...vrabec v hrsti.
Zatím, že vlastním toto eRko, stojí moje rozhodnutí a 10letá tužba mít první model v maximálně původním stavu - bez nutnosti velkých renovací, nejlépe rok 70 a co nejstarší....
Za uplynulých 10 let jsem řadu exemplářů zhlédl, většinou víceméně zbídačené časem, majiteli, či korozí...nicméně z toho úmyslu (přes vyslované pochybnosti kolegů) jsem neustupoval....
V posledních letech jsem i dokonce několik slibných exemplářů viděl....ovšem buď v rukou stejného nadšence, nebo zatím neprodejné.....i když již skoro...
Ale právě protože skoro, v okamžiku. kdy jsem viděl inzerát:
25.7.2006 - Automobily Škoda 110 R - Prodej (nabídka) Prodávám Škoda 110 R, rok výroby 1970, vše původní, kožené sedačky, původní koženka na přístrojové desce, v případě zájmu Vám zašlu foto.
Příští technická kontrola 8/2008, vozidlo bylo ještě ručně vyráběno v Kvasinách, jedno z mála, které nebylo vyráběno na lince.
Vozidlo má minimální korozi ale plně pojízdné, v zimě nejeté.
S pozdravem ...............
tak jsem samozřejmě "preventivně" zavolal......
To bylo v pátek ráno......výslech po telefonu způsobil, že v sobotu jsem seděl ve vlaku do České Třebové...
...a meditoval: není původní plechařina, chybí některé lišty, palubka je také DOMADO....ale pokud je jinak tak zachovalé, jak líčí, tak....
Na nádraží na mne čekal mladý ( ročník 82 ) muž se slečnou a vyrazili jsme. Po cestě jsem se dověděl, že to prodává po nevlastních rodičích,kteří ho vlastní již od roku 1978 ,že nikdy nezůstalo zaparkované venku....
Pak jsme otevřeli garáž a já měl prakticky jasno. Ovanula mne vůně typická pro auta z 60let, kterým se od jejich majitelů dostávalo jen nejlepší péče....
Prostudování karoserie a interieru dosvědčilo, že až na drobnosti nic nechybí a je ve (až na prošroubované dveřní tapecíry) výborném stavu.Najetím na rampu se ukázal nedotčený spodek skeletu, jen prahy jsou pravděpodobně měněné...výsledek dělaných dutin a neježdění v soli.
Tento stav, společně s faktem, že po otevření zadní kapoty jsem si ověřil, že jde o 79 vyrobený kus,a že je z něho přímo cítit vztah dosavadních majitelů, rozhodl o tom, že přesto , že není v striktně původním stavu, je moje.
Když jsme si plácli, zastavili jsme se u příbuzných, kde prý jsou ještě nějaké odstrojené díly....a tam na mne čekala původní přední kapota a zadní čelo,z čehož jsem měl velkou radost :-)).
Auto jsme naložili různými poklady nalezenými v garáži a vyrazili sepsat k majitelce smlouvu.
Tam po nabídnutém občerstvení,jsme se oddali vzpomínkám, podepsali smlouvu, já upřímně poděkoval a v půl deváté nastoupil k zpáteční cestě.Mladý pár mne ještě navedl ven z Třebové, já ještě odmontoval spolujezdcův stěrač (zteřelá gumička, začínalo pršet a nechtěl jsem riskovat poškrábání okna), stáhl okna a začal si vychutnávat první kilometry, které jsem přidával k původním 80.152.....
Na palubě vládla spokojenost a pohoda, nasával jsem atmosféru a naslouchal fungujícímu stroji...Jen při tankování v Chrudimi mě odmítlo nastartoval..tvářilo se , že má prázdnou baterku .:-)
Domů jsme po 222 km dorazili po půlnoci....ale to nebylo vše.
Ve venkovském sídle pana ing.S.D.G se ten večer pořádala velkolepá oslava získání titulu :-)...........a tak po vyvenčení psovstva, jsem opět usedl do mého nového vozu a vyrazil směr Plzeň...
