21. únor 2007

Aliho PomeRanč

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8902×, Komentářů: 24, Líbí se Autor:
Článek o mém oranžovém eRku

Zdravím všechny škodovkáře, zvláště pak eRkaře.

Měl jsem docela štěstí, protože svoje eRko jsem dostal od táty k 18.narozeninám. Bylo to tátovo první auto, které si pořídil ke konci roku 1979 a naší rodinku spolehlivě vozilo až do roku 2000. V tomto roce jsme měli jet na rodinnou dovolenou do Chorvatska a rodičové naznali, že by bylo záhodno kopit něco nového a tak se stalo. Do rodiny přibyla Škoda Felicia 1.3 50kW a eRko putovalo na chalupu do garáže kde stálo 3 a půl roku bez pohybu. Táta ho pořád chtěl prodat, ale vždy se mi podařilo rozmluvit mu to (naštěstí).

V létě roku 2003 jsem konečně dostal řidičak a také eRko. Docela mě překvapilo, že pod nim ani nebyla louže oleje, či něčeho podobného. (Samozřejmě mělo propadlou technickou.) V garáži jsem namontoval novou baterku , změřil hladinu oleje a dolil vodu. Auto nastartovalo na 2. otočení klíčkem. Motor šel sice na 3 válce a z výfuku vycházel kouř jako nákladní Tatry, nicméně z garáže vyjelo. Asi po 5 minutách na volnoběhu ze černý dým ztratil a chytl se i 4.válec. Po umytí adofouknutí kol jsme se vydali na cestu do servisu na prohlídku, cestou mi praskly 3 brzdové hadičky, tak jsem dojížděl na ruční brzdu. (byly to 3 kilometry)

V servisu u známého proběhly všechny opravy a doladění, aby auto prošlo STK. Zde je fotka v jakém stavu jsem ho poprvé dovezl domů.

Asi po roce spokojeného ježdění a drobném upravování, se mi na mokrých kostkách podařila nemilá příhoda. (prostě sem nedobrzdil) :(

Doma z doho byl pořádnej poprask, ale nakonec byl můj největší trest 2 měsíce bez auta, protože se na něm hodně událo. Vyvaření skeletu, výměna všech blatníků a prahů, nový lak a trošku jsem si vyhrál se středovým panelem. Teď vypadá takhle:

Motor je originál původní 110R, úzké nápravy a 14ctky kola.

Interiér je ve stavu v jakém jsem auto dostal, jen jsem místo popelníku nacpal nějakou elektroniku a upravil jsem středový panel.(všechny původní díly mám schované)

Je zde nainstalované rádio Sencor (4x50W, MP3, USB a karty, 2xline out, 1xline in, výstup na Subwoofer). Repro: 2x50W kulaté pod palubní deskou, 2x80W ovály a 200W aktivní subwoofer vlastní konstrukce za zadními sedadly. Nikde jsem nic neřezal a vše je úplně schované. Zvuk je hodně slušný.

Přišel jsem se na jednu dobrou vychytávku, když si s holkama sednu na zadní lavici a na sklopená přední sedadla položím notebook s výstupem do rádia, je z toho docela solidní kino. :)

Jsem zastánce původního vzhledu. (rámečky kolem světel a pětiúhelníkové poklice jsou zatím ve sklepě v krabici) Možná v budoucnu vyměním nárazníky za chromové a pokusím se sehnat pořádná kola, možná i příčný výfuk. Ale současný vzhled mi celkem vyhovuje.

Toť vše k mému miláčkovi.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8902×, Komentářů: 24, Líbí se Autor:
Zdravím, no já jsem z Telče. Až odzimuju, klidne mužem dat nějakej srazík. 🙂
To by mě taky zajímalo - v Jihlavě je nás dost, ale tohle erko asi nikdo neznáme!
Moc krásné autíčko. Moc závidím. Ali odkud jsi že máš jihlavskou značku?
To je slušný podědit Erko,já zdědil(odkoupil) Š120L,měl jsem ji 1/2 roku,pak nastala výměna za Rapida(byl jsem vždy ujetej po Š kupé),to už je neuvěřitelných 15 let.No a na starý kolena mám Erko jako takovej svůj pokládek.Přeju hodně štestí a hlavně ať ti to vydrží,ale pokud s tím jezdíš denně,tak věřím,že zatoužíš po silnějším autě,tak to většinou bývá.
Taky jsem, coby nekuřák, zlikvidoval popelník. Tenhle aspekt 70. let (bezpečnostní pásy vzadu v sérii nejsou, popelníky ANO! Pro každého z toho +2 jeden!) nepodporuju 🙂


