Mikův Žluťásek
Technická data:
rok výroby: 1974
karoserie 2 roky po generální opravě, ale nic moc. Auto bude sloužit dokud nepořídím nějaké pořádné přibližovadlo a pak začneme s Mikem stavět skutečné eRko, které bude mít vyvařený a zdravý skelet na rozdíl od tohoto "skvostu" (předchozí majitel sice opravil a nastříkal auto, ale skelet není nic moc). Nicméně při pokusu o zvedání na plošině s otevřenými dveřmi se nezlomil a ani neprohnul...
Pětistupňová převodovka ze škody 130 (stálý převod 3.9), motor Favorit 135 (najeto cca 170.000 km), přislušenství motoru částečně domaděl.
Široká zadní náprava (mezi blatníky a kolem je jenom 2 cm místa).
Specialita je výfuk přidělaný na pravé straně (prý z nějakého fiata), připojen na původní svody.
Exterier nic moc a interiér ještě horší. Tachometr ukazuje špatně a neukazuje ujeté kilometry, tlakoměr oleje neukazuje vůbec, protože není připojen. Kastlík je zavařený, v panelu díra po rádiu... No prostě šíleně práce, do které se nám nechce, protože auto nemá ani posilovač brzd a ani hřebenové řízení a hlavně skelet je v hrozném stavu, takže zatím bude na ježdění a potom se postaví jedno pořádné eRko (možná na základě toho vozu nebo na nějakém jiné kastli, ale z dílů ze Žluťáska), které už bude mít eMkové nápravy, posilovač brzd, hřebenové řízení (možná kotoučové brzdy na zadní nápravě a vlečnou zadní nápravu, ale opravdu jenom možná), pořádný interiér a všechno funkční, hlavně bude zdravý skelet.
Zde je pár fotek pro představu, jak vypadal Žluťásek, když ještě jezdil:
Aktualizace:
Protože se množily dotazy ohledně chlazení a favo motoru, přidávám pár fotek ze srpna 2003, kdy bylo auto rozebrané a nafocené, snad dojde i na generálku. Pro zájemce je zde vidět i zajímavé řešení výfuku:-):
16. červenec 2005
9. březen 2004
9. březen 2004
31. prosinec 2003
31. prosinec 2003
9. duben 2003
9. duben 2003
6. říjen 2002
24. březen 2002
28. prosinec 2005