Pro PetrH-Dá se to poskládat z dílu,jak ses ptal,sežene se všechno,ovšem normální smrtelník na to nemá,jelikož každý něco přihodí,šíleně to naskáče,pak jde o to,jestli jsi technicky zdatný,nebo Ti to bude dávat dohromady klempíř.
TO PETKAR: I když uznávám, že některé stroje vypadají, jako kdyby vznikly přesně takhle🙂:-)


Znám erko, která se při přejezdu nerovnosti vlní jak had🙂
Pajku, taky píšu TEORETICKY - t.j. samozřejmostí je u toho mít ještě jedno auto, na kterém to bueš všechno měřit a pasovat a samozřejmě přípravky... 🙂
To bych chtěl vidět🙂


Ono by to nebylo jen o tom sehnat všechny díly. I kdyby, doveděš si představit to pasování dohromady? Většina dílů se vařila podle přesného technologického postupu. Pokud by se tento postup nedodržel, měl by jsi z auta asi pěknou zkrouceninu. Taktéž byla spousta výrobních přípravků na ustavení polohy dílů vůči sobě.


To není, jako vyměnit práh, kterej pasuješ dle ostatních dílů.


Tady by jsi začínal od nuly.
PetrH: Podle mně by to teoreticky mělo jít, ale problém je, že některé díly skeletu prostě neseženeš...





Nevím o tom, že by se prodávaly (nebo jsem o tom neslyšel) samostatně např. přední sloupky erkové a vůbec některé další díly...
Nevím, jestli bude můj názor někoho zajímat, nicméně všude se potýkám s postojem "zahoďte to do šrotu a kupte si novou Fóbii...". Všichni blbě čumí nebo blbě kecají - politici, úředníci při přepisu, na STK, vyjádření Škoda auto nám taky velmi "pomáhá", že by se pojišťovny přetrhly vyjít někomu vstříc s veteránem se říct nedá (u mne až třetí pojišťovna), spousta známých atd. Jde o celkovou atmosféru u nás podporovanou EU. Takový Boyd Codington v USA je pan někdo, u nás by to byl jen "nějaký magor" vyčnívající z řady. Dokud bude všeobecným životním krédem u nás pouze "nemakat, chlastat pivo, brát soc. dávky" a ten, kdo krásným starým eR-kem bude "blbě provokovat", tak máme VŠICHNI SMŮLU. Já už totiž nepřemýšlím "koupi/nekoupit" ale "bude problém/uplatím to". A je mi smutno.


Asi jsem si potřeboval trochu vylít srdce, ale na druhou stranu chci říct NEVZDÁVEJTE TO. Snad (někdy) bude líp. Soucítící a smutný HANESS.
PetrH: upřímně si myslím že ne, že úplně nový skelet poskládat nejde, protože se poškození těchto míst řešilo hned novým skeletem. Jinak nejde o to držet díly na skladě, ale všeobecně o přistup Škoda Auto. Ono není problem čas od času na mašine vylisovat 10 ks neceho kdyby byla vůle, a ta není. 1 specialista na plný úvazek, co vždy dolisuje to, co není. Nevidím v tom problém pro kolos formátu Škoda Auto. Jasně cena nebude nízká, ale vzhledem k cenám urč. dílů na burzách??Navíc, na Škodovkách se shodné díly používaly nekolik let a nabídka typů vozidel nebyla až tak široká. Můj názor, nekamenujte mě plosííím.
a já si myslim že kdyby se všechno dalo sehnat nebylo by to už ono stratilo by to to "veteránské " kouzlo
Když už jsme u tohoto tématu, zajímalo by mě, zda-li by šel z dílů plechařiny, které se dodávaly jako náhradní díly a občas jsou i teď po burzách k sehnání (prahy, podlaha, podběhy atd...) postavit komplet nový skelet. Zkrátka zda-li se všechny díly skeletu prodávaly coby díly náhradní???
Tak si přihodím taky, co vím, tak např. Mercedes Benz drží na skladě zásoby na kompletní sortiment jejich vozů. Známý takhle kupoval klikovku na řadový 6válec z roku 1959.





NO PROBLEM!





Jediný problém je cena takovéhoto dílu...





Lidi uvědomte si jednu věc - kolik bylo vyrobeno škodovek (teď myslím celkově), teď si spočtěte kolik by asi musela držet náhradních dílů mateřská automobilka, aby dokázala uspokojit majitele spartaka, oktávie, erka, stovky... a každého jednoho, kdo si usmyslí, že potřebuje to nebo ono...





