní,aby mi to číslo zjistil,tak si to budu muset zjistit jinak.Jinak pro lepší pochopení problematiky: http://www.sezam-chrudim.cz/6008-fab-spinaci-skrinka_id-4809.html
Mechanický zámek spínačky byl zřejmě trojího provedení:


- čeřínkový lak a axiálně posuvný střed na čele s drážkou


- lesklý černý lak a střed s důlkem pro lepší trefování klíče


- zámek jako v Š105/120 ale typ 6007 (podle papíru, co se dával k novým kusům zámků, kde byly všechny tehdejší škodovky Š1xx) od roku 197x
Tak jsem nakonec zjistil,že rozhodující je typové číslo.Skříňky co tu mám jsou 6005,6006.Chtěl bych poprosit někoho ,jestli byste se mi nepodívali sobě do eRka na štítek spínačky,co tam máte za číslo?Díky moc.
Katalogová čísla nepomůžou,neb udávají číslo dílu.Kdežto na spínačkách (mám jich tu pět) jsou čísla typu + údaje o napětí apod.Úhel vyklonění je dán otvorem pro zalamovací šroub a dle toho je i skosení hřídelky zámku volantu.Z fotokatalogu je vidět,že podstatná většina má ty spínačky vykloněné směrem dolů.Myslím,že je to záměrně kvůli lepšímu přístupu k zapalování.Přes ten ipur se tam jinak leze fakt špatně.
Spínačky byly takto upravovány, neb při nehodě ohrožovaly koleno řidiče. Mám dojem, že to bylo i fabrické řešení, ale důkaz by byl jen v porovnání katalogových čísel.





Každopádně jsem se s tím setkal u více kousků🙂


Pajk
Ahoj přátelé,takže mám tu staronovou záhadu spínací skříňky ve své 110R.Kdysi při pořízení auta byla původní skříňka zničena (zalomený klíč) a tak si majitel vypomohl tím,že přetáhl kabely do spínačky ze Žigula a tu umístil vedle reostatu osvětlení přístrojů.Neznalý odlišností jsem si tehdy pořídil celý komplet (konzole,držák,spínačka) ze Š100 a došel jsem ke zjištění,že spínačka má jiný úhel vůči volantové hřídeli,než měla ta původní.Je nakloněná více směrem pod palubku a tak je špatný přístup s klíčem do ní.Dnes jsem si tedy konečně pořídil celý komplet znovu,prý z vyvrakované Š110R a těšil se,že uvedu věc do původního stavu.Čekalo mě nemilé zjištění,že ta spínačka,co mi dnes přišla,původně eRková rozhodně není.A tak se tedy ptám,víte někdo o této odlišnosti kolem spínací skříňky více?Byly jiné spínačky na 110R než pro ostatní škodovky?Číslo na hliníkových držácích spínačky,co mám,je 10-106-2222/J,ale to by mělo být shodné i pro eRko.Pro dokreslení situace dávám foto,kde je vidět původní spínačka a ta současná.