Nepadlo. Jen musím postavit barák s dílnou. Výsk@ je na tom už líp...
Danda: Výstižné .. 🙂)


mmch .. jak jsi na tom s pozinkovaným MBXem ? Nebo to už padlo ?
Suprovej je ekonoměr ve spojení s Webrem nebo DeĺOrtem. Mám to v Rapidu ( už tam byl když jsem koupil) a je to úžasný. Nastartuješ rafička padne nadoraz do červeného pole a až vypneš motor lehne celá upocená zpět. Naprosto "nezbytný" budík.
A já bych to aplikoval i pro spolujezdce... Evě se vždy zvýší tlak když v zimě otáčím auto přes ručku😀
Tatíku kup si zápěstní tlakoměr a za jízdy na něm f pohodě uvidíš i tak i puls...po jízdě ho zase sundáš a nebude ti zabírat místo na palubce...odneseš si ho domů aby jsi věděl co ti tlak udělá doma až se dáš do hovoru s manželkou( neber si to osobně) 🙂))
Když už tady tak nezávazně žertujeme o tlaku podtlaku, už Vás někoho napadlo mít v autě tlakoměr a pulsmetr pro řidiče ?


Mě by osobně zajímalo, jak se mění tyto hodnoty u řidiče v různých situacích. Mě například obě hodnoty zvýší již nastartovaný motor s pořádným výfukem !


A co teprve pohled vpřed bočním okénkem při průjezdu zatáčkou !
Petr: Protože když palivo nespálíme my, udělá to nějakej Joe nebo Jack...


Díky muscle se mi zalíbila i nová arkáda NFS:Carbon, souboj mezi Chargerem R/T a Murciélagem na rovince mi vdechl nový pohled na svět 😀 (Charger kolem té uječené italské voňafky prohučel jako lokomotiva 😀)
Ono by se dalo říci, že nemůže být záporný tlak, podtlak (větší) než je momentální tlak vzduchu, a to se rovná právě té absolutní nule, jak píše Eidy, ale takový podtlak není možno dosáhnout, v laboratorních podmínkách se k tomu stavu lze přiblížit.
Falcon: Ano, toto je kvalitní názor 🙂 Plně se s tím ztotožňuji a představa sedmilitrového Chargeru s ohromným kompresorem nad kapotou ve mně vzbuzuje blažené pocity 🙂)





A ještě dodám ... nafta patří do náklaďáku a plyn do kamen ..
Petr: Hm, mám rád auta co žerou i trávu kolem silnice a malý děti z chodníku. V dnešní době palivové krize je to tak stylově dekadentní 😀 Nejlépe provozovat nějakej americkej Muscle (např. Dodge Charger R/T, V8 7.0L a 375k 🙂


Palme palivo - dokud to jde. Brzy už budeme jezdit jen na vodík, plyn a baterky.
Eidy: tak když někomu odpovídáš konkrétně tak to nepiš takhle Vemte rozum do hrsti sakra. nikdo jiný totiž tady žádné číslo nenahodil krom žadatele... pak totiž úplně změníš tón a téma debaty :O) 😀
Ucpi si sání, abys měl ponětí, jaký je tam podtlak...





Řekl bych že až bude ukazovat budík k maximu, tak to schroustá vzduchový filtr 😉
Eidy ti tu uz dvakrat odpovedel...
Hmm,tak to asi nezjistim.Budu počítat s tim,že to ten budík přežije.
ano, je to kravina vicemene o nicem, ale je to hezky a tohle je jiz 26-ty prispevek do teto diskuze! 🙂





...takze je to jiste i zajimave tema 🙂
No já to s dovolením shrnu ... celé je to s prominutím hovadina. Pokud chci ekonoměr, což asi autor dotazu chce, páč jiné "praktické" využití této veličiny při běžném užívání auta mne nenapadá, tak si opatřím ekonoměr a nevymýšlím čápoviny, které stejně nebudou fungovat a budou ukazovat nesmysly. Stejně jako ony zmiňované ekonoměry, které se dají pořídit ... Můj názor, s kterým netřeba souhlasit, je že to je stejně zbytečná fíčura, jako třeba modré ledky v parkovačkách.


