7. leden 2004

Vláďova Š 120 S Rallye

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 12607×, Komentářů: 47, Líbí se Autor: RST

majitel: Vladislav Hosnedl

místo výskytu: Klatovy

moje stránky: http://www.webpark.cz/skoda100, http://www.webpark.cz/skoda120s

Auto které nyní vlastníme je vyrobené roku 1970 takže by se dalo říct, že jsme si moc nepolepšili. Naše EVO II, která již dosloužila byla vyrobena v roce 1974. Když nám bývalý majitel nabídnul, že nám dá tuto vůbec nezrezlou kastli zadarmo abychom si ji odvezli, tak jsme nejdříve váhali a chtěli sehnat eRko a postavit si z něj eRSo. Poté co jsme zjistili, že ceny eRka se pohybují mezi 7 - 30 tisíci, tak jsme od stavby eRSa ustoupili a dojeli si pro nezrezlou a celkem zachovalou kastli a začali se zajímat jak upravit karoserii typu limuzína do sportovní podoby. Napadlo nás, že bychom si mohli postavit napodobeninu Škody 120 S Rally.

V srpnu, když jsme sundali blatníky, tak jsme se nestačili divit, nosníky blatníků byly, no vlastně skoro nebyly , další nemilé zjištění nastalo, když jsme dali auto na kolíbku, prahy a kapsy, kde mají držet zadní ramena, byly taky úplně prorezlé. Takže začala jedna kapitola vyvařování. Ta trvala 3 měsíce víkendové a někdy i týdenní práce. Na tu jsme spotřebovali celou náplň acetylenu, kyslíku, několik desítek metrů drátu a tabuli milimetrového plechu a 4 kg TlumexPlastu. Bohužel fotografie vyvařeného spodku nejsou, protože zklamal fotoaparát.

Začátkem prosince jsme se dali do zástavby eMkových náprav, které jsem sehnal skoro zadarmo, včetně 13" disků a zánovních tlumičů. Výměna přední nápravy proběhla hladce, ale vznikl problém v brzdové soustavě, kterou bylo nutno celou vyměnit. Originál stovkové trubičky a hadičky se sehnat nedají, a proto jsme koupili 120tkové. Ale byl problém v délce těchto trubiček, několik z nich bylo nutné zkrátit a vytvořit nový pertl, což je obtížné, protože může dojít k úniku brzdové kapaliny. Kompletně byly vyměněny gumičky v brzdových válečkách a hlavním brzdovém válci, také brzdové destičky a obložení. Když už jsme měli rozdělané brzdy, pustili jsme se i do spojkové soustavy.

Jakmile jsme auto postavili na "vlastní" bylo možné začít nastrojovat plechařinu. Pozinkované blatníky, které jsme včetně prahů sehnali za pouhých 2000,- Kč, nebylo problém nastrojit. Větší problém vznikl s přední a zadní haupnou. Nebylo je možné sehnat, a proto jsme rozhodili sítě, a za několik dnů jsme sehnali celkem zachovalé. Dveře jsme sundali z půdy, kde ležely skoro 20 let. Díky tomu, že je tam sucho, chladno a temno, byly jako nové :-). Přední masku jsme si objednali pouze dvouokou, aby vpředu zbylo místo na pořádnou rampu s kvalitními světly a otvor pro náporový chladič. A tak jsme se o Vánocích s bratrem podarovali dvěmi dálkovými světly firmy WESSEM a dvěma mlhovkami od téže firmy o průměru skoro 20 cm. Tyto světla jsme chtěli přišroubovat na pořádnou rampu, co nejvíc podobnou těm, co měli Š 120 S Rally, a tak jsme ji vyrobili podle několika fotografií.

Dál přišly na řadu kulaté zadní lemy, k tomuto jsme použili dva starší přední blatníky ze stovky. Vyřízli flexou lemy a tak cca 10 cm okolního plechu, a pomocí COčka je nabodovali na zadní blatníky. Potom jsme odřízli zbývající plech. Nakonec jsme blatníky nasadili na kastli. Musím říct, že stovka z kulatými lemy v zadu vypadá o dost líp, než s klasickými.

