nejsem tk velký znalec, to entuším, vím/čtu že bylo předános osobně v MB,


příplatky jsou mimojiné


EO 230,- (prý el. ostřikovač)


OR 400,- (prý radiálky kola)


benz.


fridex


výf. Elox





.....





placeno převodem ČSTSP
Hmmmmmmm, tak to je zajímavá nová informace, to jsem v životě neslyšel !


(neříkám, že nevěřím!)Napadlo mne, nebyl to náhodou exportní kus, který nějakou shodou náhod zůstal v ČSSR ? Nebo to mohlo být určeno pro TUZEX


(pro nepamětníky : TUZEX = obchodní síť v ČSSR, původně určená pro valutové tu i cizozemce. Platilo se zde tvrdou měnou, nebo Tuzexovými poukázkami, které bylo možno legálně získat směnou za valuty)





Viděl jsem vrácené exporty z Belgie, které měly mínus pól ke všem spotřebičům tahaný vodičem, nikoli kostrou. Viděl jsem vrácený export ze Švédska, kde se po zapnutí zapalování automaticky rozsvítila obrysová světla.Podle toho usuzuji, že v AZNP bylo možné udělat všechno co si valutový zákazník přál !
vložím se ... máme Š 110L, rok 1975, výbava "De Luxe" a dle vyjádření dědy coby prvního majitele přímo z Boleslavi, tak i tatíka coby dlouholetého uživatele, měla tato Škoda výfuk patrně šopovaný či co, prostě byl a je stříbrný !!!! ne černý, na originál dobové faktuře za cenu 55 tis. Kčs je mj. položka: výfuk Elox - cena 310 Kčs ... divte se, je tam dodnes původní !!! , jen bylo potřeba obvařit výstupní trubku ve sváru k tlumiči, cca před 2ma lety. PS má najeto už 186 tis.





takže se domnívám, že se dělali, jak se níže zmiňujete, i výfuky ošetřeny proti korozi
To víko baterky bylo myslím cca 25 dolarů - no, myslím, že to nééjni úplně zadarmo, ale kde je vidět vedle motoru baterka ( motor vepředu )


tak proč to nevzít za "pětikilo". Jinak mám zkušenost, že US náhradní díly jsou o třetinu levnější, než na býv. NSR ( Opel, Audi ). H
Jo, v Eckler\'s docela umí inspirovat. Mám od nich katalogy Zima 2006 pro Corvette C2, C3 a Camaro, pěkné věcičky 🙂 Samozřejmě všechno v mém případě zůstává ve stádiu inspirace, kupovat cokoliv přijde pěkně draho 🙂
Tak to by se mi líbilo...
Petře zní to naprosto perfektně - fakt by nebylo od věci něco takového zorganizovat.





Ještě pár příslušníků VB v uniformách a několik aktivních PSVB a bude to dokonalý.





Fakt dobrej nápad !!





Falcone kde to mají? že bych si pořídil baterečku asfaltku 🙂
Zapomněl jsi na afra, k Marlborkám zlatej Ronson, velkoplošný zrcadlovky, k zvonáčům barevný košile a do toho všeho budou hrát Boney M a Bee Gees.





To musim vidět!!! 😀
Když už si tady utahujete z originalistů, napadlo už někdy někoho udělat nějakej opravdu dobovej sraz erkařů? Mohlo by to vypadat asi takhle - erka pouze v původním stavu nebo dobovým tuningu 70. let, džíny do zvonu z tuzexu, máničky a pejzy, v kapse zmíněná Marlbora, na sedadle spolujezdce blondýnka v minišatech🙂)) Drsný hoši tý doby🙂
A krycí víko na autobaterii, imitující původní AKUMU máš? 🙂 To není prdel, viděl jsem to v Eckler\'s katalogu, prodávají to hlavně na starý Corvetty 🙂
Tak to bohužel ani náhodou, už jen proto že mám všecky popelníky nový, a kdyby mi do nich někdo klepnul popel tak mu utrhnu hlavu 🙂
Hele, a pomyslel jsi už na to, že budeš potřebovat dobový vajgly (Marlboro, pokud chceš mít eRko jako z prospektů, a nebo Sparty, pokud chceš zachovat historickou věrnost) do popelníků? To víš, v 70. letech hulil úplně každej 😀
A hele, moje ex PP90
Jasně že mám zájem - i když bohužel zatím jen do OR36 🙂





Ještě sháním olej M6AD neotevřený v tomhle balení:
Marty, nevěř prospektům. Ty toho unesly daleko víc, než byla realita. V drtivé většině auta, co šly do prodeje, měly výfuky z obyč. černého plechu a navrchu "stříbřenka na kamna" co po třech jízdách v dešti slezla.





