nameril jsem tyto hodnoty:





puvodni steft: cela delka: 39mm





steft zadni S130: cela delka: 46mm





tloustka hlavy steftu (hlava od tisicihranu): 4mm





Tedy, pouzitelna delka steftu S130 je 46 - 4 = 42mm
OK to budeš moc hodnej dík
Marku, podivam se Ti a zmerim to...





7mm to urcite nebylo, mi vyslo tusim 8mm, ale v hlave to nemam, mrknu doma... fakt je, ze i "standardni" stefty jsou ruzne delky 😀





No, namerim a hodim to sem vecer 😉
Stanley no delší jsou prej o 7 mm spíš by mě zajímalo jak jsou dlouhý než o kolik mohl by ses na ně juknout se šuplerou v ruce 🙂?
Doma mam 130-tkovej steft, meril jsem ho, hodnoty bohuzel nemam u sebe, kdyz bude zajem, muzu sem dat jeho velikost (resp., o kolik je delsi nez "klasicky steft"😉








Jen upozornuji, ze klasicka matka je zaroven "stredici" a ma jinou dosedaci plochu - je kulata, kdezto matka na kopretinku je kuzelova...





Ne, ze by to vadilo az tak moc, ale... Vzhledem k tomu, ze stejny stoupani jako jsou stefty SKODA ma tusim i FORD, bud klasicke matky osoustruzit nebo se podivat jakou plochu maji ty z Forda...





🙂
Zadní štefty z Rapida (jsou delší) a klasické matky. Třetí sezonu,


bez problémů
Jak pisi ostatni - puvodni stefty + matice na kopretinky...





Jinak stejne jako je vice druhu kopretin (original Skoda - maji znak skoda a cislo dilu, neoriginal z nejakeho Svazarmu) - kola se lisi v detailech, ale lisi se...





...tak je i vice druhu matek! Jednak na 3 hran, klasicky 6-ti hran, ale take je ta cast od kuzelu DO kola jinak dlouha dle typu!!! Stejne tak jsem se setkal s original maticemi, ktere se mi nevesly do mych original SKODA kopretin!!! Takze to chce vzdycky zkusit a v pripade potreby osoustruzit (radej matici nez kolo) 🙂
Mě se tam vešla (nechal jsem si vyrobit jednu, chybějící) akorát. A když je tu to téma, nemá někdo pár přebyteřných kousků na prodej? Alespoň jeden, válcová hlavice s půlkruhovým výřezem.
Možná že to neni kužel, to si nepamatuju, ale je to až za válcovou částí.
Radši bych osoustružil matice, protože ta se má opírat a držet kolo vystředěné kuželem. Možná taky jestli nemáš v otvorech moc barvy. Jinak bych na kola moc nešahal.
Štefty opravdu můžou zůstat pokud se použijí speciál matky pro kopretiny.Výkres má třeba Daves na stránkach.





Využiju toho že tu toto téma je.Nechal jsem si delat matky podle zmíněného výkresu a nevlezou se mi do der v kolech.Co radíte osoustružit makky nebo převrtat diry.
no já se domnívám že štefy (šrouby zůstat můžou normální ale matice jsou specielně na kopretiny nějaký odlišný ale víc nevim no snad poradí zkušenější 🙂
ahoj potřebuju když chci dát na auto kopretiny i delší šrouby? nebo ctačej ty co tam jsou původně?