Hnedka po zadních blatníkach přišli na řadu přední, v těch bylo nutné vyříznout díry pro boční blinkry z Felicie, a taky jsme je připasovali spolu s přední maskou na předek vozidla. V přední masce jsme vyřízli díry na blinkry, protože auto bude jezdit bez nárazníku. Na otvor v přední masce se nějak pozapomnělo, protože už tady byl leden a my jsme pořád ještě okupovali tátovu dílnu a tak jsme chvátali, aby do jara bylo auto venku z dílny.

Když už eSko mělo blatníky, haupny a čela, tak přišli na řadu středové sloupky. Jelikož auto které jsme dostali, mělo kliky ven a my měli na půdě skoro nové dveře s klikama do vnitř, bylo nutno předělat sloupky. To se povedlo, myslím perfektně, protože když jsme nakonec nasadili dveře a zámky, tak zde nebyl vůbec žádný problém s usazením dveří. Ale abych nepředbíhal.

Bylo třeba nasadit motor a protože motor s několika koníky navíc jsme nesehnali a už nám nezbývalo mnoho času, bylo nutné namontovat tam motor starý, který věrně sloužil v EVO II. Tento už má naběháno okolo 140 000 km. Dále jsme museli odvzdušnit brzdy, spojku a dodělat několik málo drobností, jako celou elektriku, k předním světlům a bočním blinkrům atd.

Auto bylo nastrojený, ale byl tady problém, jaký lak na něj a kdo nám auto nastříká. Po několika dohadech, že auto bude červený, modrý, žlutý, nás napadlo, co udělat auto zelený, s válečným pruhem v bílé barvě. Po několika dnech jsme sehnali i člověka, který byl ochoten nám auto nastříkat. Ale byl zde jeden problém! Bylo nutno auto vykitovat, tak aby na něm nebyl jediný hrbeček. A tady padla kosa na kámen, přece jenom, nikdo z naší rodiny neměl s kitováním žádné zkušenosti. A tak jsme se asi měsíc snažili kitovat. Šlo to pomalu a bylo z toho spousty prachu a všichni jsme byli po celodenním broušení pěkně zaprášený.

Bylo domluveno, že auto se odveze nastříkat dne 3.3.2002. Tento termín byl dodržen a tak jsme v pondělí ráno vyrazili s odstrojeným a umytým autem k lakýrníkovi. Když to lakýrník viděl, tak se trochu zhrozil a řekl, že to teda určitě za 5 dní hotový nebude, že bude muset kitovat, brousit, kitovat, brousit a tyto dvě slova opakoval a prohlížel si naší práci. Dál prohlásil, že takovou barvu by si nedal ani na plot a sdělil nám, že dřív jak za 14 dní to hotový nebude. Jelikož za 27 dní měl být náš první sraz, tak se nám maličko naježili vlasy a o chvílích volna připravovali a lakovali další části vozu, které bude třeba do auta ihned namontovat. Naštěstí to, co lakýrník slíbil, tak to se povedlo, dne 16. 3. 2002 jsme si našeho miláčka přivezli z lakovny. Zbývalo nám 14 dní na nastrojení a polepení válečnými barvami. Toto jsme s přehledem stihli a dne 30.3. s ním oficiálně vyjeli na sraz, který jsme si vlastně sami uspořádali. Fotografie z tohoto srazu najdete na http://www.webpark.cz/skoda120s.

Od té doby se toho mnoho změnilo. V roce 2002 jsme navštívili několik srazů a pochytali tam další inspiraci, takže během léta se do auta nastěhoval bezpečnostní rám a nový výfuk, který už není ukryt pod autem, ale pěkně na zadním čele. Přes zimu probíhaly další přestavby, takže auto dostalo maličko nabroušenej Favo motor, s vačkou 280/280, vyleštili jsme přívod paliva a naohýbali svody. Do interiéru přibyla kaplička domácí výroby + čtyřbodové pásy téhož výrobce. Náporové chlazení jsme vyřešili z měděných trubek, což bylo celkem v pohodě. Na nápravy přibyly 2,5 cm podložky, a nové obutí 175/65 značky Good Year.