Hypoteticky by nebyl problém držet zásoby dílů na všechna vyrobená auta, ale zkuste si to představit technicky? A teď zkuste odhadnout, kolik by tak asi stálo např. nové 4oké čelo na erko? Dal by někdo z vás 8-10 000 Kč za přední čelo? Asi ne...





To je jenom můj odhad, ale když budu počítat náklady na skladování po dobu 20-30 let, ošetřování, aby nebylo orezlé, nějakou logistiku k tomu... tak si nemyslím, že budu daleko od pravdy, prostě to nejde.





Ani ne tak technicky jako finančně, co z toho, že škodovka bude mít plné sklady dílů na "staré" vozy, když je nikdo za tu cenu nekoupí? Proto taky byla zavedena povinnost mít díly po dobu 10 let od ukončení výroby a pak jiné cesty - druhovýroba? náhrada jiným dílem...





P.S.: Zmíňované USA vozy náhradní je několik cest:


1) vrakoviště, kde jsou všechny možná i nemožná auta a zcela jistě se tam bude dát najít ten díl ve slušném stavu...





2) kvalitnější vozy





3) záměnnost dílů - různé automobilky patřily (a patří) pod jednoho majitele, takže jeden stejný díl jezdí ve více značkách
Přesně stejný problém řešili v US s vozy Duesenberg - a zmiňovali tam, jaký neskutečný problém je cokoli sehnat oproti GB a jejich Bentley a Jaguarech. Důvod? Britové ve starých autech stále jezdí a stále je opravují, desítky let, takže se výrobcům vyplácí ty díly stále vyrábět. Duesenberg byly otázkou tehdejší elity, a tak se vyrobilo velmi málo náhradních dílů.


To ale nedává odpověď na naší otázku, kdy máme v republice desetitisíce starých Škodovek, ve kterých by jsme chtěli jezdit a opravovat je, ale direktivně se nám v tom brání...
Ono to ani u VW není tak jak to vypadá. Na VW nebo Porsche koupíš ve značkovém servisu lecos spíš je to problém škodovky. Zkoušeli jsme vPC katalogu náhradních dílů VW najít co lze ještě objednat na škodu 105 120. Je to smutné. Zadní světla..
jo u všech jinych automobilek, kde si vazi svoji historie, tak ty stale vyrabeji nebo zahistuji vyrobu dilu na sve starsi vozy, ma to i Jaguar, Opel, v podstate pro vsechny, jenom Skoda a jeji fuhrer VW to nedelaji
V létě jsem se setkal s pánem-vlastníkem 6ks Porsche 911,vše ještě vzducháče,říkal,že není problém sehnat Nové díly,na věku vozu nezáleží,zaplatíš,ale prý bez probléma.
Přístup škodovky a VW k výrobě náhradních dílů mě opravdu s**e! Sehnat některý díly už i na Fa je celkem umění... Ukázka toho že to jde i jinak je Volvo, nedávno sem zašel do jednoho nejmenovaného značkového servisu a dotázal se na takovou tu věc, co je na zadní nápravě mezi lankama ruční brzy - rok výroby 1985 typ 740 motor atd. Jo kladka ruční brzdy, to máme ve Vídni, zítra to můžete mít tady... Když se mi doklapla sanice, tak se ptám jestli je normální že maj díly na starý auta a dozvěděl sem se: "Nikdo neví jak daleko Volvo dojede, proto máme náhradní díly na všechny Volva které se vyráběly..."


Jak řikám, jde to i jinak, ale u VW asi ne... Přesto sem pořád erkař, ale škodovky u mně končej favoritem, nic novějšího mi za práh nesmí.
K dotazu motor 130 ve 120 - nelze, viz informační dokument škoda. Lze to pouze v případě 4písty, hřeben, vlečka, 5q. Výměna motoru není zas až tak jednoduchý úřední úkon, jak by se mohlo zdát. Při výměně motoru je nutné dojet na STK - evidenční kontrolu, kde potvrdí, že je tam motor shodného typu, jiného čísla. Na DI pak provedou výmaz čísla motoru.


Při záměně za 130 se jedná o přestavbu a je nutné podle toho postupovat - zažádat DI, provést, zkontrolovat na STK (přestavbová) a nechat přestavbu zapsat do TP na DI. Takto je to podle zákona, jak to kde řeší konkrétně je různé.
Vyrobce automobilu ma povinnost drzet nahradni dily 10 let po skonceni produkce daneho vozu...





Dost veci - co vim (kopyta, atd.) - slo na druhovyrobu a ta se bud vyplati nebo ne... Takze dnes jsou jiz nektere dily i na Favorita tezko dostupne! ...o Rapidu ani nemluvim...





