rozdělovač bez podtlaku

Octavia, Felicia, 1202 to asi nebudou, mají trochu jiné značení 02-9204,306; 02-9204,16; 02-9204,18; dle J. Andrt 1974
Dle mého pujde o rozdělovač pro starší vozy Felicia/ Octavia(?), zkus napsat ,,výrobci,,, prý je co se týče informací docela sdílný http://www.eurosta.cz/hanhart/Kontakt.html
Zdravím všechny znalce... Když už tady máte takovou zajímavou debatu, přispěju jedním podobným dotazem. Nevíte na co je rozdělovač PAL 443.213-204.408 ?? Na první pohled vypadá stejně. Vím že typ PAL 443.213-204.404 se dával do zde již zmiňovaných MBX... Máte radu??
díky, znalec se pozná





to vysvětluje vše = v literatuře jsem nedávno našel, že tento rozdělovač je shodný se sportovními ze 70. let a je záměnný za originální z let 60tých, protože se logicky původní už nevyráběl ...
Bezpodtlakový rozdělovač se vyráběl a dodával v 70 letech jako neseriový díl pro soutěžní a závodní vozy řady 100 - 110 - 120S Rallye. Jestli je to zrovna tento ale nemohu tvrdit. Mohla by to ale být stopa pro další pátrání. (číslo si už nepamatuju, tudíž si nejsem jistý zda je to zrovna tenhle)
jen haluzácká reakce, pro někoho možná jen kecání z hladu, ale máme 110L, karbec SEDR, svody eRko, rozdělovč eRko s podtlakem, zbytek origo a digitální otáčkoměr na spešl multimetru Bosch ukazoval 6900/min ... dle mě překvapující ... ale svedu to jen na ty svody a karbec
by me zajimalo stovku sme pripichli na pal test ptz nas to zajimalo kolik toci uz jenom podle zvuku ten motor sel jak motorovapila no a kdyz sme ho pripichli na pal test ta sme trochu cumeli byl tam zrusenej podtlak kratsi pruzinky v rozdelovaci dvoukomorovej karb, ...... no a von vlastne i ten motor byl seriovej upravovanej pro zavody nejaka takova vydlacka relly ae dobrej zaklad pro dalsi nupravy. prave nejakej takovejhle rozdelovac ma kamos v eru a taky mu to toci skoro 8000 ot/min
je upřesním, v úvodu diskuze uvádím, že se jedná "asi" o seriový rozdělovač škody Felicie 1960 a zjišťuji podobnost s Erkem, pač to je druhý seriový odstředivý co Škoda dělala (a zároveň jestli mě někdo nepodvedl prodejem eRkového za cenu Feliciáckého x krát větší), nyní už vím, že je jistě JEN na tu onou Felicii a tam taky přijde... PS. že by mi točila 8500/min 🙂, max má v knize 5500/min
tohle nema cenu resit jesli ho ces dat do erka ta ho tam proste dej a uvidis. jen by me zajimala jedna vec predtim nez ho tam das jesli by bylo mozno na paltest aby ti zmerili max otacky motoru a po montazi tez by me zajimalo co to a jak moc udela ja kdyz zrusil podtlak u stovky a dal kratsi pruzinky do rozdelovace ta mi tocila neco malo prez 8500 ot/min uz sem se obcas zacinal bat aby mi nevyskocila klika.
Já bych to osobně taky nechal být.Myslim si že ten rozdíl v předstihu vůbec nebude znát.
osobně NEBUDU vrtat to nového rozdělovače jen proto, aby to "trošku" ne-li vůbec pomohlo. Vy jste jistě větší znalci "ladění" rozdělovačů, vlastně celých motorů, takže vám budu věřit
jojo, ten spaciál bude vyhovovat.


To ti přesně nepovím, o kolik bys musel tu díru zvětšit. Ale dalo by se to zpočítat. Ta díra v podstatě udává krajní polohu kam se může horní vačka posunout(pootočit) oproti spodní hřídeli.


Ale souhlasím s KDB v tom že to asi nemá ani smysl, když je tam tak malý rozdíl.
jen maličkost ještě, rozsah 15° byl koncipován na palivo asi 84 - 87 oktanů, dnes je Special 91 a nebo Natur + aditivo cca 93 okt, takže snad bude vyhovovat i takto, že?
Velmi zajímavé. Něco na tom je, též nerad "ku..vím" něco nového co by nemělo zásadní vliv. Ani když vezmem v potaz, že vše bude nové - včetně karbeců, slícované sání, ...
U Feldy s dvoukarburací má nakonec v praxi na vlastnosti motoru největší vliv právě stav a nastavení těch dvou karburátorů...bylo to umění už když ta auta byla nová, natož teď.


