18. leden 2004

Závodní speciály vycházející ze Škody 110 R

Rubrika: Nostalgie ze 70.let, Přečteno: 19107×, Komentářů: 28, Líbí se Autor:

Škoda 200 RS, Škoda 180 RS

Společně označované jako typ 734. Měly obsah 1771 a 1997 ccm. Jejich karoserie vycházely z vozu Š 110 R Coupé. Vyskoký výkon, převodovka Porsche, vlečená ramena zadní nápravy, slušné jízdní vlastnosti až na brzdy, které nestály za moc. Maximální rychlost až 210 km/h. Byly ale bohužel nehomologované, takže startovaly pouze výjimečně. Neměly ještě rozšířené blatníky jako Š 130 RS, ale pouze navařené obrovské lemy. Měla také nižší přední okno a sníženou střechu od středních sloupků k přednímu oknu.

Škoda 130 RS

typ 735, byla o něco blíže sériovému vozu, takže se jich dalo teoreticky vyrobit větší množství, potřebné pro homologaci. Továrně bylo postaveno sice jenom 36 kusů, ale homologaci dostala, ačkoli bylo potřeba kusů nejméně 1000. Mnoho dalších potom vyrobili automobiloví nadšenci. Motor měl obsah 1289 ccm, osmikanálovou hlavu válců, OHV, a postupnými úpravami dosahoval výkonu až 105 kW při 8500 ot/min (Felicia 1,6 GLX má 55kW při 4500 ot/min). Vůz dostal s rozšířenými blatníky bojovný charakter a budil zasloužený respekt. Podvozek dostal vynikající jízdní vlastnosti díky novým vlečným ramenům, která přešla do Š 180 RS, Š 200 RS a nakonec i do sériových vozů.

(Text převzat z knihy "Škoda II. díl")

Škoda 130RS měla v předním čele umístěný náporový chladič bez termostatu a bez ventilátoru s ručně ovládanou clonou. Odvod vzduchu byl řešen mřížkou v přední kapotě. Chladič oleje byl větší, umístěný vzadu pod mřížkou v kapotě. Kompresní poměr motoru o obsahu 1300 ccm dosahoval hodnoty 12:1. Přístrojová deska rozšířena o tripmastery a další budíky. Hliníková střecha a dveře se používaly pro okruhové a kopcové verze. U soutěžních verzí se karoserie naopak vyztužovala. Přední nárazník byl nahrazen pouze mírně vysunutým spoilerem a zadní dvěma pryžovými bloky. Přední blinkry přešly do čela, pod reflektory. Silně rozšířené blatníky a upravené kapoty byly z laminátu. Pneumatiky ( o rozměru 185/70/13 ) pro soutěže seděly na osmipaprskových elektronech (šířka 5,5") nebo šestipapskových elektronech ( dělítkách, šířka 7,5-10"), pro závody na okruzích a do kopců na hliníkových kolech ARC-MTX s pneu až 225/55/13.

Škoda 2000 MI

měla přeplňovaný motor s mechanickým vstřikováním (odtud MI) o objemu 1773 ccm, který byl umístěn uprostřed. Speciál o výkonu 175 kW (238k) postavil jezdec Bořivoj Kořínek v roce 1975. Vozu se výstižně říkalo granát.

Škoda 130 Hart

Jedničkou v kategorii upravených vozů třídy Super Saloons ve Velké Británii byla tato Škoda 130-Hart. Její jezdec Tony Dickinson s ní vyhrál největší počet v celé historii těchto závodů. Upravená karosérie Škoda byla posazena na podvozek sportovní Loly s lichoběžníkovými závěsy kol, vzadu umístěný motor byl čtyřválec Hart z formule 2 - měl výkon 230kW (315 k). Vůz dosahoval rychlosti 300 km/h.

(převzato ze serveru: http://skoda.panda.cz)

Škoda 130 RS, skupina A5

Jedná se o tovární prototyp s označením 738. Karosérie s laminátovými a hliníkovými díly vychází ze 130 RS. Motor 1771 ccm původem z 200/180 RS. Vrtání x zdvih - 87x74.5 mm, komprese 11, 113 kW (154k) / 6250 ot/min. Jezdil s ní Jaroslav Bobek. Přední část z laminátu měla několik variant.

(zaslal Radek)


Rubrika: Nostalgie ze 70.let, Přečteno: 19107×, Komentářů: 28, Líbí se Autor:
Panove ta A5 je ORIGINAL ! ted tady ctu autosport a tuning special Škoda č. 9 !!!!
Tak pokud si dobře vzpomínám tak o té Bořkeho 200RS byl i článek v autotuningu .Tusím že to bylo kolem roku 2009.
Otto: Souhlasím s tebou.
Maty děkuji. Je to replika stejně jako Š 200RS pana Bořkeho. Divím se, že ti páni se stydí za svoji práci a vynaložené úsilí. Jsou schopní, cílevědomní a majetní, což nejsou věci, za které by se museli stydět. Ale uvádět ROK VÝROBY (1974 resp. 1978) místo ROKU STAVBY (2007 reps.2010 ) mi připadá nedůstojné. Tyto praktiky používají obchodníci nikoli však milovníci a znalci značky.
V tomto článku ze srazu v Houdkovicích je také jakási 130RS A5. Třeba je to ta z Hradce. Viz: http://www.skoda110r.eu/?page=houdkovice
Ahoj, jsem fanda závodních Škodovek a kamarád mi řekl, že před týdnem na tuning akci na letišti v Hradci Králové byla k vidění Š130RS A5. Šlo o auto z továrny nebo nějakou repliku? Znáte někdo podrobnosti? Děkuji
Krásný! Některá technická řešení jsou fakt boží! Jo a dostal mě i saloonovej Fiat 500 😀DD
Karle vydrž to. Před vánocema se ty dny zase začnou prodlužovat a bude líp 😜 😀
Spyker, ale o tom to bylo...