To, co VW predvadi, je marketingova nalejvarna, zbavte se sveho stareho auta a kupte si novou Fabii Junior, protoze to je mnohem kvalitnejsi auto... cha cha cha...





Z toho duvodu MB dnes jiz na "stare Skodovky" nevyrabi temer nic, vetsina veci je uz jen "skladova zasoba" nebo "druhovyroba"...





A faktem je, ze dost veci skoncilo - jak jsem psal - u druhovyrobcu, ale tem se tehdy jeste nevyplatilo to vyrabet, tak to hodily na venkovni sklad a co je z toho dnes, to si asi umite sami predstavit...





Je to o filozofii vyrobce, o jeho marketingu, bohuzel...





Kdyz se Enza ptali, proc nema zadne muzeum svych vozu, tak odpovedel: "svet je moje muzeum"... Odhaduje se, ze 60% vsech vozu Ferrari, ktere byly kdy vyrobene jsou v provozuschopnem stavu...





...ale to neni pripad VW freundschaft Skoda...





Kapian je "levnejsi", protoze ma trubkovy ram, coz jej obrovsky zlevnuje!
Tak to je jasny ze by si to zajemce o erko musel zaplatit... Si vem kolik stalo novy pred 30ti lety, pripocitej k tomu inflaci za tech 30 let a vyjde ti neco kolem 600K... Je to jenom odhad, tak me nekamenujte. Dik🙂 Ale zase si, na druhou stranu, vem kolik stoji takova stavebnice toho novyho kaipana 14, neco malo pres 100K?? To uz je hodne slusny a kdyby nekdo podobne vyrabel erka... Myslim ze by to za to i stalo - neslo by o to vyrobit originalni erko, ale REPLIKU... Vemte si jenom ceho vseho se u nas vyrabeji repliky, to je Porsche speedster, AC cobra, nejakej starej ford, Lotus 7, Aero 50 a 30 (Gordon). A ve svete je to urco jeste vic...
To je všecno hezký, ale i kdyby to někdo začal dělat, nikdo by to nezaplatil, auto by bylo minimálně stejně drahé jako dnešní auto, ale spíš mnohem dražší, malé série, přestaňme snít.
Já bych na to šel od lesa, kolik výlisků vydrželo jedno kopyto? Kolik kopyt bylo za těch deset let výroby vyrobeno? Určitě je možné že se někde ještě nějaká válí, dříve si lidé odnášeli domu co šlo, koupit se toho moc nedalo tak se bralo co bylo, nebo nejakej dedula nadsenec... Nebo se to mohlo odprodat nejakemu podniku na druhovyrobu, a pak to muze nekde lezet dodnes. Sice tomu dnešní ceny šrotu moc nenahrávají ale možné je vše.





Pamatuji se že pred lety byla v televizi reportáž jak si dědulové nemohli připustit že jim jejich mašiny na lisování LPček chtějí odvést do šrotu, protože nastala móda CDček, že všecky stroje navezly do stodoly a zakonzervovali. No když po letech přišel čas tak to zase oprášili a dnes lisují o stošet..
Já už tohle řešil s erkem, prý mají v muzeu schovaný všechny kopyta jako předlohy k lisování plechů .. to se dostat ven, tak 🙂 máme erka všude, a osobně si myslím, že mají nejen na tyto vozy, ale třeba i všechny lepší (MBX, aj.)
Ja si dovoluju říct že by to nešlo protože většina potřebných věcí na výrobu je někde ve šmelcu....i když možná že by to někdo za pár mega spíchnul 😀
Dotaz to je dobrej. zvláště by mě zajimala cena a technicke zpracovaní =)... a kdyz sme u tech doatazu, nebude mi u prepisu auta (evidenčka na technicke) vadit, ze budu mit ve 120 motor ze 130? proste ze cislo kastle mi bude odpovidat s technicakem a cislo motoru ne? nemusim to nejak nahlasit na inspektorate driv, nez pojedu na evidencku?
Móóóc hezkej dotaz 🙂))





Mnnnooo ... jestli Tě to opravdu zajímá, najdi si na netu tel. spojení do Škodovky a zavolej jim. Schválně nám pak tady napiš, co Ti odpověděli ...





😀
zajimalo by me jestli by se dalo nechat ve skodovce v mlady boleslavi nechat vyrobit nove erko,stovka...stejne všechny potřebný veci na výrobu musej mit nekde schovaný,treba takova 130RS,120S nová by nebyla marná a zajemců by bylo hodne