jo diky moc vsem co sem prispeli.
718.11K = motor z 110R/LS (bílé logo na hlavě, /4 na bloku), 742.12X = motor 120LS/GLS/Garde (zelené logo na hlavě, /6 nebo /9 na bloku).
ta to se omlouvam. projevila se moje neznalost velice se omlouvam. a diky za rady moc ste mi pomohli akorat netusim co znamenaj ty cisla 718,11k
ta to se omlouvam. projevila se moje neznalost velice se omlouvam. a diky za rady moc ste mi pomohli akorat netusim co znamenaj ty cisla 118,11k
Motory 110R a LS jsou naprosto stejné...
stanley: nejde o motor 110LS ae o 110 R
Pokud má kamarád rád ječení točeného motoru a nedrásá mu srdce tam ten motor držet, 718.11K se mu bude líbit 🙂
he, muj nejdelsi prispevek!!! 😀
hmmmm, tak na tothleto budou ruzne nazory...





Co se tyka legalnosti - dnes je S120LS v eRku (stovce) nelegalni... Jedine, podle ceho lze (krom cisla za lomitkem) takovy motor poznat, je plnoprutokovy filtr oleje namisto puvodniho obtoku (ale i prvni S120LS byly obtok!)...Novejsi bloky 120LS maji take mohutnejsi zebrovani - blok je zesilen, ale takovych motoru mnoho neni...





Takze, tady je vyhoda pro 120LS: obtok u novejsich (delsi vymeny oleje, vzhledem k minulosti motoru, dost majitelu u obtoku nemenilo olej dostatecne casto) a vetsi obsah 🙂





K samotnym motorum: Motor 110LS pujde pravdepodobne "vice do otacek" (vliv jine - ostrejsi - vacky a pomeru prumeru pistu a delky zdvihu), motor 120LS by mel mit "vetsi silu" (vacka je shodna se S120)... Zalezi na celkovem nastaveni motoru (rozdelovac, karbec), stavu motoru...





Ja osobne jsem v eRku jezdil nekolik 110LS motoru a pak lehce upraveny 120LS (jen odlehceny setrvacnik + nastaveni karbecu a rozdelovace). A vysledek? 120LS se mi libil vic... Tahal vice dole, kroutak zacinal nize a vlivem odlehceni se tocil dostatecne... Proste, byl jsem se S120LS velmi spokojenej - kdo ten motor zna, tak vi... Ale fakt je, ze tenhle jeden se povedl hodne moc...





Spotreba do Chorvatska 6.5 litru, ale na zavodech si rekl po uprave trysek i o 14 litru...





Finalni rozhodnuti je samozrejme veci nazoru a stylu jizdy - idealni kombinace je S120LS s vackou z eRka + "C" vahadla z "eRka" + odlehceni 🙂, ale na to se neptas...





Asi nejlepe se s obema motory svest a dle toho se rozhodnout, jak rikam, zalezi na stylu jizdy, stavu motoru, atd... U motoru je dobre zkontrolovat tlaky ve valcich, "emulzi na vicku oleje", vuli na klice, tlak mazani nebo alespon po zahrati - blika kontrolka tlaku oleje? (takovy motor nebrat), zvazit otazku legality... Bez sloziteho rozebirani se podivat na vahadla a driky ventilu - nejsou oklepane? Barva "slepice" na hlave - jde opravdu o LS hlavu?





Zaroven u 120LS bude treba prohodit do eRka remenici z jednorade za 2-radou, pokud nema 2-radou na gufero, bude muset prohodit i prsa motoru.





Zaroven je otazka, jak jsou nyni motory osazeny a odledeny - zda po upravach karbecu (jine natryskovani) a serizeni to nebude jinak 🙂





Doporucuji zamenit puvodni spojku s vinutymi pruzanami za novejsi talirovou + setrvacnik 190 mm + lozisko spojky (pokud se nebudeme bavit o hybridu Garde - 180 mm s talirovou spojkou)...





hm, snad jsem na nic nezapomnel... Volil bych tedy - pokud jsou ty motory ve stejnem stavu - motor 120LS, kdybych resil legalitu zameny, vzal bych 110LS...





V idealnim pripade vzit motor 120LS, odlehcit a vyvazit setrvacnik (staci jen trochu - odlehcit, vyvazit samozrejme hodne), snizit hlavu dle tabulky na rozumne vetsi kompresi, pretryskovat karbec + naladit predstih podle toho, co motor potrebuje (nejen hodnotu zakladniho, ale i prubeh), osadit talirovou spojkou, vacku z eRka + "C" vahadla a jezdit 🙂
Ja by som zvolil 120 LS.
kamarad ma stovku a odesel mu motor ta shanel novej a ma moznost si vybrat oba motory sou od stejneho majitele, kompletni a provozu schopny ta se me ptal jakej bych volil bohuzel nejsem az ta znaly ta sem se rozhod obratit na lidi keri se v tom vyznaji lip nez ja a mohli doporucit kery motor vzit (ete zohlednete to ze kamos ce aby to jelo coz je mozne u obou motoru) a byl bych rad za vase nazory a rady jak ten motor proverit (oba sou v autech) takovej ten zaklady bych vedel ae ... radsi bych slysel nejake uzitecne rady od vas. predem moc diky