Postavili auto, pak s ním závodili a že jím to natřel někdo se škodovkou, jim nevadilo, klidně to prezentovali (možná dokonce ti řidiči byli kamarádi a po závodech si zašli na pivko🙂), protože je to motivovalo a příště třebas porazí oni jeho...





Jsou známy případy, kdy v případě potřeby si soupeřící týmy navzájem pomohli ať už díly nebo mechaniky...





V případě nehody na trati, z vraku, častokrát i s nasazením života, tahali z auta zraněné další závodníci, závod se přerušil...





Dneska?





Dneska vyjede safety-car, ostatní se poslušně zařadí za něj a čeká se, až se trať uklidí a jede se dál...





To je něco, co je v dnešní době nepředstavitelné... Nejen to, že v propagačním materiálu "můj" vůz prohraje, to se prostě nesmí dostat ven... O nějakém "půjčování" dílů nebo mechaniků ani nemluvím...





Tak nějak, a teď obecně ve sportu i v životě, se vytratila "lidskost" a fair-play. Za každou cenu je potřeba zvítězit a je jedno jakou cestou... Stačí se podívat kolem sebe - Formule 1, cyklistika atd... neřeší se, že doping je špatný, ale jak přijít s něčím co se nedá objevit...





Na druhou stranu, netvrdím, že člověk má sedět v koutě, v životě jsem zatím většinou vyhrával a vždy fair-play, takže věřím, že to ještě jde...
No to mě p.... viděl jsem 3 fotky a ty najdeš video ... jako mazec auto o kterým to bylo dostalo naklepáno od škodovky 😀
A ještě je tam bílé
Já tam našel ještě jedno erko, krom toho žlutého. Jezdí jako druhé
Miluju tyhle videa. Ty auta, ty tratě, prostě krása...


LL: Jo, to je taky erko. Doporučuju zhlédnout i pečlivěji, stojí to za to 😉
Jo jo, připojuji se. Hele a to žlutý je taky erko nebo ne? Zkouknul jsem to jen v rychlosti.
Tak to video je absolutní nářez. Pecka.
To video je super. Díky za odkaz
Při hledání informací o vozidle Vauxhall Cavalier jsem narazil nahodně zajímavý závodní vůz:Škoda-Chevrolet s 5l motorem,který se ůčastnil a hodně úspěšně okruhových závodů v Anglii.Dokonce jsem narazil na video z roku 1975 kde dokonce porazí brutální Firenzu.Tak se mrkněte: http://www.dailymotion.com/video/x3gsif_1975-outlon-park-vauxhall-firenza-b_auto
Zas tak dokonalá replika to není. Za prvé už jen to, že to je jen replika, originál je ve vlastnictví soukromého sběratele na Slovensku, za druhé, je tam sice motor 720, ale jen 1500 ccm, za třetí je to krmené dvěma webery oproti originálu, který měl mech. vstřikování a turbo, za čtvrté uložení motoru a převodovky, která byla u originálu z Porsche, je řešeno malinko jinak než původně, za páté tvarově a barevným provedením to má do originálu taky daleko a za x-té pře půl mega je přemrštěná cena.





Takže hihihihihi..... 🙂)
Mam takovy bonus, pro ty co se jim libo ta 2000MI. Jeji dokonala replika i s papirama je v cesku na prodej, prodava ji nekdo za myslim 550000,- takze setrete a nemusite ji jen chvalit a muzete si ji zrovna koupit. Inzerat na prodej je na skodavirtu.....hihihihi
Ty neregistrovaný chytrolíne.....to jsi nám toho řekl nového 😀 ...dyť je to tady v tom článku všechno napsáno 🙂
ach ty nepřesnosti, 180RS resp. 200RS vznikli dříve než 130RS, ta vznikla až později když bylo jasné že 200RS asi nepojde homologovat
200 RS to je mazec uz se tesim
Nějaké informace jsou na www.foltyn.cz
Vím jen,že se tohle auto účastnilo závodů na okruhu a do vrchu,ale bez větších úspěců pro časté poruchy motoru a hlavně turba.Kotouče na předních i zadních kolech,hlavní brzdový válec měl podtlakový posilovač.Motor byl umístěn před zadní nápravou do vnitřního prostoru,který byl oddělen izolovanou vestavbou.To auto bylo vidět na dni otevřených dveří v Brně na okruhu.Dost velká paráda,když jelo,tak to byl fakt hukot.
Neměli by jste ještě nějaké info ke Škodě 2000Mi? Díky moc
Neměli by jste ještě nějaké info ke Škodě 2000Mi? Díky moc
Super!