Jak jsi z palivoměru vyrobil měřák na podtlak v karburátoru? 🙂 Nebo je to ekonoměr s nějakým vychytaným zapojením?
Palivoměr mám jeden, to druhy je podtlak v karburatoru 🙂, pak mam tlak oleje a teplotu. Samozrejme rychloměr a otáčkoměr a voltmetr z diod misto popelniku. Jsem nekuřák a v autě se nekouří, tak na co popelník?.
A proč tam máš dva palivoměry?
Hmmm moc krásný éRečko🙂 je opravdu pěkný, taky se přikláním k origo vzhledu, chromový nárazníky sprintky atd.i když moje origo není ty by si ho měl nechat do originálu🙂 Přeju ať Ti dělá radost... 🙂
Krome plechařiny a laku jsem nedělal na autě nic, palubní deska i koberce jsou původní, ten budík ve středovém panelu je palivoměr. Foto motoru mám, ale protože se na motoru rovna pracuje tak sem dám foto až to bude hotové, soucasny stav nejni zrovna nej. 🙂
Jenom tak mimochodem, já na tvém místě kontrolky vyhřívání okna mám kontrolku varovačů. Ani ten tvar těch "ikonek" mi nepřijde originál, nějak jsi to upravoval a nebo to je dobový výstřelek automobilky??
Krásný vozidlo. Super výběr barvy v kombinaci s cernou to nevypadá zle.


Já uděluju několik bodů za jeho primární používání. Konečně taky někdo pochopil,na co bylo je a bude tohle auto nejlepší. "😜osezení" s holkama na zadní sedačce s výhledem skrz tam již prosklenou střechou nemá chybu 😀


Mám radost, že i současná omladina je ochotna lovit něžné pohlaví tímto automobilovým skvostem, místo plasty ověšenou koncernovou felicií. Jen tak dál a svět bude lepší a krásnější.😉
Krásný autíčko. Fotka motoru by nebyla?
Jo a musím pochválit, že ač jsi do eRka zabudoval prioritně audio, tak jsi jej nedegradoval žádnou střešní anténou. Dávám bod navíc 😉
I já přileju do hrnce ....


Na tohle auto už bych nedával nic. Jen ty zmíněné chrom nárazníky, sprintky poklice, nová zadní světla a pokud možno, koberce původního vzezření. Pak VŠECHNO vypulírovat do bezvědomí. Jinak nic !!


A poté už jen leštit, leštit, udržovat, opečovávat a za hezkého počasí v neděli si vyjet s loktem ležérně vysunutým z okna, vlažným tempem za zvuku 1-3-4-2-1-3-4-2 ... do cukrárny na náměstí 🙂





Takto projíždějící nablýskané eRko lidé obdivují několikanásobně víc, než pojízdnou reprobednu ...





BTW: Popelník bych do auta vrátil, protože znáte to ... 70-tý léta, Ronson a zlatý Marlbora ... 🙂)
Auto se líbí i mě, nerozumnému tunerovi ;D))))) Černá se s oranžovou snese, ale chromy tomu určitě budou hodně slušet. A na takovýhle auto bych asi nedával příčňák.
Ali, málokedy komentujem nejaký článok, no nedá mi to.Vy dvaja ste ako ja s mojou erkou. Zhody:- v prvom odstavci článku sa úplne zhodejeme-farba (rovnaká), aj čierne nárazniky-s tým nedobrzdením: neuveríš, ale mne sa stalo to isté na tom istom mieste. Škoda že nemám fotku, pre porovnanie.-ten budík v stredovom panely (že by voltmeter?)-rovnaké umiestnenie tretieho brzdového svetla-pôvodný motor-a možno veľa dalších vecíMenšie odchylky:-ja som to mal bez vyvárania skeletu-to kino. Ale asi začnem na tom intenzívne pracovaťZdravím a veľa nabehaných kilometrov bez nehody!
Všechna čest a chvála, maš to udělaný překrásně! A velký + máš za původní vzhled🙂
Děkuji za chválu. Počet holek, které se tam se mnou vejdou je 1-2, což mě osobně stačí. 🙂 Těší mě, že se Vám moje eRko líbí, zvláště když chválí i majilelé aujtíček jako GreenDream a ty bílé stovky vypadají také perfektně. Auto přes zimu nejezdí - je na chalupě v garáži na špalkách a snad už brzy zase vyjede ze zimního spánku. 🙂 Nějaké fotečky dodám do měcíce a ostatní do léta, ještě pořád něco dodělávám. 🙂
Ten oranž lack je moc prima. Jen ještě šťouravá - kolik se na zadní sedačky s tebou vejde těch holek? 🙂)
PS: ještě bych sepřimlouval za víc fotek, motoru, kufru, tvé aparatury, podvozku a tak různě🙂
Moc pěkné, chválím původní stav, konečně zase někdo rozumnej🙂 Ještě ty chromy a bude jak ze škatulky🙂
moc hezky...primlouvam se za chromovane narazniky, jinak parada...hezky se staras, je to bomba, kdyz clovek chce, udela si to s hudbou aniz by zasahoval do puvodniho vzhledu...chvalim...barva krasna, fakt moc hezky...jen tak dal 🙂
Zavidim zavidim a znova zavidim 🙂))
Hezkej kousek!!!