Takže jeden z mých tipů na chybu ve spojce to nakonec byl. Tak hlavně, že se to zadařilo a auto funguje.
Tak závada odstraněna..po zbytečnej trojitej demontáži, a nakonec i GO převodovky se nakonec ukázalo že to bylo fakt ve spojce.. prasklá lamela. dokonce tak hezky že když jsem ji vyndal tak jsem z ní měl puzzle🙂) kvůli prasklinám byla i oválná a vydřela drážku do setrváku. Dal jsem novou lamelu i přítlačák a v cajku. Navíc to řadí krásně když se při zjišťování udělalo úplně všechno🙂)
Mě neni jasná jedna věc..podle mě spojka buď vystavuje nebo ne.. když jsou kola ve vzduchu a šlápnu na spojku,dam tam kvalt a kola se netočí (ani po deseti vteřinách) tak i přesto je možný že spojka nefunguje správně? říkáš že kola se točí při jakýmkoliv kvaltu, bez zapnutý spojky je to jasný🙂) ale s vyšláplou spojkou taky? páč mě se fakt ani nehnou🙂) sem v koncích asi potřebuju panáka.. zas se mi nechce jen tak z pr. měnit válce pokud fachaj..páč to je nějaký pětikilo😕 Navíc je divný že nahoru to teď řadí jak kdyby to bylo nový ale zpátky ani za zlatý prase..
válce vyměn oba, jsou to takový svině, uměj pěkně pozlobit. správně seštelovat vypínací tyčku na pomocném válci na převodovce. už jsem se také nazlobil na š125L...





při zařazeném kvaltu jakémkoliv, ikdyž je auto na heveru se kola otáčejí. mají vůli tak čtvrt až půl otáčky, aby tě to nemátlo
Ne, válce už maj něco najeto..řekněme kolem 10ti tis.. ale pokud uvažuju správně a spojka by špatně vystavovala tak by se zadní kola ve vzduchu při zařazenej jednotce měli aspoň lehce pootočit ne?
nečetl jsem všechny příspěvky. oba spojkové válce jsi vyměnil za nové ?
Dneska sem znovu zkoušel s tim něco spáchat.. vyndal sem řadící tyč, vyrovnal co se dalo, vymezil vůle v tej kostce, dolil správnou hladinu oleje a žádná změna.. nakonec sem zkusil zvednout zadní kola do vzduchu, fláknout tam jednotku a zmáčknout spojku jestli se furt netočí ale kola se ani nehnou..až když je pedál tak 5-10cm od podlahy. Nějak docházej možnosti..holt mam asi fakt pech a ani jedna z těch tří převodovek neni v cajku 😕 jedině ještě zkusit nějaký to aditivum jak psal Stanley.. ale nevěřim že by to až tak zásadně pomohlo.. nad 3 tis je to při podřazování jak kdybych tam rval zpátečku..
tak jsem dneska zkontroloval,následně dotáh spojku co to šlo a vyměnil kulisu ale žádná změna. ještě zkusim táhlo a tu gumovou kost,dneska bylo málo času,ale ve stodváce když zkusim zařadit ne uplně přesně ale jakoby do mezipolohy, tak se to projevuje dost podobně. napadlo mě že mam video jak se to projevuje při RZ.. ale jen pro silné povahy🙂)


https://www.facebook.com/photo.php?v=10200830037973916&l=5300188588330827673¨
Jj, trošku reklamní záběr 😀
A není lepší tam dát rovnou trochu modernější mazání, tzn alespoň 80W-90 nebo ještě lépe 75W-90? Co vím tak zkušenosti jsou vesměs dobré, speciálně v chladnějším počasí.
Ještě k těm olejům. Do 4Q patří PP90. PP80 je do 5Q. Nevím jak to funguje obráceně, ale když jsem dal 90tku do 5Q tak to šlo řadit dost blbě (nečekal bych že to bude takový rozdíl).
Ještě bych zkontroloval zda není ohnuta radici tyc v tunelu a podivat se na gumovej silentblok mezi tahlem převodovky a radici tyci.





Pak bych zkontroloval spojku, ovzdusnit, vule vypinaci tycky.





No a když nic z toho nepomuze, tak se drive dělalo to, ze se do převodovky daly dreveny piliny do oleje. Jo, vim, ze to barbarstvi, ale olej se tim "zhutni". Na zkousku bych to zkusil... Nebo se prodavaji přídavky do oleju převodovky, to bych taky zkusil... Bud tento přídavek nebo ty piliny... Pridavek jsem zkousel a funguje, piliny jsem nezkousel 😉





Stanley
Bohužel žádné poznatky ani posun, nestih sem se na to kouknout a čas budu mít až někdy v úterý páč odjíždim pryč na víkend😕
Nějaké nové poznatky? Posun v ladění?
Ulcinen:


Už jsem viděl u nového přítlačáku "ameriky", že packy nebyly rovnoběžné s kotoučem a dělalo to níže zmíněnou neplechu až se nakonec vysypalo jednostranně zatěžované ložisko.