Motor je sice sportovně "naladěn", ale je to dlouhozdvižka, tudíž je to v podstatě pořád takový "soumar", kterému jsou hrátky s předstihem prakticky lhostejné..🙂
Osobně bych ho nepřevrtával, 1,5° není hodnota, která by jakkoliv u tohoto motoru ovlivnila vlastnosti a výkon. Použil bych ho jak je .
proč? tento rozdělovač je (pro mne) veliká vzácnost = funglovka a ještě na veterána, čili téměř nesehnatelný, proto se chci maximálně držet pravidla "2000x měř a 1x řež" pokud k tomu vůbec přistoupím





co tedy provedu zmíněnou úpravou vyvrtáním? jak se změní regulace a vše co je okolo s tím spojeno? jaký to bude mít zásadní vliv, když se to udělá víc než je třeba přípustné? nebo vše jen prospěje? nemá někdo detailní popis, obrázek, návod?





tech.data motoru: 1221 ccm, vačka ostrá (originál Felicia), poměr 8,4:1, 2x karbec
díky, zní to velmi jednodušše, avšak dost nepřesně - jak moc převrtat?
Musel bys jirko převrtat tu díru v té "desce", která je na hřídeli a na ní jsou uchycený ty odstředivý závaží.


Tady je vidět ta díra na erkovém rozdělovači:


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=108&olimage=1833
shrňme to





ne MB - MBX


ne eRko


ne 1203





čili to asi bude fakt nová náhrada na Felicii z 60. let jak mi bylo řečeno. Ale proč nikde neexituje specifikace, křivka, nastavení, ...


Ještě dodám, dnes jsem to přiměřil k originál podtlakovému na eRko 443.213-204.38 a délka od držáku po konec hřídelky je asi o 8mm delší oproti eRku, což je na řadu Octavia/Felicia potřeba





Jak tam tedy dodělat rozsah z 15 na 16,5° ? Děkuji
rozhodně ne MB, ten mám taky doma a je asi o 1 cm na průměru menší, má jiné hodnoty, i foto vypovídá
Ještě foto - katalog Škoda 1000 MBX r.v. 1968
Číslo sice neodpovídá, ale řekl bych, že je to škoda 1000 MBX ( dva karburátory ). Ta neměla dle katalogu podtlak.
rozhodně ne, ta měla vždy podtlak





kontaktoval jsem i závod PAL - Magneton, dnes tedy jen pobočku Hanhart, tak čekám na odpověď
A Š 1203 to být nemůže?
Jistě, už to mám potvrzeno i z Muzea ŠkodaAuto.





Ale co je tedy ten rozdělovač zač? Toť otázka 🙂 Spartak jistě ne, tento je jak zmiňuji níže novější typ, čili asi 70.léta jako náhražka originálů z dob 60tých
Jirko jak už jsem ti psal do mailu - rozdělovač s tímhle číslem se na eRka nikdy nemontoval.
předpokládám, že z mého textu je jasné že serie Spartak - Felicia je skoro totéž, ale liší se typovým číslem a velikostí a troufnu si tvrdit, že Spartak má malý a plechový a rozhodně poloviční rozsah. Na eRko je prý tento moc dlouhý - hřídel
pokud sem dobre informovan ta tusim ze spartaka nebo neceho takovyho kamos ho ma na eRku
Ahoj pánové


dovolil jsem si ač neregistrovaný (zatím) vstoupit na vaše forum. Poprosím o radu: z čeho je tento odstředivý rozdělovač PAL 443.213-204.24. Je funglovka a chtěl bych ho na svou Felicii 1960. Tam se dával podobný starší, se stejným rozsahem 15°, křiva dle knihy je shodná, tento má být jako oficiální náhražka z dob mladších, ale nikde jsem nenašel ani ň o specifikaci. Je toto pravda? Nedával se i na vaše "mladší" vozy? Děkuji PS. dá se na měm udělat rozsah 16.5° bez zásadních úprav, nerad ničím nový? Nebo tento rozdíl 1.5 bude patrný na motoru 1221ccm?