Karbec a reference :





výborné ani tak ne, nechával jsem u něj dělat nekolik karbeců na různé vozy, vesměs většina chcípala při prudkém zabrždění. Sváděl to na podtlakové hadice, což zrovna v těchto případech nehrozí. Dal jsem mu karburátor se zatuhlou druhou klapkou, vyúčtoval si 500Kč a zas mi ho se zatuhlou klapkou vrátil. Musel jsem ho sám pak rozebrat a vyčistit, promazat a rozchodit. Podobných zkušeností jsem slyšel už víc. Prý dělá dobře, ale musíte ho hlídat.
wanec: mě to nevadí já sem zrovna z těch co má plnou karáž ND ze všech možných aut (celý forman teda kromě kastle , 2x zadní vlečená náprava ze 130, motor favorit,130ka,110R (ten je v autě) a ještě spousty věcí) já sem stále klidný pokud nenajdu radu tady tak hledám jinde už mám dokonce domluvené nějaké ty rady od pána který staví závěl a možná ještě staví závodní motory pro ARC Kyjov takže mi snad předá nějaké ty zkušenosti 🙂
nene, já už sem plně satisfakován, zejména poté co mně byl vůz odcizen neznámo kam...
Schwejk: Jemu to možná nepomohlo, ale mě JO - pochopit, jak je možný, že motor cca 5000km po generálce (důkazem byla nízká zakarbonovanost a hlavně díly v dobrém stavu) žral 1L oleje na 100km...


Dík.
Wanec: Fakt? A nemohl bys, jen pro vlastní pocit zadostiučinění, o tom napsat krátký článeček? 🙂 Zajímalo by mě to, zní to docela zajímavě a nemyslím si, že je to zbytečné řešení.
koneckonců, už se zde pár dobrých odpovědí (na tvůj dotaz) našlo, seš z nejhoršího venku🙂
Nevzdávej to, stačí přetrpět místní tradiční a proslulé "vítání občánků" a pak už se pohrnou jen samé rozumné a konstruktivní rady. PS: Dole spomínaný šťoural/cvok sem já a nádrž tam nejen pasuje, ale je lehčí, větší, bezpečnější a má el. pumpu. Co si přát víc?
No tak to mě mrzí,že jsem si třepil prsty a lámal hlavu jak to dobře a slušně popsat.Fakt jsem hloupej ,že zase radím tomu komu ješitnost zakalila hlavu 🙁
Stouracvok: Stačí ti cca 500 Kč + poštovné:





http://www.sweb.cz/karburatory/





Reference na tohoto člověka jsou výborné, víc najdeš na http://skoda.virt.cz.
kašlu na to jdu sehnat prachy a někoho kdo to seřídí .... sem už psát nebudu... nemá to cenu i kdyby bych byl registrovaný pořád budu začátečník a blbý dotazy budu mít pořád....
Ježkovy voči, co máš pořád s tou hladinou v karburátoru ? Když už to musím napsat takhle po lopatě .... já už nevím kolik lidí Ti tady v diskuzi na tvůj primární dotaz odpovědělo, že popisované problémy zřejmě nebudou špatně seřízenou hladinou v plovákové komoře a dostalo se Ti dost rad na to, kam se zaměřit. V odkazu na svůj článek jsem Ti přímo poradil, jak postupovat při osazování tryskami, jak vypočítat potřebnou velikost trysek a vzdušníků a jak poté karburátor seřídit a odzkoušet v provozu. Dokonce tam je i popis závad projevujících se při jízdě a jejich odstranění. Jenže Ty jsi viděl v nadpisu článku "Renovace karburátoru" a určitě jsi jej nepřečetl celý že ?


A co se týče té Tvé zatracené hladiny, v příspěvku č.32034, 32031 a 32032 jsi dostal naprosto přesný, detailní a vyčerpávající popis, jak ji nastavit do spráné výšky. Takže nechápu Tvoji ukřivděnost a už vůbec nechápu, co Ti ještě není jasné ...





