Ja nevim, ale sundaval sem dvoje a ani jedny se mi nezkroutily... Kdyz tak pan Janecek z Nepolis je obcas miva. U neho sem je kupoval, mel tam jeste par dveri...
uprimne ty listy kolem dveri bych bral a myslim nejsem sam
Výska: a o tom to je 😉
Nevím jestli už to tady zaznělo, ale je ještě jeden akutnější díl který se nedá koupit - ty hliníkové lišty pod okna dveří, jak se do nich nasouvá těsnění okna.





Je to v podstatě blbost, ale jak je jednou sundáte z okna tak se skroutí a jste v troubě.





Už jsem oběhl pár klempířů a zámečníků, ale na normální ohýbačce se to prostě vyrobit nedá - chce to taky formu.





Říkal mi předloni Ledr že je pro něj někdo dělal, ale od té doby žádné další nemá.
hoši, matrica stačí na jeden kus, načo hneď na dva, a matrice budú vyrábať v jednej nemenovanej firme zaoberajúcou sa práve takýmito vecami, ale NEOFICIÁLNE, takže cena nebude až taká hororová, a skôr ako mi tú cenu nevypočíta, to určite robiť nebudem. No a na to potrebujem ten výkres... Oni majú aj nejaký 3D scanner, ale len pre ofifiálne zákazky. A práve som zistil že jeden z našich zamestnancov to bez problémov zakreslí. V priebehu asi mesiaca by to malo byť hotové.
Jo Davide, 3D model, pak to uložit v 3D formátu a šoupnout to borcovi na NC stroj, ale frézování 3D matrice nebude žádná legranda, nevim jestli si tu kluci uvědomujou všchny detaily, když pominu nákup materiálu, což na takovouhle plochu bude plotna min. 500x500x100mm, samozřejě 2x (dvě strany matrice), resp. 4 což jsou 2 torpéda proti sobě zrcadlově otočená, materiál musí být somozřejmě adekvátní lisovacímu nástroji, tzn. např. 1.2343 či podobně a kvuli životnosti kalený na nějakých 52-54 HRC už se dostáváme do min. desetitisícových záležitostí, pokud připočteme čas obraběče a hodinovou sazbu NC centra možná to pár lidem vyrazí dech. No a kolik pak bude cena takových výlisků? aby se nástroj zaplatil? pokud si tohle všechno kuci uvědomujou, rád pomůžu ,ale nemá cenu trávit čas nad utopií.
Právě v tom to je, že to je na 3D výkres do kterého investovat moře času a v ideálním případě to vzít na scaner, jinak by to musel být dobrý borec, co to nakreslí.
ne že by to nešlo, ale potřebuju hodnoty a pak je taky potřeba vědět jakym způsobem event. výrobce přejme data, ono zakótovat 2x lomenou plochu dost dobře nejde, prostě se do výkresu napíše odkaz na 3D data a pokud má výrobce NC stroj měl by to převzít bez větších problémů. Jinak mam tu teď poměrně dobrýho 3D modeláře (UG NX 4) takže pomoc můžu nabídnout.
Ale prd, už kreslím...Keďže som došiel z pálenice, tento týždeň to ešte nebude...
Tak a na tomto bodu to skončilo 😀