Majitel chtěl totiž ušetřit za nový přítlačák.Nakonec měnil všechno, neb zbytky ložiska dokážou urobit slušnou paseku🙂





Pajk
A tos měl ten starej typ přítlačáku s pružinama nebo už ten novej? Já tam mam ten novej a už se mi stalo že se mi utrhlo pár těch "pacek" ale teď sem na něj koukal a žádná urvaná neni..to jedině něco z druhej strany ale to bych musel vyndat motor... až krajní možnost🙂) Teď je tam ale převodovka co sem sehnal v kuse, s tou nic děláno nebylo..sám bych si převodovku nerozebíral, to už bych v životě nedal dohromady..
Podobnej bordel mi dělal přítlačák. Prasknul v něm nějakej plíšek, následně vypínal trochu nakřivo a lamelu to permanentně unášelo. V nízkých otáčkách bez problémů, ve vysokých si nezařadil nahoru ani dolů.


Pokud se všechny převodovky chovají alespoň podobně, hledal bych to fakt někde kolem spojky.





A nový synchrony nemusí být výhra, byť by byly ještě originální výroby. Vždyt musíš na konkrétní kolo najít konkrétní synchron a rukou zkusit jak brzdí. Musí brzdit výrazně, ale nesmí se zaseknout. Pokud tam nasázíš nový synchrony hlava nehlava, tak to může být ještě horší než předtím.
Dobře..díky za rady, vyzkoušim dneska..snad to zabere docela mě děsí představa další výměny převodovky..
PP90 by měla bejt OK, na tu jsou ty převodovky stavěný. Za studena je to sice trochu hustší, ale fungovat by to mělo. Myslím že nemá smysl jít pod nějkou 80.
že by na to měl až takovej vliv olej mě nenapadlo.. nalil jsem tam litr jen na zkoušku,ale u těch předchozích ho bylo dost. takže vyměnim a doleju olej a odvzdušnim spojku, případně jí dotáhnu co to jde a uvidim.. Jakej olej je teda dobrý použít? Já tam nalil nějakou PP devadesátku co sem našel na benzíně..
Jsem na tom podobně, jen o trochu líp. Ve vysokých otáčkách se blbě řadí, hlavně 2 a 3. Převodovka 4q ze 120 / 89, takže 4,22, zesílená. Byla po repasi. Při režinu "rohlíky" v pohodě, je potřeba dát synchronům trochu čas, než to srovnají. Při režimu "závod" to řadí s chrupnutím. Meziplyn to zpravidla řeší. Velmi se to vylepšilo po dolití oleje. Takže moje poznatky jsou následující:


1) je opravdu nutná správná hladina správného oleje, nevyplatí se experimentovat s moderními řídkými převodovými oleji


2) nové synchrony nejsou vždycky výhra, než se přiměřeně opotřebí/zaběhají, řadí to v závodním režimu docela blbě.





To "gumový" opření právě způsobuje synchron, který pomalu brzdí kolečka do záběru.





Celý to může taky způsobovat nedostatečně vypínající spojka, když stále trochu unáší, synchra to nestihnou dobrzdit. Lamela může bejt moc tlustá, nebo je špatně seřízená spojka a nevypne dostatečně. Možná tu bych začal s hledáním, když se to u 3 převodovek projevuje stejně. Spojka může být třeba i jen nedostatečně odvzdušněná.
Ahoj.. mam problém s převodovkou, resp. s převodovkama na svym erku. Takže si potřebuju ujasnit možnosti co všechno to může způsobovat. Momentálně sem během půl roku namontoval už třetí skříň, a do třetice nefunguje tak jak má a závada se projevuje víceméně pořád stejná a už se mi nechce věřit že bych narazil na tři kusy po sobě který nefungujou (i když možný je samozřejmě všechno) takže sem měl dva čtyřkvalty 4,44, jeden starší a jeden novější typ. oba řadily nahoru celkem bez problémů ale při otáčkách nad 3000 prostě nepodřadim.. jako bych to tam rval přez nějakej gumovej blok a ještě přez zuby, s meziplynem to jakž takž šlo (u obou) pak pětikvalt a ten neřadil ve vyšších otáčkách ani nahoru, jinak to samý. a to mi na něm měnily synchrony a měl by bejt seřízenej a v cajku 😕 kulisy sem vyzkoušel taky tři, jak čtyrkvaltový tak pětikvaltovou, v tunelu táhlu nic nepřekáží, silentbloky utržený nejsou a spojka je v pořádku. Může se takle projevovat špatný táhlo (to moje je nějaký zkracovaný ještě od původního majitele), případně ta gumová věc na táhlu, nebo může bejt problém ještě někde? Už si nevim rady, potýkam se s tim že to nemaká jak má nějaký dva roky..