..kam jsme samozřejmě v pohodě dorazili kolem třetí..následovaly obdivné pohledy, gratulace a bujná diskuze...Výborná akce..díky, SDG.
V neděli, po návratu přibylo na tachometr od sobotního večera téměř 480 km, což podle slov původních majitelů bylo více, než za posledních 5 let....
Ustoupil jsem sice z mých nároků, ale lepší vrabec v hrsti, než....
A navíc, tohle auto si to zaslouží..
Zde máte k nahlédnutí fotky ještě od původního majitele:
..poslední okamžiky ve starám domově...
Od té doby jsem vykonal vyložení všech věcí,
... prohlídku...
..detail držáku podpěry původní přední kapoty
a započal jsem s restaurací(vyčištění,rozleštění,konzervace) laku.
Do příští sezony bych rád upravil přední část do původní podoby, dtto zadní čelo a pravděpodobně i palubní desku, která je "upravená".
Barva zatím zůstane stávající, ale do budoucna vrátím původní žlutooranžový, který se mi na tomto modelu líbí...a to tak , že velmi:-)
20.1.2008
...tak se nám ta pausa nějak protáhla, ale situace se mění k lepšímu.
Máme téměř finálně vyčištěný a rozleštěný lak a hlavně opět chuť do práce...:-))
Padlo rozhodnutí udělat vše, aby se Vrabčák mohl se ctí zúčastnit letošní srazové sezony.
..Co je nutné provést..
- vyndat motor a zrevidovat spojkové ložisko a okolí
.. a hlavně uvést přední část vozu do patřičné podoby
- výměna předních blatníků ...SHÁNÍM ( i trosky na repas)
- výměna předního čela
- rakvička
- lišty předního čela 71.... SHÁNÍM
- uzávěr nádrže a olištování blatníků
- výměna přední kapoty
- lišta zadního čela....též SHÁNÍM
Jinak vyměním kryty zadních světel s mřížkou za proužky....já v podstatě potřebuju jen proužky a ty čtverečky se mě nějak nechtěně
hromadí..:-))
9.1.2008
Úspěšně jsem odstartoval přestavbu...
..........díky solidaritě Stanleyho, Výsky a MichalaK a solidnosti prodejce Ferdy jsem dnes získal tento úlovek ..
následně vytáhl Vrabčáka ze stodoly
a převezl
do garáže, kde budou probíhat úpravy
12.3.2008
Lehké shrnutí, toho, co proběhlo :
....poslední fotky staré podoby....
nová kapota
nákup několika dalších drobností :-)
demontáž, pískování, hliníkování a povrchová úprava
odbarvení blatníku
a rozebírání původně docela hezkého eRka :-))
...začíná to zase přibývat
Zatím jediné závady nalezené při demontáži jsou: nesvařený pravý sloupek, upadnutá vnitřní matka na témže sloupku ( zjevně si při kompletaci sloupku někdo odskočil na cigáro :-)) a utržený šroubek v hrnci pravého světlometu. Jinak mám pocit, jako kdybych rozebíral auto na garančce :-)
14.3.2008
Po očištění blatníku, kvůli míchání barvy, jsem dnes ráno zajel k mému dvornímu dodavateli laku a zjistil, že nejschůdnější varianta bude v tomto případě sehnat nějakou akrylkombinaci.
S vodou ředitelnými barvami, které se musí od letoška používat, je o několik řádů komplikovanější práce - mícháním odstínu počínaje a schnutím konče a já bohužel nemám čas experimentovat.
Byl to nepříliš optimistický pohled na liduprázdnou prodejnu, kde se ještě před 2 lety tři kluci nezastavili při míchání barev - většina drobných lakýrníků díky náročnosti nových barev skončila.
Odpoledne jsem zkoušel vhodný odstín, ale zatím nic - ani 8122, nebo 8125 to nejsou, zítra seženu ještě 8145.Pak jsem přebrousil a nastěrkoval blatník a protože to neschlo, dnes na to kašlu.