Trochu z techniky:

Karoserie:

  • Původní Š 100 kompletně vyvařená s pozinkovanými blatníky. Vytažené zadní lemy, nebo spíš navařené lemy z předních blatníků, Sportovní lyžina

Interiér:

  • Sedačky skořepiny MTX, sportovní volant originál Škoda zmenšený na 28 cm, 4bodové pásy vlastní výroby, kaplička s budíky ala eSko, zahnutá řadící páka, vyházené zadní sedačky atd.

Podvozek:

  • Nápravy M, Pružiny sériové zkrácené vpředu o 1,5 závity, vzadu 1 závit.
  • Podložky 2,5 cm materiál železo
  • Tlumiče sériové ze 120 M, které mají naježděno cca 1000 km

Převodovka:

  • 4 rychlostí, stálý převod 4,4

Kola:

  • Apolla obuté v GOOD YEAR 175/65

Motor:

  • Favorit, 136x s leštěnými kanály, sníženou hlavou o 0,8 mm vačka 280/280, Sportovní výfuk + laděné svody
  • Karburátor originál Favo (prozatím) atd.

Fotky:

Aktualizace červen 2003:


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 12607×, Komentářů: 47, Líbí se Autor: RST
ahoj chtěl jsem se zeptat jestli bys neměl nákres rámu?


Vypadá pěkně.


Dík
Hlavne kluci proboha nevyrabejte zadni vzperu hlavnoho oblouku oprenou o plato. To je spatne. V pripade kotrmelce to plato hned povoli. Je treba o oprit podle prilohy J o zadno podbeh. A hlavne-je treba delat platle pod ram, nejlepe dvojite. Aby se trubka v pripade rany nepropichla prahem. Zas tak dobrej material to po tech 30 ti letech nebyva
No nazdar !!!!! Ta ostuda !!!! Omlouvám se, ale vzdal jsem se už vloni naděje, že sem ještě chodíš... a proto reaguji až teď......


1) Nemohl by jsi mi poslat fotky středové a zadní části rámu - ala historici - chci dělat jen středový oblouk a vzpěry na zadní plato....


2) Jinak za ty barvy díky - rozlišení fabrika - soukromník - to jsem nevěděl.. ….


Takže díky moc a ještě jednou promiň, že jsem takhle zaspal !!!!!
Jezevec: Rám je rozebírací, ale není to tak snadné díky barvě, se to stalo nerozebíratelným. Rám mám nafocený po jednotlivých dílech, ale nemám výkresy s kotama. Rám byl několikrát předělávaný a stále ještě není podle přílohy J. Ale už se mu hodně blíží. Museli jsem kvůli rally kterou jsem jeli v loni.





Jinak co se týká barev tak originál tovární barvy byli opravdu červené s pruhem jako máme my. Ty co se prodávali soukromníkům byli tmavě zelená (o něco tmavší než máme my(my máme 5126)) a černé kapoty. Tak to vyjíždělo z továrny pro soukromníky.
Budu se ptát jako naprostý neznalec věci, ale někdo říká že barva továrního týmu byla čevená, někdo zelená vše s tím pruhem jako máš ty .. A nebo to bylo úplně jinak... Nevíš jak to bylo správně - pokud možno i s čísly odstínů ? Dík J.)
Tobě jsem už auto jednou chválil ale proč né znovu :


