Honzova Ferrarita
Moje eRko bylo po koupi (říjen 2000) modré, kompletně zrezivělé blatníky, zadřený motor z Š100, nefunkční brzdy a elektroinstalace v dezolátním stavu. A navíc s pochybnými doklady.
Tak takhle to vypadalo i původně, avšak na fotografii je již pojízdné
Původní zjištěné vady:
- zcela prorezivělé blatníky
- zadřený motor Š100
- převodovka dobrá už pouze do sběrných surovin
- zcela urezlý závěs levého kola
- nefunkční jakákoliv brzda, utočené odvzdušňovací šrouby
- nefunkční elektroinstalace
Zde se může zdát, že by bylo kratší napsat, co tam bylo v pořádku - ano, je tomu tak. Ale já byl rád za to, co mám. V té době byla zima, ale přesto jsem musel udělat alespoň něco, aby to nebyl nepojízdný vrak - tedy pojízdný vrak.
Následovaly proto tyto nezbytné úkony:
(listopad - prosinec 2000)
- odstavit dosud plně funkční Š100 a určit ji na díly....
- oprava přední brzdové soustavy - trubičky, rozvodka, odvzdušňováky, kompletní přední třmeny z Š120, brzdová kapalina Castrol
- zástavba (bohužel už tenkrát v desolátním stavu) motoru z mojí hundrtky - motor Š120, který měl už tak max. 30kW
- velmi provizorní zprovoznění elektroinstalace, zástavba alternátoru a elektronického regulátoru
Po tomto všem se éRo poprvé rozjelo jinak než vlečené na laně - max. rychlost na testovacím úseku 70km/h - 1x sláva!
Jelikož nešlo dělat nic pořádného (zima, mráz), udělal jsem následující:
(leden - únor 2001)
- "přesun interiéru" z Š100 - tzn. zadní sedačky pryč, na jejich místo dřevěná -deska s velkým reproduktorem, po stranách výškové repro
- provizorní spoiler dopředu - auto dostalo jiný nádech
- instalace hliníkového volantu (opět vyrván z Š100)
- vyspravení mechanismu otvírání okna u řidiče
Od té doby jsem velmi pracně zařizoval doklady - zatím jen to, aby vůbec bylo vozidlo registrované a bylo přihlášené na mě a také jsem šetřil peníze a sháněl komponenty.
Vše, co jsem sehnal "nového", co půjde na výměnu:
(březen - červenec 2001)
- všechny blatníky
- přední kapota
- přední čelo
- převodovka
- motor
- zadní polonápravy
Předmaturitní období - i přesto jsem nelenil:
(duben - květen 2001 - kompletní výměna pohonné jednotky)
- výměna převodovky za zcela perfektní - avšak 4,44 (ale byla jistota, že je v pořádku - také vymontovaná z Š100)
- výměna motoru - 742.10, převrtaný na 1200ccm, eRková vačka, vahátka, zarovnaná hlava, hliníková vana, hliníkové víko hlavy, zatím karburátor SEDR
- výměna polonáprav (původní propouštěly olej) a brzdových válců a obložení
kola a pneu: vepředu 165/70 R13 a vzadu 175/70 R13
- generálka řízení - kontrola vůlí, seřízení, nová náplň převodky řízení
Zde nastal výrazný zvrat v jízdních vlastnostech, auto sedí jak přibité - max. rychlost na testovacím úseku 90km/h - 2x sláva!
Vydělávání peněz:
(červen - červenec 2001)
dřina, práce, dřina, práce, dř.... atd.
Konečně se pouštím do exteriéru!
(srpen - září 2001)
- všechno co jde - sundat!
- všechno vyspravit, odkorodovat, ochránit před korozí
- všechno obrousit
- všechno tmelit, brousit, tmelit, brousit, tmelit, brousit - už z toho blbnete? Já taky blbnul...
- co můžu dát nové, dám nové - zbylé vyhodit (blatníky, kapota, čela)
- zadní čelo s kulatými světly - celkem prácička...
- laminátové rozšířené prahy, laminátový přední spoiler
- nový akrylátový lak, barva "Škoda Rally Rot"
Auto vypadá parádně! A zjistil jsem, že mi dřel přední kotouč, to jsem opravil a na testovacím úseku 105km/h - 3x sláva!
Zástavba karburátoru WEBER 32 DARA:
(září 2001)
SEDR pryč, WEBER tam!
Super, eRko přestává mít vlastnosti škodovky, na testovacím úseku neuvěřitelných 120km/h - 4x sláva!
Závěr:
Ač jsem občas dostal pesimistické nálady, že to všechno nemá cenu, nakonec jsem rád, že sem vše překousl a dospěl k nějakému cíli. Vždyť o to přece kráčí snad všude - klást si cíle a na cestě za nimi překonávat překážky!
Fotky:
a zde jsem vytvořil zajímavý graf, jak se vyvíjela rychlost, spotřeba a okamžité náklady na renovaci během času.
4. listopad 2004
30. duben 2004
10. březen 2004
2. listopad 2003
28. květen 2003
3. květen 2003
15. duben 2003
14. říjen 2002
25. září 2002
3. srpen 2002
25. duben 2002
21. březen 2002
11. březen 2002
16. únor 2002
16. únor 2002
1. únor 2002
30. leden 2002
30. leden 2002
30. leden 2002
25. leden 2002
5. leden 2002
4. leden 2002
24. prosinec 2001
24. prosinec 2001
20. prosinec 2001
13. leden 2008