Tak tak, s kolem a dotaženými bubny to nejezdi.
Larry, jestli tě správně chápu, tak máš sundanej buben a poloosa se ti vysouvá a zasouvá, tzn jezdí v ložisku. To snad není na závadu, dotažením bubnu si sedne na opěrný kroužek. To o čem se tu klici baví je posunutý kroužek a to pak jezdí celé kolo, jinými slovy - buben již nejde dotáhnout až na kroužek.
Můžu nabídnout dvě fungl nový úzký ze starých zásob (tzn český) 🙂
Když už je řeč o poloosách. Jdou ještě "běžně" koupit úzké polosy čs. výroby, resp kvality stejné jako původní socialistické? Nebo už se vyrábí jen Polské náhražky? Jednou je budu muset vyměnit a radši bych funglovky než sundaný z nějakýho vraku.
Hannes: Jak píše Láďa Ladis. Jen při výměně bubnu za jiný. Jinak nikdy jsem to nedělal. Když jsem dával jiný buben, nebo spíš poloosu, počkal jsem pár desítek km, než se usadil na kuželu a pak znova dotáhnul. Jednou jsem zkoušel posunout opěrný kroužek zpět, ale jak se s ním jednou hne, myslím, že to je na nic. Ta vůle tam za chvíli byla znova. Nikdy mi kolo neupadlo. Jde spíš o to, jednou za čas na to mrknout a zkontrolovat, jestli se neudělala vůle a případně přitáhnout. Případně naposledy, kyž jsem dělal poloosy, nechal jsem slícovat buben a kužel poloosy u soustružníka. Ale to už vlastně taky není skutečností, protože jsem u pravé poloosy ustřihnul čep ... 🙂 Takže je měněná.
No ono kolo právě nelítá. Lítaj jenom ty poloosy. Na kolik by mě to tak asi vyšlo ty nový poloosy s ložiskama?
no....nevím jak je to tam přesně napsaný ...ale tohle se dělá při každé výměně bubnu, rozuměj vezmeš jiný buben, ten má kapku jinak udělaný kužel a už na polose sedí jinak nesvře se přesně s opěrným kroužkem a pak může jezdit kolo sem a tam





modelová situace....sundáš oba bubny a pak nevíš který byl levý a který pravý takže 🙂
Slovo do pranice - hlavně "starší" škodovkáři: myslím, že Baťa píše - "po každém sundání bubnu přidat jednu vymezovací podložku, když jich je víc, musí se přelisovat kroužek". Dělal jste to někdy někdo? Já jsem na to zamlada kašlal, nikdy se nic nestalo, ale "na starý kolena " chci bejt poctivej... a Vaše názory?? H
Martine, díky ! Jdu to změřit !
Táto: 76 až 78mm od koncu závitu a začiatku kužeľa, po ten krúžok.
Pánové,nevíte někdo míru na kterou se má kroužek přelisovat zpět (tedy míru která odpovídá nové poloose ? Nějak jsem to nenašel ani v servisním manuálu ! (měřeno od hrany kuželu k opěrnému kroužku)
Vyměnil jsem poloosu i s ložiskem a simeringy a je vše O.K. Když jsem vyndal tu starou poloosu bel ten kroužek asi o půl cm dále. Možná by se dal zpátky natlouct, ale za chvíli ti vyjede znovu 🙂. Přeju hezkou zábavu 😉
Ono by to malo byť tak.Bubon, ked ho pritiahneš, tak sa oprie o ložisko, a zároveň ložisko sa oprie o krúžok. Preto je veľmi dôležité, aby bol krúžok nalisovaný na poloosi v správnej vzdialenosti.Preto sa potom medzi bubon a ložisko dávali vymedzovacie podložky, ked bola trochu vôľa a aby sa to navzájom oprelo. Krúžok bol zle nalisovaný a ked bola poloos nová, tak to bolo v poriadku, ale výkyvmi sa vyšúchala v ložisku, a preto ti teraz lieta. Takže vymeniť poloos aj ložisko. Ked je niečo zlé čo som napísal, tak ma opravte. Nechcem tu šíriť bludy. Na novej poloosi už budeš mať krúžok nalisovaný, len skontroluj, či dobre. Mal by byť dobre.
Oprava a doplnenie: ten kruzok za loziskom ma tiez vymedzovat tem pohyb, mozno si ho stahovanim bubna moc presunul, ale plati, ze pohyb loziska na poloosi nema byt volny.
To sa pohybuje (podla mojich informacii co som ziskal pri robeni erky a doteraz som nevedel) opotrebena poloos. Tento pohyb je na priemere poloosi voci lozisku, ktore by tam malo byt spravne nalisovane - taktiez v domku loziska (vonkajsi priemer).
Čau. Měli jsme dole kola a rozebraný zadní brzdy. Obě poloosy zajíždí ode mne a ke mne. A to podotýkám, že jedna alespoň 2cm. Je to nějakym tim kroužkem, jak je to řešený tady: (?)


http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=3376


díky