Mno, mně se 16A pojistka hřála, takže 25 A. Ale byl to výkonej větrák. Kabely průřez nevím, ale o něco slabší, než vedou ke starteru🙂:-)🙂





PS: Stejně to neuchladí🙁
A podle vlastních zkušeností : zásadně nic nepřipojovat natvrdo bez pojistek, už se mi to několikrát vyplatilo.
Velikost pojistky mimo jiné je také nutné dimenzovat podle průřezu vodičů. Kromě toho, že musí zvládat proud který potřebuje spotřebič, je také nutné, aby v případě zkratu nebyl na vodičích takový úbytek napětí, který by zapříčinil, že se pojistka nepřepálí, ale dojde k ohřátí vodičů, odtavení jejich izolace a následnému zkratu podstatně tvrdšímu někde na kostře, případně požáru.


Pokud tam máš silné dráty ( min průřez 1,5mm2) není problém tam dát s klidem pojistku 25A, což by na takovýhle větrák mělo s přehledem stačit)
Pro samostatný chlazení dávat el. ventilátor je blbost.. Mam to odzkoušený se dvěma vrtulema! (jedna před a jedna za) a motor se neochladí pokud jezdíte na plný plyn. Pokuste se mě vyvést z omylu když vím jak blbě to chladí, to vše ode mě A jinak na pojistky jsem to napojené neměl, vše na tvrdo..
Motor bude živější na rozjezdech a bude tišší, ale pokud tam bude el. větrák tak motor dostane trochu víc koníků, ale zase zatížíš altík. Chtělo by to aspoň 70A že světla, přídavná světla, radio, Větrák + větrák na topení atd..
ja mam doma pripravenej vetrak s prirubou na erkovej chladic. ten vetrak mam z Alfy, ale nevim z jaky. Nevim jestli ho tam mam davat, pac sem slysel ze kdyz tam dam el. vrtuli, tak bude vetsi odber proudu, tudiz budu muset dat lepsi altik a ten bude zase vic zatezovat motor, tak nevim, zda se mi to takovy kontraproduktivni. Co vy na to?? Jinak motor budu mit normal erkovej.
Kluci tak tohle mám taky za sebou... https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=526&olimage=12960 větrák z fordu 2litr a první motor spálil 15A pojistku. Záleží na odběru proudu. Pokud motor jede samostatně bere míň proudu a pokud je namontovaný u chladiče, musíte počítat s větší námahou ventilátoru, kvůli nasáváni vzduchu přes chladič a proto bude odebírat více proudu a jinak ventilátorem ze Š120nelze erko uchladit.
a ještě jedna věc - uřízlý rameno neslouží k odvětrávání - to je řešeno jinak - už ani nevim proč sem to uříz... nejspíš se mi tam něco, co sem tam ve finále nedal, nevešlo😕
použil jsem chladič z fiatu 127 mk II, a větrák s motorkem tam tak nějak byly, tak sem je tam ponechal. Lze samozřejmě použít identický komplet ze zastavy. Bohužel asi nebude možné motor (fáčko v mém případě... kdo se špatně podíval???) za vyšších teplot uchladit, na což ale stejně nemám ambice, viz: http://skoda.stable.cz/cz/index.php?id=4&id2=101&id3=2801 ).


Ačkoliv: tatínek tvrdí, že měl na stodesítce už z továrny chlazení elektrickou vrtulí(divný, ale měli sme hodně divnejch továrních aut) a že to i v létě (při zapnutym topení) zvládalo... těžko říct
to 2) beru zpět...už mi to došlo...kvuly odvětrání...které já nemám
Vzhledem k tomu, že zástavbu el vetráku do eRka řeším taky, měl bych pár dotazů :


1) z čeho jsi použil větrák+motorek...mě napadla 120tka, ale nevím, jestli to zvládne uchladit


2) při pohledu na tu fotku se nemůžu nezeptat : proč to uříznuté rameno větráku...kvuly uchycení držáku motoru? Není jednodušší použít patku z 105-120...nebo to má nějaký jiný důvod?
Zalezi k comu pripojis , samostastne staci 8.
jakou pojistku obvykle dáváte na elektrický větrák??? Díky