eR židle
Jednoho dne, jsem se rozhodl pořídit si lepší sezení ke svému PC a stolu. Jelikož mne už stará židle neuspokojovala a byla nepohodlná. I přes svůj přepych výškového nastavení sedáku, vzdálenosti a výšky opěradla jsem jednoho dne řekl "NE". "Takhle to již dále nelze, když sedět tak pořádně." Po půlročním shánění, procházení obchodů a různých letáků jsem nenalezl nic, co by bylo v zajímavé cenové skupině, a proto jsem se rozhodl pro radikální řešení. Celou dobu mi hlavou prolétávala myšlenka, zkřížení židle s pohodlným sedadlem. A jako propadlý Rkař jsem nemohl volit jinak.¨
Proto jsem se rozhodl zkřížit užitečné s pohodlím. Neboli kancelářskou židli se sedadlem z Rka. Židle, nevím jakého je původu ani kdo ji vyráběl, ale sedačka je ze Škody 110R roku výroby 1978 (17.3.1978), nejspíše za příplatek nebo vývozní (hadrové).
Tak jsem jednoho krásného odpoledne pěkně šupky dupky zaběhl do skladu dílů a vyndal dvě sedačky.Zkoumal jsem vhodného aspiranta. Nakonec vyhrála horší. Donesl jsem ji do dílny a komplet rozebral na prvočinitele.Po opravě plechů a utrhlých matek v opěradle jsem vše vyčistil a hadrový potah sedadla vzal domů na vyprání. Ještě že mne při tom praní nikdo neviděl, jinak bych si pral ode dneška sám.Když
jsem potah namočil a přidal prášek na praní, byl to docela "humus". Pak jsem nasadil ruční potenciál a drhnul. Výsledek je vcelku uspokojivý, ale hlavně že v tom není žádný bordel.
Dále jsem pokračoval ve výrobě redukční konstrukce mezi nohu od židle a sedadlem. Tato konstrukce je vyrobena z pásoviny 30*6mm, dohromady jsem ji spotřeboval něco kolem 1,7m. Konstrukce se skládá ze 2 kusů podélníků a 2 kusů naohýbaných příčníků. Bylo potřeba dosáhnout co nejbližšího přiblížení k noze židle, aby se nesedělo s nohama ve vzduchu (což se osobám menší postavy stává:-D). No a po upravení
do požadovaného tvaru a výrobě všech ukotvovacích bodů a svaření konstrukce, nezbylo nic jiného než vytvořit povrchovou úpravu. Jako povrchovou úpravu jsme zvolil černý komaxit, jelikož to byla nejsnažší cesta.
Po přivezení konstrukce z lakovny už nezbývalo nic jiného než to všechno dát do kupy. Začal jsem namontováním konstrukce na základnu a pak přimontoval plech od sedáku sedadla. Poté sem natáhl potah na sedák a připevnil spodní drátěnou konstrukci původními pružinami.Nejhorší bylo zaklesávat původními drátěnými sponkami koženkový potah ke konstrukci. Po zkompletování celého sedáku jsem ho přidělal k plechu sedáku. Pak jsem dával do kupy opěradlo, to už šlo lépe a rychleji. Jenže ouha zjistil jsem že sem si spletl dráty, které jsou navlečeny v potahu, přes které se potah přitahuje ke konstrukci. Takže opětovná demontáž sedáku, výměna drátů a opět složit. No a pak složit opěradlo a namontovat. Je nutné si dát pozor na správné nastavení poloh sklápěcího mechanizmu, aby byli obě strany ve stejné poloze.
Na židli se sedí dobře je pohodlná, ale jako každý prototyp má své mouchy. Třeba se někdy odhodlám a udělám další nějaký pokus. Ale také si myslím že takováto zkušenost není k zahození, neboť mi může pomoci při dalších opravách sedadel do auta a nebudu muset zkoumat jak co funguje.
Doufám že jste se při čtení tohoto článku moc nenudily.
Tohle je výsledek
30. leden 2007
30. leden 2007
30. leden 2007
30. leden 2007
29. leden 2007
29. leden 2007
29. leden 2007
29. leden 2007
29. leden 2007
29. leden 2007
29. leden 2007
30. leden 2007