Docela pěkný !
Dnes som aj Ja niečo zbúchal
jasný no chápu . díky
petřík : já mám nástavec pedálu 30 mm. Je to ale jak jsem psal individuální ! Proto nástavec dělám z hliníkového plechu, u kterého mohu


oblouk upravovat, až vyhovuje. Také ho než ho vyzkouším na pedál nenýtuji, ale šroubuji, abych ho mohl snadno demontovat.
To mototechna, tak jsem si to video prohlédl a trošku počítal, takže 4\'11\'\' je asi 150 cm, což je přesně na hraně, kdy u nás dostane řidičský průkaz. Čemu nerozumím je to, proč si to sedadlo neposune víc dopředu, místo těch debilních udělátorů...





BTW: Mám kamarádku, která má 151,5 cm a má řidičák, dokonce řídí služební fábii, vypadá to asi tak, že si sedne, dá sedačku úplně dopředu, volant úplně dolu (aby viděla přes přední okno) a pod zadek si vloží tvrdý polštář... Když jede se svým přítelem ve volvu 850, tak koukám škvírou mezi stěračem a spodním okrajem okna...
To je zvláštní, kamarád dostal v Německu pokutu za to, že řídil v sandálech bez paty (pantoflích). A v takovéhle hrůze se někde řídit smí


a ještě se kvůli tomu vyrábí speciální nástavce ? Bože na tom světě je ale bordel !
Taky sem přemýšlel, proč vlastně potřebuje extra nástavce, když už má jedny na botách 😀
tak to bych pořídil tatíkovi. Protože je za těch padesát let co řídí naučenej na jednu polohu sedačky a když mu jí šoupnu o zub do předu, hned víc šlape na plyn.





Jinak té madam z toho videa se musí v takových botách bezvadně řídit.
ja jsem na to s moji vyskou 192cm sel od lesa. A tak jsem nenastavoval pedal plynu, ale poustel niz pedal brzdy a spojky...
Ani na fofrklacek.. Ale prodloužená nába to vyřeší..
Vypadá to dobře, jen bych měl jeden problém. Kdybych si odsunul sedačku, tak aby mi vyhovoval ten plynový pedál, nedosáhl bych na volant 🙂
Ten plyn co je úplně na spodnim obrázku mam já v autě, jednou jsem si to vymontoval z erka co šlo na rozebrání, je to z nerezu a asi z 1,5mm dirkovaného plechu, přesně to co je dole, myslel jsem si že je to nesmyslný to dát do auta, ale je to paráda s bržděním a meziplynem podřazovat.. To jsem nevěděl že je to dobový..
Tátomechanuk : Dík 🙂 no ten muj je z hliníku 1,5mm a nejviší bod je od pedálu vzdálenej 35mm myslíš že by to mohlo vyhovovat ? popravdě dělal jsem to spíš s hlediska estetického. myslíš že by to mohlo vyhovovat nebo je něco špatně? třeba vejška atd.
Max: prosím o foto! 🙂








jenom pro doplnění... nejde mi ani tak o brzdění a přidávání plynu zároveň, spíše o to, abych mohl rychlejc a bezpečnějc přesunout nohu z plynu na brzdu... z novejch aut jsem bohužel zvyklej na to, že plyn a brzda jsou zhruba ve stejný rovině, zatimco u Škodovek je plyn hodně utopenej, a ještě se otáčí v jinym smyslu než brzda...
Mám ten nástavec udělaný z 2mm nerezovýho plechu a je provrtaný(odlehčený) jak řešeto a přesto se neohne jak je pevný, jen kapku pruží a byl celkem problém ho naohýbat takže tu původní plastovou část tam nemám...jak psal Daves ten plast jsem sundal na hřídelku navařil kousek pásoviny a na ni namontil nový pedál ve tvaru nástavce 🙂
tento plechový nástavec se prodával originál jako sportovní doplněk.Nedávno sem kupoval v mototechně 3 kusy po 30Kč. pokud chcete tak Vám to nafotím
Jinak ten plast z pedálu jde sundat, zbyde vám železná osa a na tu si můžete navařit tvar jaký chcete. Získáte tím pak nejen efekt přiblížení pedálu, ale i možnost delšího kroku. Jezdil jsem tak s Lekrem z favorita, který má delší krok.
U novych aut s jednotkou to casto vubec nejde, protoze mnohe jednotky neumoznuji zaroven brzdit a pridavat plyn...





Proste bud jed nebo brzdi, oboje zaroven vede pouze k brzdeni a na pridani plynu auta nereagujou...





...ale to myslim, vsichni majitele novejsich aut vedi...





🙂
...jinak mě odchází synchron na dvojce, tak jsem si zvykl na způsob ze závodů, kdy brzdím patou a špičkou si šlápnu meziplyn (většinou to borci dělaj obráceně) Nedoporučuju se tohle učit u novějšího auta s posilovačem, cit v patě je uplně jiný, než když se brzdí normálně 🙂


Tenhle způsob nevyžaduje žádné oplechování plynu, a je podle mě bezpečnější, než brzdit jen boční stranou, kde je třeba dost cviku, aby tam té boty nebylo ani málo (sklouznutí) ani hodně (nedosáhne na plyn)
Já jen co se týče ohýbání nerezu. Dělal jsem ve firmě kde se dělaly výrobky z plechu na 4m ohraňovacím lise. který má tlak 2000 tun se v pohodě ohýbá i 4mm nerez. A to nejni bůhvíjakej ohraňovák s 2000 tunama.
Myslím,že hliníkový plech je vhodnější.Lépe se opracovává, snadněji ohýbá, vrtá a je levnéjší.


