Silikonová brzdová kapalina

V kupátku používám červený Syntol třetím rokem, auto používám běžným způsobem (nejezdím brzda - plyn) a jsem moc spokojen. Není problém s váznutím brzd i po dlouhodobé zimní odstávce. Měnit se musí pravidelně jako každá jiná kapalina.
Luky: Já teda DOT3 zvládnul uvařit při "běžné" jízdě i v MBčku - stačí to smažit konstantích 100-120 přes Francii a pak najednou muset zabrzdit do obce když je to zrovna relativně prudce z kopce. Stačilo na brzdu hamstnout tak jak jsem zvyklej z moderního auta a než jsem zpomalil na těch 50, tak začal pedál klesat k podlaze... Zcela sériový litr, 19mm prasata všude, brzdy prakticky komplet nové...





Jinak stále čekám na nějaký důvod proč DOT5 do škodokovky ne-e - opakuju, mluvím o zcela nových brzdách. Mě to teda láká dost.
Musím se přiznat,že jsem dříve také už nad Syntolem uvažoval.Mít vpředu bubny,tak to neřeším.Přecijen pakny mají velkou třecí plochu a buben je kus hmoty,tak než se to prasátko zahřeje...Kdežto ty kotoučovky vpředu se hřejou (a chladí) o mnoho rychleji.Proto ta DOT5.)
Jo, přesně ten. Nestalo se mi, že bych ho uvařil. Ale je pravda, že je to trochu adrenalin, jestli k tomu dojde nebo ne. Aspoň je to jako psychická brzda 🙂 Ale do starších aut to stačí. Byť jak nad tím přemýšlím, jezdím to jen v bubnových brzdách (tisícovky, 1202 a felda). Ale válečky jsou s tím jako v pokojíčku...
Jestli máš na mysli červenej Syntol,tak ten byl nedostačující už v době,kdy se na Š100 dali kotoučové brzdy.Sice není hydroskopický,ale vaří se už při 110°C.)
Jen jestli nevymýšlíte zbytečné zbytečnosti. Do těchto strojů je nejlepší červená brzdovka 🙂
DVD76: Já bych se toho tak nebál. Manžety se dají už dnes jednoduše vysoustružit z různých materiálů. pro brzdy EPDM. Jen cena neni 10kč ale 100kč za kus. Někde více, někde méně, podle počtu kusů atd.
m8rinek: pořád čekám co konkrétně je v eRkovým HBV nekompatibilní se silikonovou brzdovkou?
Takže téma dorazilo už i sem?🙂 Potíž je v tom,že stačí sebemenší únik běžné brzd.kapaliny přes těsnění na tu obnaženou kovovou část válce,kde je přístup vzduchu a tam vzniká celý ten problém.Začne oxidace,částečky rzi jsou zanášeny těsněním na třecí plochy,vzniká vydírání,větší úniky kapal.,větší koroze...no a můžem dělat repasi brzd.Otázkou je,jestli za těch 10.,20.,30.let bude ještě dostatek orig.hadic,pístů,těsnění atd.Na své 110R jsem GO brzd dělal před čtyřmy lety.Byly tam dány nové třmeny,pístky,trubky,hadice...No a před měsícem proběhla rozborka a jaké bylo mé překvapení,když pístky pod prachovkama již byly orezlé,chrom místy vydřený.Na to,že to auto během té doby nepoznalo déšť či vlhkost mluví snad za vše.Co se týče toho,že DOT5 "ráda něco žere",no...gumové díly absorbují do sebe tu kapalinu,se kterou byly ve styku.Proto pouhá výměna nepomůže,musí se nahradit všechny hadice a těsnění ve válcích.Jinak by směs absorb.kapaliny spolu se silikonovou gumu leptaly.
U civilního auta měním brzdovku preventivně co by 2 roky... Přece jenom v něm vozím rodinu a je to trošku jiná váhová kategorie...





U erka jsem od dostavění v roce 2008 měnil brzdovku jednou, spolu s výměnou hadiček za EPDM hadičky, po dvou letech nové běžné hadičky na brzdovku prosakovaly... 🙁
Dragone, nejde ani tak o to zda jsou brzdy udělaný, ale o použitý materiály... V případě erkovýho hlavního válce defakto neřešitelnej problém 😉.
Na stovárně asi po 10 letech, teklo z toho něco bílého. Spojku jsem vzal při jednom.
U žádnýho auta, který jsem měl, jsem brzdovku neměnil... Ale eRko je eRko a mám teď blbej pocit, že něco zanedbávám 🙂
RST: Já právě skoro vůbec... a mám z toho trochu špatný svědomí, kterému bych tímhle rád ulevil 😉
Než to nějak začnete řešit, kdo skutečně pravidelně a poctivě měníte brzdovku?


Já se rovnou přiznám, že tomu moc nedám...
vhml: V případě nově udělanejch brzd (tzn nový hadice, trubky, prasata atd) - proč ne?
Osobní zkušenost nemám, ale co jsem slyšel, tak ta DOT 5 prý ráda rozežírá těsnění a hadice...
Jo, to někdo nalejte do škodovky. Docela se těším jak se pobavím nad reportem 😀
... teda až na tu cenu. Ale za pár let se to asi vrátí...
To ovšem vypadá zajímavě!
Při zjišťování různých informací o brzdové kapalině jsem narazil na tzv. silikonovou brzdovou kapalinu. Prý mezi její klady patří to, že není hydroskopická (nepojí vodu), nepoškozuje lak, zabraňuje korozi a hlavně, nemusí se každé 2 roky měnit. Máte někdo nějaké zkušenosti s touto brzdovou kapalinou? Díky za diskuzi