A pokud to někdo zakreslí, tak klobouk dolu a to torpédo mu zaplatim 🙂
Takže: predná kapota sa (zatiaľ) robiť nebude, ale torpéda áno. Maník čo mi vyrobí matrice potrebuje presný technický výkres, STROJÁRI VŠETKÝCH KRAJÍN - SPOJTE SA a KRESLITE !!!
Kdyby se vyrabela kapota a dvere z Al, tak by to nebylo spatny🙂
Nemusela by přece být celá kapota, stačil by jen potah? Kříži přeci většinou nic není. A ten kus tunelu na 5q vyrábí Trebron
falcon: tak zistuj....🙂
Vzhledem k tomu, jak mi rezne lem kapoty (a vím že v tom nejsem sááám 😉 to není vůbec špatnej nápad.
materiál ani nie, Al 1mm 125x250cm stojí okolo 1.000,-Kč, a 150x300cm stojí okolo 1.500,-Kč, ale tá matrica ešte neviem. Myslím že na jednú prednú kapotu by stačil jeden plech 125x300cm, z toho by vyšiel aj vrchný plech aj spodná časť-výztuha, ale treba na to 2 samostatné matrice. Až zistím ich cenu a bude na to dopyt, rád s tým začnem.
Hliníková plechařina zní skvěle, ale nechci vidět, kolik to potom bude stát. Jako materiál je hrozně drahej, tedy alespoň podle toho co jsem viděl...
kurňa, keď na prednú kapotu potrebuješ 2 matrice, vrchný plech a spodná výstuž. keby sa to lisovalo z Al-0,8, korózia nemá šancu. Asi bude najrozumnejšie keď si zavolám maníka čo tie matrice vyrába a ten sa na to pozrie. Nerez je tvrdá, to by nešlo. A keď sa bude robiť kapotáž z hliníka, nebude to mať špatný vliv na stabilitu auta? Zafúka bočný nárazový a si v priekope...
co tak hlinikove alebo nerezove kapoty? seriove, alebo trebars aj RS To by snad koroziu odrovnalo 🙂
Podle me by se z plechariny hodilo snad vse, protoze korozi jen tak nezastavime 🙁((
a cotak dvere na erko tych je malo a nove by potesili....aspon mna...a predne kapoty na RSo z hlinika?....🙂
No, ale kdybys chtěl lisovat víčka na weber, to by byla jiná 😀
lisování dvacetikorun je v tohle případě asi nejpřínosnější
tie puklice by sa dali vyrobiť aj komplet, ale asi by sa to vážne neoplatilo. A príruba na 5q, na to predsa netreba lis, je to len ohnutý kus plechu. tak už sa vymáčknite, lebo začnem lisovať dvacetikoruny !
Ještě mě napadlo, vím že to asi neni pro lis se zdvihem 10cm, ale mohl by někdo vyrobit už hotovej zvětšovací kónus pro zástav 5Qaltu, tak aby se to nabodovalo, vořezalo přebytečný maso, dovařilo a posekáno. Doteď to každej znovu a znovu vyměřuje a bastlí, aby se nakonec všichni dopracovali k pokud možno stejnému cíli. Tak to jen trochu fantazie pro inspiraci 😉
Nové prahy na erko už se dávno dělaj. Kontakt je na mé stránce. Samotného mě teď napadá namátkově jen torpédo, což je už velmi nedostatkový a žádaný díl. Poklice Sprint by byli dobrý, ale zjistil by jsi, že až tolik zájemců na ně není a že bez držáků a šroubů se prodávaj problematicky, protože pořád je to jen polotovar.
to ať řekne nějaký zkušenější klempíř, já z laického pohledu bych řekl že celý by byl lepší něž to nějak napojovat-
celú šírku aj s mriežkou a otvormi na stierače?
Nechci chladit nadšení, ale před časem mi říkal jeden kolega že dokončují formu na prahy na eRko a že je budou dělat. Zeptám se jak to dopadlo.





Osobně navrhuju plech pod čelním sklem, což je věc snad nesehnatelná
ešte ma napadli Al-puklice origoeRkové, ale nad tými prahmi porozmýšľam.
Navác tudy asi cesta nevede, ramena se ještě nechají sehnat a navíc je jich válí všude mraky a jak často je takové rameno potřeba ? Jednou za život, pokud nedojde k havárii...





Leda ten práh, ale 10cm je málo.
Ramena určitě nejsou z jedničku, jestli to není dvojka, tak trojka.
to neviem, to je už svinsky veľká matrica, stála by neskutočné peniaze a návratnosť by bola v nedohľadne.
Vnější plechy na éRo jsou z 0,8mm plechu, to by 50-tuna nezvládla?
Čela, blatníky a kapoty se dají bastlit z laminátu, formy má celkem dost lidí 🙂
tie prahy by šli, je to lis 50-tona, ale s dosť nízkym zdvihom, asi 10 cm. To by sa síce dalo vyriešiť (ten zdvih), na veľké kusy, ako je plecharina, treba lis aspoň 100-tonu. A oprava, ten lis nieje hydraulický, ale elektromechanický so zotrvačníkom jak mlynské koleso, ale to na veci nič nemení. Napadlo ma čo tak ramená na predné nápravy? Neni sú z plechu 1mm?
Pokud ne celé skelety, určitě podlahy a snad střechu...
docela nedostatkove jsou eRkove prahy...
za směšný peníz všechnu plechařinu... stačí ? 😉
Hey lidičky, mám navyše hydraulický lis, matrice si viem dať vyrobiť skoroakékoľvek, takže ak je nápad čo druhovyrábať vo veľkom, čo by pasovalo napr. na eRko aj na kilo alebo podobne, sem s tým... Keďže máme klampiarsku firmu a neskutočne šikovných majstrov, dá sa všeličo...