Pěkné auto... Ten ochranný rám vypadá demontovatelně..., nějaký plánek nebo malůvku s kótama na něj nemáš ?
To Robo: Sací potrubí je originál šikmé, ale v prudkých levotočivých zatáčkách se odlévá. Budeme to muset nějak vyřešit. Jinak při normálním ježdění je to všechno v pohode.
Ahoj. Upravoval si sacie potrubie alebo mas origos...Ja chcem dat tiez karbec favo - 443 751 220 700-136X(uz sa pripravuje na nom mechanicke otv. 2 komory)...Diky.
Cau, chci taky stavet esko, zaklad uz mam,shanim webry 45, nevedel by nekdo??
Tak nevim co se ostatnim na tomhle aute nelibi. Original to neni, ale urcite lepsi nez ty upravy plastovyma naraznikama z Felicie na auto ze 70. let. Mne se libi. Dal bych tak 2 🙂
jo posilal, ja muzu mit svody za 3000,- plus pricak za 2500,- vsechno komplet nerez, ale ty svody si udelam asi taky sam !
To Pepino: Svetla jsou klasicky Wesem Polsky cca za 450 Kč jedno. prodavaj je temer ve vsech autodilech. Musis rict, ze chces svetla na nakladak a oni ti dji tyhle. Co se tyce svodu. Svody jsme si delali doma sami. Je to docela pekna pakarnicka, ale nez za ne davat 6000,- tak doma je to jenom o praci a zrucnosti. PS: Neposilal jsi mi SMS?
a jeste mam par dotazu kde jsi sehnal ty predni svwetlka na rampe- chci taky takove,mam zatim jenb dve ! a taky ty vyfukove svody ? popripade kolik si za ne dal(svetla a svody) ?
a co takhle pouzit karbeci z motorky ? a nebo specialni kitovy sani na karbec s fava ! muzou to delat velky razi a to origo sani nestiha ! kdyby jsi pouzil to kitovy tak je to o 100% lepsi !
No ten schanime. Ale nen nikde k sehnani. Je ta vacka je od nekud z Moravy. Nasel jsem inzerat tady na webu. Presne nevim od koho to bylo.
vydelal jsem karbec ze zavodniho favorita byl pouzival se tam ocesanej original, mnelo to mechanickej sytic, lankem ovladany obe klapky atd !
a jeste od koho mas tu vacku ?
Vacka 280/280 je uplne super, sice da docela probelm vystelovat volnobeh, ale ted jsme se dostali na 1300 otacek je to uz v pohode. Auto bere nadherne od spoda (2000)a toci az do 5500 - 6000. Ovsem jeste by to chtelo stale doladovat. Nejhorsi problem je s karburatorem s Favorita, kde je to samy podtlak a neda se s tim poradne nic delat.
jak to jede s to vackou 280/280 stupnu ?
Hmm, tak tu jsem viděl na sraze v Klatovech. Super kára.
pekna pekna......jen ten motor dyby byl lepsi poslete me mejl
Znam tvojí adresu-vopicham ti starou.
doplnění: ...myslím samozřejmě s motorem z FELDY či FA 🙂
Vlada: Ahoj Váďo nemyslím si, že jsi NNNiki. Co se týká konkrétních tuningových úprav motorů o nich nemám přehled, protože se zajímám hlavně o sériové vozy. ŠKODA s motorem může být zajímavá (jak jsem již poznal na těchto stránkách) a spotřeba PHM je bohužel daň tohoto koníčku. Tak držím palce a dodej, až to bude aktuální, novinky o tvém autě. Ahoj P.
Tak jsem se sem po nejake dobe zase podival a koukam, ze nam tady do diskuze neco pribylo. Docela zajimave postrehy jak na to tak koukam.


To Pavel H.: Pavle, mozna to vypada jako ze jsem NNNiki, ale to opravdu nejsem. S motorem se samozdrejmne pocita. Ty by jsi v aute sice nejradsi videl upravenou 120 na Webrech ale my tam pres zimu dame budto Facko a nebo Felicii 1.3. s dvoukomorovým karburátorem se 120 (nechci totiz aby mne to sezralo 🙁()





