(změna) stálého převodu pomocí pneumatik

Musím udělat kontrolu...mám vzadu or6 R14 165/80...vepředu 155/80...


Není to úmyslně. Ale špatně se mi schání 155/80
To není nutné, v některých obcích jsou dnes umístěny stacionární radary a informační displey. Tam si můžeme provést kontrolu tachometru svépomocí. Vyšší rychlosti bych doporučoval testovat po předchozí kontrole, zda není v místě umístěn i policejní radar !


Pneu 165/70 namísto /80 proměřují tachometr při rychlosti 50 km/hod


o cca 8 km/hod.
nebo když nemáte druhý přesný auto s tacháčem, tak zkus ve 130 profrčet policejním radarem a oni ti to pak přesně spočítají 🙂)
Ono originálně jsou 13tky 155R13 a ta je ještě vyšší než 155/80R13, ale jezdit se na nich dám fakt jen hodně pomalu.
Zkoušeli jsme to s Hípou na Hrochovi když měl obuto 175/50/13. tachometr ukazoval za roh (cca 170 ) a auto jelo skutečně 120...
Proto my originalisti jiný než původní rozměr 155/80 neuznáváme😀
jj nejlépe to vyzkoušíš porovnáním s nějakým poměrně přesným tachem v novém autě...řekneš mu jeď 50 podíváš se na svůj pak 90 a pak třeba 130 a JETO 🙂 nalepíš si červený bodky na tacháč jako to mám já a JETO 🙂





ony stačí dát gumy z fava a jseš taky někde jinde 😉 a body jsou dnes drahý :O)
Ano vyšlo mi to tam úplně stejně, akorát bych jako převod měl uvažovat poměr valivých průměrů, ale to je zanedbatelné. A taky nechci vidět co bude ukazovat tachometr, to bude třeba na tachu 150 a pojedu 130 🙂
na www.e-pneu.cz je tabulka na přepočet poměru gum a ukáže ti o kolik se co zmenší nebo zvětší tak si přepočítej o kolik se potom zmenší i celkový převod 😉
Je zajímavé jak hodně se může změnit, ze stálého převodu 4,22 se dá při změně pneumatik ze 165R13 na 165/55R13 pneumatik dostat až něco kolem 4,5 a to už může být na sprintech hodně znát, doufám že se nemýlím?