Výška nástavce na pedál která je tvořena jeho ohybem je idividuální, podle kroku pedálu brzdy. Jde o to, že když se naučíš využívat možnosti


ovládat oba pedály najednou, jednou (pravou) nohou, zvykneš si šlapat na pedál brzdy levou polovinou pravé nohy a máš přitom pravou část nohy nad pedálem plynu, i když v tu chvíli plynovat nepotřebuješ !


A je-li plynový pedál v tom okamžiku výš než brzdový, sešlápneš nevědomky oba pedály najednou a auto nezabrzdí tak jak potřebuješ.


Dělal jsem těch pedálů už asi 6 a z hliníkového plechu je topráce na cca 10 min.Nejsou pro krásu, ale pro užitek.


Jedno foto toho posledního, ten jsem dělal od oka,(a popravdě moc se mi nepovedl) protože původní šablonu jsem někde založil.


(Z ukázek se mi vzhledově nejvíc líbí pedál Petříkův)


http://nfscz.com/foto_index.php?fid=144
...máte-li dostatečně velké nohy, žádná udělátka nepotřebujete 🙂)
takhle jsem se snažil já 🙂
Danda: ta fotka je z tvýho auta? Vypadá to hodně podobně jako to z knihy. Přijde mi to jako lepší tvar než ten m8rinkův odkaz - oblouk je výš. Hodí se obvzvlášť, když máš nohu 46 a výš...
No tak jsem to myslel a to co píšeš o tom podřazování je taky fakt, třeba u mašiny podřadit bez plynu vůbec nemůžeš, jinak by jsi šel do smyku a to je přesně totéž.
tak to zas slyším prvně, levou novou brzda a spojka dohromady, jestli to myslíš jako při rallye, kdy to ovládaj jak motokáru, levou brzdu, pravou plyn, tak to jo.





Jinak ono je to trochu nesrozumitelně napsané...ono se nedává plyn při brzdění, ale při podřazování, které je v podstatě nutní při zpomalování. Mrkni na Best Motoring enbo podobné videa...prostě když se jde krutě na brzdy, tak pravá brzdí, levá vymáčkne spojku a v tom okamžiku pravá se "vykloubí" z brzdy a nějakou částí spodní nohy roztočí motor, aby následné zapnutí spojky bylo "měkčí". V extrému se může stát, že bez meziplynu jdou hnaná kola do smyku.
Hele a proč proč při brždění přidávat plyn? Slyšel jsem že se někdy levou nohou mačká najednou brzda a spojka, ale tohle nevim.
Úplně jednoduše: pedál plynu je ve škodovce utopený. Nedá se při brždění přidat plyn. Proto v soutěžácích byla tato úprava
Napsal jsem tomu klukovi co to má v tom článku... Takže uvidíme...
Tátomechanük: obávám se, že ti moc nerozumim... 🙂 Ale asi jde o to, aby to udělátko nevadilo botě při brždění... můžu poprosit o nějaký foto toho tvýho?








S.D.Gotrek: to by byl chvályhodný počin! Já mám ale jenom pár fotek v knize... ledaže by jste se nějak dohodli s Tátomechanükem? 🙂))
To máš pravdu, dvojka nerez to už je na ohnutí celkem síla.
nerez? bych rád viděl 🙂
JIRKA: dvojka se dá ohnout jako nic... třeba výztuhy na příčný ramena jsou z 2.5mm, konzole ručky z 3mm ;O)
jen tam mluví o šabloně která nikde není ;O) Poskytněte mi výkres a jdu do toho...
Něco podobného máme ve všech autech v naší rodině. Je ale důležité, aby při sešlápnutí brzdového pedálu "nadoraz" zůstala podrážka boty nad takto upraveným pedálem plynu, a malíkovou hranou se dalo "vrknout"


plynem. Jakmile je podrážka při sešlápnuté brzdě pod pedálem plynu, ztrácí tato úprava smysl, naopak je nebezpečná. Při brzdění pak zároveň sešlápneme i plyn a co následuje, si domyslí každý sám!
moc se přimlouvám za jeden - dva kusy, šlo by se nějak dohodnout? 🙂 nemám výrobní možnosti


mohu dodat i plátek leštěnýho nerezu, ale je asi 2mm tlustý, což asi nikdo neohne





já mám toto, ale není to ono ...
Teoreticky když se odladí tvar, můžu to nechat říznout v pár kusech z nerezu ;O)
Asi nebudu sám, komu vadí nevhodné umístění pedálu plynu vůči brzdě. Proto mně v knize o Škodě 130 RS zaujala sportovní úprava pedálu plynu (viz. foto, je to asi ze Š 110 L Rallye). Máte to někdo na autě? Jaký s tim jsou zkušenosti? Víte příp. kde by se takovýhle udělátko dalo sehnat? Existuje víc verzí (užší), ale tahle se mi líbí nejvíc...