Jinak brzy poslu Džonovi plánky s fotkama rámu, který mám v autě.
NNNiki: Ahoj, já mám dvě auta: profesionálně renovovanou ŠKODU 110LS a 110R, která však na renovaci ještě čeká. Prezentaci obou vozidel na netu neplánuji, myslí, že to tak bude lepší. Práci na autě ocenit dokáži, ale u závodního vozu (i když repliky) bych v prvé řadě preferoval stavbu motoru a jeho příslušenství. Stabilně jezdím s novým vozem a doufám, že olej mi z něho neteče 🙂, ŠKODOVKY mám opravdu jen jako koníček a beru je jako veterány. Tak hodně úspěchů, Pavel.
Musím říct,že si udělal slušnej pokrok.A že jsou lidi který si nedovedou představit ty hodiny a hodiny v garáži aby kára vypadala tak jako ta tvoje s tim asi bohužel nic neuděláš.
To Pavel H.: A nechces nam predvest ten tvuj skvost. Kdyz tady nepochvalis jedinou peknou karu. Docela by mne zajimalo jak vypada tvoje auto. Videl bych to na otlučenou a ohnilou ouzkou 120, ve který je motor z Favorita. No a kdyz jedes, tak pri 130 km/h to nemuzes udrzet na silnici, protoze jsou vsude vule, z celeho auta ti bleje olej, takze cely je to takova velka katastrofa. Tak se predved, posli odkaz kde si muzeme prohlidnout tvy auto!!!!!! Nebud srab!!!!!!
Ahoj, připadá mi to samé "v bledě modrém" jako EVO II. Auto vypadá nějak nedodělaně. Ohledně barvy bych se přiklonil k názoru lakýrníka. Ty technické úpravy jsou také udělány jen napůl - chce to minimálně jiný motor.
Zdravim vas tady ve spolek. Nic se nedeje mne se EVO II taky nelibyla. Dal jsem to sem, jen tak aby se omne trochu vedelo a v garazi jsem zacal vyrabet 120 S. Trvalo to skoro rok, nez jsme vyjeli z garaze. Nyní auto vypada tak jak vypada, a navic za dobu me dovolene jsme udelali kompletní ochraný rám ala 120 S v cestovni verzi (potrebuji taky nekdy nekoho prevest vzadu. Az budou dalsi fotky tak je sem urcite pridam. Za kritiku se nezlobim, protoze fakt to byla stara plecka a nestala za nic. PS: Jsem zvedav na nove komentare 🙂)
Doufám, že komentáře podobné předchozím už se nebudou objevovat. Pravda, předchozí verze taky nebyla podle mýho gusta, ale teď je to skutečnš hezký auto.
myslim ze v originalnim stavu by to bylo lepsi...
Hm BLIK, už vím o jaké jde auto, tak to se Láďo styď, dej sem nový fotky, ať ostatní vidí o co jde.
No bezva!!!! Je to hrůza!!! Ale možná jsem blbej já!!!
Škoda, že není žádná aktualizace. Což takhle sem dát to, co máš teď? Co ty na to Vláďo? (pro ostatní - Š120S)
Máš to dobrý, ale trochu tomu schází takovej nějakej šmrnc. Chtělo by to nějakej spojler (ten ve předu je strašne nevýraznej, já vyděl u 100 spojler z Feldy a když ho tam dobře zasadíš tak uvidíš že to chytne takovej futuristickej vzhled). Zadni světla by se tam dali dat ty podlouhly ze 120. Snaž se dál.
Kdyby si to celý předělal tak by to mohla bejt celkem pěkná kárka.Myslim tim pořádnej motor,kola,nápravy.Chtělo by se to nejdřív zaměřit na tu technickou stránku a potom až na lepení samolepek, který jsou stejně na nic.
No driv nez tam das motor sedacky a dalsi picoviny zamysli se nad napravama typu em.Nejenom ze lepe vypadaj, ale taky to vic sedi.
Nechci tě urazit, ale to auto NENI hezký.
Škoda tak krásného veterána. Vypadá to jako pouťová atrakce.
a nesvleknou se ti raz za čas ty gumy
když se to všechno sundá bude to hezký
No, můj táta má taky rád samolepky....
Nenech se odradit, oni tomu nerozumí, já takhle začínal taky. (no, moc daleko jsem se nedostal).
hmmm až na tu barvu je to pěkný,ale ten motor bych tam dal nejdřív:c)))))
Přikláním se k 1. komentáři.Zkusil bych to někde u kolotočů a nebo to pošli rovnou ze skály.
sorry, ale humus(mam asi blbej vkus)