kulaté zadní lemy na eRko

tak já sem se jen ptal jak to kdo dělá protože na mém eRku už když sem ho koupil nebylo moc věcí originál a kdybych to nechal na origo uzkých nápravách tak asi bude zanikat pojem sportovní škodovka tehdy když se vyráběla to bylo dělo ale ted .... prostě trocha stability neuškodí a už ted mám docela málo místa mezi kolem a tím zadním lemem a kdybych nedej bože chtěl dát podložky ..... originál je originál ale sportovní svezení chce nějakou tu upravičku
Ámen 🙂
V článku o mém RedShadowu jsou kulaté lemy vidět poměrně názorně, případně zde existuje přímo Džonův článek o zadních kulatých lemech.


Tak nějak přestávám vidět smysl v psaní takových článků...





A pro některé diskutující bych doporučil přibrzdit ve výlevech. Až bude téma o oblíbenosti kulatých lemů, pak si zanadávejte, jak to máme hnusný. Tazatel se ptal, jak to udělat.





Mě vždycky hrozně fascinuje, jak někteří dovedou příkře hodnotit něčí práci, styl apod. Nenutím nikomu, že se mu zrovna moje pojetí auta musí líbit, ale taky neříkám, že "originalisti" jsou magoři co neumí nic upravit a jen montují sériové díly koupené v mototechně nebo na burze. Šroubovat přece umí kdekdo.
tady jsme ale v čechách, kde


originální = původní ale také nezávislý na žádném vzoru, samostatný, osobitý; neobvyklý, zvláštní
Jo, to máš pravdu. Dědové v Kvasinách totiž neměli rapida jako dárce orgánů😀
Nevím co v češtině, ale slovo originální je slovo přejaté z angličtiny a v angličtině slovo origin zanamená původ (zdroj, počátek) a orignal původní (počáteční, prvotní).





viz Anglicko český a česko anglický slovník, autorský kolektiv vedený univ. prof. dr. Ivanem Poldaufem.





Tak nevím kdo má pravdu.





Když jsou nutností tak to pak jo, ale už to neni tak jak to dědové v kvasinách udělali.
Kulaté lemy eRko nehyzdí, podle mne naopak, obzvláště, jsou-li


pěkně udělané. A někdy jsou opravdu nutností viz. Petkarovo a jiné
Přimlouvám se za opatrné používání výrazu "originál, originální"


V češtině to znamená jediný kus, všechno ostatní jsou kopie.


Jestliže jsem tedy zastáncem neupraveného stavu eRka, měl bych používat výraz původní, neupravený. Výraz "originální" naopak odpovídá právě


upravenému, jedinečnému, tedy "originálnímu" stavu.


Omlouvám se, že jsem se tak rozkecal, ale už mě věčné debaty o tom, co je a co není "originál" erko lezou krkem.


I když je pravda, že co Erko to "originál" protože na skoro každém se


najdou nepatrné odlišnosti, které při kusové výrobě nejsou nic neobvyklého.


Já měl například eRko 1979, žluté, které mělo vše co je na ostatních


leštěný hliník v černé barvě, včetně černých nárazníků. Jenom dveřní kliky byly v chromu. A bylo tak koupené v Mototechně. A nikdo mi to nechce věřit.
Navíc v mém případě jsou kulaté zadní lemy nutností😀
jarda.r: věc názoru
Jenom doplním Jardu, že při vaření se lemy přehazuji, t.j. levý přední lem jde na pravý zadní blatník atd...
tady:





http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=23





opet si neodpustim. ...na hlavnim panelu je "HLEDAT" ev. Rubriky - Karoserie - ...





Lemu(Ru)m zdar!
Když už chceš dělat takovou to úpravu neslučující se s originálem, tak se vyřízne lem předního blatníku a navaří se na zadní. Osobité linie jedinečného vozu však utrpí...
nevíte někdo jestli se dají sehnat kulaté lemy na zadek na eRko?? nebo jak to pořešit?