Tímto již na Tvoje dotazy ohledně karburace za sebe rezignuji
Tak už toho nechte, kucká. Zabíhá to zase někam úplně jinam🙂





To stouracvok pro vysvětlení:


Ono totiž formulací Tvých dotazů a odpovědí by se někomu MOHL vybavit přispivatel, již se zde nevyskytující, který dovedl diskuzi zahltit spoustou dotazů vyšťouraných od "Franta povídal",Nebo též, "co takhle namontovat.....".To vše bez znalosti byť jen kudy se do toho leje benzín.-). Od té doby je zde určitá obecná alergie vůči neregistrovaným začátečníkum🙂





Na otázku okolo karburátoru se Ti sešlo dost konkrétních odpovědí, aby jsi mohl třeba tu hladinu benzínu seřídit.








Světu mír🙂





PS: A už mlčím🙂
tak když sem to napsal normálně tak všichni psali co to tu píšu tak abyste neměli připomínky tak sem ze sebe vymáčkl vše co sem se kdy ve škole naučil... dutinoměr sem si pujčil od známeho (je soustružník) nejde mi nejde mi o žádné šťourání nemužu za to jaké mém příjmení a přezdívku stouracvok používám všude a neměním si ju.... na ten dotaz karburátoru mi všichni posílají odkaz na repasy karburátoru al tu sem udělal podle toho návodu ... je tam seřiďte hladinu benzínu ALE JAK? to tam není Škodovku mám svoji první a když sem dělal něco kamošům tak to většinou fungovalo a jak na sviňu na moji to nepojede ..... prostě sem se jen zeptal další diskuze zakládat nebudu jen v nejhorších případech když už nenakdu pomoc jinde
Ještě včéra večer,jsem se nechtěl do této debaty vložit,ale po přečtení dalších příspěvků,už musím.Není v tom nic ironického.To rozhoně né.95% těchto problémů je popsáno v montážních příručkách.Běžná technická literatůra se o tom moc nezmiňuje.A ve většině případů odkazuje na odborné servisy.Ale je to asi takhle.Pro dobrou funkci pístní skupiny,není až tak důležitá velikost vůle pístu ve válci jako spíš geometrická přesnost válce.Takže vem dutinoměr a proveď meření zhruba v polovině délky válce kolmo z hlediska podélné osy motoru.A měření opakuj nekolikrát.Pokud bude hodnota větší než 75,56 tak je potřeba buď válec vyhonovat na I.výbrus,nebo dát novej.


Mezní provozní vůle je maximálně 0,1mm.Píst se vyrábí s vůlí u 130 -0,06mm.Ale pozor tento rozměr,je kolmo k ose pístního čepu,v 1/2 celkové délky,protože obvod pístu je mírně eliptický.
No tak to Sorry ale když tady čtu šťourovy příspěvky tak si myslím že mu jde hlavně o to šťourání ale možná je to jen můj dojem...





protože pokud se někdo ptá jako absolutní Neználek na vůli pístu ve válci (a ne jen na to) a pak válec přesně změří pomocí mnoha lidem nedostupného měřidla (přípaně hned odborně protiargumentuje u jiných věcí) tak mi to nejde dohromady ani zvlášť :O)





silně mi přípomíná jednoho který chtěl mermomocí nacpat plastovou nádrž z Fava do eRka, možná si na to vzpomenete





prostě takový šťouracvok 🙂 a změnil si nick ale možná se jen pletu, pokud ano tak tedy velký pardón 🙂
No , kedze mas moznost pouzitia dutinomera, tak treba hlavne merat na viackrat (pootacaj a meraj aj v roznej hlbke). Neviem ti sice poradit kolko moze byt vola, ale nikdy! ked je opotrebena vlozka nenameras rovnake hodnoty vo viacerych polohach. Ked je opotrebena bude z nej tvar elipsy.
když vložím samotný píst do vložky válce tak do mezery která je mezi vložkou a pístem vložím spárovou měrku a na tom motoru co mám je mezera (vůle) 0,3mm vložky sou ok nemají hranu a při měření dutinoměrem jsem naměřil 75,55mm tak si myslím že vložka by měla být dobrá ale nevím jestli ty písty tam mám ještě použít nebo dát nový
Co se literatury týče, podívej se na : http://www.antikvariaty.cz/index.php?action=ShowPicture&id=39468


To je přímo povinná četba !


