informace o zařazené rychlosti

No tohle je celá sekvenční převodovka, takže dost složitá záležitost. Snad Daves nafotí tom svoje řešení, moc mě to zajímá.
Když jsem to teď na virtovi zahlídl, tak to sem dám... třeba mi Vám poradili, jak to mají snímaný: http://skoda.stable.cz/cz/index.php?action=show&id=7&id2=540&id3=46113&offset=0
.....no ale stejně pořádně nevím, jak to tam vypadá 🙂
Co se týče optických snímačů, laserové by tam šly. Nebo by se nabízela možnost možná lepší, dát tam malá indukční čidla. Jsou to bezdotykové formy snímání, ale je to asi pro "fajnšmekry" 🙂
no tam by šly akorát nějaký optický snímače ...mechanický něco jako má zpátečka by tam nešly, jedině vedle toho deklíku...ale to by znamenalo navařit na bok převodofky nějaký závity, navrtat díry ......to je už moc složitý a zase pro většinu z nás běžně nedostupný 🙁((
No, dobrá kulička to je jasný, to jsem ani nepsal. Když se ta kulička rozpadne, tak to pak lovíš kvalty od předního kufru až po zadní sedačky 😉





Z boku pod deklíkem... hmmm... Já se o víkendu pokusím nafotit to mé řešení, a při té příležitosti se mrknu na ten deklík...
tedy mám tam i novou 5Q kulisu řazení.....ono taky potom záleží i na stavu tý plastový kuličky na šaltrpáce.....vůle se sčítají a JETO 🙂
HA :O))))) klucííí asik to bude tím že to táhlo sem tam dával fungl nový a má nařazeno cca 10 tisíc kiláků tak takový ty poznatky o lítací šaltrpáce nemám 😀





nicméně trvám na tom že pro většinu těch amatérů ať mají 4Q nebo i možná to Háčko na 5Q co by to chtěli dělat je to rychlejší a dostupnější než nejaký úpravy převodovky montáží snímačů polohy řadící hřídelky 🙂








a co takhle ty snímače namontovat do toho deklíku na boku převodofky pod nímž jsou ty pružinky a kuličky na zajištění polohy na řadících tyčkách.....akorát by se to muselo dořešit snímalo by to jen pohyb tyčky a nepoznalo by to jestli je to 1 nebo 2 ?
Souhlas s Davesem...





u Rapida se mne taky kvalty vraci, az jsem mel jeden den dojem, ze mam rozbitou prevodovku, protoze na 5-tym stupni mi kvalt drzel 1 vterinu ve spravne poloze a pak paka skocila zpet 😀





u eRka (repasovana gumova kosticka mezi tahlem a prevodovkou) - kvalty se nevraci o tolik, ale take.





Takze je to zavisle na typu spojeni tahla a prevodovky, zda jde o novejsi provedeni nebo starsi, ale i tak mi prijde amaterske reseni - nejake spinace, atd... Reseni, ktere navrhuje Daves je jiste lepsi (ac lehce slozitejsi)...





Jinak obecne, by tam byt podle meho nazoru mela, protoze pokud tam vule neni, je prevodovka vice namahana a opotrebovana (muj nazor).
Aha, tak to se omlouvám 🙂





Mně se třeba u rapida i 120 vrací řadící páka do téměř do středové polohy. Není tam žádná kulisa, která by řadící páku někde držela. A co sem měl tu možnost pozorovat, tak to tak dělá u všech 105/120. Po výměně gumového členu na řadícím táhle se nic nezměnilo, protože viz minulý příspěvek. Nakonec jsem musel na čepy narvat kus brzdové hadice, aby se vymezila 2mm vůle. Pak teprve řazení chodilo přesně a kvalt zůstával viset i na páce. Otázka je, jestli je to tak dobře, protože pak ti vlastně neustále pružiny na řadící páce táhnou za táhlo v převodovce.





Jestli to funguje tak jak říkáš, tak asi ok. Osobně mi to přijde hodně "amatérské" a nespolehlivé. Proto jsem tohle řešení zavrhl a vydal se cestou snímačů. Pro všechny stupně (1-5+R) včetně neutrálu stačí čtyři.





Neber to, prosím, že se s tebou hádám. Je to diskuze, a tak diskutuji a prohlubuji myšlenky v oblasti, kterou jsem řešil (snímám rychlostní stupeň kvůli záznamu přes paralelní port na PC). Bez rozvíjení myšlenek by nebylo převratných řešení 😉
AHA :O) to jsem netušil že se páka u řazení s Háčkem vždycky vrátí do jakoby do místa mezi 1 a 3 nebo 2-4.... mám tohle táhlo na svým a jaksi jsem to nesporozoroval že by páka zůstávala nějak pořád uprostřed 🙂








tenhle způsob kontroly pomocí jednoduchých a léty přoveřených zpúsobů kontaktů by zvládl snad každý zručný člověk zatím co tvůj nápad jen pár vyvolených 😉
Mikrospínače nebo optočleny, to je fuk. Prostě sleduješ polohu řazení v převodovce a je to věčný a 100% spolehlivý 🙂
Ladis... no nevím, tohle řešení předpokládá pevné spřažení převodovka-řazení. Například nepoužitelné pro sériové 120ky, kde je vzadu gumový mezičnen s dírou 10mm a čepem 8mm 😀
Držák s 4 nebo 5 plechovými mosaznými kontakty přišroubovaný zespod pod řadící páku by to celkem spolehlivě vyřešil.... žádné mikrospínače ! ! ! řadící páka najede na kontakt a propojí kostru na ukazatel rachlosti, ty kontakty mohou být dost veliké aby eliminovaly vůle v řazení 🙂 žádná supermoderní těchnika to nepochytá, ale je to podle mne opravdu jen taková zbytečnost pro oko :O)





ovšem u sekvenčních převodovek je to životně důležitá záležitost 😉
Myslím že mi paměť ještě slouží dost dobře abych si zapamatoval jakej ze ctyr kvaltu tam mam.
Kotouček ne😀 Semisegmentovka je celkem v pohodě, akorát nevím přínos této úpravy pro běžné ježdění...
a proč né? WRC to tak některý mají
segmentovku néééé, když už, tak kotouček, který by se otáčel a vždycky by \\\\\\"přijelo\\\\\\" číslo s rychlostí, něco jak počitadlo kilometrů 🙂
Daves: no jak říkám, připadá mi to nespolehlivé, ale asi to fachalo...
kamarad to ma na favoritu..jeho mejl je zmarsoun@centrum.cz
Řešení s kulisou nemůže dle mně fungovat, protože vlivem vůlí na táhle, mezičlenu atp se řadící páka vrací téměř do výchozí pohohy.
ctyri mikrospinace na hokejce převodovky. Dva na posuv a dva na otáčení. Kombinace sepnutí spínačů udává rychlost 1-5+R, nesepnuté = neutral.
Já o tom přemýšlel. Na virtu je/byl rapid a ten to má. Když jsem to řešil s majitelem, tak říkal že zespod na kulise je tyčka která se při zařazení té které rychlosti dotýká určitého kontaktu v tunelu odkud je rozveden proud k jednotlivám segmentům displeje. Sice mi takové řešení připadá trochu neprofesionální a nespolehlvé, ale tvářil se že v pohodě
Přemýšlel jsem o tom, jak by se dalo udělat, aby na sedmi segmentovém led displayi svítila momentálně zařazená rychlost, napadlo mě jedině pomocí microspínačů, navíte někdo o jiném způsobu?