A Eidy, na Schwejkomotor bacha !! V sacím traktu je takový podtlak, že to normálně žere poletující hmyz v okolí auta a v krajním případě i trávu okolo cesty ... 🙂)
Daves: No jo, jenže to nejni podtlak, ale černá díra 🙂


Laďa-Ladis: Ano, posilovač funguje přesně jak říkáš, proti tomu žádná. Ale dotaz zněl jaký je podtlak v potrubí a jestli stačí budík do -1 bar. A na to jsem jinými slovy odpověděl, že menší tlak než -1 bar neexistuje. Kapišto?
Eidy a na jakým principu tedy pracuje podtlakový posilovač brzd ? ? ?...A JÁ MYSLEL ŽE VŽDYCKY NA PRINCIPU PODTLAKU V SACÍM POTRUBÍ :O)
Davide, to pak ty motory nasávají palivo už jenom tím, jak jedou kolem pumpy😀





Ale teď vážně, dotaz zněl na velikost podtlaku a říkám rovnou, nevím🙁
Eidy, ale slyšel jsem, že ve schwejkomotorech je v sání ještě o něco nižší tlak než ve vakuu 🙂
"Větší" podtlak než -1 bar (rovná se absolutní 0 bar) nikdo neudělá. To už je vakuum. Vemte rozum do hrsti sakra.
On ten ekonoměr je vlastně podtlakoměr 😉
No asi to nikdo neví 😀 k čemu by takový údaj někomu byl ? Zjisti si výrobce tohoto u hezkýho udělátka a zkus zjistit jestli je nějaký jeho nástupce nebo pokračovatel(myslím jako firma)a ten by ti asi řekl více protože tento přístroj sestrojil na základě nějakých měření 🙂
Koukam samý hezký nápady,ale tu hodnotu mi asi nikdo nepoví což 🙂)?
🙂 hele Satando být tebou tak ten zatrcenej krám vyhodím ...budeš na něj pořád koukat někam dolů ouplně mimo zorné pole řidiče a kochat se tím jak šetříš a zase to něgde neubrzdíš a pocucháš si předek 🙂
Sím a nemohl by plyšový prevít místo blikání očima mrkat?😀
Ovšem plyšovej prevít s blikacíma očima vede...
Slysel jsem story o jednej kranej Dacii, ktera mela "par budiku navic" a jednoho dne pri jizde v palubce neco zajiskrilo a cely auto shorelo 🙂
A na všechno samozřejmě vlastní kontrolku ....
Jasně .... a co třeba výškoměr, hloubkoměr, horizont, barometr, vlhkoměr, tlak turba tvořeného větráčkem z PC na filtrboxu, ukazatel zařazené rychlosti, indikátor sešlápnuté spojky a plyšovej prevít na palubce indikující zapnuté blinkry svitem žároviček místo očí ...





🙂)
jj, to je tohleto 🙂
Jo a teď jsem si vzpomněl : EKONOMĚR se to jmenovalo !
Výškoměr (na hory), hloubkoměr (do rybníka, jestli má cenu ještě vylézat).


Ale teď vážně : na principu měření podtlaku v sacím potrubí pracuje tzv.


ukazatel úsporné jízdy. Je to dobový doplněk, který se běžně prodával v mototechně. Koupil jsem ho kdysi i s autem. Jednoduchý ukazatel, je-li ručička v červeném poli, plýtváš palivem, je-li v zeleném, jedeš úsporně.


Vyhodil jsem ho z auta, když ho stále sledovala celá rodina a řvala na mě : zase už nešetříš, pak máme mít nějaké peníze !
otáčky motoru, rychlost, motorhodiny, klasické hodiny, tlak v brzdách vzadu, tlak v brzdách vpředu, podtlak v sání, teplota oleje, teplota vody, napětí sítě, odběr proudu, množství paliva... dvanáct budíků jen to mlaskne 🙂 a určitě vymyslíte další 🙂
No, ten budik je - jak jsem se nekde docetl - ukazatel maximalniho vykonu motoru 😀





Ale ted vazne, hodnota podtlaku v sani je samozrejme k nicemu, ale pokud je to zapojeno az u posilovace, meri to tlak v hadici posilovace, takze pokud se nekde prisava falesnej vzduch (coz je citit samozrejme i v brzde)...





V Rapidku ho mam, vypada to efektne, takze proc ne... A i se da jezdit uspornejc, protoze je videt, ze i na nizsi prevodovy stupen je nasavano mene smesi nez pri vyssim prevodovem stupni, ma-li motor byt vice namahan (treba do kopce)... I kdyz, to je znama vec, takze... Ale proc ne 😉
RST: víc budíků víc ví 🙂 Můžeš pak měřit i tlak v brzdách... Vypadá to efektně, když máš v autě palubní desku z letadla se spoustou budíků 🙂 Ale teď vážně... také jsem měl kdysi podobné nápady měřit kde co, jen tak 🙂
Že jsem tak smělěj, k čemu je hodnota podtlaku v sání dobrá?
Mam budík s rozsahem do -1 bar,tak jestli ho třeba nezničim z důvodu většího podtlaku v sání....dík
Pokial to potrebujes na nastavenie budika, to ti zial nik asi presne nepovie. Tam je viacero faktorov co to ovplivnuju. V prvom rade stav motora a cistota kanalikov, hustota oleja a pod.
Zdravim.Nevíte někdo jakej je největší podtlak v sání u origo motoru Š 110r?Potřebuju to kvůli budíku na podtlak.Díky moc....