Jinak o tom kolik má nebo může být vůle pístu ve válci jsem nic nenašel v žádné literatuře kterou o Škodovkách vlastním (a že jí není málo).


Píst má největší průměr 5 - 15MM od spodní hrany, to znamená, že u dna (což je vlastně nelogicky ta horní část) nějaká vůle je vždycky. Myslím, že tak do O,1 to ještě je použitelný píst.





Nevím, proč jedna trochu přihlouplá otázka s divně neodbornou formulací


vyvolá takové vášně. Když neumím, nebo nechci odpovědět tazateli - nováčkovi, tak radši mlčím.
to STOURA:





1. nesmi byt prusvit mezi vlozkou a krouzkama.


2. velikost vule na zamku je tabelovana, co je jeste fungujici hodnota a co uz nikoliv.





Jinak pisty se lisi dle vyrobce (SKODA, Kolben-Schmidt), kazdej pouziva jiny materialy s jinou tepelnou roztazitosti.
Jak se diagnostikuje stav "píst lítá"? Mě taky lítá, nahoru a dolů, někdy i 100x za vteřinu 🙂


Jestli tím myslíš, že máš Š130L co žere spoustu oleje, kouří a vydává podivné zvuky (při kterých máš pocit, že píst vibruje ve válci), zvaž výměnu těsnících/stíracích kroužků (nekecám z cesty, že ne? Den je nějakej dlouhej 🙂, popřípadě generálku; připrav si tak 6-10k Kč (podle rozsahu), kontaktuj Schwejka ohledně ceny dílů a vyhledej někoho schopného v dosahu bydliště. Easy.
tak sorry že se vubec ptám ... chytrou knihu kde by byli podobný věci sem nikde nesehnal a tu vuli sem taky nazjistil protože každý motor ji má jinou podle materiálu a roztažnosti pístu .... a je pro mě jednodušší zajít ke klávesnici než jet 20km za Firtlem a ptát se ho na kdejakou ptákovinu co mě napadne abych neměl čoudící a nejedoucí motor jak každá druhá škofna .... prostě nemám zkušenosti s motorem škoda .... až jich pár poskládám tak se blbě ptát nebudu a myslím že to nemá cenu se ptát už ted že? asi už mi tu nikdo neodpoví 🙁 co už eRka se kvuli tomu nevzdám 😉
Pokud se na webu objevi nekdo s nickem "stouracwok" a jemu podobne a navic jako neplatici uzivatel s prihlouplymi dotazy, vzdycky si vzpomenu na:





http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005041005
Teď vážně:


koukni na řez jakýmkoliv motorem, případně koukni na nějakej vyndanej píst a popřemýšlej, jak je vlastně ten píst vedenej ve válci. Jsem zvědav, k čemu dojdeš🙂
Jeden z dotazů do rubriky Top 10🙂:-)





Was ist das "líta"? Asi jako že levituje s šesti stupněma volnosti🙂:-) ?





Možná lítá jen nahoru a dolů🙂
šťourocvoku....🙂 nechci být hrubý ale už kapku otravuješ nesmyslnýma dotazama..všeho moc škodí :O)





kup si nějakou knihu přečti si ji a ušetříš si kupu času lítáním ke klávesnici a s knihou v ruce ten drahocený čas můžeš strávit užitečněji u auta 😀
jáká je povolená nebo doporučená vůle pístu ve válci u motoru 130 zdá se mi že tam ten píst lítá .