no ja sem zabrusoval pred 14 dny, alkorat ze hlava byla byla fungl nova litinova a ventily orig.novy a nejdriv sem delal tim Tckem s cervikem, ale potom mi mehanici poradili at nasadim na ventil brzdovou hadicku a chytim do vrtacky...trocha brusny pasty, vrrrrr a bylo hotovo..nezapomen to potom zkusit tech.benzinem jesli to tesni..
Na tvrdá sedla jsem používal(dle koroze už hoooodně dávno) stejný systém, jen místo frézy je brusný kamen orovnaný pod přesným úhlem a zbytek dorovnat pastou: hrubá - jemná.
Na litinové hlavy používám frézy.
Na tvrdá sedla jsou potřeba jiné frézy než na litinová sedla ve starých typech motorů. Na zabrušování tvrdých sedel je potřeba velké výdrže a trpělivosti. Já dělám litinová sedla "Těčkem" s červíkem a ruce z toho bolí vždycky.Tvrdá sedla jsem si radši nechal udělat u specialistů, kteří na to mají vybavení. Myslím, že je lepší za přebroušení ventilů a zabroušení tvrdých sedel dát 1000 Kč než na tom nechat ruce !


Za tu dobu udělám spoustu jiné práce, na kterou mám vybavení.
Zmíněné literatura zřejmě pojednává o litinových hlavách jenže Fa hlava má nalisovaný tvrdý sedla a ty jdou zabrousit sakra blbě. Fréza jenom píská a nic se neděje. Pastu jsem nezkoušel, ale aso bude chtít hodně úsilí.
Ja osobne s tym pripravkom a v tahu par krat otocit potom presunut na ine miesto napr 90stup. a znova v tahu xkrat otocit a tak stale dokola.
Přátelé poraďte prosím amatérovi s nervy v koncích. Jak správně zabrušujete ventily. Vím že v knížkách píšou požití přísavky jenže se mi nepodařilo sehnat žádnou co by ten ventil otočila... , dál se mi dostal do ruky přípravek (tubka s červíkem) na otáčení ventilu za dřík, a taky sjem slyšel že to někdo dělá vrtačkou. Nevím co si o tom myslet, zabrušoval jsem to ručně, ruce mě bolí a ventily hlavně výfukový pořád vlhnou... (jo je to hlava favorit ale to je doufám jedno.. ) díky všem