autodemont je vyrábí asi za 800něco do 900kč je 2oké čelo kompletní a je to česká výroba v Hranicích
jo nový ale vozej to z turecka a jsou to pěkný ... asi jako polský vejuky.
2oko dělá Autodemont a taky blatníky, jak na kila tak 120L, eM, favo aj.
2 oko neni problem koupit nove v mototechne nove.
Ja by som zase chcel dvojoko 🙂
A doprdele! Nemá niekto 4-oko masku navyše? Že sa s tým pohrám a náporovo chladiti budem...
Taky jsem si myslel, že uchladím a neuchladil🙂. Taky vyvažovanou vrtulí z A6. A to mám normální blatníky. Prostě to v létě nejde, nebo je to přinejlepším na hranici max. teploty. A kór u obyč 130. motoru jsem se celkem o něj bál.
proste, bud chladim naporem a dochlazuji el. vrtuli - coz ale neni Tvuj pripad - nebo chladim trvale mechanickou vrtuli (a ta zene vzduch permanentne tam, kam ma)...





Tvuj pripad je trvale chlazeni el. vrtuli a jeste s malym otvorem pro vzduch... Myslim, ze pri tomhle stavu veci bys to neuchladil ani s mechanickou (muj osobni nazor, neodzkousene, neznam to auto, proste jen "nazor"😉.
Alternátor som dal Zetor 55A
A sahara s vrtuľou
Z principu energie vyplyva:





Pokud bude mit el. vrtule stejny vykon jako mechanicka, bude finalni ztrata (uber vykonu motoru) vyssi nez u mechanicky vrtule, protoze k vyrobe energie alternatorem bude teto energie treba jeste vic (ztrata v alternatoru a motoru vrtule).
No, ja som práve tú pôvodnú vrtuľu vyrazil a nahradil elektrickou, tá má točky dostatočné.Chladič je Cuprumový-extra chladivý, bol rozobratý a komplet prečistený, chladič oleja tam mám tiež. Ešte rozmýšľam že tam dám naletovať čidlo zo 120-ky, to by malo zopínať tuším pri 83°C, alebo tak nejako. Alebo možnosť zapínať ho ručne spínačom na palubke (OLD SCHOOL)
To Mototechna, podle mně to neuchladíš... Za prve tam půjde málo vzduchu a za druhé, elektrická vrtule nemá, podle mně, dostatečné otáčky...





Je fakt, že nepíšeš, jestli je to rapid 130 nebo 136, ale to by nemělo hrát nějakou významnou roli. Zkušenosti z jednoročního ježdění s erkem se stejnou kombinací - motor fávo 135, normální blatníky a elektrická vrtule (auto můžeš vidět tady:http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=61). Při ježdení za normální, běžné teploty vzduchu (jaro, podzim, zima) auto +/- chladilo, samozřejmě hodně záleželo na tom, jak se tlačilo na plyn. Bylo ovšem schopno chladit do nějakých 130 km/h.





V létě při teplotách kolem 25-30 st. to chladilo dost špatně, furt bylo puštěno topení...





Co si myslím, že by mohlo pomoct, je absolutně čistý chladič, nové trubky, chladič oleje a HLAVNĚ vrtule poháněná od motoru!
To je přesně ono, nemohl jsem to najít kdo to dělal, ale myslím si že by to mohlo docela dobře funfovat s použitím el. vrtule při spouštění přes čidlo. Ale raději se zkus optat kdo to má jak to chladí..
Tohle řešení zkouší Luky,ale ještě s tím asi moc nejel, takže těžko říct...http://www.skodateam.cz/?www=luky
Tak zkus za chladičem v mezistěně zvednout spodek abi se to chladilo od spodu, někteří to už také zkoušeli, ale vísledek chlazení nevim jak dopad, ale je to jako náporák.. Doufám že jsi to pochopil.
No dobrý...jeden rieši zateplenie motoru, druhý chladenie motoru🙂))
Já myslim, že to neuchladíš, jsou dvě správné cesty, buď plnohodnotné náporové chlazení, či chlazení origo mechanickou vrtulí........je to ozkoušené plno lidmi z webu....


Ještě můžeš vyzkoušet, dát nějaký malý chladič dopředu a mít tak dva, jenže to je spousta laborování, protože každý chladič má jiný průtok, a vesměs se to většinou hádá, takže ani tahle cesta není nijak valná a správně fungující....
Riešim (asi dosť neskoro) chladenie. Nechcem náporák, mám motor Rapidový a chladič medený + el. vrtuľa z Audi. Budú stačiť takto malé sacie otvory a prevedú dostatok vzduchu, aby mi to uchladilo aj v lete? Ak s tým má niekto skúsenosti, prosím o radu. Richard