Tažení na trojúhelníku

Za komančů jsem takhle táhl F600, ramena asi metr a půl a nebylo to nic moc. Osvědčilo se pružné uchycení k F, neb při ostré zatáčce se to snažilo smýkat předek F bokem a vyrvalo mi to úchyt nárazníku na kterém jsme to měl přidělané. Legální to není. Ve světě mají Dolly ( tyč, malá náprava a točna), ale je to za náklaďák ( Tranzit atd - váha na kouli). Tyč by byla schůdnější, ale stejně nesmíš táhnout "po ose" auto bez TP takže Ti asi nic než podval nezbyde -o) Pokud se pletu, tak mě opravte....
Jen pro názornost
Na virtu jsou vůbec samý odborníci a dohadisti ... se zamčeným volantem. A jak by to auto potom zatáčelo ?
Heh, a mě tuhle na virtu furt tvrdili že volant má být zamčený, což jsem jim samozřejmě nevěřil...
Tak to je asi o něčem jiném,my to zkoušeli = Škodovka za Škodovkou,


a byl to tanec.


Samozřejmě, čím těžší tažné vozidlo tím epší a je to asi v tomhle případě lepší a bezpečnější.


Ten trojúhelník má být co nejkratší to jde, aby se v rejdu auta "nepotkala"
Daves: Jak jsem Ti už říkal. Viděl jsem to u Jurinka, tahá na srazy takhle to fialový targa eRko. Vím že jsem na to koukal jak blázen, když tažné vozidlo udělalo otočku na parkovišti o 180 a eRko zapřažené za trojúhelník za ním poslušně samo taky... Jak píše tátomechanik, umím si představit, že těch 900 kg nebržděného auta musí tlačit jaxvině a asi to chce dost opatrnosti a hlavně nezapomenout nechat odemčený volant 🙂) Je fakt, že Jurinek to tahal za nějakým Transitem, nebo něčím podobným - Ducato, Transporter .... nevzpomenu si. Prostě za dodávkou 😉





To eRko:





http://hundertgang.spc-net.cz/2003/DSC03006.JPG
Jak jsem přišel na tebe ? je to jednoduchý...taky jsem to dost často viděl když jsem se jezdil díval na soutěže a protože vím že jsi je jezdil tak kdo jiný když ne ty ?
Když už jsme u toho tahání... Před nějakou dobou jsem četl na internetu článek o tom, jak kluka srazilo vlastní auto...





Šlo zhruba o to, že za feldou tahali na laně Š120, která nestartovala. Zastavili na křižovatce, kluk vyběhl z místa řidiče, něco se mu nezdálo vpředu na autě. Protože Š120 nebrzdila ruční brzda, nechal zařazenou dvojku a zapnuté zapalování... Táta s feldou vjel do křižovatky, načež cukl Š120, ta jako na potvoru naskočila, kluka srazily otevřené řidičovi dveře a nikým neřízená Š120 se zastavila v kufru feldy...





Na jednu stranu mi jich bylo nekutečně líto - zničen zadek feldy předek Š120, otřes mozku, na druhou stranu jsem se musel smát, neboť se jen zase potvrdilo, že lidská blbost je nekonečná...
No a o tom to je, sedí-li v taženém autě na tyči zkušený řidič, o pomůže situaci vyřešit. Před krizovkou pomůže zezadu brzdit, neřízené auto tě natlačí kam chce. Uvědomme si, že je to něco jako nebrzděný přívěs o váze cca 8OOkg. Navíc to má rejd, který se natáčí díky smýkání kol o vozovku, nedá kontra ani náhodou.Posadíš-li dozadu řidiče,tak zařízení ztrácí smysl, ten řidič vzadu stejně nemůže řídit, volant by mu zlámal ruce. (vyzkoušeno). Věřte mi, na tyči je to oproti tomu pohoda.


Jezdili jsme tak Brno, Ostravu a podobné štreky. (proto ty rychlostní rekordy.) A byla to docela sranda, když nás vyrazilo několik a předjížděli jsme v koloně sebe navzájem a chalupáře se sudy na vodu na střeše ! ( Nebyl tehdy pravda takový provoz, a jezdili jsme převážně na noc!)
Nechci do toho kecat, nemám s tím zkušenosti, ale podle mně jsou jakékoliv hodiny s čímkoliv, co máš zaháklé za autem (příves, tažené vozidlo na tyči nebo na laně) hodně drsná krizovka, protože nevíš, jak se souprava bude chovat a tak zatímco tažné vozidlo už může končit smyk a ustát ho, tažené se ještě může vesele točit dál a znova tě roztočit... brrrrr
Oprava řádek 5 má znít :


-trojúhelník je napevno připevněn na předku vozidla vlečeného (pouze se musí kývat nahoru/dolu) vrcholem je zapojen na kouli vozidla vlečného-.





Že je to neschválené, tudíž nelegální to je samozřejmé !
Laďa-Ladis : to teda nevím, jak jsi přišel zrovna na mě !


Je ale pravda, že to zkoušelo v době mé závodní kariéry dost týmu,takže samozřejmě i my.


Vřele to mohu nedoporučit !


Jedná se o nerovnoramený trojúhelník, rozměry nejsou příliš podstatné.


trojúhelník je napevno (pouze se musí kývat nahoru/dolu) vrcholem je zapojen na kouli.


Jediná výhoda oproti tažení na tyči je ta, že vzadu nesedí řidič.


Dokud se s touto soupravou jede pomalu, je všechno OK.


Nastane-li sebemenší krizovka, stává se souprava neřiditelnou.


A takováhle souprava v hodinách, řeknu vám, to je opravdová krizovka.


Mě se to podařilo ustát, a pak šel trojúhelník ihned pod flexu.


Kolega Zezulka takhle zrušil dvě auta najednou, tak, že skončily ve škarpě na sobě, spodní na střeše, horní na něm. Fotka se v mém archivu bohužel nedochovala.


Postupně jsme se všichni vrátili k tyči, nebo přestoupili k podválům,


ev. různým jiným přepravníkům.


Sehraná dvojice zvládne jízdu na tyči rychlostí 130km/hod (vlastní zkušenost) na trojúhrlníku je 50tka riskantní.


Je to můj názor, kdo nevěří ať si to sám vyzkouší.


Ev. ho přijdu navštívit na chirurgii.
No legální to určitě nebude neb to není schválené zařízení na tažné zařízení- koule, ale nejvíce včetně rozměrů o tom bude vědět asi Tátomechanik 🙂
Uf... koukám, že mi tam chybějí slovíčka "prosím" a "děkuji" 🙂





Takže pokud někdo něco nějak, tak prosím na mail a moc děkuji 😉
Ahoj klucka,


máte někdo nějaké bližší zprávy (detaily) ohledně tažení auta na trojúhelníku ? Kdysi jsem ten systém viděl v Běšinech, tuším že tak tahali modrého litra.


Pokud o tom někdo něco bližšího víte, nebo dokonce máte rozměry či plánek, pošlete na mail. Jinak začnu zkoušet metodou pokus omyl 😉


Co legálnost takového zařízení ?