Zabrusenie ventilov-zníženie hlavy

Nad tym vobec netreba polemizovat, hlava sa prebrusuje kvoli rovine a nie na kompenzovanie tychto rozmerov! A pokial chcesd vediet udaj zmeny pomeru, tak preboha nevies vyratat objem valca? (myslim ty valec ako priemer diery, ktoru ratas a vysku v tomto pripade uber ci uz brusenia hlavy ci zacistenia ventilu, hlava vyrataj valec z hodnoty priemeru spal . priestoru a mapr. vyska brusenia 0,1mm a daj si pomer piemer vyf. ventilu a sacieho ventilu a to mas napr. pri zacisteni 0,3mm ako vyska tychto valcov) dufam, ze dost zrozumitelne a z vysledkov uvidis , ze sa s tym vobec nemusis zaoberat 🙂 .
Chlapci ja tú hlavu znížim určite, len neviem o koľko, tak sa pýtam ako odmerám kompresný priestor a ako potom zistím koľko treba zobrať ..0,1mm..0,2mm?? ako sa to vypočíta?.
zarovnani hlavy se musi delat vzdy u hlinikovych (Rapid a vys), u litinovych netreba, ale je to vhodne.
Tommy prečítaj si ešte raz čo som napísal, ja myslím, že je to v poriadku. ...a ako teda odmerať ten kompresný priestor?
pokud si tu hlavu sundaval a zabrusoval ventily tak zarovnani bys mel udelat urcite..nebo bych to videl tak na desetiku, vic urcite netreba
problem je v tom ze pri zabrouseni ventilu by doslo ne jak rikas k zmenseni spalovaciho prostoru, ale k zvetseni, tedy snizeni KP, jinak dle meho nazoru zarovnat hlavu neni ke skode a pokryje to ono zvetseni spalovaciho prostoru (nazor vicemene laika)
osobně si myslím že při zabroušení nedojde až k tak velkému zmenšení spalovacího prostoru aby se musela přebrušovat hlava ale jinak by bylo nejlepší změřit kolik máš spalovací prostor tedka a dopočítat to na ten kompresní poměr který chceš 🙂
Nazdar kamaráti,


ako sa dá najpresnejšie a najjednoduchšie zistiť o koľko treba znížiť hlavu po zabrusení ventilov? ...kedže sa po zabrusení zmenší kompresný pomer motora.