Jo a jen tak na okraj. Měl bych na prodej do těch nových OR 6, co určitě seženeš, nebo už jsi sehnal cca 150 l původního vzduchu ze sedmdesátých let. Neměl bys zájem ?





🙂)
POZOR změna - protože by to bylo moc jednoduchý našel jsem původní obrázek z dobového prospektu kde je výfuk JEDNOZNAČNĚ lakovaný ČERNĚ.





Takže jsme zase na začátku - jakou barvu měl z výroby výfuk???
ták teď jsem se odhalil jako naprostej amatér 🙁(





Já trouba si fakt myslel že to bylo natřený černě 🙂))
Marty110r : "Černý plech" se říká v odborných kruzích obyčejnému, tedy nijak povrchově neupravenému plechu. Tedy plechu,který po prvním zmoknutí je jako liška.
Tatí si nechal cca před 20 lety na stovce výfuk našopovat hliníkem ( výfuk byl již stodvacítkový .., a ten mu tam vydržel asi 16 let bez díry, cca 70tis. km.
Za rok budete mít stejně všichni stejnou barvu...zrzavou 😀 ....teda mimo nerezářů🙂
jj Marty myslel pohliníkovaný 🙂, ani nevím jestli se v té době taky pohliníkovávalo...





Takže Taťo ty myslíš černý zřejmě žáruvzdorný lak a na tom ještě stříbrnej ???





Takže ve výsledku koukám že jsme se propacovali k tomu stříbrnýmu povrchu - takže buď stříbrný žáruvzdorný nátěr nebo můžeme asi udělat i pohliníkování, vzhled budev podstatě stejný ...
Marty zrejme myslel: výfuk pohliníkovaný, ako pokovený. Nie z hliníkového plechu. Ale čo sa týka nerezu, tak je nerez a nerez. Ja mám napr. žíhaný nerez, ktorý je perfektne tvarovateľný, a zásadne nepraská.
Výfuky na Škodovky - originál v novém voze ale i jako ND byl z "černého" plecu natřený jakousi stříbřenkou,něco jako na kamna. Ta barva tam vydržela ta dvě - tři jízdy v dešti.


V žádném případě nebyly z hliníkového plechu.


Vyráběly se pokoutně v různých fabrikách z nerezu (byl z toho svého času pěkný pr...r. Příslušníci VB kontrolovali na Škůdkách výfuky a kdo měl nerezový, musel toho dost vysvětlovat. Nerezplech totiž nebylo možné legálně sehnat, jedině ukrást ve fabrice kde se sním dělalo.


U nás na dílně jsme tehdy měli z chlapama kompletní svařovací přípravky


na výrobu výfuků.(pokoutně vyrobené) Nerez ale na výfuky stejně nebyl dobrý, výfuky sice nerezly ale praskaly, nerez byl křehký.


V určitých letech, byly k sehnání nerez výfuky vyráběné nějakým Výrobním družstvem, (myslím DRUPOL) za zhruba trojnásobek ceny výfuku obyčejného.


Byly v prodeji na MBéčka v prodeji i výfuky ABARTH, (systém Burghes)
detail z prospektu - svody jsou jednoznačně stříbrné
Protože sem přece jenom přijde víc lidí, skusím se zeptat tady 🙂





Netuší někdo jaká byla sériová tovární povrchová ůprava výfuku š110r?





Většina jistě poví že byl černý, ale já si dovolím pochybovat. Ta černá barva na původních náhradních výfucích mi připadá jen jako konzervační, protože když jsem chtěl před focením otřít číslo na výfuku hadrem namočeným do ekologické arvy tak šel ten černý nátěr naprosto snadno dolů.





Celý výfuk není na fotkách skoro vidět, jen ten spoj mezi parohy a svodovými trubkami. Ale to stačí abych mohl tvrdit že podle dobových prospektů byl výfuk STŘÍBRNÝ. nevím jestli to byl nátěr nebo hliník, ale bylo to stříbrný !!!





Abych předšel nedorozumění bavíme se o výfucích z továrny a ne o těch druhovýrobních současných ty jsou v černém laku.