Ach jo 🙁(





K tomu karburátoru:


Zkus si přečíst tohle:


http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=86





A k tý literatuře. Nevěřím prostě tomu, že kdyby jsi opravdu chtěl, že by jsi nic nesehnal. Přesto ti poradím.


http://hundertka.wz.cz/


Tady najdeš volně ke stažení celou škodovkářskou bibli V. Bati.





Ono to je ale fakt asi o tom chtít .....





A k tý vůli pístu. Zkus to nějak líp definovat.
Po několika letech laborování se Fšema možnejma karburátorama jsem nakonec koupil uplně novej(na kromě seřízení volnoběhu a bohatosti jsem na něj nešáhnul) na 136tku a orignál eRkomotoru celkem vyhovuje.


Je to hodně znát hlavně na studeném motoru, nechcípá, táhne, sytič používám minimálně ( na start na plno na prvních cca 50m jízdy na 1/2 a pak pokud byjedu z města tak zavírám, pokud dobržďuju u křivatek tak asi na 1/4 ješte tak 3min. jízdy)





Pokud je ochuzená směs (téměř drastiky) tak motor točí do 5tis, na plyn reaguje v pohodě a na delší cesty jezdím za 6l. ( s 5q). Pokud otočím šroubek o 2 otáčky, motor jde kam až chci ( nebo spíše mám nervy ) ale spotřeba je závratná.





Hlavní je prostě mít karbec 100% čistej a plně funkční. K těm triská u tvého, 130tka má daleko větší sílu v sání takže je nakonec možné že si klidně vzala bohatší směs nežli na jakou to máš nastavený teďka. Zkus tam dát z5 ty trisky na 130 a pozoruj změny.
už mám domluvenou brzdu a seřízení na paltestu takže to snad potom pojede 🙂
právě ten karbec co tam byl už nebyl origo a vubec to nejelo a nešlo seřídit byl plný jakýhosi bordelu
rekapitulace:


Máš karbec ze 130. Původní trysky 110/200 a teď tam máš 115/170 ? Motor origo 110R. Čili víc benzínu oproti sériovýmu karbecu 130 na š130?





On Ti asi nikdo paušálně neporadí, musíš prostě laborovat. Ale věř tomu, že v AZNP nebyli žádní blbci a věděli, proč


to udělali takhle:





http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=286





Ta pravděpodobnost, že někdo má ten Tvůj karbec na sériovým motoru je celkem malá. S karburátorama a tryskama je to vždycky hrozný laborování, pokud nemáš sérii.





Prostě laboruj, laboruj, laboruj. Nebo tam vrať ten karbec, co tam má být🙂:-)🙂
karbec byl na motoru 130 a ten motor ještě před měsícem jezdil a jezdil uplně bez problemu ale osazení 1. stupně tam bylo 110/200 a to na eRlu nejelo vubec hrozně se to škubalo
když to cukání dělá u nějakýho spektra otáček.resp. polohy pedálu plynu tak to může být ucpaný karbec-kanálky a nefungují ti přechodové otvory a tím i ekonostat.........





pokud je to ucpaný tak zahodit karbec do kopřiv 🙁
To samý to určitě nebude, změní se poměr vzduchu a benzínu ve směsy (logicky by měla být směs chudší pokud dáš větší vzdušník, ale praxe může být různá - velký vzdušní = více vzduchu = přisaje více benzínu).





Pokud se nechceš držet vyzkoušených návodů a sestav tak jediná cesta je experimentovat (až se dostaneš k těm původním sestavám 🙂 - to byl vtip, každému motoru a jeho nastavení bude sedět něco jiného )
po dlouhém zkoušení trysek sem se dostal na prvním stupni: tryska 120 a vzdušník 170 ...... nebude to žrát ještě víc??? nekde sem našel že by tam měla být tryska 110 .... a ještě co by se stalo kdybych tam na 120 trysku dal větší vzdušník bylo by to zase to samí nebo by se to dalo nejak doladit??
Nemyslím si, že by to bylo hladinou. Spíš bych tipoval šatné osazení tryskami a vzdušníky, ucpaný přechodový kanálek, ucpaný injektor, absence keramické kuličky pod injektorem, vyčvachtaná akcelerační pumpička, bordel v komoře akcelerační pumpičky, prostě něco takhle .... ale k té hladině. Právě že ten plovák je upevněn na víku, není jak odměřit výšku hladiny, jako to šlo u litra, nebo u stovky. Rada zní. Jestliže u demontovaného víka mezi plovák a víko karburátoru vložíš 10 mm kulatinu, jazýček plováku se musí lehce dotýkat kuličky jehlového ventilu. Pak je hladina v plovákové komoře právě těch předepsaných 20 mm. Je lépe ten jazýček přihnout tak, aby byla hladina o cca 1 mm vyšší
a nemohlo by to být aji hladinou ??? protože tu nevím jak seřídit (hodnoty)
víčko je rovné pumpička funguje , ted sem zkusil snížit hladinu a nemá to vubec výkon a to kucknutí se projevý když třeba když zařadím do kopce výšší stupen a otáčky sou asi mezi 2500 - 3000 po zařazení a jak přidám tak to škubne jak kdyby se to zadusilo a pak to chytne
To by byla taky varianta, ale pak by to zase nemělo nijak zvlášť žrát. Jakou barvu mají výfokové plyny po přidání?? Pokud černou ( saze ) tak je to příliž bohatá směs. Chce to zkoušet s otevřenou kapotou na místě bez zátěže jestli ten motor dělá to samé. Také to muže přisávat vzduchu někde nějakou netěsností a pak bude směs příliž chudá ( to by se asi bez zátěže neprojevilo ). Hodně častá závada bývá křivé víčko u karburátoru.
A funguje ti akcelerační pumpička ? jak to popisuješ tak možná nééé.
trysky sou podle osazovacích tabulek na karbec který má stejné difuzory ....když sešlápnu plyn až na podlahu tak se to zakucká a hned se to rozjede spíš to dělá na prvním stupni karbec sem čistil všechno vyfoukal kompresorem a snažil se seřídit podle knížky co sem měl pučenou od kamoše
Píšeš že jsi vyměni karbec, ale už si nenapsal zda jsi ho alespoň trochu seřídil ( nemluvě o kompletní repasy ). Dalším důvodem také může být až příliž velká triska a horší ( a nebo jenom nevhodné ) svíčky už nejsou schopny zapalit směs ( prostě se ti to při plném sešlápnutí plynu ulejvá ).


Výměna karburátoru nemusí být vždy jen k lepšímu.





Zkus alespoň základní karburátoru, vyndej svíčky a podívej se jakou mají barvu, případně zda nejsou černé jako od kolomazi. Kountrolou předstihu také nic nezkazíš.
mám eRko o origo motorem najeto asi 30 000 po výměně karbecu jede líp ale když se rozjíždím tak při nízkých otáčkách a málo sešláplem plynu jednou nebo dvakrát škubne nebo když odstavím plyn a pak ho sešlápnu tak taky nevíte čím to muže být? myslel sem že malá tryska ted to mám osazený 1.st. 115/170 a 2.st. 130/170 nekde sem to našel že by to tak asi mělo být karbec mám SEDR 22/24 difuzory. dík