20.3.2008
Bohužel, nepřízní počasí a návalem dalších povinností nestíhám auto dokončit do Hundrtsletu.
V současnosti je vše olakováno, natřeno, zbývá to "jen" složit :-))
12.4.2008
Za uplynulé tři týdny se práce v podstatě zastavily. O největší díl času mě připravila kupodivu práce a péče o mého provozního mazlíka, který má za sebou od začátku letošního roku štreku dlouhou 23000 km.
Další významný podíl, měl výběr a koupě nového letního vozítka , které ale také přebere roli pracovního. Garde se odstěhuje do sbírkových fondů a bude plnit roli zálohy.
Jelikož nejen prací živ je člověk, dostalo se i na výlet, kde jsem si udělal radost...
A tak až 9.4. jsem se dostal opět k práci na Vrabčáku.Proběhlo ještě několikeré ladění odstínu, odlakování nalakovaného, lakování odlakovaného a dnes konečně prohlášení za definitívní.
Ještě důkladná očista tlakovou vodou před spaním a jdem na kutě, ať zítra můžeme strojit.
13.4.2008
Dnešek byl věnovaný pasování plechařiny. Předtím jsem všechny spáry plechů vylil Rezistinem ML a přetmelil trvale tvárným tmelem.
Ač byly plechy před lakem spasovány, byl to souboj .Výsledkem je definitivní přední čelo.
19-20.4.2008
Tento víkend nic moc pokrok - vytrvalý déšť znemožnoval práci, jelikož z garáže jsem vytvořil stříkací box.Také jsem jsem se byl podívat na Žofín na výstavu veteránu...hlavně české kousky a jedno velmi hezké eRko model 81´.Nakonec jsem si jen hrál s blatníky, tu jsem přihnul, tu přiklepal, tam odfrézoval a už konečně jakžtak sedí.
Přišel jsem na zajímavost, starší pravý blatník, který mám doma, má na horní hraně podběhu nejen o upevňovací díru méně, ale jsou oválné. A zcela jinak sedí na prolisech prahu a dveří, než všechny ostatní, ať nové, nebo starší kousky jakéhokoliv modelu...
Zřejmě se jedná o první verzi blatníků, na podběhu pozornému diváku neunikne díra v horním plechu, která umístěním odpovídá té na blatníku.
Otázka pro Petkara: Kolik upevňovacích otvorů máš na Smaragdu ?
Prosinec 2009
Od posledního zápisu se toho mnoho nezměnilo, až na důležitý fakt, že se mi podařilo získat původní TP, takže mám v ruce kompletní historii.
Blížící se uzávěrka Mártyho katalogu mne donutila k činnosti - napasoval jsem levý blatník.
27.2.2010
Dnes jsem dotáhl Vrabčáka do stavu fotitelnosti.Zbývá ještě dlouhá cesta dolaďování....
3. březen 2010
3. březen 2010
3. březen 2010
3. březen 2010
3. březen 2010
24. duben 2008
24. duben 2008
23. duben 2008
22. duben 2008
19. duben 2008
18. duben 2008
18. duben 2008
18. duben 2008
16. duben 2008
16. duben 2008
16. duben 2008
15. duben 2008
15. duben 2008
15. duben 2008
15. duben 2008
15. duben 2008
15. březen 2008
15. březen 2008
15. březen 2008
15. březen 2008
13. březen 2008
13. březen 2008
13. březen 2008
13. březen 2008
13. březen 2008
10. únor 2008
10. únor 2008
10. únor 2008
9. únor 2008
9. únor 2008
9. únor 2008
9. únor 2008
9. únor 2008
9. únor 2008
29. leden 2008
21. leden 2008
21. leden 2008
21. leden 2008
21. leden 2008
21. leden 2008
21. leden 2008
21. leden 2008
21. leden 2008
20. leden 2008
6. březen 2010